Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 08:47:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 17 18 [19] 20 21   Le
 
Szerző Téma: Alapjárat ingadozás  (Megtekintve 201419 alkalommal)
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #270 Dátum: 2014. Június 08. - 13:51:04 »

1.4 benzines motorral szerelt.
Tudja valaki, hogy mit jelent?
Micsoda mit jelent?
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #271 Dátum: 2014. Június 08. - 22:40:37 »

1.4 benzines motorral szerelt Lacetti. Fojtószelep takarítás után, magas kb. 1200-as lett az alapjárat. Az itt leírtak miatt elvittem szervízbe, ahol kérdezték tőlem, magas az alapjárat, válasz igen, a fojtószelep volt takarítva, azóta magas. Rendben, scan 100-al visszaállítjuk, 15 perc után visszakaptam, beindítom, ugyanúgy 1200 az alapjárat. Távoztam, volt benne egy hibakód, p1513. Kérdésem, hogy tanította újra spéci műszerrel, nem vette észre a hibakódot? Nem értem.
Tudja valaki, hogy mit jelent ez a hibakód?
Van benne egyáltalán alapjárati motor, vagy ebben már az elekronika oldja meg az alapjáratot a pillangószeleppel?

P1513 - Idle Charge Actuator Functional Error (szabad fordításban - üresjárati/alapjárati töltési szabályzó működési hiba). A hozzáértő szakik ebből kérném, hogy fordítsák tovább a helyes szakkifejezésre! Mosolyog
Naplózva
Toki
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


« Hozzászólás #272 Dátum: 2014. Június 09. - 11:17:23 »

Sajnos csak eddig jutottam én is.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #273 Dátum: 2014. Június 09. - 13:40:17 »

1.4 benzines motorral szerelt Lacetti. Fojtószelep takarítás után, magas kb. 1200-as lett az alapjárat. Az itt leírtak miatt elvittem szervízbe, ahol kérdezték tőlem, magas az alapjárat, válasz igen, a fojtószelep volt takarítva, azóta magas. Rendben, scan 100-al visszaállítjuk, 15 perc után visszakaptam, beindítom, ugyanúgy 1200 az alapjárat. Távoztam, volt benne egy hibakód, p1513. Kérdésem, hogy tanította újra spéci műszerrel, nem vette észre a hibakódot? Nem értem.
Tudja valaki, hogy mit jelent ez a hibakód?
Van benne egyáltalán alapjárati motor, vagy ebben már az elekronika oldja meg az alapjáratot a pillangószeleppel?

P1513 - Idle Charge Actuator Functional Error (szabad fordításban - üresjárati/alapjárati töltési szabályzó működési hiba). A hozzáértő szakik ebből kérném, hogy fordítsák tovább a helyes szakkifejezésre! Mosolyog
Nagyjából ennyi a lényege. Másképpen: alapjárat-szabályzási funkció zavar. Az alapjárati fordulatszám szabályzását itt nem "alapjárati motor" végzi, hanem egy-mondjuk úgy-szervomotor, amely a fojtószelepet állítja, a gázbovden pozíciójától részben független mechanikán keresztül. Ebben az egységben van még egy pozíció érzékelő "visszacsatolás" az ECU felé.
Ez a fojtószelepház egység képes elpusztulni néha. A Te esetedben inkább arra gondolok, hogy vagy rosszul lett a tisztítás után visszaszerelve (tömítés, vákuumcső), vagy a Scan 100-as alapbeállítás nem lett elvégezve helyesen. A baj az, hogy ezzel házilag sok mindent nem tudsz kezdeni a csövek és a tömítés ellenőrzésén kívül. Műszerekre és szakirányú tudásra valamint adatokra van szükség a diagnosztikához és javításhoz. Na, meg persze az autóra. Mert így fórumon keresztül megint csak a már igen sokat emlegetett "Gyurcsók módszernél" kötünk ki. Szerintem ennél többet felesleges tudnod erről az alkatrészről.
Naplózva
Toki
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


« Hozzászólás #274 Dátum: 2014. Június 09. - 20:11:54 »

Köszönöm a választ! Nekem elég volt ennyi infó.
Szép estét mindenkinek!
Naplózva
kuruczd
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Hozzászólás #275 Dátum: 2014. Július 05. - 13:45:10 »

Sziasztok!
Vissza olvasgattam oldalakat de nem találtam hirtelen olyan problémát mint nekem.
Alapjárati fordulatszám az normális de van egy szakaszosan előforduló probléma vele. Kihagy a motor alapjárat közbe pillanatokra és ez miatt rángat. Ezen kívül egy szintén szakaszosan előforduló probléma, hogy induláskor elveszi a gázt is beakar fulladni.

