Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 25. - 22:23:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 201   Le
 
Szerző Téma: Így közlekedünk...  (Megtekintve 283440 alkalommal)
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #1725 Dátum: 2009. November 19. - 15:55:36 »

Ma nekem is volt traffis élményem. Az M30 végén Miskolcnál a 110-es táblát felváltja a 80-as, megjegyezném, hogy eddig mindig időben lelassítottam. Én mentem 110-zel, gondoltam majd szépen bemotorfékezek a kanyarig, mert mondom itt sosem mértek még. Aha, amint odaértem megpillantottam az elbújt oktáviát szembe magammal. Hát gyanítom későn fékeztem, ráadásul se előttem, se mögöttem nem volt senki a közelben.
Legalább nem lesz csoport kép. De hidd el, ha ügyes vagy rá tudod fogni az elgázolt tetemre éppen rácsapó rétisasara ami az autó takarásából nem teljesen látszik. Vigyorog
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #1726 Dátum: 2009. November 19. - 15:56:54 »

Ma nekem is volt traffis élményem. Az M30 végén Miskolcnál a 110-es táblát felváltja a 80-as, megjegyezném, hogy eddig mindig időben lelassítottam. Én mentem 110-zel, gondoltam majd szépen bemotorfékezek a kanyarig, mert mondom itt sosem mértek még. Aha, amint odaértem megpillantottam az elbújt oktáviát szembe magammal. Hát gyanítom későn fékeztem, ráadásul se előttem, se mögöttem nem volt senki a közelben.
Legalább nem lesz csoport kép. De hidd el, ha ügyes vagy rá tudod fogni az elgázolt tetemre éppen rácsapó rétisasara ami az autó takarásából nem teljesen látszik. Vigyorog
Mint a Bugattis Veyronos pasi is ártatlan volt- nyilván... Kacsint Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #1727 Dátum: 2009. November 19. - 18:45:21 »

Ma délelőtt a 2-es ut emelkedős kapaszkodósávos szakaszán, bemértek 115 km/h-val, 30 pénzbe kerül a figyelmetlenségem.
Sötétkék WV Jetta a főút mellől, lehúzódva a fűre mérte a közeledő ill. távolodó kocsikat. Én szembe mentem vele, amire észrevettem és lassítottam már késő volt. Az autóstársak persze nem jelezték hogy fényképész az úton, lehet hogy ezután hanyagolni fogom szintén a figyelmeztetést. Tehát aki erre felé közlekedik, figyelmesen vezessen. Talán le kellene cserélni a verdát, Suzuki Alto-ra He He
Én mindig jelzek, ha van valami, attól függetlenül, hogy más mit csinál. Ne azért csinálj valamit, mert mások is/sem, hanem mert van értelme. Kacsint
Na, ebből megint balhé lesz (ezt nem a fórumra értem, hanem egyéb, "hétköznapi" életemre. Nem mindig előnyös, ha az ember elmondja a véleményét), de én nem szoktam jelezni.
És nem is fogok.

És nem gonoszságból vagy kárörvendésből. Csak unom már, hogy én vagyok a hülye gyerek, aki többé-kevésbé betartja a sebesség határokat, és a nagy többség úgy húz el mellettem, mintha gyalog mennék (kvázi gyorshajtásra késztet, mert "égő", hogy én mindig lemaradok).
Persze vannak értelmetlen, bosszantó és felháborító sebesség korlátozások.
De a 90-110-130 szerintem tökéletesen megfelelő.

És ezt (az óvatosabb közlekedést) inkább 30 ezres büntetésekből tanuljuk meg, mint tolókocsik és temetések látványából.
Mert van abból is elég. Elég csak az utak jobb szélét figyelni (a saját emlékekről nem is szólva).
Egyetértek én is.De van mikor szórakozok a gyorsan szembe jövővel és akkor villogok neki,mikor nincs mérés.A tükörből szoktam nézni,hogy fékeznek és gondolom egy pár km-ert szabályosan mennek,míg rá nem jönnek,hogy át lettek vágva. Vigyorog
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #1728 Dátum: 2009. November 19. - 18:50:22 »

