Lacetti klub fórum
2024. December 13. - 13:01:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 191 192 [193] 194 195 ... 201   Le
 
Szerző Téma: Így közlekedünk...  (Megtekintve 290481 alkalommal)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2880 Dátum: 2015. Január 18. - 22:00:33 »

Nos...alapesetben normál körülmények között, amikor száraz vagy nedves aszfalton gördül a gumi az ABS-szel szerelt autónak rövidebb lesz a fékútja. Ez azért van, mert a blokkoló keréknél a gumi felülete felmelegszik, az apró gumiszemcsék leválnak a köpenyről, kenődik a meleg gumi, romlik a tapadási tényező. Mélyen azért mégse menjünk bele, hogy mi a szlip, a súrlódási tényező, stb fogalma. A lényeg, hogy akkor a leghatásosabb a fékezés, amikor a szlip értéke 10-20% között van, vagyis a kerekek ilyen arányban fordulnak kevesebbet, mint amennyit forognának fékezés nélkül a kocsi haladásakor. Nos az ABS ezt végzi, vagyis megpróbálja ezen értékek között tartani a súrlódási tényezőt. Nem mellesleg a másik nagy hasznos oldala, hogy az így forgásban tartott kereke által a kocsi irányítható is marad!
Azonban vannak nem alapesetek, amikor az ABS-működése éppen hosszabb fékutat eredményez. Ez akkor fordul elő, amikor a kerék olyan nem tömör szerkezetű talajon gördül, amiből fel tud szedni réteget és azt maga előtt tolva torlaszt tud képezni. Ilyen felület lehet a havas út, a sáros út, a murvás, köves út. Az ilyen laza szerkezetű úton egyértelműen az ABS-nélküli autó blokkoló fékezése miatt a kerék előtt képződő felhalmozott közeg nagyobb lassulásra készteti az autót, mint az ABS-szel szerelt autó esetén a talajszerkezet miatt hamar blokkolásra hajló kerekénél fellépő szlip értéke miatt megenged a fékezőerő. Nem mellesleg ilyenkor igaz hamarabb áll meg a kocsi, de nem is marad irányítható, arra fog haladni, amerre a lendület iránya volt.
Na ebbe kicsit belebonyolódtam, de talán érthető. :-)
Aztán van még olyan speciális eset, amikor nincs hó, meg sár, meg murva, mégis hatékonyabb lenne a blokkoló fékezés...de ez szerencsére csak nagyon ritkán fordul elő: Amikor a kerék és az útfelület közötti kölcsönhatásban fellépő súrlódás több mozgási energiát nyel el, mint a féktárcsa és a fékbetét közötti súrlódásban elnyelt energia. Magyarul pl ha szennyezett a fékszerkezet és nagyon kis súrlódással tudja csak fékezni a kereket.
Szóval jó az az ABS, de ésszel, nem "hülyegyerek" módjára! :-))) 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2881 Dátum: 2015. Január 19. - 11:29:15 »

Egybevágóak a gondolataink. Az ABS bizonyos esetekben jó bizonyos esetekben pedig hátrány. Mikor én hajtottam végre nem tervezett amortizációs "manővert" a kocsim elején és egy Qashqai hátulján, szerintem ABS nélkül kisebb lett volna a kár, de talán még meg is tudtam volna állni. Nem volt jó érzés, amikor a kezdeti keményebb fékhatást egyszercsak csökkentette a rendszer, hogy forogjon még a kerék...
Viszont örök érvényű, hogy hülyeség ellen nincs gyógyszer és azért nem építenek hülyék házát, mert kifogyna a Föld az építőanyagból.  Mosolyog
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2882 Dátum: 2015. Január 20. - 04:32:40 »

Mindig gáz, amikor nem adják meg a jobbkezet. De amikor a 79000 tonnának nem adja meg a 2000 utast hurcibáló kolléga?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #2883 Dátum: 2015. Január 20. - 09:21:49 »

Mindig gáz, amikor nem adják meg a jobbkezet. De amikor a 79000 tonnának nem adja meg a 2000 utast hurcibáló kolléga?

