Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 08:27:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21   Le
 
Szerző Téma: Alapjárat ingadozás  (Megtekintve 198952 alkalommal)
pino30
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


1.6 SW Elite


« Hozzászólás #75 Dátum: 2010. április 21. - 17:21:08 »

Elfelejtettem írni hogy az akksisaru le volt szedve egy éjszakára,eredmény 0. Holnap megy chevi-szervízbe,csak gondoltam elkerülhetem őket ha itt lett volna vkinek tuti tippje. Azért köszi Nektek.

Üdv.:Pino   
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #76 Dátum: 2010. április 21. - 18:40:08 »

Cápa!

Ha arra a csőre gondolsz amit a "váltásnál felpörög" témában már tárgyaltunk akkor nem hiszem mert kipróbáltam azt is ahogy itt képekkel is illusztrálva volt,vagyis átdugtam a csövet a kis "dobozról" a nagy "dobozra". Esetleg Te másra gondoltál?
Nem, tényleg arra gondoltam...a fekete henger alakúra a tűzfalon, amibe olyan pneumatikus-szerű műanyag csővek mennek.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
pino30
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


1.6 SW Elite


« Hozzászólás #77 Dátum: 2010. április 22. - 16:55:16 »

Köszönöm a helpeket srácok. Kacsint  Ma elvitte bratyóm a gépet a tatabányai chevibe és egy egyszerű "agy" nullázással megoldották,potom kétezer forintért. Mosolyog  Most zsír a gép reméljük nem csak rövid ideig.

Üdv.:Pino
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #78 Dátum: 2010. április 23. - 12:54:06 »

Köszönöm a helpeket srácok. Kacsint  Ma elvitte bratyóm a gépet a tatabányai chevibe és egy egyszerű "agy" nullázással megoldották,potom kétezer forintért. Mosolyog  Most zsír a gép reméljük nem csak rövid ideig.

Üdv.:Pino
Erről beszéltem.  Kacsint
Naplózva
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #79 Dátum: 2010. Május 27. - 21:03:40 »

Szevasztok! Van egy kérdésem. Ha leveszem az akkumlátor sarut, akkor mi
változik meg? Gyújtás, adagolás, alapjárat, vezérlés, úgytudom, hogy ilyenkor
computer alaphelyzetbe áll be. Miért? - menetközbe esetleg elállítódik -, esetleg
rossz irányba. Mert sokan írtátok, hogy egy ilyen levétel után mintha jobban
menne az autó. Ez iránt érdeklődök, mert kicsit soknak találom a fogyasztást.

Naplózva
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #80 Dátum: 2010. Május 30. - 20:04:58 »

Szevasztok! Van egy kérdésem. Ha leveszem az akkumlátor sarut, akkor mi
változik meg? Gyújtás, adagolás, alapjárat, vezérlés, úgytudom, hogy ilyenkor
computer alaphelyzetbe áll be. Miért? - menetközbe esetleg elállítódik -, esetleg
rossz irányba. Mert sokan írtátok, hogy egy ilyen levétel után mintha jobban
menne az autó. Ez iránt érdeklődök, mert kicsit soknak találom a fogyasztást.


Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #81 Dátum: 2010. Május 31. - 07:29:39 »

Szevasztok! Van egy kérdésem. Ha leveszem az akkumlátor sarut, akkor mi
változik meg? Gyújtás, adagolás, alapjárat, vezérlés, úgytudom, hogy ilyenkor
computer alaphelyzetbe áll be. Miért? - menetközbe esetleg elállítódik -, esetleg
rossz irányba. Mert sokan írtátok, hogy egy ilyen levétel után mintha jobban
menne az autó. Ez iránt érdeklődök, mert kicsit soknak találom a fogyasztást.


Nincs egyértelmű válasz rá.
Elvileg a tanult értékeket el kellene felejtenie az ECU-nak, ha leveszed az aksi sarut.
Nem elállítódnak az értékek, hanem folyamatosan tanul a komputer. A motor és kiegészítőinek természetes változásait (pl. kopás, gyertyahézag változása) igyekszik lekövetni.
Ezeket a tanult értékeket lehet "elfeledtetni" vele.
Gyakorlatban ez nem mindig történik meg (szerintem ebben is különböznek az egyes vezérlők).
Ha leveszed az legalább egy teljes éjszakára (tehát több órára) történjen.
Rövid feszültség mentesítésre biztosan nem reagál.

A másik járulékos dolog amit elfelejthet az az eltárolt hibakódok.
Ezek is befolyásolhatják az autó vezérlését.

Gyorsabb és tökéletesebb megoldás, ha szakszervizben (nagyjából csak ott van Scan100 nevű műszer) törölteted ki a hibakódokat és állíttatod alapba a vezérlőt.

