dokumedik
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Dátum: 2007. Augusztus 29. - 07:45:46 » |
|
Van egy bosszantó hibám, és talán itt tudnak rajtam segíteni. Nekem egy 2004 év végén gyártott 4-ajtós, 1.6-os, automata Lacettim van.
Egy pár hónapja azt csinálja, hogy meleg motornál, menet közben, ha meg kell állni (piros lámpa), akkor az alapjárat elkezd ugrálni, általában lefelé, és időnként a motor le is áll. Újraindítás után ugyanez. Ezt csinálja egy pár percig, aztán a jelenség megint hetekre eltűnik. Az utóbbi időben a jelenség sűrűsödik, már 2-3 naponta is előjön, és ez baromi kellemetlen a dugókban. Voltam vele szervízben, sőt a legutóbbi Lengyelországi utam során, mikor ott is elkezdte, lengyel szakszervízbe is elvittem, hátha.. A válasz mindig ugyanaz. „Rákötöttük a számítógépre, az nem jelzett hibát, fogalmunk sincs, hogy mi a baja…” Találkozott már valaki ezzel a problémával?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1 Dátum: 2007. Augusztus 29. - 08:41:08 » |
|
Én a folytószelepre tippelnék. Jó esetben csak meg kell tisztítani (a sokat emlegetett EGR szelep által visszavezetett kipufogógáz csúnyán össze tudja kormozni), rosszabb esetben ki kell cserélni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #2 Dátum: 2007. Augusztus 29. - 09:20:05 » |
|
Vszeg az alapjárati léptetőmotor lesz a hibás, de még végleg nem adta be a kulcsot és lehet, hogy éppen a működőképes állapotában vizsgálták ezért nem küldi a hibaüzenetet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
dokumedik
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #3 Dátum: 2007. Augusztus 29. - 09:56:14 » |
|
Köszönöm az ötleteket. Most már célzott kéréssel tudok szervízbe menni. Ha kiderül az igazság publikálom itt mindenki okulására.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #4 Dátum: 2007. Augusztus 30. - 10:17:35 » |
|
Az alapjárati léptetőmotor és a folytószelep egy egységben van (folytószelep ház), együtt cseréli a szervíz . Erre hajts rá.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sandor
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
|
|
« Hozzászólás #5 Dátum: 2007. Október 01. - 19:20:24 » |
|
Sajnos igen nekem most kezdte,30000km, most voltam szervizbe két napig jó volt de már egyszer csinálta, le még nem ált, de így is idegesítő,és a fogyasztástol nem vagyok elájulva város 11li,most tértem átt az ESSO ra,mivel Shell- nem szabad ezt mondták. Megpróbálom a PRO-TEC tisztítót hátha segít. üdv
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #6 Dátum: 2007. Október 01. - 19:33:45 » |
|
Nekem ma volt ezzel a gonddal szervízben a kocsi. Hiba kód nem volt, viszont azt mondták, hogy ezt okozhatja az EGR ledugózása...Ezt amúgy nem hiszem. Amúgy nem tudják mi a baj. Viszont mindent, ami ezt okozhatja, garban cserélik, mivel hónap végén lesz 3 éves a Lacsim, és utánna már keményen fizetős lesz minden ilyen megmozdulás Majd beszámolok a fejleményekről
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
sandor
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
|
|
« Hozzászólás #7 Dátum: 2007. Október 02. - 18:47:13 » |
|
A PRO-TEC tisztítórol vélemény? Mert ugyeállandóan 4-5000-es fordulaton járni,hogy tisztuljon pláne autómatával nevetséges.üdv
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #8 Dátum: 2007. Október 06. - 11:29:29 » |
|
Itt a fórumon többen az STP sárga szinű, 16-24 szelepes motorokhoz készült szeleptisztítóját használjuk, sikerrel. Üzemanyag témában inkább az OMW Carreráját ajánlanám. Szintén fórum (és saját) tapasztalat alapján.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #9 Dátum: 2007. Október 06. - 12:16:43 » |
|
Nah...tegnap átesett a kocsi a műtéten, és a 3 éves szervízen. Kicserélték a pillagószelep házat, vagy "mittoménmit". Most úgy tűnik eltünt azaz érzés, hogy a gázpedál beesne, vagy lüktetne...igazán egyik sem jó szó rá, de nem tudom leírni az érzést jobban. Azt is mondták, hogy most kisebb lesz a fogyasztás is...bár engem nem zavart a 8-9l, de ha ennél jobb lesz, hát nem fogok idegeskedni Rendeltek új EGR tömítést, és kivették a vakablakom Az alapjáratom is most úgy tűnik, hogy normális, de majd hosszabb használat után kiderűl. Remélem jó lesz.
