Kulimász
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
|
|
« Hozzászólás #180 Dátum: 2013. Január 09. - 14:12:02 » |
|
Hibakód nem volt, és miután a szerelő levette a laptopról, helyreállt minden tökéletes újra az alapjárat. Fene sem érti. Várok vele amíg újra előjön a hiba, így nem tudott mit kezdeni vele a szerelő. Olyan lelke van ennek az autónak, mint egy olasznak...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #181 Dátum: 2013. Január 09. - 15:21:56 » |
|
Hibakód nem volt, és miután a szerelő levette a laptopról, helyreállt minden tökéletes újra az alapjárat. Fene sem érti. Várok vele amíg újra előjön a hiba, így nem tudott mit kezdeni vele a szerelő. Olyan lelke van ennek az autónak, mint egy olasznak... akkor törölt de nem tudja mit az univerzális olcsó kiolvasók hátránya nem látják a hibát sok esetben
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #182 Dátum: 2013. Január 12. - 09:07:35 » |
|
Univerzális kiolvasóval hogyan lehet tanult értéket törölni? Vagy arra gondolsz, hogy hibakódot törölt (ami nem volt), és ez "tette rendbe" a dolgot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #183 Dátum: 2013. Január 12. - 10:19:32 » |
|
Univerzális kiolvasóval hogyan lehet tanult értéket törölni? Vagy arra gondolsz, hogy hibakódot törölt (ami nem volt), és ez "tette rendbe" a dolgot. Tanult értéket nem lehet törölni unival viszont hibakódot lehet,nálam akkor szakadt el a húr az unival amikor hasonló hibával küzdöttem és nem volt hibakód másnap 3 hibakód a gyári szerint,volt olyan ,hogy egy Guttman több milliós kiolvasóval látták a hibakódót csak azt nem,hogy mi a hiba...
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
orosza
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #184 Dátum: 2013. április 02. - 15:47:10 » |
|
Sziasztok! Újdonsült (2 hónapos) Lacetti tulaj vagyok (ezelőtt 12 évig egy Nexiát hajtottam). Az autó 1,4-es 4ajtós, 8 éves, 90ekm-mel, ha ez számít. Igazából nem tudom, hova is írjak, mert bár átolvasgattam a fórum releváns topikjait, valahogy nem tudtam belőni az én problémámat. Nevezetesen, 2 napja kigyulladt a check engine és ezzel egyidőben az alapjárat is el kezdett ingadozni. De ezt is elég érdekesen adja elő, mert nem mindig ingadozik, de csak (üzem)meleg motornál. Hideg motornál nem csinálja, és meleg motornál is csak olyankor, ha a fordulat "hirtelen" esik alapjáratira, ha nyugisan, motorfékkel állok meg, nem csinálja. Az ingadozás gyakorlatilag 3-4 periódusban ~500-900 1/ford között hullámzik, majd beáll a gyári értékre. Mindezek mellett, ha meleg a motor, sokkal tovább kell indítózni, mint hidegnél - ekkor pöccre indul. Az autó végül is működik, húz, már amennyire az 1,4-es szokott, de jellemző menet közbeni változást nem vettem észre. Az itteni okosságokat olvasgatva, az EGR szelep lett gyanús, hátha koszos. Az volt kipucoltam (legalábbis szerintem), de nem hozott változást. A fojtószelepházba, idő hiányában, még nem néztem bele, de ha minden igaz, az is koszos lehet. Mit érdemes még megnézni (tudom, a szerelő telefonszámát! ), mi lehet egyáltalán a gond? Alapjárati motor? Köszi a segítséget, Üdv, Ákos
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #185 Dátum: 2013. április 02. - 16:14:03 » |
|
Sziasztok! Újdonsült (2 hónapos) Lacetti tulaj vagyok (ezelőtt 12 évig egy Nexiát hajtottam). Az autó 1,4-es 4ajtós, 8 éves, 90ekm-mel, ha ez számít. Igazából nem tudom, hova is írjak, mert bár átolvasgattam a fórum releváns topikjait, valahogy nem tudtam belőni az én problémámat. Nevezetesen, 2 napja kigyulladt a check engine és ezzel egyidőben az alapjárat is el kezdett ingadozni. De ezt is elég érdekesen adja elő, mert nem mindig ingadozik, de csak (üzem)meleg motornál. Hideg motornál nem csinálja, és meleg motornál is csak olyankor, ha a fordulat "hirtelen" esik alapjáratira, ha nyugisan, motorfékkel állok meg, nem csinálja. Az ingadozás gyakorlatilag 3-4 periódusban ~500-900 1/ford között hullámzik, majd beáll a gyári értékre. Mindezek mellett, ha meleg a motor, sokkal tovább kell indítózni, mint hidegnél - ekkor pöccre indul. Az autó végül is működik, húz, már amennyire az 1,4-es szokott, de jellemző menet közbeni változást nem vettem észre. Az itteni okosságokat olvasgatva, az EGR szelep lett gyanús, hátha koszos. Az volt kipucoltam (legalábbis szerintem), de nem hozott változást. A fojtószelepházba, idő hiányában, még nem néztem bele, de ha minden igaz, az is koszos lehet. Mit érdemes még megnézni (tudom, a szerelő telefonszámát! ), mi lehet egyáltalán a gond? Alapjárati motor? Köszi a segítséget, Üdv, Ákos ki kellene olvastatni a hibakódot addig akármit is csinálni felesleges