De azért mindenki jól van, ugye?
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2884 Dátum: 2015. Január 20. - 18:07:55 »

Délelőtt mentem a nullás felé az M5 kivezetőn. Budapest vége tábla után nem sokkal már autópályának minősül a két sáv. Felvettem az utazó tempót, de láttam már, hogy valaki a belsőben szenved, hogy majd valamikor utoléri és megelőzi a külsőben 3 km/h-val lassabban haladót. Mire közel értem, már más is bejött elém. Mint kiderült két balfaszabb embert nem is foghattam volna ki. Rendőr állt a forgalomtól elzárt területen. Ekkor a papa, aki már majdnem megelőzte 2 km alatt a kicsit lassabbat, belefékez 90nél, hogy jajj rendőr és besorol az előzendő mögé. A mögötte lévő öreglány szintén nem tudta mit akar. 90 és 100 között vergődött, mire nagy nehezen kisorolt a külsőbe. Jézusom! és ezek ennyi agysejttel élik az életüket...csodálatos lehet! Áldott tudatlanság.
Az emberek tényleg ennyire buták, hogy nem tudják hol mennek és ott mennyi a megengedett? Miért kell ennyire fosni a rendőrtől, hogy 130as megengedettnél 100ról 80ra kell fékezni, ha rendőrt lát? Azt hiszik kapnak piros pontot, ha rendőrt látva belefékeznek vagy mi? Megtehetnék mindezt a külső sávban is senkit sem veszélyeztetve/feltartva, nem éppen erőlködő előzés közben....Én is szoktam ott menni 100al (nem is azzal van baj), amíg nem lesz üzem meleg a motor, de valahogy kibírom a külső sávban is és nem halok bele, ha nem tartok fel másokat.
Szúszá!
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2885 Dátum: 2015. Január 20. - 23:23:23 »

Mindig gáz, amikor nem adják meg a jobbkezet. De amikor a 79000 tonnának nem adja meg a 2000 utast hurcibáló kolléga?
Tudsz valamit csinálni az imán kívül? Nem ugye? Akkor told neki! :-)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #2886 Dátum: 2015. Január 24. - 13:55:00 »

Tegnap este az infarktus jött rám. Kedves gyalogos lusta volt használni pár lépcsőt, ezért két pont közt a legrövidebb, de a legveszélyesebb utat választotta. Mindezt este sötétben esővel megspékelve...

https://www.youtube.com/watch?v=p1qs4hnWgdE&feature=youtu.be
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2887 Dátum: 2015. Január 24. - 16:08:37 »

Tegnap este az infarktus jött rám. Kedves gyalogos lusta volt használni pár lépcsőt, ezért két pont közt a legrövidebb, de a legveszélyesebb utat választotta. Mindezt este sötétben esővel megspékelve...

https://www.youtube.com/watch?v=p1qs4hnWgdE&feature=youtu.be

sajnos sok a meggondolatlan ember
de a mai kis hóesés miatt is sok olyan vezető jött ki az útra aki nem biztos magában és a bizonytalan ,lassú közlekedésével akár balesetet okozhat
sajnálom,hogy nem tették kötelezővé a téli gumi használatát
Naplózva

70/4334431
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2888 Dátum: 2015. Január 26. - 02:03:35 »

Mindig gáz, amikor nem adják meg a jobbkezet. De amikor a 79000 tonnának nem adja meg a 2000 utast hurcibáló kolléga?
Tudsz valamit csinálni az imán kívül? Nem ugye? Akkor told neki! :-)
Amit lehet, megtettük amit lehetett, nem lett baj.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2889 Dátum: 2015. Január 30. - 15:25:39 »

http://www.vezess.hu/vezetunk/200-felett-tolta-motoros/58183/

Ez azért eléggé megosztja a népet!