Ez gyakori probléma vagy egyedi eset?
Naplózva
Chas
Karbantartó
Bejáratós
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


« Hozzászólás #276 Dátum: 2014. Július 05. - 15:31:32 »

Sziasztok!
Vissza olvasgattam oldalakat de nem találtam hirtelen olyan problémát mint nekem.
Alapjárati fordulatszám az normális de van egy szakaszosan előforduló probléma vele. Kihagy a motor alapjárat közbe pillanatokra és ez miatt rángat. Ezen kívül egy szintén szakaszosan előforduló probléma, hogy induláskor elveszi a gázt is beakar fulladni.

Ez gyakori probléma vagy egyedi eset?
Erős agyanúm, hogy tárolt hibakódod is lesz a vasban. Én legalábbis csekkolnám. Mintha nekem is lett volna hasonló, én ellenőrizném a vákuum rendszert is. Talán lyuk van ott is.
Naplózva
kuruczd
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Hozzászólás #277 Dátum: 2014. Július 05. - 17:30:18 »

Itt Ajkán Opel-Chevrolet szalon van és hozzá Opel márkaszervíz ott kértem csináljanak egy 0-ázást. Nem tudom Scan 100al csinálták-e.

Volt már map szenzor vákum cső szakadás. Azt kicseréltem. Volt szívó sor tömítés csere mert kifújt azt is megcsináltam. Próbálkoztam már EGR falazással is. Jobb nem lett az autó működése csak gyengébb lett és nem volt szép a hangja. (ezt azért mondom mert sportdob van.). Volt gyertya csere 2éve a gyárilag előírt NGK ra. Fojtószelepházat kipucoltam tavaly de nekem nem ment el tőle az alapjárat.
Ezeknél a hibáknál sose dobott Check lámpát.

Az Opel márka szervízben meg maszek szerelő is azt mondta nincs Ezzel semmi baj... Ennyi idős autó ilyen.. Ezek ilyenek... Van rosszabb is....
Megy megy és csak egy minimális az a motor egyenetlen járás ezért nem foglalkoznak vele. Meg ugye csak néha csinálja de engem zavar és nem tökéletes.
(2004-es SX 5 ajtós 80e KM 1.6-os)

Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #278 Dátum: 2014. Július 05. - 17:52:11 »

Itt Ajkán Opel-Chevrolet szalon van és hozzá Opel márkaszervíz ott kértem csináljanak egy 0-ázást. Nem tudom Scan 100al csinálták-e.

Volt már map szenzor vákum cső szakadás. Azt kicseréltem. Volt szívó sor tömítés csere mert kifújt azt is megcsináltam. Próbálkoztam már EGR falazással is. Jobb nem lett az autó működése csak gyengébb lett és nem volt szép a hangja. (ezt azért mondom mert sportdob van.). Volt gyertya csere 2éve a gyárilag előírt NGK ra. Fojtószelepházat kipucoltam tavaly de nekem nem ment el tőle az alapjárat.
Ezeknél a hibáknál sose dobott Check lámpát.

Az Opel márka szervízben meg maszek szerelő is azt mondta nincs Ezzel semmi baj... Ennyi idős autó ilyen.. Ezek ilyenek... Van rosszabb is....
Megy megy és csak egy minimális az a motor egyenetlen járás ezért nem foglalkoznak vele. Meg ugye csak néha csinálja de engem zavar és nem tökéletes.
(2004-es SX 5 ajtós 80e KM 1.6-os)


Azért ebbe én nem nyugodnék bele! Számos ügyfelem van, aki taxi üzemben használja a kocsiját, 400000-nem tévedés, négyszázezer- km-t tett bele. Megy, mint az atom. Azért van még jó néhány vizsgálni való. A teljesség igénye nélkül: üzemanyag nyomás, szállítási mennyiség, vezérlés (jellemzően elrakják némely kollégák a kipufogó vezérmű keréken a szíjat egy foggal), befecskendező fúvóka, katalizátor összeolvadás, stb. Ezek közül bármelyik okozhatja a leírtakat.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #279 Dátum: 2014. Július 05. - 19:22:43 »

Itt Ajkán Opel-Chevrolet szalon van és hozzá Opel márkaszervíz ott kértem csináljanak egy 0-ázást. Nem tudom Scan 100al csinálták-e.

