Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 12:27:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 21   Le
 
Szerző Téma: Alapjárat ingadozás  (Megtekintve 199029 alkalommal)
Kulimász
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Hozzászólás #210 Dátum: 2013. Október 30. - 15:21:29 »

Sziasztok!
Már másodszor van olyan alapjárati problémám, hogy egyik pillanatról a másikra elszáll teljesen. Az első alkalommal hidegindításnál történt, a második esetben meleg volt a motor, leállítottam, majd 5 perc várakozás utáni újraindítás után nulla alapjárat. Mindkét esetben csak úgy tudtam eljutni a szerelőhöz, hogy lehúztam a folytószelepház csatiját, így visszajött némi ingadozó alapjárat és el tudtam vinni a szerelőhöz a saját lábán.
És a lényeg: az első eset kb. 1 éve volt, a szerelő rárakta a laptopra, a hibakód kiolvasás után (ami feltehetően a csatlakozó lehúzása miatt volt benne) az alapjárat visszajött. 1 évig nem volt baja, most megismétlődött ugyanaz, elszállt alapjárat, szerelő, hibakódkiolvasás és ismét hibátlan az alapjárat. Igazából nem nagy gond, ha évente kell egy "reset" az autónak, de vajon mi lehet a gond? A szaki azt mondja, hogy így, hogy most kifogástalanul működik, elég körülményes lenne megtalálni a hibaforrást.
Üdv,
K. 
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #211 Dátum: 2013. Október 31. - 08:32:00 »

Esetleg némi kontakt hiba a csatlakozónál?
Egy tisztítás nem kerül sok pénzbe.  Kacsint

Ha sérült a kábel az már kicsit komolyabb.
Naplózva
papzi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #212 Dátum: 2013. November 04. - 22:25:29 »

Tiszteletem!
Következő hiba miatt írok.
Többszöri torpanás után én is ledugóztam az EGR szelepet, sárga lámpa már nem szokott kigyulladni, viszont indulás után úgy 50-100 méter megtétele után erőteljesen megtorpan.
Az alapjárat ingadozik majdnem le áll. Többszöri gázadás hatására  egy durranás szerű hang után elindul és gond nélkül megy tovább. Múltkor a parkolóból kihajtva késő este nem volt forgalom így teljesen leállítottam és pár másodperc után újra indítottam és gond nélkül működött. Ezt a hibát persze nem mindig produkálja. Szerelőnél persze nem volt gond, de azért kiiktatták az indítás gátlót, de ezt még a parkolós eset ellőtt csinálták. Újbóli vizsgálat közben előjött a hiba egy alkalommal. Most az üzem anyag szivattyúra terelődött a gyanú, mert ráadásul 2,8-3,2 helyet 4 a nyomás.
Hibakód nincs, de az első lambda szonda lomhának mutatkozik a műszeres vizsgálat szerint.
Volt e másnak ilyen jelegű hibája? Az új szivattyú 86000 Ft. Nem szeretném feleslegesen megvenni.
1,4-es ferde hátú 2006-os lacetti-ről van szó. Kérem a véleményeteket, segítségeteket.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #213 Dátum: 2013. November 05. - 01:55:57 »

Tiszteletem!
Következő hiba miatt írok.
Többszöri torpanás után én is ledugóztam az EGR szelepet, sárga lámpa már nem szokott kigyulladni, viszont indulás után úgy 50-100 méter megtétele után erőteljesen megtorpan.
Az alapjárat ingadozik majdnem le áll. Többszöri gázadás hatására  egy durranás szerű hang után elindul és gond nélkül megy tovább. Múltkor a parkolóból kihajtva késő este nem volt forgalom így teljesen leállítottam és pár másodperc után újra indítottam és gond nélkül működött. Ezt a hibát persze nem mindig produkálja. Szerelőnél persze nem volt gond, de azért kiiktatták az indítás gátlót, de ezt még a parkolós eset ellőtt csinálták. Újbóli vizsgálat közben előjött a hiba egy alkalommal. Most az üzem anyag szivattyúra terelődött a gyanú, mert ráadásul 2,8-3,2 helyet 4 a nyomás.
Hibakód nincs, de az első lambda szonda lomhának mutatkozik a műszeres vizsgálat szerint.
Volt e másnak ilyen jelegű hibája? Az új szivattyú 86000 Ft. Nem szeretném feleslegesen megvenni.
1,4-es ferde hátú 2006-os lacetti-ről van szó. Kérem a véleményeteket, segítségeteket.


