akidobos
|
|
« Hozzászólás #90 Dátum: 2010. Július 01. - 11:00:20 » |
|
Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat. A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést. Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz. A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás". A hivatalos szervizkönyvből kiollózva. Igen, de ennyi idő eltelte után jön elő? Meg most 3 napig nem volt elővéve, ma megint ilyesmit csinált, de ment a légkondi is hozzá 1000-el. Aztán jóúlett.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #91 Dátum: 2010. Július 01. - 11:38:33 » |
|
Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat. A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést. Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz. A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás". A hivatalos szervizkönyvből kiollózva. Igen, de ennyi idő eltelte után jön elő? Meg most 3 napig nem volt elővéve, ma megint ilyesmit csinált, de ment a légkondi is hozzá 1000-el. Aztán jóúlett. Én úgy értelmeztem az írásod (ezek szerint hibásan), hogy a pucolás óta csinálja. Ha a tisztítás után jó volt az alapjárat, és x idő után kezdte el csinálni amit írtál akkor nem valószínű, hogy a kettőnek köze lenne hozzá.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #92 Dátum: 2010. Július 01. - 21:45:20 » |
|
Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat. A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést. Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz. A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás". A hivatalos szervizkönyvből kiollózva. Próbáltam az újra tanítást, mértem az időket, meg minden, de a jelenség megmaradt. Én erre azt csinálnám, hogy átváltanék gázról benzinre, úgy is csinálja-e. Nálad ez nem járható út. Esetleg a következő ilyen művelet esetén csak benzin? lehet, de mire kifogy a jelenelgi készlet, várhatóan nem lesz baja:) hosszútávon meg nem tervezek túl sok "rebootot" OFF: Az akksid túlélte a múltkori lemerítős mutatványt? ON: OFF: Úgy tűnik semmi gondja, lehet még pont időben kaptam el. 9,4 V még kergetőzött benne.ON Na jól van, bíztam benne, hogy még korai volt temetni. Nekem volt, hogy kokira lesült és azt is túlélte
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #93 Dátum: 2010. Augusztus 04. - 13:21:52 » |
|
Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje. Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ... Szóval nem volt komfortos dolog. Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem. Pedig próbáltam mindent. ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.
Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.
Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással. Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #94 Dátum: 2010. Augusztus 04. - 19:32:45 » |
|
Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje. Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ... Szóval nem volt komfortos dolog. Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem. Pedig próbáltam mindent. ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.
Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.
Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással. Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
Tanulság:ne piszkáld azt,ami rendesen működik.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #95 Dátum: 2010. Augusztus 04. - 19:37:00 » |
|
Ez igaz. Viszont volt indok a pucolásra.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #96 Dátum: 2010. Augusztus 04. - 19:49:17 » |
|
Ez igaz. Viszont volt indok a pucolásra.
Én ugyan így jártam a pucolásnál Nekem kb. 150km után helyreállt. Akkor pont te mondtad ami jó azt nem kell piszkálni.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #97 Dátum: 2010. Augusztus 05. - 13:03:37 » |
|
Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje. Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ... Szóval nem volt komfortos dolog. Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem. Pedig próbáltam mindent. ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.
Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.
Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással. Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
nekem most kedden takarította ki Rudinál a lacsis szerelő. aztán jó sokszor indítgatta, meg rárakta a klímát és világítást. utólag mondta, hogy ez volt a betanítás, és 1 nap után meg is találta a helyét az alapjárat.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #98 Dátum: 2010. Augusztus 05. - 13:13:57 » |
|
Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje. Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ... Szóval nem volt komfortos dolog. Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem. Pedig próbáltam mindent. ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.
Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.
Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással. Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
nekem most kedden takarította ki Rudinál a lacsis szerelő. aztán jó sokszor indítgatta, meg rárakta a klímát és világítást. utólag mondta, hogy ez volt a betanítás, és 1 nap után meg is találta a helyét az alapjárat. Műszaki előtt nekem is kipucolták - mivel ezidő alatt kripiccel beszélgettünk, így fogalmam sincs, hogy betanították-e utána (gondolom, igen).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #99 Dátum: 2010. Augusztus 05. - 21:18:02 » |
|
Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje. Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ... Szóval nem volt komfortos dolog. Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem. Pedig próbáltam mindent. ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.
Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.
Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással. Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
Tanulság:ne piszkáld azt,ami rendesen működik. Nekem Kripic pucolta Visegrádon...nem volt baj...lehet mert tiltásig pörgette?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #100 Dátum: 2010. Augusztus 07. - 13:51:10 » |
|
Akkor még egyszer: volt oka, hogy kipucoltam a cuccot. Meg is lett az eredménye: most nagyon szépen, egyenletesen, torpanások nélkül működik az autó. Ami jó, azt ne piszkáljuk, de a hibákat javítsuk ki! Nem volt agyam végig várni (és szerintem az utasaimnak sem ), hogy rendbe rakja magát, de legközelebb meg sem próbálom. A Scan-100 a gyors, tökéletes megoldás. És azt azért ne felejtsük el: az, hogy a pucolás után mennyire durva a helyzet, mennyi idő alatt áll vissza minden a normális kerékvágásba erősen függ attól, hogy mennyi kosz került ki a szelep alól. Nekem 180.000 km-nyi. Nektek?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #101 Dátum: 2010. Augusztus 07. - 16:55:34 » |
|
Akkor még egyszer: volt oka, hogy kipucoltam a cuccot. Meg is lett az eredménye: most nagyon szépen, egyenletesen, torpanások nélkül működik az autó. Ami jó, azt ne piszkáljuk, de a hibákat javítsuk ki! Nem volt agyam végig várni (és szerintem az utasaimnak sem ), hogy rendbe rakja magát, de legközelebb meg sem próbálom. A Scan-100 a gyors, tökéletes megoldás. És azt azért ne felejtsük el: az, hogy a pucolás után mennyire durva a helyzet, mennyi idő alatt áll vissza minden a normális kerékvágásba erősen függ attól, hogy mennyi kosz került ki a szelep alól. Nekem 180.000 km-nyi. Nektek? Ezért van otthon nekünk is SCAN 100-!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #102 Dátum: 2010. Augusztus 08. - 12:07:41 » |
|
Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje. Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ... Szóval nem volt komfortos dolog. Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem. Pedig próbáltam mindent. ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.
Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.
Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással. Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
Tanulság:ne piszkáld azt,ami rendesen működik. Nekem Kripic pucolta Visegrádon...nem volt baj...lehet mert tiltásig pörgette? Ez kérem így nem igaz... Szerintem még a 6450-et sem érte el a fordulatszám... (Egyébként valójában 5000 körül lehetett a max., csak a rémülettől rosszul láttad )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #103 Dátum: 2010. Augusztus 08. - 21:55:10 » |
|
Ez kérem így nem igaz... Szerintem még a 6450-et sem érte el a fordulatszám... (Egyébként valójában 5000 körül lehetett a max., csak a rémülettől rosszul láttad ) Öööö...lehet. Ahhoz meg hozzá van szoktatva, 6000 ig sokszor eltolom előzéseknél. Üresben jobban feltűnik, biztos azért volt..
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Kulimász
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
|
|
« Hozzászólás #104 Dátum: 2010. Augusztus 15. - 18:22:24 » |
|
Sziasztok!
Volt már valakinek olyan hibajelensége, hogy az alapjárat eltűnésével egyidejűleg a gázpedál teljesen bekeményedett, szinte csak egy erős rugással lehetett újra lenyomni, és ezt majdnem minden felengedés (sebességváltás) után eljátszotta? Így közlekedtem kb. fél órán keresztül, majd kb. fél órányi motorleállítás után rendbejött minden, de akkor is aggasztó, hogy mikor jön elő újra a hiba. Mindez nem először fordult elő, 2-3 havonta előjön. Gondolom itt is a fojtószelep ház környékéről származik a baj, de tudja valaki, hogy azon belül vajon mi "akad be", ami ilyen szinten megnehezíti a gázpedál lenyomását (ill. eltünteti az alapjáratot)? Vagy esélyem sincs ennek házilagos javítására, törődjek bele a fojtószelep ház cserébe? Tisztítással már próbálkoztam, eredmény nélkül, de darabokra még nem szedtem a házat, csak a pillangószelep környékét tisztogattam. Előre is köszönöm a választ.
Üdv, K.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|