Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 08:26:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21   Le
 
Szerző Téma: Alapjárat ingadozás  (Megtekintve 198949 alkalommal)
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #90 Dátum: 2010. Július 01. - 11:00:20 »

Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat.
A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést.
Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz.

A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás".
A hivatalos szervizkönyvből kiollózva.  Kacsint
Igen, de ennyi idő eltelte után jön elő?
Meg most 3 napig nem volt elővéve, ma megint ilyesmit csinált, de ment a légkondi is hozzá 1000-el. Aztán jóúlett.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #91 Dátum: 2010. Július 01. - 11:38:33 »

Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat.
A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést.
Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz.

A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás".
A hivatalos szervizkönyvből kiollózva.  Kacsint
Igen, de ennyi idő eltelte után jön elő?
Meg most 3 napig nem volt elővéve, ma megint ilyesmit csinált, de ment a légkondi is hozzá 1000-el. Aztán jóúlett.
Én úgy értelmeztem az írásod (ezek szerint hibásan), hogy a pucolás óta csinálja.
Ha a tisztítás után jó volt az alapjárat, és x idő után kezdte el csinálni amit írtál akkor nem valószínű, hogy a kettőnek köze lenne hozzá.
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #92 Dátum: 2010. Július 01. - 21:45:20 »

Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat.
A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést.
Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz.

A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás".
A hivatalos szervizkönyvből kiollózva.  Kacsint
Próbáltam az újra tanítást, mértem az időket, meg minden, de a jelenség megmaradt.
Én erre azt csinálnám, hogy átváltanék gázról benzinre, úgy is csinálja-e.
Nálad ez nem járható út. Vigyorog
Esetleg a következő ilyen művelet esetén csak benzin?
lehet, de mire kifogy a jelenelgi készlet, várhatóan nem lesz baja:) hosszútávon meg nem tervezek túl sok "rebootot" Mosolyog
OFF:
Az akksid túlélte a múltkori lemerítős mutatványt?
ON:
OFF: Úgy tűnik semmi gondja, lehet még pont időben kaptam el. 9,4 V még kergetőzött benne.ON
Na jól van, bíztam benne, hogy még korai volt temetni. Kacsint Nekem volt, hogy kokira lesült és azt is túlélte Vigyorog
Naplózva

Pittike
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #93 Dátum: 2010. Augusztus 04. - 13:21:52 »

Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje.
Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ...
Szóval nem volt komfortos dolog.
Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem.
Pedig próbáltam mindent.
ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.

Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.

Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással.
Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #94 Dátum: 2010. Augusztus 04. - 19:32:45 »

Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje.
Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ...
Szóval nem volt komfortos dolog.
Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem.
Pedig próbáltam mindent.
ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.

Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.

Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással.
Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
Tanulság:ne piszkáld azt,ami rendesen működik. Kacsint
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #95 Dátum: 2010. Augusztus 04. - 19:37:00 »

Ez igaz.
Viszont volt indok a pucolásra.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #96 Dátum: 2010. Augusztus 04. - 19:49:17 »

Ez igaz.
Viszont volt indok a pucolásra.
Én ugyan így jártam a pucolásnál Nekem kb. 150km után helyreállt.
Akkor pont te mondtad ami jó azt nem kell piszkálni. Vigyorog
Naplózva


LPG
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #97 Dátum: 2010. Augusztus 05. - 13:03:37 »

Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje.
Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ...
Szóval nem volt komfortos dolog.
Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem.
Pedig próbáltam mindent.
ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.

Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.

Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással.
Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
nekem most kedden takarította ki Rudinál a lacsis szerelő. aztán jó sokszor indítgatta, meg rárakta a klímát és világítást. utólag mondta, hogy ez volt a betanítás, és 1 nap után meg is találta a helyét az alapjárat.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #98 Dátum: 2010. Augusztus 05. - 13:13:57 »

Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje.
Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ...
Szóval nem volt komfortos dolog.
Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem.
Pedig próbáltam mindent.
ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.

Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.

Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással.
Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
nekem most kedden takarította ki Rudinál a lacsis szerelő. aztán jó sokszor indítgatta, meg rárakta a klímát és világítást. utólag mondta, hogy ez volt a betanítás, és 1 nap után meg is találta a helyét az alapjárat.

Műszaki előtt nekem is kipucolták  - mivel ezidő alatt kripiccel beszélgettünk, így fogalmam sincs, hogy betanították-e utána (gondolom, igen).
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #99 Dátum: 2010. Augusztus 05. - 21:18:02 »

Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje.
Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ...
Szóval nem volt komfortos dolog.
Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem.
Pedig próbáltam mindent.
ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.

Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.

Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással.
Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
Tanulság:ne piszkáld azt,ami rendesen működik. Kacsint
Nekem Kripic pucolta Visegrádon...nem volt baj...lehet mert tiltásig pörgette?  Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #100 Dátum: 2010. Augusztus 07. - 13:51:10 »

Akkor még egyszer: volt oka, hogy kipucoltam a cuccot.
Meg is lett az eredménye: most nagyon szépen, egyenletesen, torpanások nélkül működik az autó.
Ami jó, azt ne piszkáljuk, de a hibákat javítsuk ki!

