Lacetti klub fórum
2024. December 14. - 04:52:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 174 175 [176] 177 178 ... 201   Le
 
Szerző Téma: Így közlekedünk...  (Megtekintve 290608 alkalommal)
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2625 Dátum: 2012. Október 13. - 15:59:57 »

Írnék pár tapasztalatot a külföldi kirándulásunkról.

Pozitív dolgok:
sikerült hamar azonosulnom az olasz vezetési kultúrával, az indexet minden esetben használtam, amikor kellett. amúgy nem volt semmi vészes szitu a 2770 km alatt. 
a legjobb felszabadulás az volt, amikor átértünk Ausztriába 11 nap olasz utakon való közlekedés után. ott rend volt és fegyelem. mindenki használta az indexet és kiszámítható volt.
az osztrák benzin ára hasonló, mint nálunk, viszont jobb minőségű.
azon csodálkoztam, hogy 140-150 felett nemigen mentek az olaszok autópályán, úgy látszik csak városban nem képesek betartani a sebesség határt.


Negatív dolgok:
a szlovén-olasz határ után haladtunk Velence felé az autópályán. kamion sort előzött egy teherautó, aztán kiment az egyik kamion mögé, hogy ne tartson fel olyan sokáig 100zal, mögém ért közben egy e46os bmw, de jól közel volt. amint kiment előlem a teher nyomtam neki, de nem váltottam vissza, úgy gondoltam 5ösben is hamar felgyorsulok óra szerint 140re, de a bmw-s elég agresszíven nyomult mögöttem közben villogtatva. nem is értettem, hogy mi a baja, hiszen gyorsulok, de kimenni nem tudok a kamionoktól. amint ki tudtam térni a külső sávba (pont elérve a 140-t) és elhaladt mellettem, akkor láttam meg, hogy GL-es román rendszáma van.......mit is várhattam volna egy igazi romántól. eléggé felbosszantott, mert nem volt oka ilyen paraszt módon türelmetlenkedni, amikor igyekeztem minél hamarabb letudni az előzést, ráadásul nem sokkal később le is tért az autópályáról...
ami nagyon meglepett engem, hogy azt hittem nyugaton van közlekedési kultúra. valszeg összekevertem a déli népeket a precíz, fegyelmezett németekkel. az indexet 200 autóból 1, ha használja....sem sávváltáskor, sem körforgalomból kihaladáskor. a lámpájukat sem kapcsolják fel országúton. volt aki esőfüggönyben autópályán lámpa nélkül közlekedett, igaz ázsiai feje volt.
egyszer rám ijesztett egy autópályára besoroló, mert egyszer csak húzza be rám-elém a gépet....ott így szokás. volt hely a belső sávban, így nem volt nagy para.
ja meg az, hogy autópályán szó szerint billegnek a sávokban. annyira kiszámíthatatlanok, hogy sávot akar váltani vagy mi. meg sokan a felezőt a 2 kerék közé veszik és úgy haladnak.
a lakott területen, igaz az országutak 90%-a az, az 50es tábla csak dísznek van. óra szerint 65nél letolnak, záróvonalon és dupla záróvonalon előznek.
az olasz üzemanyag iszonyat drága volt (legolcsóbb 95ös volt 1.778 euro), viszont jó minőségű...ráadásul délután és hétvégén nincs ember a kutaknál, így csak automatán keresztül lehet tankolni, ami minden kúton máshogy működik. nekünk is kellett 4-5 kút és 2 nap mire rájöttünk hogyan kell használni. csak 5 vagy 20 euróért lehet tankolni...érdekes dolog, de mindegy.
« Utoljára szerkesztve: 2012. Október 13. - 16:03:00 írta WERES » Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #2626 Dátum: 2012. Október 15. - 21:42:16 »

http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/63617_idos_emberek_karamboloztak_ketten_serultek_a_buszon

Azért tudnak a nyugdíjasok is alkotni Mosolyog
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2627 Dátum: 2012. Október 22. - 08:31:17 »

Naponta közlekedem autóval a Pomáz-Dunakeszi útvonalon. A Pomáz-Megyeri-híd közötti szakaszt leginkább a "kriminális" jelzővel illetném. Azonban a régi 2-es útra érve szinte a gyönyör pillanatait élhetem meg. Köszönhető ez a BKV és a Volán buszok vezetőinek! Valami -általam eddig ismeretlen- okból Ők nem akarnak erőszakosan élni a részükre biztosított elsőbbséggel. A buszmegálló- öbölből történő kihajtásra gondolok. Ha kocsisor halad, jellemzően türelemmel megvárják a biztonságos lehetőséget, ha "kienged" valaki Őket, nem mulasztják el megköszönni. Biztosan Őket is köti a menetidő és mégis türelmesek. Minden tiszteletem az Övék, ennek a közlekedési morálnak kellene -pestis módjára- terjedni! Kalapot le és csak így tovább, példamutatóan!
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2628 Dátum: 2012. Október 28. - 10:15:07 »

