Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 12:54:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 21   Le
 
Szerző Téma: Alapjárat ingadozás  (Megtekintve 201527 alkalommal)
Kulimász
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Hozzászólás #180 Dátum: 2013. Január 09. - 14:12:02 »

Hibakód nem volt, és miután a szerelő levette a laptopról, helyreállt minden tökéletes újra az alapjárat. Fene sem érti. Várok vele amíg újra előjön a hiba, így nem tudott mit kezdeni vele a szerelő. Olyan lelke van ennek az autónak, mint egy olasznak... 
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #181 Dátum: 2013. Január 09. - 15:21:56 »

Hibakód nem volt, és miután a szerelő levette a laptopról, helyreállt minden tökéletes újra az alapjárat. Fene sem érti. Várok vele amíg újra előjön a hiba, így nem tudott mit kezdeni vele a szerelő. Olyan lelke van ennek az autónak, mint egy olasznak... 

akkor törölt de nem tudja mit az univerzális olcsó kiolvasók hátránya nem látják a hibát sok esetben
Naplózva

70/4334431
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #182 Dátum: 2013. Január 12. - 09:07:35 »

Univerzális kiolvasóval hogyan lehet tanult értéket törölni?

Vagy arra gondolsz, hogy hibakódot törölt (ami nem volt), és ez "tette rendbe" a dolgot.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #183 Dátum: 2013. Január 12. - 10:19:32 »

Univerzális kiolvasóval hogyan lehet tanult értéket törölni?

Vagy arra gondolsz, hogy hibakódot törölt (ami nem volt), és ez "tette rendbe" a dolgot.

Tanult értéket nem lehet törölni unival viszont hibakódot lehet,nálam akkor szakadt el a húr az unival amikor hasonló hibával küzdöttem és nem volt hibakód másnap 3 hibakód a gyári szerint,volt olyan ,hogy egy Guttman több milliós kiolvasóval látták a hibakódót csak azt nem,hogy mi a hiba...
Naplózva

70/4334431
orosza
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Hozzászólás #184 Dátum: 2013. április 02. - 15:47:10 »

Sziasztok!

Újdonsült (2 hónapos) Lacetti tulaj vagyok (ezelőtt 12 évig egy Nexiát hajtottam). Az autó 1,4-es 4ajtós, 8 éves, 90ekm-mel, ha ez számít.
Igazából nem tudom, hova is írjak, mert bár átolvasgattam a fórum releváns topikjait, valahogy nem tudtam belőni az én problémámat. Nevezetesen, 2 napja kigyulladt a check engine és ezzel egyidőben az alapjárat is el kezdett ingadozni. De ezt is elég érdekesen adja elő, mert nem mindig ingadozik, de csak (üzem)meleg motornál. Hideg motornál nem csinálja, és meleg motornál is csak olyankor, ha a fordulat "hirtelen" esik alapjáratira, ha nyugisan, motorfékkel állok meg, nem csinálja. Az ingadozás gyakorlatilag 3-4 periódusban ~500-900 1/ford között hullámzik, majd beáll a gyári értékre. Mindezek mellett, ha meleg a motor, sokkal tovább kell indítózni, mint hidegnél - ekkor pöccre indul.
Az autó végül is működik, húz, már amennyire az 1,4-es szokott, de jellemző menet közbeni változást nem vettem észre.

Az itteni okosságokat olvasgatva, az EGR szelep lett gyanús, hátha koszos. Az volt kipucoltam (legalábbis szerintem), de nem hozott változást. A fojtószelepházba, idő hiányában, még nem néztem bele, de ha minden igaz, az is koszos lehet. Mit érdemes még megnézni (tudom, a szerelő telefonszámát! Mosolyog), mi lehet egyáltalán a gond? Alapjárati motor?

Köszi a segítséget,

Üdv, Ákos
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #185 Dátum: 2013. április 02. - 16:14:03 »

Sziasztok!

Újdonsült (2 hónapos) Lacetti tulaj vagyok (ezelőtt 12 évig egy Nexiát hajtottam). Az autó 1,4-es 4ajtós, 8 éves, 90ekm-mel, ha ez számít.
Igazából nem tudom, hova is írjak, mert bár átolvasgattam a fórum releváns topikjait, valahogy nem tudtam belőni az én problémámat. Nevezetesen, 2 napja kigyulladt a check engine és ezzel egyidőben az alapjárat is el kezdett ingadozni. De ezt is elég érdekesen adja elő, mert nem mindig ingadozik, de csak (üzem)meleg motornál. Hideg motornál nem csinálja, és meleg motornál is csak olyankor, ha a fordulat "hirtelen" esik alapjáratira, ha nyugisan, motorfékkel állok meg, nem csinálja. Az ingadozás gyakorlatilag 3-4 periódusban ~500-900 1/ford között hullámzik, majd beáll a gyári értékre. Mindezek mellett, ha meleg a motor, sokkal tovább kell indítózni, mint hidegnél - ekkor pöccre indul.
Az autó végül is működik, húz, már amennyire az 1,4-es szokott, de jellemző menet közbeni változást nem vettem észre.