Nem volt agyam végig várni (és szerintem az utasaimnak sem  Vigyorog), hogy rendbe rakja magát, de legközelebb meg sem próbálom.
A Scan-100 a gyors, tökéletes megoldás.

És azt azért ne felejtsük el: az, hogy a pucolás után mennyire durva a helyzet, mennyi idő alatt áll vissza minden a normális kerékvágásba erősen függ attól, hogy mennyi kosz került ki a szelep alól.
Nekem 180.000 km-nyi.

Nektek? Vigyorog
Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #101 Dátum: 2010. Augusztus 07. - 16:55:34 »

Akkor még egyszer: volt oka, hogy kipucoltam a cuccot.
Meg is lett az eredménye: most nagyon szépen, egyenletesen, torpanások nélkül működik az autó.
Ami jó, azt ne piszkáljuk, de a hibákat javítsuk ki!

Nem volt agyam végig várni (és szerintem az utasaimnak sem  Vigyorog), hogy rendbe rakja magát, de legközelebb meg sem próbálom.
A Scan-100 a gyors, tökéletes megoldás.

És azt azért ne felejtsük el: az, hogy a pucolás után mennyire durva a helyzet, mennyi idő alatt áll vissza minden a normális kerékvágásba erősen függ attól, hogy mennyi kosz került ki a szelep alól.
Nekem 180.000 km-nyi.

Nektek? Vigyorog

Ezért van otthon nekünk is SCAN 100-!
Naplózva

kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #102 Dátum: 2010. Augusztus 08. - 12:07:41 »

Valamikor a múlt hét vége felé kipucoltam a fojtószelep házat. Gondoltam már ideje.
Meg is zavarodott tőle rendesen az autó, nem találta a helyét. Váltások között, üresben gurulásnál pörgött olyan 1800 körül, gázelvételnél (kicsivel utána) rángatott ...
Szóval nem volt komfortos dolog.
Gondoltam nem baj, látszik, hogy szükség volt a tisztításra, volt ami kijöjjön onnan. Majd 1-2 nap alatt vis****ázódik. Hát nem.
Pedig próbáltam mindent.
ECU áramtalanítása egy éjszakára, hogy alapba kerüljön, üresjárati tanítási eljárás (vagy 20x). Így telt el a hétvége minden eredmény nélkül.

Amint volt rá lehetőség rákerült a Scan-100. Tanult értékek törlése, és visszaállt a rend.

Tanulság: ez a gép sajnos(?) nem felejti el a tanult értékeket az áramtalanítással.
Legközelebb biztosan úgy időzítem ezt a dolgot, hogy a pucolás után egyből mehessen rá a Scan.
Tanulság:ne piszkáld azt,ami rendesen működik. Kacsint
Nekem Kripic pucolta Visegrádon...nem volt baj...lehet mert tiltásig pörgette?  Vigyorog Vigyorog
Ez kérem így nem igaz...
Szerintem még a 6450-et sem érte el a fordulatszám... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
(Egyébként valójában 5000 körül lehetett a max., csak a rémülettől  Vigyorog Vigyorog Vigyorog rosszul láttad Vigyorog)
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #103 Dátum: 2010. Augusztus 08. - 21:55:10 »

Ez kérem így nem igaz...
Szerintem még a 6450-et sem érte el a fordulatszám... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
(Egyébként valójában 5000 körül lehetett a max., csak a rémülettől  Vigyorog Vigyorog Vigyorog rosszul láttad Vigyorog)
Öööö...lehet. Vigyorog Ahhoz meg hozzá van szoktatva, 6000 ig sokszor eltolom előzéseknél. Üresben jobban feltűnik, biztos azért volt.. Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Kulimász
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Hozzászólás #104 Dátum: 2010. Augusztus 15. - 18:22:24 »

Sziasztok!

Volt már valakinek olyan hibajelensége, hogy az alapjárat eltűnésével egyidejűleg a gázpedál teljesen bekeményedett, szinte csak egy erős rugással lehetett újra lenyomni, és ezt majdnem minden felengedés (sebességváltás) után eljátszotta? Így közlekedtem kb. fél órán keresztül, majd kb. fél órányi motorleállítás után rendbejött minden, de akkor is aggasztó, hogy mikor jön elő újra a hiba. Mindez nem először fordult elő, 2-3 havonta előjön. Gondolom itt is a fojtószelep ház környékéről származik a baj, de tudja valaki, hogy azon belül vajon mi "akad be", ami ilyen szinten megnehezíti a gázpedál lenyomását (ill. eltünteti az alapjáratot)? Vagy esélyem sincs ennek házilagos javítására, törődjek bele a fojtószelep ház cserébe? Tisztítással már próbálkoztam, eredmény nélkül, de darabokra még nem szedtem a házat, csak a pillangószelep környékét tisztogattam.
Előre is köszönöm a választ.

Üdv,
K.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!