De egy kísérletet megér a saru levétel.
Végül is ingyen van. Kacsint
Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #82 Dátum: 2010. Június 27. - 13:00:13 »

Tegnap este behülyült kicsit a gép. Nem akarta levinni az alapjáratot, olyan 1.100-1.200 körül mozgott de néhány másodpercre volt 1.500 is. 
Nagyon erős benzin szag volt (üzemmeleg volt a gép), lehet, hogy a "szivató" akadt be neki..?
Vagy az okozhatta-e, hogy a múltkor Nándi bácsi kipucolta a folytószelep házat..? De akkor miért csak most jött elő?
Amúgy egy fél óra szünet után minden normális lett újra.
 He
Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #83 Dátum: 2010. Június 28. - 07:53:46 »

Valami difi nálam is kezd körvonalazódni.

Az etanol + az aksi lemerítés miatt mostanában többször volt levéve az aksi saru. A jelenség a következő. A saru levétele után 2-3 napig reggelent olyan 75°C (ca. 3-4 km megtétele után) környékén elhal az alapjárat, ha kiteszem üresbe, vagy kinyomom a kuplungot.
Próbáltam az újratanítást is, meg újratanítás nélkül is, a jelenség ugyanaz.
2-3 nap után nem jelentkezik, de addig eléggé zavaró, és nem hiszem, hogy jót tenne bárminek is...
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #84 Dátum: 2010. Június 28. - 20:12:15 »

Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat.
A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést.
Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz.

A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás".
A hivatalos szervizkönyvből kiollózva.  Kacsint
Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #85 Dátum: 2010. Június 29. - 06:55:30 »

Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat.
A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést.
Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz.

A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás".
A hivatalos szervizkönyvből kiollózva.  Kacsint
Próbáltam az újra tanítást, mértem az időket, meg minden, de a jelenség megmaradt.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #86 Dátum: 2010. Június 30. - 09:52:13 »

Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat.
A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést.
Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz.

A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás".
A hivatalos szervizkönyvből kiollózva.  Kacsint
Próbáltam az újra tanítást, mértem az időket, meg minden, de a jelenség megmaradt.
Én erre azt csinálnám, hogy átváltanék gázról benzinre, úgy is csinálja-e.
Nálad ez nem járható út. Vigyorog
Esetleg a következő ilyen művelet esetén csak benzin?
Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #87 Dátum: 2010. Június 30. - 10:11:49 »

Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat.
A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést.
Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz.

A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás".
A hivatalos szervizkönyvből kiollózva.  Kacsint
Próbáltam az újra tanítást, mértem az időket, meg minden, de a jelenség megmaradt.
Én erre azt csinálnám, hogy átváltanék gázról benzinre, úgy is csinálja-e.
Nálad ez nem járható út. Vigyorog
Esetleg a következő ilyen művelet esetén csak benzin?
lehet, de mire kifogy a jelenelgi készlet, várhatóan nem lesz baja:) hosszútávon meg nem tervezek túl sok "rebootot" Mosolyog
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #88 Dátum: 2010. Június 30. - 20:28:46 »

Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat.
A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést.
Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz.

A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás".
A hivatalos szervizkönyvből kiollózva.  Kacsint
Próbáltam az újra tanítást, mértem az időket, meg minden, de a jelenség megmaradt.
Én erre azt csinálnám, hogy átváltanék gázról benzinre, úgy is csinálja-e.
Nálad ez nem járható út. Vigyorog
Esetleg a következő ilyen művelet esetén csak benzin?
lehet, de mire kifogy a jelenelgi készlet, várhatóan nem lesz baja:) hosszútávon meg nem tervezek túl sok "rebootot" Mosolyog
OFF:
Az akksid túlélte a múltkori lemerítős mutatványt?
ON:
Naplózva

Pittike
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #89 Dátum: 2010. Július 01. - 09:49:14 »

Mindkét esetre a motorvezérlő adaptív (azaz tanuló) jellege a magyarázat.
A vezérlő a motor és kiegészítői aktuális állapotához idomítja a vezérlést.
Ha ezekben az értékekben hirtelen, nagy változás (fojtószelep pucolás) történik, illetve az ECU "elfelejti" a tanult értékeket (aksi levétel), akkor időbe telik neki, amíg kis korrigálásokkal visszatalál a helyes beállításokhoz.

A tanulási idő csökkentésére ott a weblapon a már jó néhányszor emlegetett "üresjárati tanulási eljárás".
A hivatalos szervizkönyvből kiollózva.  Kacsint
Próbáltam az újra tanítást, mértem az időket, meg minden, de a jelenség megmaradt.
Én erre azt csinálnám, hogy átváltanék gázról benzinre, úgy is csinálja-e.
Nálad ez nem járható út. Vigyorog
Esetleg a következő ilyen művelet esetén csak benzin?
lehet, de mire kifogy a jelenelgi készlet, várhatóan nem lesz baja:) hosszútávon meg nem tervezek túl sok "rebootot" Mosolyog
OFF:
Az akksid túlélte a múltkori lemerítős mutatványt?
ON:
OFF: Úgy tűnik semmi gondja, lehet még pont időben kaptam el. 9,4 V még kergetőzött benne.ON
Naplózva
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!