Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 08:41:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 21   Le
 
Szerző Téma: Alapjárat ingadozás  (Megtekintve 201414 alkalommal)
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #45 Dátum: 2009. Július 10. - 20:25:17 »

Van egy bosszantó hibám, és talán itt tudnak rajtam segíteni. Nekem egy 2004 év végén gyártott 4-ajtós, 1.6-os, automata Lacettim van.

Egy pár hónapja azt csinálja, hogy meleg motornál, menet közben, ha meg kell állni (piros lámpa), akkor az alapjárat elkezd ugrálni, általában lefelé, és időnként a motor le is áll. Újraindítás után ugyanez. Ezt csinálja egy pár percig, aztán a jelenség megint hetekre eltűnik. Az utóbbi időben a jelenség sűrűsödik, már 2-3 naponta is előjön, és ez baromi kellemetlen a dugókban. Voltam vele szervízben, sőt a legutóbbi Lengyelországi utam során, mikor ott is elkezdte, lengyel szakszervízbe is elvittem, hátha..
 
A válasz mindig ugyanaz. „Rákötöttük a számítógépre, az nem jelzett hibát, fogalmunk sincs, hogy mi a baja…”
 
Találkozott már valaki ezzel a problémával?

Olybá tűnik, hogy nálam is jelentkezett. Hatalmas eső után a kocsival ki a parkolóból a lámpánál állok üresben, amikor finom rángás közben elgyengül az alapjárat és leáll a motor. Tovább megyek egy jobbra kis ívü kanyarban (kuplungolás közben ) megint leállt a motor. Parkolóban álltam 30percet utána nem jelentkezett. Valamiért az az érzésem, hogy a vízzel van összefüggésben ez és a másik topikban írt csepegés is. Beázik, bepárásodik.. valami?

A fentire lett megoldás?? mert nem láttam visszajelzést..

Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #46 Dátum: 2009. Július 11. - 07:14:56 »

Van egy bosszantó hibám, és talán itt tudnak rajtam segíteni. Nekem egy 2004 év végén gyártott 4-ajtós, 1.6-os, automata Lacettim van.

Egy pár hónapja azt csinálja, hogy meleg motornál, menet közben, ha meg kell állni (piros lámpa), akkor az alapjárat elkezd ugrálni, általában lefelé, és időnként a motor le is áll. Újraindítás után ugyanez. Ezt csinálja egy pár percig, aztán a jelenség megint hetekre eltűnik. Az utóbbi időben a jelenség sűrűsödik, már 2-3 naponta is előjön, és ez baromi kellemetlen a dugókban. Voltam vele szervízben, sőt a legutóbbi Lengyelországi utam során, mikor ott is elkezdte, lengyel szakszervízbe is elvittem, hátha..
 
A válasz mindig ugyanaz. „Rákötöttük a számítógépre, az nem jelzett hibát, fogalmunk sincs, hogy mi a baja…”
 
Találkozott már valaki ezzel a problémával?



Olybá tűnik, hogy nálam is jelentkezett. Hatalmas eső után a kocsival ki a parkolóból a lámpánál állok üresben, amikor finom rángás közben elgyengül az alapjárat és leáll a motor. Tovább megyek egy jobbra kis ívü kanyarban (kuplungolás közben ) megint leállt a motor. Parkolóban álltam 30percet utána nem jelentkezett. Valamiért az az érzésem, hogy a vízzel van összefüggésben ez és a másik topikban írt csepegés is. Beázik, bepárásodik.. valami?

A fentire lett megoldás?? mert nem láttam visszajelzést..



Igen, kétszer is. Fojtószelepház csere.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #47 Dátum: 2009. Július 11. - 14:47:55 »

Van egy bosszantó hibám, és talán itt tudnak rajtam segíteni. Nekem egy 2004 év végén gyártott 4-ajtós, 1.6-os, automata Lacettim van.

Egy pár hónapja azt csinálja, hogy meleg motornál, menet közben, ha meg kell állni (piros lámpa), akkor az alapjárat elkezd ugrálni, általában lefelé, és időnként a motor le is áll. Újraindítás után ugyanez. Ezt csinálja egy pár percig, aztán a jelenség megint hetekre eltűnik. Az utóbbi időben a jelenség sűrűsödik, már 2-3 naponta is előjön, és ez baromi kellemetlen a dugókban. Voltam vele szervízben, sőt a legutóbbi Lengyelországi utam során, mikor ott is elkezdte, lengyel szakszervízbe is elvittem, hátha..
 