Ma délelőtt a 2-es ut emelkedős kapaszkodósávos szakaszán, bemértek 115 km/h-val, 30 pénzbe kerül a figyelmetlenségem.
Sötétkék WV Jetta a főút mellől, lehúzódva a fűre mérte a közeledő ill. távolodó kocsikat. Én szembe mentem vele, amire észrevettem és lassítottam már késő volt. Az autóstársak persze nem jelezték hogy fényképész az úton, lehet hogy ezután hanyagolni fogom szintén a figyelmeztetést. Tehát aki erre felé közlekedik, figyelmesen vezessen. Talán le kellene cserélni a verdát, Suzuki Alto-ra He He
Én mindig jelzek, ha van valami, attól függetlenül, hogy más mit csinál. Ne azért csinálj valamit, mert mások is/sem, hanem mert van értelme. Kacsint
Na, ebből megint balhé lesz (ezt nem a fórumra értem, hanem egyéb, "hétköznapi" életemre. Nem mindig előnyös, ha az ember elmondja a véleményét), de én nem szoktam jelezni.
És nem is fogok.

És nem gonoszságból vagy kárörvendésből. Csak unom már, hogy én vagyok a hülye gyerek, aki többé-kevésbé betartja a sebesség határokat, és a nagy többség úgy húz el mellettem, mintha gyalog mennék (kvázi gyorshajtásra késztet, mert "égő", hogy én mindig lemaradok).
Persze vannak értelmetlen, bosszantó és felháborító sebesség korlátozások.
De a 90-110-130 szerintem tökéletesen megfelelő.

És ezt (az óvatosabb közlekedést) inkább 30 ezres büntetésekből tanuljuk meg, mint tolókocsik és temetések látványából.
Mert van abból is elég. Elég csak az utak jobb szélét figyelni (a saját emlékekről nem is szólva).
Egyetértek én is.De van mikor szórakozok a gyorsan szembe jövővel és akkor villogok neki,mikor nincs mérés.A tükörből szoktam nézni,hogy fékeznek és gondolom egy pár km-ert szabályosan mennek,míg rá nem jönnek,hogy át lettek vágva. Vigyorog
Naplózva


LPG
CDX
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 238


Nubira III 1.8 CDX


« Hozzászólás #1729 Dátum: 2009. November 19. - 19:00:46 »

Ma délelőtt a 2-es ut emelkedős kapaszkodósávos szakaszán, bemértek 115 km/h-val, 30 pénzbe kerül a figyelmetlenségem.
Sötétkék WV Jetta a főút mellől, lehúzódva a fűre mérte a közeledő ill. távolodó kocsikat. Én szembe mentem vele, amire észrevettem és lassítottam már késő volt. Az autóstársak persze nem jelezték hogy fényképész az úton, lehet hogy ezután hanyagolni fogom szintén a figyelmeztetést. Tehát aki erre felé közlekedik, figyelmesen vezessen. Talán le kellene cserélni a verdát, Suzuki Alto-ra He He
Én mindig jelzek, ha van valami, attól függetlenül, hogy más mit csinál. Ne azért csinálj valamit, mert mások is/sem, hanem mert van értelme. Kacsint
Na, ebből megint balhé lesz (ezt nem a fórumra értem, hanem egyéb, "hétköznapi" életemre. Nem mindig előnyös, ha az ember elmondja a véleményét), de én nem szoktam jelezni.
És nem is fogok.

És nem gonoszságból vagy kárörvendésből. Csak unom már, hogy én vagyok a hülye gyerek, aki többé-kevésbé betartja a sebesség határokat, és a nagy többség úgy húz el mellettem, mintha gyalog mennék (kvázi gyorshajtásra késztet, mert "égő", hogy én mindig lemaradok).
Persze vannak értelmetlen, bosszantó és felháborító sebesség korlátozások.
De a 90-110-130 szerintem tökéletesen megfelelő.