Ma reggel, 7 óra tájban elindultam szokásos hétvégi bevásárlásra, persze autóval. Hát igen szomorú tapasztalattal lettem "gazdagabb".  Autós társaink felettébb magasról sz.rnak a "látni és látszani" elvre! Az-immár kevésbé tisztelt- autóval közlekedők kb 70%-a, igen nem tévedés, egyszerűen nem hajlandó felkapcsolni a világítást! Hazafele jövet a pomázi HÉV átjárónál várakozva a mögém érkező Peugeot (nem az alsó kategóriából való) vezetőjének nagyon udvariasan szóltam, hogy elfelejtette felkapcsolni. A válasz szó szerint idézve: Mi a f..znak, nappal van! A hátsó ülésen két 6 éves közüli gyerek esőtáncot járt. Erre most mit mondjak?He?  Legszívesebben felpofoztam volna a pacákot, inkább ott hagytam, de forrt a vérem rendesen! Ezért bevonnám a jogosítványát egy évre, csak újbóli vizsgával kapná vissza, plusz ugrana a kocsi fogalmija is.
Kötelezővé tenném az autókon -a skandináv példát követve- a direkt világítás bekapcsolást, ha jár a motor. És baromira nem érdekel a többletenergia felhasználás, az ember(ek) élete sokkal fontosabb. Amúgy meg vannak már LED technikával működő világító testek, "izzók", csak az illetékeseknek kéne venni a fáradságot, hogy minősítsék, szabványosítsák. Már most sokkal megbízhatóbbak, mint a hagyományos izzók. A hagyományosan- tompított jelleggel, elöl-hátul- kivilágított gépjárműveknél így akár nagyságrendekkel (már, ha valakinek van fogalma eme matematikában használatos kifejezésről) kisebb energia felhasználás jelentkezne. Ennyit a DRL létjogosultságának életszerűségéről! Továbbra is szent meggyőződésem, hogy csak kereskedelmi szempont hívta életre. Sikerült egy újabb- immár világító- design elemet kitalálni. Kikérem magamnak a családom és a hozzám hasonlóan normálisan közlekedni kívánók nevében, hogy ezek a(z)- kitudja hogyan tájékozódó- emberek veszélyeztessék az életünket!
Naplózva
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #2629 Dátum: 2012. Október 28. - 10:21:53 »

Teljes mértékben egyetértek Veled! Mióta bejött a ködös, nyálkás idő, sokkal jobban feltűnik, hogy mennyi embernek hiányos, vagy rosszul beállított a világítása, vagy fel sem kapcsolja azt. Ködlámpára már ki sem térek, mert azt meg használni nem tudják.
Vagy fényes nappal napsütésben városban használja, és nem érti mit villogok neki refivel, meg ködlámpával; vagy ha tényleg köd van, akkor meg még világítást sem kapcsol...
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #2630 Dátum: 2012. Október 28. - 10:42:43 »

Nem elbújva kéne trafipaxolni állandóan, hogy 50 helyett 65-el megy valaki, hanem kiállni az út szélére és aki nem használja a világítását ha kell vagy nem jó valamelyik lámpája azt megbüntetni.
Ja, hogy azt nem lehet a meleg kocsiból megcsinálni?..
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2631 Dátum: 2012. Október 28. - 10:51:54 »

Nem elbújva kéne trafipaxolni állandóan, hogy 50 helyett 65-el megy valaki, hanem kiállni az út szélére és aki nem használja a világítását ha kell vagy nem jó valamelyik lámpája azt megbüntetni.
Ja, hogy azt nem lehet a meleg kocsiból megcsinálni?..
Nem is a kiégett izzókkal van bajom, némelyik autótípusnál még a szakembernek is komoly kihívást jelent. KÖSZÖNÖM a gyöpagyú tervezőknek! És igen, kívánatos volna ezzel is foglalkozniuk, hiszen ez is a fogalom-biztonság része.
Naplózva
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #2632 Dátum: 2012. Október 28. - 10:53:08 »