A válasz mindig ugyanaz. „Rákötöttük a számítógépre, az nem jelzett hibát, fogalmunk sincs, hogy mi a baja…”
 
Találkozott már valaki ezzel a problémával?



Olybá tűnik, hogy nálam is jelentkezett. Hatalmas eső után a kocsival ki a parkolóból a lámpánál állok üresben, amikor finom rángás közben elgyengül az alapjárat és leáll a motor. Tovább megyek egy jobbra kis ívü kanyarban (kuplungolás közben ) megint leállt a motor. Parkolóban álltam 30percet utána nem jelentkezett. Valamiért az az érzésem, hogy a vízzel van összefüggésben ez és a másik topikban írt csepegés is. Beázik, bepárásodik.. valami?

A fentire lett megoldás?? mert nem láttam visszajelzést..



Igen, kétszer is. Fojtószelepház csere.
Azért én az elektromos kábelek átnézésével kezdeném.
Elsőként motorborítás le (amikor hülyéskedik), és hallgatózás a gyújtó kábelek felé. Az áthúzás füllel is hallható. Csattogó hangot ad.
Ugyan ez a gyújtó trafóknál.
Rengeteg elektronikus érzékelő, vezérlő cucc van a kocsiban, és már egy kontakt hiba is okozhat ilyen gondot. Türelemjáték. A csatlakozókról, kábelekről le kell törölgetni a koszt, megmozgatni a csatlakozókat (széthúzni, összedugni többször. Ezzel szerencsés esetben helyre lehet állítani a megfelelő csatlakozást).
Persze nem árt, ha az ember tudja, hogy mit csinál.
Szervizben sem könnyű az ilyen hibák megtalálása. Volt már olyan, hogy komputert akartak cserélni a verdán (nem az enyémen  Kacsint), de aztán kiderült, hogy csak az "agy" csatlakozója volt kontakt hibás. Egy kis pucolás, és ment rendesen.
A nagy dolog az, hogy megtaláld azt az érintkezőt, ami a gondot okozza.
De ha mindig párás időben jelentkezik, akkor az nem kontakt hiba lesz, hanem "kontakt plusz", azaz áthúzás. Ennek a legvalószínűbb helye pedig a nagyfeszültségű gyújtókábel.
Tehát ahogy az elején leírtam. Ott kezd a vizsgálódást.
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #48 Dátum: 2009. Július 14. - 11:37:38 »

Van egy bosszantó hibám, és talán itt tudnak rajtam segíteni. Nekem egy 2004 év végén gyártott 4-ajtós, 1.6-os, automata Lacettim van.
Egy pár hónapja azt csinálja, hogy meleg motornál, menet közben, ha meg kell állni (piros lámpa), akkor az alapjárat elkezd ugrálni, általában lefelé, és időnként a motor le is áll. Újraindítás után ugyanez. Ezt csinálja egy pár percig, aztán a jelenség megint hetekre eltűnik. Az utóbbi időben a jelenség sűrűsödik, már 2-3 naponta is előjön, és ez baromi kellemetlen a dugókban. Voltam vele szervízben, sőt a legutóbbi Lengyelországi utam során, mikor ott is elkezdte, lengyel szakszervízbe is elvittem, hátha..
A válasz mindig ugyanaz. „Rákötöttük a számítógépre, az nem jelzett hibát, fogalmunk sincs, hogy mi a baja…”
Találkozott már valaki ezzel a problémával?

Olybá tűnik, hogy nálam is jelentkezett. Hatalmas eső után a kocsival ki a parkolóból a lámpánál állok üresben, amikor finom rángás közben elgyengül az alapjárat és leáll a motor. Tovább megyek egy jobbra kis ívü kanyarban (kuplungolás közben ) megint leállt a motor. Parkolóban álltam 30percet utána nem jelentkezett. Valamiért az az érzésem, hogy a vízzel van összefüggésben ez és a másik topikban írt csepegés is. Beázik, bepárásodik.. valami?

A fentire lett megoldás?? mert nem láttam visszajelzést..