az írásodat látva meg vagy vezetve rendesen,a szerelő kollegák pedig dobálóznak a dolgokkal anélkül ,hogy végiggondolnák a hibát
pl:lambdaszonda hidegen nem korrekciós tényező ,szívattyú pedig van lényegesen olcsóbban,az immo kiiktatása pedig duma a részükről...
a hiba produkálása nélkül sajnos találgatni lehet csak
Naplózva

70/4334431
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #214 Dátum: 2013. November 05. - 08:21:00 »

Tiszteletem!
Következő hiba miatt írok.
Többszöri torpanás után én is ledugóztam az EGR szelepet, sárga lámpa már nem szokott kigyulladni, viszont indulás után úgy 50-100 méter megtétele után erőteljesen megtorpan.
Az alapjárat ingadozik majdnem le áll. Többszöri gázadás hatására  egy durranás szerű hang után elindul és gond nélkül megy tovább. Múltkor a parkolóból kihajtva késő este nem volt forgalom így teljesen leállítottam és pár másodperc után újra indítottam és gond nélkül működött. Ezt a hibát persze nem mindig produkálja. Szerelőnél persze nem volt gond, de azért kiiktatták az indítás gátlót, de ezt még a parkolós eset ellőtt csinálták. Újbóli vizsgálat közben előjött a hiba egy alkalommal. Most az üzem anyag szivattyúra terelődött a gyanú, mert ráadásul 2,8-3,2 helyet 4 a nyomás.
Hibakód nincs, de az első lambda szonda lomhának mutatkozik a műszeres vizsgálat szerint.
Volt e másnak ilyen jelegű hibája? Az új szivattyú 86000 Ft. Nem szeretném feleslegesen megvenni.
1,4-es ferde hátú 2006-os lacetti-ről van szó. Kérem a véleményeteket, segítségeteket.

Ha durrog, valami gyújtás gond lesz. Hidegen valami párás, elindulás után bemelegszik és megszűnik a hiba.
Én előbb cserélnék gyertyát, gyújtás kábelt.
Lehet valami csati kontaktos is.
Üzemanyag szivattyú szerintem hülyeség. A többlet úgyis visszamegy a tankba...
Az immobiliser hiba meg egyenesen baromság.
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
papzi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #215 Dátum: 2013. November 05. - 08:23:37 »

Hát igen, a szerelők közül ketten nem hittek a nejemnek, ő vitte oda és mint nő, nem nagyon hallgatják meg. A főnök kezdet foglalkozni vele és valamit kiiktatott hisz indítás előtt nem kell használni a titkos gombot Mosolyog Ami biztos, hogy ha produkálja a hibát akkor az 50-100 méteren belül jön elő. Olcsóbb AC-t hol találok?  Ha tényleg ott lenne a gond. Jövőhetén pár napra a főnök úrnál maradna az autó hogy próbálgassa hibát.
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #216 Dátum: 2013. November 05. - 08:29:59 »

Hát igen, a szerelők közül ketten nem hittek a nejemnek, ő vitte oda és mint nő, nem nagyon hallgatják meg. A főnök kezdet foglalkozni vele és valamit kiiktatott hisz indítás előtt nem kell használni a titkos gombot Mosolyog Ami biztos, hogy ha produkálja a hibát akkor az 50-100 méteren belül jön elő. Olcsóbb AC-t hol találok?  Ha tényleg ott lenne a gond. Jövőhetén pár napra a főnök úrnál maradna az autó hogy próbálgassa hibát.
Minden szerelő a titkos gombot okolja kapásból, hátha nem kell dolgozni tovább a hibával.
Miután nem szűnik meg a hiba, visszakötni már nem akaródzik...
Nekem OFF technikán Wartburg mikor meglátta a villamossági szerelő a nyitott motorteret, vissza is csukta azonnal, hogy Ő ehhez nem ért. Pedig nem kontár átalakítás volt benne... Piti volt a hiba is, Nekem kellett megtalálnom... Viszont spóroltam...
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #217 Dátum: 2013. November 05. - 08:37:57 »