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #186 Dátum: 2013. április 02. - 16:20:37 » |
|
Sziasztok! Újdonsült (2 hónapos) Lacetti tulaj vagyok (ezelőtt 12 évig egy Nexiát hajtottam). Az autó 1,4-es 4ajtós, 8 éves, 90ekm-mel, ha ez számít. Igazából nem tudom, hova is írjak, mert bár átolvasgattam a fórum releváns topikjait, valahogy nem tudtam belőni az én problémámat. Nevezetesen, 2 napja kigyulladt a check engine és ezzel egyidőben az alapjárat is el kezdett ingadozni. De ezt is elég érdekesen adja elő, mert nem mindig ingadozik, de csak (üzem)meleg motornál. Hideg motornál nem csinálja, és meleg motornál is csak olyankor, ha a fordulat "hirtelen" esik alapjáratira, ha nyugisan, motorfékkel állok meg, nem csinálja. Az ingadozás gyakorlatilag 3-4 periódusban ~500-900 1/ford között hullámzik, majd beáll a gyári értékre. Mindezek mellett, ha meleg a motor, sokkal tovább kell indítózni, mint hidegnél - ekkor pöccre indul. Az autó végül is működik, húz, már amennyire az 1,4-es szokott, de jellemző menet közbeni változást nem vettem észre. Az itteni okosságokat olvasgatva, az EGR szelep lett gyanús, hátha koszos. Az volt kipucoltam (legalábbis szerintem), de nem hozott változást. A fojtószelepházba, idő hiányában, még nem néztem bele, de ha minden igaz, az is koszos lehet. Mit érdemes még megnézni (tudom, a szerelő telefonszámát! ), mi lehet egyáltalán a gond? Alapjárati motor? Köszi a segítséget, Üdv, Ákos Üdv a Klubban. Én átnézném még a vékony gumicsöveket a tűzfalra szerelt "dobozkánál". Ezek vákumos csövek ( 8 évesek), tömítetlenségnél okozhat galibát. Szerintem az EGR az alapjátatot nem vicceli meg ennyire, de ez csak az Én véleményem.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #187 Dátum: 2013. április 02. - 17:10:45 » |
|
A kurfli az benne, hogy a hibakód olvastatással együtt érdemes lenne a tanult értékeket kitöröltetni is. Ezt csak a gyári, SCAN 100 tudja. Viszont a töröltetés előtt érdemes a fojtószelep házat kipucolni. Ha sok a lerakódás benne, akkor a tisztítás után bizonytalanná válhat az alapjárat. A tisztítást házilag is el tudod végezni, a törlést nem valószínű.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
orosza
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #188 Dátum: 2013. április 02. - 18:21:59 » |
|
Köszi az eddigi gyors válaszokat. @ladlac: most így szakadó esőben leszaladtam, lekaptam a csöveket, de érzésre tiszták, legalábbis át tudtam fújni, de nincs változás. Igaz, most már hideg a motor, de a check sem aludt el. Még egy dolog, a szelep tisztogatásakor, merő kíváncsiságból, lekapott szelep mellett beindítottam a motort. Az alapjárat felugrott 2000 közelébe, majd 3000-ig felpörögve hullámozni kezdett. Lehet, ez nem jelent semmit, csak gondoltam elmondom. @stocz: felmerült az ötlet, de tegnap az óraállítás ellenére sem jutott idő a fojtószelepház elbontására és takarítására, és ez a héten így is marad, így inkább átviszem a szerelőhöz. Ezzel talán a kiolvasás, törlés is megoldódik.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #189 Dátum: 2013. április 02. - 18:34:38 » |
|
Köszi az eddigi gyors válaszokat. @ladlac: most így szakadó esőben leszaladtam, lekaptam a csöveket, de érzésre tiszták, legalábbis át tudtam fújni, de nincs változás. Igaz, most már hideg a motor, de a check sem aludt el. Még egy dolog, a szelep tisztogatásakor, merő kíváncsiságból, lekapott szelep mellett beindítottam a motort. Az alapjárat felugrott 2000 közelébe, majd 3000-ig felpörögve hullámozni kezdett. Lehet, ez nem jelent semmit, csak gondoltam elmondom. @stocz: felmerült az ötlet, de tegnap az óraállítás ellenére sem jutott idő a fojtószelepház elbontására és takarítására, és ez a héten így is marad, így inkább átviszem a szerelőhöz. Ezzel talán a kiolvasás, törlés is megoldódik. Ladlac arra gondolt, hogy azok a csövek lehetnek repedtek, netán rosszul rögzítve. Ha van pechlámpád, inkább a kódot kellene először megnézni.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #190 Dátum: 2013. április 02. - 18:38:33 » |
|
Köszi az eddigi gyors válaszokat. @ladlac: most így szakadó esőben leszaladtam, lekaptam a csöveket, de érzésre tiszták, legalábbis át tudtam fújni, de nincs változás. Igaz, most már hideg a motor, de a check sem aludt el. Sajnos a hiba megszűnésével a hibakód és a check lámpa nem törlődik...