Az itteni okosságokat olvasgatva, az EGR szelep lett gyanús, hátha koszos. Az volt kipucoltam (legalábbis szerintem), de nem hozott változást. A fojtószelepházba, idő hiányában, még nem néztem bele, de ha minden igaz, az is koszos lehet. Mit érdemes még megnézni (tudom, a szerelő telefonszámát! Mosolyog), mi lehet egyáltalán a gond? Alapjárati motor?

Köszi a segítséget,

Üdv, Ákos

ki  kellene olvastatni a hibakódot addig akármit is csinálni felesleges
Naplózva

70/4334431
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #186 Dátum: 2013. április 02. - 16:20:37 »

Sziasztok!

Újdonsült (2 hónapos) Lacetti tulaj vagyok (ezelőtt 12 évig egy Nexiát hajtottam). Az autó 1,4-es 4ajtós, 8 éves, 90ekm-mel, ha ez számít.
Igazából nem tudom, hova is írjak, mert bár átolvasgattam a fórum releváns topikjait, valahogy nem tudtam belőni az én problémámat. Nevezetesen, 2 napja kigyulladt a check engine és ezzel egyidőben az alapjárat is el kezdett ingadozni. De ezt is elég érdekesen adja elő, mert nem mindig ingadozik, de csak (üzem)meleg motornál. Hideg motornál nem csinálja, és meleg motornál is csak olyankor, ha a fordulat "hirtelen" esik alapjáratira, ha nyugisan, motorfékkel állok meg, nem csinálja. Az ingadozás gyakorlatilag 3-4 periódusban ~500-900 1/ford között hullámzik, majd beáll a gyári értékre. Mindezek mellett, ha meleg a motor, sokkal tovább kell indítózni, mint hidegnél - ekkor pöccre indul.
Az autó végül is működik, húz, már amennyire az 1,4-es szokott, de jellemző menet közbeni változást nem vettem észre.

Az itteni okosságokat olvasgatva, az EGR szelep lett gyanús, hátha koszos. Az volt kipucoltam (legalábbis szerintem), de nem hozott változást. A fojtószelepházba, idő hiányában, még nem néztem bele, de ha minden igaz, az is koszos lehet. Mit érdemes még megnézni (tudom, a szerelő telefonszámát! Mosolyog), mi lehet egyáltalán a gond? Alapjárati motor?

Köszi a segítséget,

Üdv, Ákos
Üdv a Klubban.  Kacsint Vigyorog

Én átnézném még a vékony gumicsöveket a tűzfalra szerelt "dobozkánál". Ezek vákumos csövek ( 8 évesek), tömítetlenségnél okozhat galibát. Szerintem az EGR az alapjátatot nem vicceli meg ennyire, de ez csak az Én véleményem.   Vigyorog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #187 Dátum: 2013. április 02. - 17:10:45 »

A kurfli az benne, hogy a hibakód olvastatással együtt érdemes lenne a tanult értékeket kitöröltetni is. Ezt csak a gyári, SCAN 100 tudja.
Viszont a töröltetés előtt érdemes a fojtószelep házat kipucolni.

Ha sok a lerakódás benne, akkor a tisztítás után bizonytalanná válhat az alapjárat.

A tisztítást házilag is el tudod végezni, a törlést nem valószínű. Kacsint

Naplózva
orosza
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Hozzászólás #188 Dátum: 2013. április 02. - 18:21:59 »

Köszi az eddigi gyors válaszokat. Mosolyog

@ladlac: most így szakadó esőben leszaladtam, lekaptam a csöveket, de érzésre tiszták, legalábbis át tudtam fújni, de nincs változás. Igaz, most már hideg a motor, de a check sem aludt el.

Még egy dolog, a szelep tisztogatásakor, merő kíváncsiságból, lekapott szelep mellett beindítottam a motort. Az alapjárat felugrott 2000 közelébe, majd 3000-ig felpörögve hullámozni kezdett. Lehet, ez nem jelent semmit, csak gondoltam elmondom.

@stocz: felmerült az ötlet, de tegnap az óraállítás ellenére sem jutott idő a fojtószelepház elbontására és takarítására, és ez a héten így is marad, így inkább átviszem a szerelőhöz. Ezzel talán a kiolvasás, törlés is megoldódik. Mosolyog
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #189 Dátum: 2013. április 02. - 18:34:38 »

Köszi az eddigi gyors válaszokat. Mosolyog

@ladlac: most így szakadó esőben leszaladtam, lekaptam a csöveket, de érzésre tiszták, legalábbis át tudtam fújni, de nincs változás. Igaz, most már hideg a motor, de a check sem aludt el.