Hát igen, a szerelők közül ketten nem hittek a nejemnek, ő vitte oda és mint nő, nem nagyon hallgatják meg. A főnök kezdet foglalkozni vele és valamit kiiktatott hisz indítás előtt nem kell használni a titkos gombot Mosolyog Ami biztos, hogy ha produkálja a hibát akkor az 50-100 méteren belül jön elő. Olcsóbb AC-t hol találok?  Ha tényleg ott lenne a gond. Jövőhetén pár napra a főnök úrnál maradna az autó hogy próbálgassa hibát.

egy jó alkatrészt miért akarsz cserélni?
erőtlen és csak hidegen?
hibakód mi volt benne?
rövidtávon nem pörgetve használjátok az autót?
Naplózva

70/4334431
papzi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #218 Dátum: 2013. November 05. - 08:43:03 »

Tiszteletem!
Következő hiba miatt írok.
Többszöri torpanás után én is ledugóztam az EGR szelepet, sárga lámpa már nem szokott kigyulladni, viszont indulás után úgy 50-100 méter megtétele után erőteljesen megtorpan.
Az alapjárat ingadozik majdnem le áll. Többszöri gázadás hatására  egy durranás szerű hang után elindul és gond nélkül megy tovább. Múltkor a parkolóból kihajtva késő este nem volt forgalom így teljesen leállítottam és pár másodperc után újra indítottam és gond nélkül működött. Ezt a hibát persze nem mindig produkálja. Szerelőnél persze nem volt gond, de azért kiiktatták az indítás gátlót, de ezt még a parkolós eset ellőtt csinálták. Újbóli vizsgálat közben előjött a hiba egy alkalommal. Most az üzem anyag szivattyúra terelődött a gyanú, mert ráadásul 2,8-3,2 helyet 4 a nyomás.
Hibakód nincs, de az első lambda szonda lomhának mutatkozik a műszeres vizsgálat szerint.
Volt e másnak ilyen jelegű hibája? Az új szivattyú 86000 Ft. Nem szeretném feleslegesen megvenni.
1,4-es ferde hátú 2006-os lacetti-ről van szó. Kérem a véleményeteket, segítségeteket.

Ha durrog, valami gyújtás gond lesz. Hidegen valami párás, elindulás után bemelegszik és megszűnik a hiba.
Én előbb cserélnék gyertyát, gyújtás kábelt.
Lehet valami csati kontaktos is.
Üzemanyag szivattyú szerintem hülyeség. A többlet úgyis visszamegy a tankba...
Az immobiliser hiba meg egyenesen baromság.
Nem tudom hogy a melegedés befolyásolja e, mert mint kipróbáltam 50 méter után előjött és leállítottam újra indítottam és működött, olyan gyorsan nem melegedet be szerintem. 1 hónapja volt kábel és gyertya csere.
Naplózva
papzi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #219 Dátum: 2013. November 05. - 08:50:48 »

Hát igen, a szerelők közül ketten nem hittek a nejemnek, ő vitte oda és mint nő, nem nagyon hallgatják meg. A főnök kezdet foglalkozni vele és valamit kiiktatott hisz indítás előtt nem kell használni a titkos gombot Mosolyog Ami biztos, hogy ha produkálja a hibát akkor az 50-100 méteren belül jön elő. Olcsóbb AC-t hol találok?  Ha tényleg ott lenne a gond. Jövőhetén pár napra a főnök úrnál maradna az autó hogy próbálgassa hibát.

egy jó alkatrészt miért akarsz cserélni?
erőtlen és csak hidegen?
hibakód mi volt benne?
rövidtávon nem pörgetve használjátok az autót?
Jót nem akarok hisz ezért érdeklődők.
Mikor megtorpan, igen erőtlen.
Nincs habakód.
Nagy részt pest, de heti 600km. És múltkor Pest-pécsi túra után(autópályán 140-es tempó) másnap reggel már csinálta.