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
Jani63
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
a család kedvence
|
|
« Hozzászólás #10 Dátum: 2007. Október 07. - 10:00:15 » |
|
Egy érdekes jelenség van egy ideje,félmeleg állapotban enyhe alapjáratingadozás,mintha gyújtáskimaradás lenne.A váltógombon is érezni az ingadozást,melegen megszűnik.Gyertyakábelek lefújva szilikonnal,de semmi.Egr lezárás megvolt,szelepcsere úgyszintén.Kiváncsi vagyok a véleményetekre.
|
|
|
Naplózva
|
Hello
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #11 Dátum: 2007. Október 07. - 17:25:23 » |
|
Egy érdekes jelenség van egy ideje,félmeleg állapotban enyhe alapjáratingadozás,mintha gyújtáskimaradás lenne.A váltógombon is érezni az ingadozást,melegen megszűnik.Gyertyakábelek lefújva szilikonnal,de semmi.Egr lezárás megvolt,szelepcsere úgyszintén.Kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Vidd el szervízbe. Mint lentebb írtam, nekem is hasonló problémám volt, amit pillangószelep egység cserével orvosoltak. Ráadásúl nekem is dugózva volt az EGR. Ez is felmerűlt hibalehetőségként, mert ehhez a coputert is át kéne programozni (állítólag) Valamint ha kertesházban laksz, vagy csillaggarázsban tartod a kocsit, akkor előfordulhat a rágcsálók ténykedése is okként. Nekem szétrágták a motortérben a kábeleket, és ez még pech-lámpát is okozott. Én azt tanácsolom mindenképpen vidd be a szervízedbe.
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #12 Dátum: 2007. Október 11. - 17:58:41 » |
|
Bár nem ugyanaz a jelenség, de ez is alapjárat-ingadozás. Illetve nem ingadozás, de nem tudom másként jellemezni. :-) Megfigyelte már valaki, hogy ha gurul a kocsi és üresbe teszi az ember (mondjuk ha kis forgalomban a távoli rendőrlámpa még várhatóan jó ideig pirosat mutat), akkor amíg mozgásban van az autó, addig az elektronika kb 900-as fordulaton tartja a motort. Majd miután megáll, rá egy mp-re visszaejti a szokásos kb. 650-es fordulatra. Ez gondolom biztonságtechnikai okok miatt van, hogy le ne állhasson a motor ilyen esetekben, mivel a szervo -kormány és -fék, meg még pár dolog teljesítményt "rabol" a motortól. Jól gyanítom, hogy ez az érzékelő pont az EGR szelep alatt található a sebváltóház tetején?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #13 Dátum: 2007. Október 11. - 18:13:40 » |
|
650??? Nekem mindíg a vonal alatt van picivel olyan 800-900 környéke, ahogy számolom...
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #14 Dátum: 2007. Október 11. - 18:20:20 » |
|
650??? Nekem mindíg a vonal alatt van picivel olyan 800-900 környéke, ahogy számolom... Elnézést, hülyeséget írtam! Olyan 800 környéke valóban! Csak az rémlett, hogy az ezer és a 0 között félúton áll a mutató. De most megnéztem a műszerfali képet és észrevettem, hogy az 500 nem az osztás felénél van, hanem az a kis vonal kb. 1/3-nál. Szóval a kis vonal és az ezres között van félúton ha áll, viszont ha mozog, akkor az ezres alatt picivel.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2007. Október 11. - 18:25:08 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
|