Még egy dolog, a szelep tisztogatásakor, merő kíváncsiságból, lekapott szelep mellett beindítottam a motort. Az alapjárat felugrott 2000 közelébe, majd 3000-ig felpörögve hullámozni kezdett. Lehet, ez nem jelent semmit, csak gondoltam elmondom.

@stocz: felmerült az ötlet, de tegnap az óraállítás ellenére sem jutott idő a fojtószelepház elbontására és takarítására, és ez a héten így is marad, így inkább átviszem a szerelőhöz. Ezzel talán a kiolvasás, törlés is megoldódik. Mosolyog
Ladlac arra gondolt, hogy azok a csövek lehetnek repedtek, netán rosszul rögzítve. Ha van pechlámpád, inkább a kódot kellene először megnézni.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #190 Dátum: 2013. április 02. - 18:38:33 »

Köszi az eddigi gyors válaszokat. Mosolyog

@ladlac: most így szakadó esőben leszaladtam, lekaptam a csöveket, de érzésre tiszták, legalábbis át tudtam fújni, de nincs változás. Igaz, most már hideg a motor, de a check sem aludt el.


Sajnos a hiba megszűnésével a hibakód és a check lámpa nem törlődik... 
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
orosza
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Hozzászólás #191 Dátum: 2013. április 02. - 18:44:48 »

Ladlac arra gondolt, hogy azok a csövek lehetnek repedtek, netán rosszul rögzítve. Ha van pechlámpád, inkább a kódot kellene először megnézni.

Nem találtam rajtuk repedést, belefújva a végén jött ki a levegő, falsot sem éreztem.
Mondjuk, leginkább a sárga lámpa zavar. Nem baj, holnap úgyis szerviz, ott majd kiderül - legalábbis a kód...úgyis meg kellene nézniük az [OFFTOPIC]ABS vezetékeit is, mert ott valami kontakthiba lehet (állandó útvonalon, bizonyos helyeken, bizonyos sebességnél kigyullad az ABS warning, de a rendszer működik - a mostani tavaszi időjárás alatt volt lehetőségem tesztelni[/OFFTOPIC].
Naplózva
orosza
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Hozzászólás #192 Dátum: 2013. április 03. - 17:56:19 »

Csak jelezni szeretném, hogy elhoztam az autót a szerelőtől, természetesen csak kódot találtak, hozzá tartozó hibát nem. Törölték a kódokat és viszlát. 3 kódot említett a szerelő, mondta hozzá mit jelentenek, az EGR és az alapjárati motor benne volt, a harmadikra és a számokra nem emlékszem, sorry.
Gyanítom, most van néhány száz, esetleg ezer km, míg ismét infarktus közeli állapotba hoz a jelzés, akkor majd jobban figyelek a számokra is. Mosolyog

Mindenkinek köszönöm a segítségét.
Naplózva
Hegedusati
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


2004-es Chevrolet Lacetti 1.4 Elit AC


« Hozzászólás #193 Dátum: 2013. április 18. - 11:24:51 »

Sziasztok!

Nekem is előállt ez az alapjárat ingadozás. (Lacetti 1.4 2004/12havi 5 ajtós) Hibakód nincs, viszont melegen lámpánál állva le-leesik a fordulat és néha le is áll a motor.
Annyi az előzményekhez, hogy gyertyakábel szettet cseréltem (mert ugye 95000-ként írja a könyv) + még gyertyát is (NGK BKR6E-11). Előtte nem csinálta ezt, viszont a harmadik henger régi gyertyája kívül olajos volt (mintha a pocelán mellett kinyomta volna a kompressziót. Kívülről barnára volt égve a porcelán töve) A gyertya belül amúgy szépen kiégett volt. Gyujtótrafó lenne esetleg?

Üdv hege
Naplózva

2004-es Chevrolet Lacetti 1.4 Elit AC...én szeretem, nekem tetszik Mosolyog
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #194 Dátum: 2013. április 18. - 11:52:29 »

Sziasztok!

Nekem is előállt ez az alapjárat ingadozás. (Lacetti 1.4 2004/12havi 5 ajtós) Hibakód nincs, viszont melegen lámpánál állva le-leesik a fordulat és néha le is áll a motor.
Annyi az előzményekhez, hogy gyertyakábel szettet cseréltem (mert ugye 95000-ként írja a könyv) + még gyertyát is (NGK BKR6E-11). Előtte nem csinálta ezt, viszont a harmadik henger régi gyertyája kívül olajos volt (mintha a pocelán mellett kinyomta volna a kompressziót. Kívülről barnára volt égve a porcelán töve) A gyertya belül amúgy szépen kiégett volt. Gyujtótrafó lenne esetleg?

Üdv hege

semmi köze a trafóhoz!
a gyertya porcelánjának a megégése az gyertya/szerelési hiba is lehet.
az olaj megjelenése inkább szelepfedél tömítés hiba
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 21   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!