És ezt (az óvatosabb közlekedést) inkább 30 ezres büntetésekből tanuljuk meg, mint tolókocsik és temetések látványából.
Mert van abból is elég. Elég csak az utak jobb szélét figyelni (a saját emlékekről nem is szólva).
Egyetértek én is.De van mikor szórakozok a gyorsan szembe jövővel és akkor villogok neki,mikor nincs mérés.A tükörből szoktam nézni,hogy fékeznek és gondolom egy pár km-ert szabályosan mennek,míg rá nem jönnek,hogy át lettek vágva. Vigyorog

Sokszor a forgalmi helyzet hozza , hogy kénytelen vagy túllépni a megengedett sebességhatárt,igaz hogy ezt a rendőrség nem veszi figyelembe.
Főút, teherautó 75km/h-val, és előzöd 89km/h-val, a szembejövő meg leáll addig amíg megoldod a dolgot?
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #1730 Dátum: 2009. November 19. - 19:05:31 »

Ma délelőtt a 2-es ut emelkedős kapaszkodósávos szakaszán, bemértek 115 km/h-val, 30 pénzbe kerül a figyelmetlenségem.
Sötétkék WV Jetta a főút mellől, lehúzódva a fűre mérte a közeledő ill. távolodó kocsikat. Én szembe mentem vele, amire észrevettem és lassítottam már késő volt. Az autóstársak persze nem jelezték hogy fényképész az úton, lehet hogy ezután hanyagolni fogom szintén a figyelmeztetést. Tehát aki erre felé közlekedik, figyelmesen vezessen. Talán le kellene cserélni a verdát, Suzuki Alto-ra He He
Én mindig jelzek, ha van valami, attól függetlenül, hogy más mit csinál. Ne azért csinálj valamit, mert mások is/sem, hanem mert van értelme. Kacsint
Na, ebből megint balhé lesz (ezt nem a fórumra értem, hanem egyéb, "hétköznapi" életemre. Nem mindig előnyös, ha az ember elmondja a véleményét), de én nem szoktam jelezni.
És nem is fogok.

És nem gonoszságból vagy kárörvendésből. Csak unom már, hogy én vagyok a hülye gyerek, aki többé-kevésbé betartja a sebesség határokat, és a nagy többség úgy húz el mellettem, mintha gyalog mennék (kvázi gyorshajtásra késztet, mert "égő", hogy én mindig lemaradok).
Persze vannak értelmetlen, bosszantó és felháborító sebesség korlátozások.
De a 90-110-130 szerintem tökéletesen megfelelő.

És ezt (az óvatosabb közlekedést) inkább 30 ezres büntetésekből tanuljuk meg, mint tolókocsik és temetések látványából.
Mert van abból is elég. Elég csak az utak jobb szélét figyelni (a saját emlékekről nem is szólva).
Egyetértek én is.De van mikor szórakozok a gyorsan szembe jövővel és akkor villogok neki,mikor nincs mérés.A tükörből szoktam nézni,hogy fékeznek és gondolom egy pár km-ert szabályosan mennek,míg rá nem jönnek,hogy át lettek vágva. Vigyorog

Sokszor a forgalmi helyzet hozza , hogy kénytelen vagy túllépni a megengedett sebességhatárt,igaz hogy ezt a rendőrség nem veszi figyelembe.
Főút, teherautó 75km/h-val, és előzöd 89km/h-val, a szembejövő meg leáll addig amíg megoldod a dolgot?
Még az előzés idejére sem lépheted túl a sebességhatárt.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #1731 Dátum: 2009. November 20. - 07:44:41 »


Még az előzés idejére sem lépheted túl a sebességhatárt.
Ó az szép, akkor hogyan kell biztonságosan előzni, sehogy? 
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #1732 Dátum: 2009. November 20. - 08:07:25 »

"Főút, teherautó 75km/h-val, és előzöd 89km/h-val, a szembejövő meg leáll addig amíg megoldod a dolgot?"

Én mondjuk akkor előzök,mikor nem jönnek szemben. Kacsint

De tényleg sok idióta van!Rengetegszer látok olyat,hogy kereszteződésben előzés kb.110-el-gondolom,hogy annyi,mert én megyek olyan 95 körül és jó tempóban megy el mellettem-,akkor olyan is van sokszor,hogy bicós jön szemben és úgy előznek.Mondjuk a bicós fel sem mehetne főútra...
Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #1733 Dátum: 2009. November 20. - 09:47:16 »