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
orosza
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #191 Dátum: 2013. április 02. - 18:44:48 » |
|
Ladlac arra gondolt, hogy azok a csövek lehetnek repedtek, netán rosszul rögzítve. Ha van pechlámpád, inkább a kódot kellene először megnézni.
Nem találtam rajtuk repedést, belefújva a végén jött ki a levegő, falsot sem éreztem. Mondjuk, leginkább a sárga lámpa zavar. Nem baj, holnap úgyis szerviz, ott majd kiderül - legalábbis a kód...úgyis meg kellene nézniük az [OFFTOPIC]ABS vezetékeit is, mert ott valami kontakthiba lehet (állandó útvonalon, bizonyos helyeken, bizonyos sebességnél kigyullad az ABS warning, de a rendszer működik - a mostani tavaszi időjárás alatt volt lehetőségem tesztelni[/OFFTOPIC].
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
orosza
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #192 Dátum: 2013. április 03. - 17:56:19 » |
|
Csak jelezni szeretném, hogy elhoztam az autót a szerelőtől, természetesen csak kódot találtak, hozzá tartozó hibát nem. Törölték a kódokat és viszlát. 3 kódot említett a szerelő, mondta hozzá mit jelentenek, az EGR és az alapjárati motor benne volt, a harmadikra és a számokra nem emlékszem, sorry. Gyanítom, most van néhány száz, esetleg ezer km, míg ismét infarktus közeli állapotba hoz a jelzés, akkor majd jobban figyelek a számokra is. Mindenkinek köszönöm a segítségét.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Hegedusati
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 23
2004-es Chevrolet Lacetti 1.4 Elit AC
|
|
« Hozzászólás #193 Dátum: 2013. április 18. - 11:24:51 » |
|
Sziasztok!
Nekem is előállt ez az alapjárat ingadozás. (Lacetti 1.4 2004/12havi 5 ajtós) Hibakód nincs, viszont melegen lámpánál állva le-leesik a fordulat és néha le is áll a motor. Annyi az előzményekhez, hogy gyertyakábel szettet cseréltem (mert ugye 95000-ként írja a könyv) + még gyertyát is (NGK BKR6E-11). Előtte nem csinálta ezt, viszont a harmadik henger régi gyertyája kívül olajos volt (mintha a pocelán mellett kinyomta volna a kompressziót. Kívülről barnára volt égve a porcelán töve) A gyertya belül amúgy szépen kiégett volt. Gyujtótrafó lenne esetleg?
Üdv hege
|
|
|
Naplózva
|
2004-es Chevrolet Lacetti 1.4 Elit AC...én szeretem, nekem tetszik
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #194 Dátum: 2013. április 18. - 11:52:29 » |
|
Sziasztok!
Nekem is előállt ez az alapjárat ingadozás. (Lacetti 1.4 2004/12havi 5 ajtós) Hibakód nincs, viszont melegen lámpánál állva le-leesik a fordulat és néha le is áll a motor. Annyi az előzményekhez, hogy gyertyakábel szettet cseréltem (mert ugye 95000-ként írja a könyv) + még gyertyát is (NGK BKR6E-11). Előtte nem csinálta ezt, viszont a harmadik henger régi gyertyája kívül olajos volt (mintha a pocelán mellett kinyomta volna a kompressziót. Kívülről barnára volt égve a porcelán töve) A gyertya belül amúgy szépen kiégett volt. Gyujtótrafó lenne esetleg?
Üdv hege
semmi köze a trafóhoz! a gyertya porcelánjának a megégése az gyertya/szerelési hiba is lehet. az olaj megjelenése inkább szelepfedél tömítés hiba
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
|