Igen, kétszer is. Fojtószelepház csere.
Azért én az elektromos kábelek átnézésével kezdeném.
Elsőként motorborítás le (amikor hülyéskedik), és hallgatózás a gyújtó kábelek felé. Az áthúzás füllel is hallható. Csattogó hangot ad.
Ugyan ez a gyújtó trafóknál.
Rengeteg elektronikus érzékelő, vezérlő cucc van a kocsiban, és már egy kontakt hiba is okozhat ilyen gondot. Türelemjáték. A csatlakozókról, kábelekről le kell törölgetni a koszt, megmozgatni a csatlakozókat (széthúzni, összedugni többször. Ezzel szerencsés esetben helyre lehet állítani a megfelelő csatlakozást).
Persze nem árt, ha az ember tudja, hogy mit csinál.
Szervizben sem könnyű az ilyen hibák megtalálása. Volt már olyan, hogy komputert akartak cserélni a verdán (nem az enyémen  Kacsint), de aztán kiderült, hogy csak az "agy" csatlakozója volt kontakt hibás. Egy kis pucolás, és ment rendesen.
A nagy dolog az, hogy megtaláld azt az érintkezőt, ami a gondot okozza.
De ha mindig párás időben jelentkezik, akkor az nem kontakt hiba lesz, hanem "kontakt plusz", azaz áthúzás. Ennek a legvalószínűbb helye pedig a nagyfeszültségű gyújtókábel.
Tehát ahogy az elején leírtam. Ott kezd a vizsgálódást.
Oké! Következő esőnél elkezdem figyelni. Azóta 2nap száraz idő és megy mint az a bizonyos svájci.. Mosolyog
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #49 Dátum: 2009. November 04. - 15:09:47 »

Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #50 Dátum: 2009. November 04. - 15:21:14 »

Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Kripic mester tisztított, tőle kérdezd meg! Az enyémet is ő csinálta, és nem romlott el. Állítólag féktisztító is jó erre. Kérdezz utána!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #51 Dátum: 2009. November 04. - 16:36:53 »

Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét.
Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer.
 
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #52 Dátum: 2009. November 04. - 16:40:40 »

Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
A 406-os cikkszámú:
http://www.bgtech.hu/images/bg%20termek.html
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #53 Dátum: 2009. November 04. - 21:02:07 »

Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
A 406-os cikkszámú:
http://www.bgtech.hu/images/bg%20termek.html
Köszi.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #54 Dátum: 2009. November 04. - 21:03:24 »

Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét.
Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer.
 
Ott már volt 2 hete. Elvileg tisztították, de mikor szétszedtük, nagyon piszkos volt (megint?)
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #55 Dátum: 2009. November 05. - 11:36:20 »

Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét.
Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer.
 
Ott már volt 2 hete. Elvileg tisztították, de mikor szétszedtük, nagyon piszkos volt (megint?)
Úgy-úgy, a 406-os cikkszámú "Air Intake System Cleaner" névre hallgató szívórendszer és EGR szeleptisztító spray-vel tisztogattam/tunk. (Egyébként Gomboséknál szúrtam ki, hogy ilyet használnak...)
Mint a Salamon töke, úgy ragyogott utána  a fojtószelepház... Szóval szerintem csak elvileg tisztították, ha két hét múlva újra merő redva...
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #56 Dátum: 2009. November 05. - 18:56:03 »

Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét.
Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer.
 
Ott már volt 2 hete. Elvileg tisztították, de mikor szétszedtük, nagyon piszkos volt (megint?)
Nem is a tisztításra írtam a szervizt, hanem a nullázásra!
Azt csak a Scan100-al lehet. Illetve a második lehetőségként ajánlott áramtalanítással.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #57 Dátum: 2009. November 05. - 19:50:30 »

Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét.
Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer.
 
Ott már volt 2 hete. Elvileg tisztították, de mikor szétszedtük, nagyon piszkos volt (megint?)
Nem is a tisztításra írtam a szervizt, hanem a nullázásra!
Azt csak a Scan100-al lehet. Illetve a második lehetőségként ajánlott áramtalanítással.
Oké, ezt is megmondom neki. Köszönöm a segítséget mindenkinek. Mosolyog
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #58 Dátum: 2009. November 07. - 12:20:21 »

EGR és fojtószelepház-tisztítás megvolt, akku éjszakára lent, reggel viszont ugyanúgy nincs alapjárat. Mondtam neki menjen el a Gomboshoz.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #59 Dátum: 2009. November 08. - 16:22:10 »

EGR és fojtószelepház-tisztítás megvolt, akku éjszakára lent, reggel viszont ugyanúgy nincs alapjárat. Mondtam neki menjen el a Gomboshoz.
Akkor ez csere lesz (fojtószelep ház  ).
Azért próbálja meg a Scan-nel lenulláztatni!
Keresse a Seregi Petit! (Ő volt a szerelőm, amíg oda jártam).
Nyugodtan hivatkozzon a klubra (ártani nem használ  Vigyorog Vigyorog).
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 21   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!