Nem tudom hogy az szabályos e, ha le állítom és újra adom a gyújtást újból hallom hosszan a szivattyú feltöltését.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #220 Dátum: 2013. November 05. - 09:08:13 »

Hát igen, a szerelők közül ketten nem hittek a nejemnek, ő vitte oda és mint nő, nem nagyon hallgatják meg. A főnök kezdet foglalkozni vele és valamit kiiktatott hisz indítás előtt nem kell használni a titkos gombot Mosolyog Ami biztos, hogy ha produkálja a hibát akkor az 50-100 méteren belül jön elő. Olcsóbb AC-t hol találok?  Ha tényleg ott lenne a gond. Jövőhetén pár napra a főnök úrnál maradna az autó hogy próbálgassa hibát.

egy jó alkatrészt miért akarsz cserélni?
erőtlen és csak hidegen?
hibakód mi volt benne?
rövidtávon nem pörgetve használjátok az autót?
Jót nem akarok hisz ezért érdeklődők.
Mikor megtorpan, igen erőtlen.
Nincs habakód.
Nagy részt pest, de heti 600km. És múltkor Pest-pécsi túra után(autópályán 140-es tempó) másnap reggel már csinálta.

Nem tudom hogy az szabályos e, ha le állítom és újra adom a gyújtást újból hallom hosszan a szivattyú feltöltését.

egy egy útra gondoltam a régi gyertyák milyenek voltak?
Naplózva

70/4334431
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #221 Dátum: 2013. November 05. - 19:20:23 »

És mióta produkálja a hibát?
Csak nem a kábel- és gyertyacsere óta? És ha ráadásul ugyanazon szerelőknél történt, akik a hibaok(ok) találgatása során ilyen óriási szakértelemről tettek tanúbizonyságot, baromira nem csodálkoznék, ha nem megfeleő gyertya került volna bele...
A nem belevaló gyertyá nem (feltétlenül) von maga után hibakódot (én már csak tudom, szívtam hasonló eset miatt eleget...  ), talán megérné ellenőrizni...
Naplózva
papzi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #222 Dátum: 2013. November 06. - 07:47:07 »

És mióta produkálja a hibát?
Csak nem a kábel- és gyertyacsere óta? És ha ráadásul ugyanazon szerelőknél történt, akik a hibaok(ok) találgatása során ilyen óriási szakértelemről tettek tanúbizonyságot, baromira nem csodálkoznék, ha nem megfeleő gyertya került volna bele...
A nem belevaló gyertyá nem (feltétlenül) von maga után hibakódot (én már csak tudom, szívtam hasonló eset miatt eleget...  ), talán megérné ellenőrizni...

Most nem ugyan ahhoz a szerelőhöz vittük. Ő is Lacetti tulajdonos de dízeles az autója, ajánlották mert úgy mondták hogy jó a műszerezettsége. Ugyanolyan gyertyákat tettek bele mint volt és kábel csere is volt. Igazából mindig is volt torpanásos problémám, (ezért dugóztam le az EGR-t) de ez most picit más. Régebben hosszabb út közben is előfordult, de mióta volt kábel és gyertya csere plusz dugózás már nem jelentkezett, sőt úgy vettem észre hogy jobb lett. Régebben ha volt torpanás, üresben a fordulat be állt alapjáratra és szépen tartotta is. Ami még tapasztalat, hogy ez a 50-100 méteres távon belüli gond nem szokott jelentkezni mikor elindulásnál nem kell centizgetni a többi parkoló autó miatt, hanem gyorsan nagy gázzal letudom ezt a kis távot. Onnan kezdve megy mint egy álom. De lehet hogy véletlen egybeesés, hisz ez nem állandó hiba.
Naplózva
Guldenburg
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Hozzászólás #223 Dátum: 2013. November 06. - 23:28:42 »

Üdv Urak !