Még az előzés idejére sem lépheted túl a sebességhatárt.
Ó az szép, akkor hogyan kell biztonságosan előzni, sehogy? 
Elvileg csak akkor kezdhetsz előzésbe, ha az biztonságos (nincs szembe forgalom), és az előzendő és az előző kocsi között ca. 10-12 km/h különbség minimum. Ergo, ha mindenki szabályosan közlekedne, akkor 90-nél csak olyan emberkéket előzhetnél meg, aki za. 78-80-nal tüttyög.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1734 Dátum: 2009. November 20. - 09:51:40 »


Még az előzés idejére sem lépheted túl a sebességhatárt.
Ó az szép, akkor hogyan kell biztonságosan előzni, sehogy? 
Elvileg csak akkor kezdhetsz előzésbe, ha az biztonságos (nincs szembe forgalom), és az előzendő és az előző kocsi között ca. 10-12 km/h különbség minimum. Ergo, ha mindenki szabályosan közlekedne, akkor 90-nél csak olyan emberkéket előzhetnél meg, aki za. 78-80-nal tüttyög.
Nem 20 km/h sebessegkulonbsegnek kell lennie?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #1735 Dátum: 2009. November 20. - 10:09:36 »


Még az előzés idejére sem lépheted túl a sebességhatárt.
Ó az szép, akkor hogyan kell biztonságosan előzni, sehogy? 
Elvileg csak akkor kezdhetsz előzésbe, ha az biztonságos (nincs szembe forgalom), és az előzendő és az előző kocsi között ca. 10-12 km/h különbség minimum. Ergo, ha mindenki szabályosan közlekedne, akkor 90-nél csak olyan emberkéket előzhetnél meg, aki za. 78-80-nal tüttyög.
Nem 20 km/h sebessegkulonbsegnek kell lennie?
Hát, lehet, hogy nem pontosan emlékszem, a google meg nem volt ebben a kérdésben a barátom. Mosolyog
Egyébként csak ajánlott, ez nincs a KRESZben benne, csak a vezetés technikai részben tárgyalja a könyv. Kisebb sebesség esetén elég lehet a 10kmh is de elvileg minél nagyobb a különbség annál jobb, mivel annál keversebbet vagy a szembesávban ugye.
Százalékosan érdemes hasonlítani inkább: 20-hoz képest ugye a 30 is 1,5ös sebesség, de 70nél a 90 már csak 1,28-szor nagyobb.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1736 Dátum: 2009. November 20. - 11:04:43 »

Sokszor a forgalmi helyzet hozza , hogy kénytelen vagy túllépni a megengedett sebességhatárt,igaz hogy ezt a rendőrség nem veszi figyelembe.
Főút, teherautó 75km/h-val, és előzöd 89km/h-val, a szembejövő meg leáll addig amíg megoldod a dolgot?

Ebben egyébként igazad van.
És én is sokszor gyorshajtok, mint ahogy írtam is (20/30 - as táblánál 45-tel pl.  Vigyorog).

A véleményemben azonban nem ez volt a lényeg. Sajnos az emberek döntő része ok nélkül fittyet hány a sebesség határokra (meg úgy általában a közlekedés biztonságát szolgáló szabályokra)

Tegnapi példa.
Alárendelt útról kanyarodnék balra nagy ívben a védett útra.
Kissé cifra forgalmi rend. Alárendelt út nem bonyolult, sima 2x1 sáv.
Védett út a kereszteződés előtt 100 m-el 2x1 sáv, de onnan az egyik irány (amit nekem teljes szélességében át kell szelnem) 2 sávra bővül.
Jobbról senki, szemből senki, balról, még az egy sávos részben egy kisteher poroszkál. Gondolat: simán, kényelmesen átférek.
Elindulok (hátsó ülésen a gyerek).
Kisteher beér a kétsávos részbe, mögüle kivágódik ifjabb Fittipaldi, és nyomja neki, mint állat. Őt ugye nem lehetett látni a kistehertől.
Ha normál tempóban közeledik (közlekedik), no problem. Így viszont veszély helyzet, ha nem is túl kiélezett.
Ha ütközünk, én vagyok a hibás. Arról nem is beszélve, hogy ha a gyerek sérül (vagy bárki más) akkor tök mindegy ki a hibás, neki fáj.