Volt már map szenzor vákum cső szakadás. Azt kicseréltem. Volt szívó sor tömítés csere mert kifújt azt is megcsináltam. Próbálkoztam már EGR falazással is. Jobb nem lett az autó működése csak gyengébb lett és nem volt szép a hangja. (ezt azért mondom mert sportdob van.). Volt gyertya csere 2éve a gyárilag előírt NGK ra. Fojtószelepházat kipucoltam tavaly de nekem nem ment el tőle az alapjárat.
Ezeknél a hibáknál sose dobott Check lámpát.

Az Opel márka szervízben meg maszek szerelő is azt mondta nincs Ezzel semmi baj... Ennyi idős autó ilyen.. Ezek ilyenek... Van rosszabb is....
Megy megy és csak egy minimális az a motor egyenetlen járás ezért nem foglalkoznak vele. Meg ugye csak néha csinálja de engem zavar és nem tökéletes.
(2004-es SX 5 ajtós 80e KM 1.6-os)



ezek ilyenek?He??
ez a tipikusan lesz@rom szemlélet,ha nem ír ki hibát a műszer akkor szerintük jó /tisztelet a kivételnek/ sajnos a mostani autószerelő kollégák vakon hisznek a műszernek és elfelejtenek gondolkodni az alapokhoz kellene visszamenni a helyedben pedig elvinném egy autószerelőhöz nem alkatrészcserélőhöz ,hogy nézze meg állítsa vissza a normális üzemelési állapotot mielőbb még a kisebb hiba nagyobb gondot nem okoz
Naplózva

70/4334431
szebi76
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Hozzászólás #280 Dátum: 2014. Szeptember 30. - 20:00:04 »

Üdv,segítséget szeretnék kérni eltudná nekem mondani valaki hogy hogyan kell csinálni az "üresjárati tanulási eljárás"Válaszokat elöre is köszönöm.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #281 Dátum: 2014. Szeptember 30. - 20:46:23 »

Üdv,segítséget szeretnék kérni eltudná nekem mondani valaki hogy hogyan kell csinálni az "üresjárati tanulási eljárás"Válaszokat elöre is köszönöm.

veszel egy Scan 100 gyári műszert és utánna elmondom mit kell csinálnod mert csak azzal lehet...
Naplózva

70/4334431
szebi76
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Hozzászólás #282 Dátum: 2014. Szeptember 30. - 20:56:34 »

Üdv.
Reggeli indításnál sz alapjáratom 500-600 körül.bemelegedve 950-1000.Ha kb. 3000 fordulatnál elengedem a gázt le esik 400-500 ra vagy leáll
Az alpjárati motor egység cserélve van.
Mi lehet a baj
aki tud valamit segíteni meg köszönném.
Naplózva
szebi76
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Hozzászólás #283 Dátum: 2014. Szeptember 30. - 21:00:33 »

Ja még azt elfelejtettem.Nem kéne lenni "hideg indításnak"?
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #284 Dátum: 2014. Szeptember 30. - 21:30:03 »

Üdv.
Reggeli indításnál sz alapjáratom 500-600 körül.bemelegedve 950-1000.Ha kb. 3000 fordulatnál elengedem a gázt le esik 400-500 ra vagy leáll
Az alpjárati motor egység cserélve van.
Mi lehet a baj
aki tud valamit segíteni meg köszönném.


el kell vinni szakműhelybe/nem feltétlenül márkaszerviz/ ahol rendelkeznek tipus ismerettel és megfelelő célműszerrel amivel lehet alapbeállítást adni neki ,hiába van rajt másik folytószelepház azt a motorvezérlő nem tudja
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 17 18 [19] 20 21   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!