Nem elbújva kéne trafipaxolni állandóan, hogy 50 helyett 65-el megy valaki, hanem kiállni az út szélére és aki nem használja a világítását ha kell vagy nem jó valamelyik lámpája azt megbüntetni.
Ja, hogy azt nem lehet a meleg kocsiból megcsinálni?..
A helyi internetes portálon pont erről volt szó a havi trafipax eredményekről szóló cikk hozzászólásaiban, hogy nem a susnyásban kéne elbújni méricskélni, és a száguldozót továbbengedni, veszélyeztetve a többi közlekedőt ezzel, hanem igenis tessék láthatóan kiállni, és ezzel is lassítani a forgalmat... Ja hogy abból nincs bevétel...

http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/gyorshajtok_vas_megye_2012_szeptember

Szántóról mérve:
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2633 Dátum: 2012. Október 28. - 11:07:46 »

Nem elbújva kéne trafipaxolni állandóan, hogy 50 helyett 65-el megy valaki, hanem kiállni az út szélére és aki nem használja a világítását ha kell vagy nem jó valamelyik lámpája azt megbüntetni.
Ja, hogy azt nem lehet a meleg kocsiból megcsinálni?..
Nem is a kiégett izzókkal van bajom, némelyik autótípusnál még a szakembernek is komoly kihívást jelent. KÖSZÖNÖM a gyöpagyú tervezőknek! És igen, kívánatos volna ezzel is foglalkozniuk, hiszen ez is a fogalom-biztonság része.
Kezdhetnék saját magukkal. Napi szintén találkozók 1szemű rendőrségi fokuszokkal.
Naplózva


LPG
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #2634 Dátum: 2012. Október 28. - 11:08:52 »

Nem elbújva kéne trafipaxolni állandóan, hogy 50 helyett 65-el megy valaki, hanem kiállni az út szélére és aki nem használja a világítását ha kell vagy nem jó valamelyik lámpája azt megbüntetni.
Ja, hogy azt nem lehet a meleg kocsiból megcsinálni?..
A helyi internetes portálon pont erről volt szó a havi trafipax eredményekről szóló cikk hozzászólásaiban, hogy nem a susnyásban kéne elbújni méricskélni, és a száguldozót továbbengedni, veszélyeztetve a többi közlekedőt ezzel, hanem igenis tessék láthatóan kiállni, és ezzel is lassítani a forgalmat... Ja hogy abból nincs bevétel...

http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/gyorshajtok_vas_megye_2012_szeptember

Szántóról mérve:

Félreértés ne essék kell a sebességmérés is persze, de szerintem nálunk ez már-már csak pénzbeszedésre megy pl: útépítés után kinthagyott 30-as táblához állnak stb... ha a balesetmegelőzés lenne a cél miért nem telepítenek fix traffikat egy útra többet is az érne valamit talán.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #2635 Dátum: 2012. Október 28. - 11:20:40 »

Nem elbújva kéne trafipaxolni állandóan, hogy 50 helyett 65-el megy valaki, hanem kiállni az út szélére és aki nem használja a világítását ha kell vagy nem jó valamelyik lámpája azt megbüntetni.
Ja, hogy azt nem lehet a meleg kocsiból megcsinálni?..
Nem is a kiégett izzókkal van bajom, némelyik autótípusnál még a szakembernek is komoly kihívást jelent. KÖSZÖNÖM a gyöpagyú tervezőknek! És igen, kívánatos volna ezzel is foglalkozniuk, hiszen ez is a fogalom-biztonság része.
Persze van igazságod abban, hogy tényleg szakértelem kell némely típusnál az izzó cseréhez, de ha a rendőrök többet ellenőríznék és nem feltétlenül büntetnék lehet többen vinnék szervízbe izzócserére mert mint te is írtad hiába szólsz nekik leugatnak.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2636 Dátum: 2012. Október 28. - 11:36:35 »

Nem elbújva kéne trafipaxolni állandóan, hogy 50 helyett 65-el megy valaki, hanem kiállni az út szélére és aki nem használja a világítását ha kell vagy nem jó valamelyik lámpája azt megbüntetni.
Ja, hogy azt nem lehet a meleg kocsiból megcsinálni?..
Nem is a kiégett izzókkal van bajom, némelyik autótípusnál még a szakembernek is komoly kihívást jelent. KÖSZÖNÖM a gyöpagyú tervezőknek! És igen, kívánatos volna ezzel is foglalkozniuk, hiszen ez is a fogalom-biztonság része.
Persze van igazságod abban, hogy tényleg szakértelem kell némely típusnál az izzó cseréhez, de ha a rendőrök többet ellenőríznék és nem feltétlenül büntetnék lehet többen vinnék szervízbe izzócserére mert mint te is írtad hiába szólsz nekik leugatnak.
Hangsúlyozom, hogy az alapból fel nem kapcsolt világítással van bajom. Ami kiégett menet közben, az egy dolog, attól még a többi működik. Mellesleg tegnap este én is "félszemű" lettem, itthon aztán első dolgom volt izzót cserélni.
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #2637 Dátum: 2012. Október 28. - 19:30:51 »