Részben csatlakozom az alapjárati problémákkal küzdők táborához.

Mai nap műszakin volt a gépsárkány, nem jómagam, hanem a szerviz vitte a Lacettit vizsgáztatni a megbeszélt alkatrész cserék mellett  - hátsó ablaktörlőmotor csere,hosszbordás szíj feszítőgörgő csere - s elmondásuk szerint gond nélkül átment a gép, hozzá sem kellett nyúlni.

Ezzel szemben azt vettem észre, hogy a (felfelé) váltások során automatán megemelkedő fordulat, most jóval nagyobb mértékű mint az eddigi alapértelmezett, ami teljesen jól is működött, nem volt zavaró, szinte csak a fordulatszámmérőn lehetett megfigyelni. Most viszont, ha pl. 2500 -nál elváltok, 3000-3100 -ig felpörög a fordulat, s szinte "felbőg" arra a pillanatra a motor, kifejezetten zavaró.

A fordulatszám csökkenése (esése) is másképp funkcionál,(pl. ha üresbe teszem) most jóval lassabb, s az alapjárat közelében ingadozik párat mire beáll. A fordulatszámmérőn ugyan nem látszik, de egyenetlenebbnek tűnik az alapjárat is.

Ja, s picit mintha lomhább is lenne.

Arra gondolok hogy esetleg a "zöldkártya" mérés optimalizálása végett elállítottak valamit a vizsgáztatók, bár a vizgalaőon igen jó értékek szerepelnek....

Elképzelhető ez ? Mihez nyúlhattak, ami a fenti eseményeket eredményezi ?

Előre is köszönöm a segítséget !
Naplózva
Garp
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Hozzászólás #224 Dátum: 2013. November 07. - 11:13:13 »

Sziasztok!

Engem is elért a vezérműszíj csere utáni alapjárat ingadozás. Ahogy fentebb olvasható a kocsi megy ahogy szokot, csak éppen alapjáraton "remeg" és kis furcsa hangja is van.

Nagyszervíz volt, gyertyakábel, gyertya, fékolaj, fagyálló, vezérlés, szűrők, szíjfeszítők. Ment is a kocsi kb 1500 km-t.

Egyszer csak zajt hallottam a vezérlés felől. Kocsi leállítás szervízbe vontatás. Itt kiderült hogy a nagyszervíz alkalmával a vezérműszíj burkolat egyik csavarja nem lett meghúzva, bekerült a szíjfeszítőhöz. Szerencsére abból csak egy darabot tört ki, meg elkezdte darálni a szíjat, közben szétverte a belső vezérműburkolatot.

A nagyszervíz végzője elismerte a hibáját és kifizette az újabb költségeimet!

Szíj és feszítőcsere után visszakaptam az autót. Megálltam az első kereszteződésben és hallom hogy dadog az autó, időnként változik a műszerfalvilágítás fényereje. Nem értettem, de siettem, nem mentem vissza.
Másnap felhívtam a szerelőt, aki rákérdezett, hogy rendesen megy-e az autó? Mondtam, hogy igen, avval nincs baj, csak az alapjárat egyenetlen. Ekkor mondta, hogy a szíj belső burkolat el volt darálva, azt ő "megműanyagoztatta", csak így nem volt meg a jel, de ők kimérték, és beállították. Szerinte ha jól megy az autó, akkor máshol kell keresgélnünk. Kis türelmet kért, pár nap múlva tud foglalkozni az autóval. mert kiadogatja a szabadságokat az embereinek.

Így hát lett időm a fórumon keresgélni. Szerencsére megtaláltam ezt a topicot, és már tudom, hogy a vezérlés lehet rosszul összerakva. Vigyorog

Hétfőn megyek vissza, viszem a fórumon talált hozzászólásokat.

Vegyek másik belső szíj burkolatot, hogy egyszerűbb legyen beállítani?
« Utoljára szerkesztve: 2013. November 07. - 11:21:16 írta Garp » Naplózva
Oldalak: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 21   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!