De most komolyan...lakott területen belül kell 200 felett ökörködni? Mé nem lehet kimenni az aatópályára?
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Hooti
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Hozzászólás #2890 Dátum: 2015. Január 30. - 20:04:00 »

http://www.vezess.hu/vezetunk/200-felett-tolta-motoros/58183/

Ez azért eléggé megosztja a népet!

De most komolyan...lakott területen belül kell 200 felett ökörködni? Mé nem lehet kimenni az aatópályára?

Már felnőtt vagyok minden téren. De voltam fiatal is és a picsám alá tudtam tenni egy 750-es Suzukit a fizetésemből. Vasárnaponta kipufogtam 10ezret vele és az volt a kikapcsolódás, adrenalin töltés, heti levezetés, kinek mi. Viszont akkor is kint a jó aszfalton és nappal vertem-aláztam a mocival a pórnépet, volt, hogy Passat VR6 jött velem 200-ig a seggembe, vissza tettem egyet és hagytam ott a picsbe, olyan férfias játék volt akkor, most őrültség már, hasonlóan a közúton motort látok leelőzöm vagányokhoz. Nem hinnétek mennyien vannak.
Nagyon érettnek kell lenni ahhoz, hogy ha ilyen járgányod van (a Nissan főleg ijjj) ne bolondulj meg, aki átélte már tudja miről beszélek... Nem védeni akarom a filmen szereplőket, de na, adott a helyzet, zsenyák alszik a kocsiban fizetésért, a Suzukisnak még drukkoltam is, hogy legyorsulja a Nissant a lámpánál Vigyorog
Végkövetkezés, ezt nem városban kell... De ilyet csak ott lehet Vigyorog
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2891 Dátum: 2015. Január 30. - 20:20:20 »

Jó hát én is gurulgattam anno pár kört a clio rs-el....na igen, nemigen tudtam megállni, hogy ne nyomjam neki, de még az autópályán sem toltam fel 200ig, nemhogy városban.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2892 Dátum: 2015. Január 30. - 20:40:29 »

Éppen havas eső féleség kezdett esni hazafelé, inkább szemerkélni. De sztem az ilyen figyelmetlen lámáknak mindegy, hogy esik vagy fúj vagy miwan.
Én most attól akadtam ki, hogy megint valaki úgy gondolta, hogy jó dolog a belső sávban bérelve haladni az autópálya kivezetőn és ugyanúgy 60nal haladni a 70es táblánál, mint a külső sávban. Persze néhányan mertünk volna haladni 70-75el is és akkora kocsihalmaz gyúlt össze a 2 sávban az Ecseri úttól a Budapest vége tábláig, hogy az óriási dugaszban alig tudtam kisorolni a lehajtónál, mert egyszerre 6an akartam lemenni a 2 sávból. Mi a jó édes szutyokért nem lehet kisorolni és jobbra tartani, ha már amúgy sem előzni akar, csak gurulgatni :? Nem az időkieséssel van a bajom, hanem az elvekkel. Élni és élni hagyni! Ilyen egyszerű lenne...
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2893 Dátum: 2015. Január 31. - 12:46:24 »

Ma a napsütésben száraz körülmények között is kifogtam egy ilyen nyomorult szánalmat, hogy lezárta a haladást beállva a másik mellé 65-el ugyanott. Nyilván nem mentem le a szintjére és nem álltam neki dudálni és villogni, inkább lementem tankolni egyet miután magamban kikáromkodtam magam. Sokszor az az érzésem, hogy ezek az emberek direkt tesznek keresztbe másnak...ebben az esetben azt kívánom nekik, hogy ez legyen a legnagyobb örömük az életben.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #2894 Dátum: 2015. Február 01. - 21:03:10 »

Pucolgattam a fed.kamerám és ezt találtam rajta... Vajon mi lehetett az elképzelés? Mosolyog

https://www.youtube.com/watch?v=yBvO11pIlkE&feature=youtu.be
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
Oldalak: 1 ... 191 192 [193] 194 195 ... 201   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!