Nem elbújva kéne trafipaxolni állandóan, hogy 50 helyett 65-el megy valaki, hanem kiállni az út szélére és aki nem használja a világítását ha kell vagy nem jó valamelyik lámpája azt megbüntetni.
Ja, hogy azt nem lehet a meleg kocsiból megcsinálni?..
Nem is a kiégett izzókkal van bajom, némelyik autótípusnál még a szakembernek is komoly kihívást jelent. KÖSZÖNÖM a gyöpagyú tervezőknek! És igen, kívánatos volna ezzel is foglalkozniuk, hiszen ez is a fogalom-biztonság része.
Persze van igazságod abban, hogy tényleg szakértelem kell némely típusnál az izzó cseréhez, de ha a rendőrök többet ellenőríznék és nem feltétlenül büntetnék lehet többen vinnék szervízbe izzócserére mert mint te is írtad hiába szólsz nekik leugatnak.
Hangsúlyozom, hogy az alapból fel nem kapcsolt világítással van bajom. Ami kiégett menet közben, az egy dolog, attól még a többi működik. Mellesleg tegnap este én is "félszemű" lettem, itthon aztán első dolgom volt izzót cserélni.
Értem-értem és egyet is értünk. Kacsint Mosolyog
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2638 Dátum: 2012. November 17. - 23:49:52 »

csak eszembe jutott egy rövid szösszenet a hétről
csütörtök este mentem Nóriért usziba és a Szerémin utolértem a 2 sort egy piros lámpánál. Nagyjából lendületből haladhattam a belsőben, mikor a külsőből mögém pattant egy tuning clio. Próbált tolni, vagy versenyre késztetni, de nem voltam az embere, főleg, mivel álltak a köv. lámpánál, így értelmetlen lett volna a dolog. Aztán kikerült és elém beállt a szaggatottra a 2 sor közé és erőszakosan mindenkit veszélyeztetve cikázott be olyan helyekre, ahova éppen befért centikre, de azt is inkább kierőszakolta magának....mindezt azért, hogy 2 lámpával később elsőnek forduljon le jobbra   elég undorítóan viselkedett, lehet én hoztam ki belőle az állatot, mert nem voltam hajlandó versenyezni vele 
az olyan okosokról nem is írok, hogy fel tart mindenkit a belsőben a 2 sávoson, mert ugyanannyival megy, mint mellette. Aztán mikor ki lehet kerülni, utána megy ki a külsőbe és hirtelen tud haladni is....
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #2639 Dátum: 2012. November 18. - 08:58:48 »

csak eszembe jutott egy rövid szösszenet a hétről
csütörtök este mentem Nóriért usziba és a Szerémin utolértem a 2 sort egy piros lámpánál. Nagyjából lendületből haladhattam a belsőben, mikor a külsőből mögém pattant egy tuning clio. Próbált tolni, vagy versenyre késztetni, de nem voltam az embere, főleg, mivel álltak a köv. lámpánál, így értelmetlen lett volna a dolog. Aztán kikerült és elém beállt a szaggatottra a 2 sor közé és erőszakosan mindenkit veszélyeztetve cikázott be olyan helyekre, ahova éppen befért centikre, de azt is inkább kierőszakolta magának....mindezt azért, hogy 2 lámpával később elsőnek forduljon le jobbra   elég undorítóan viselkedett, lehet én hoztam ki belőle az állatot, mert nem voltam hajlandó versenyezni vele 
az olyan okosokról nem is írok, hogy fel tart mindenkit a belsőben a 2 sávoson, mert ugyanannyival megy, mint mellette. Aztán mikor ki lehet kerülni, utána megy ki a külsőbe és hirtelen tud haladni is....
Tegnap este mentem országúton 90-nel, a kocsi fenekében egy Ford, türelmetlenül, amint nem jött senki, elkezdett előzni a lekanyarodó sávban, át a záróvonalon. Mögötte egy másik, még nagyobb sebességgel, még a Fordot is előzte, pedig akkor már szembe is jöttek. Egy kilométer múlva lámpa volt, ahol ott állt mindkét autó a pirosnál, én meg elkanyarodtam balra zöldre, így megelőzve őket. Vigyorog Gondolom érdemes volt nekik ennyire nyomni, aztán meg csodálkoznak, ha sokat fogyaszt az autójuk.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 174 175 [176] 177 178 ... 201   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!