Szóval én nem segítem a gyorshajtókat.
lassuljon le mindenki.
+ használjon indexet, ha elsőbbséget kell adnia, akkor ne vészfékezéssel érkezzen a kereszteződésbe (vagy a nélkül!), stb, stb.

Én sem vagyok angyal, sokszor (kényszerűségből) megszegem a szabályokat. De nem civilként közlekedve.
Akkor inkább elkések, sétálok három utcányit, stb.
Taxisként ezt (sajnos) nem tehetem meg.
Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #1737 Dátum: 2009. November 20. - 12:11:14 »

Ilyen helyeken záróvonal szokott lenni-mindegy hány sávos az út-,hogy pont ne kezdjen előzésbe kereszteződés előtt.Legalábbis úgy emlékszek.
És ha neadjIsten ütköztök,ő a hibás,mert záróvonal van (?) és mert az esetleges féknyomokból kiderül,hogy gyorshajtott.Te nem hiszem,hogy hibás lennél,mert ugye őt nem látthattad,másrészt még biztonságos távban volt a kisteher,mikor megkezdted a manővert,harmadrészt a kistehersofőr is bizonyíthatja mind ezt,mind a gyorshajtást.Persze ha nem húz el a pitébe....
No de nem történt semmi komoly és ez a lényeg!
« Utoljára szerkesztve: 2009. November 20. - 12:15:49 írta akidobos » Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #1738 Dátum: 2009. November 20. - 13:01:48 »

Ilyen helyeken záróvonal szokott lenni-mindegy hány sávos az út-,hogy pont ne kezdjen előzésbe kereszteződés előtt.Legalábbis úgy emlékszek.
És ha neadjIsten ütköztök,ő a hibás,mert záróvonal van (?) és mert az esetleges féknyomokból kiderül,hogy gyorshajtott.Te nem hiszem,hogy hibás lennél,mert ugye őt nem látthattad,másrészt még biztonságos távban volt a kisteher,mikor megkezdted a manővert,harmadrészt a kistehersofőr is bizonyíthatja mind ezt,mind a gyorshajtást.Persze ha nem húz el a pitébe....
No de nem történt semmi komoly és ez a lényeg!
Kresz alapszabály: útkereszteződésben előzni tilos! Persze vannak kivételek is. Ezeket szokták "leszűkíteni" úgy, hogy záróvonalat festenek, előzni tilos táblát tesznek ki, sebességkorlátozó táblával lassítják a haladást, kanyarodó sávot építenek be, illetve gyorsítót, és stb, pont a balesetek megelőzése céljából. De ezeket mind ki lehet játszani- sajnos, és ezt is teszik folyamatosan.
Most hallottam a hírekben, hogy a köd miatt ma rengeteg karamból volt, sőt tömegkarambolok is az M0-son persze, és az autópályákon is, persze sok kamion résztvevővel. Idióták az emberek, ha nem lehet látni, miért kell száguldozni? Meg is lett az eredménye...
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #1739 Dátum: 2009. November 20. - 13:26:53 »

Ilyen helyeken záróvonal szokott lenni-mindegy hány sávos az út-,hogy pont ne kezdjen előzésbe kereszteződés előtt.Legalábbis úgy emlékszek.
És ha neadjIsten ütköztök,ő a hibás,mert záróvonal van (?) és mert az esetleges féknyomokból kiderül,hogy gyorshajtott.Te nem hiszem,hogy hibás lennél,mert ugye őt nem látthattad,másrészt még biztonságos távban volt a kisteher,mikor megkezdted a manővert,harmadrészt a kistehersofőr is bizonyíthatja mind ezt,mind a gyorshajtást.Persze ha nem húz el a pitébe....
No de nem történt semmi komoly és ez a lényeg!
Kresz alapszabály: útkereszteződésben előzni tilos! Persze vannak kivételek is. Ezeket szokták "leszűkíteni" úgy, hogy záróvonalat festenek, előzni tilos táblát tesznek ki, sebességkorlátozó táblával lassítják a haladást, kanyarodó sávot építenek be, illetve gyorsítót, és stb, pont a balesetek megelőzése céljából. De ezeket mind ki lehet játszani- sajnos, és ezt is teszik folyamatosan.
Most hallottam a hírekben, hogy a köd miatt ma rengeteg karamból volt, sőt tömegkarambolok is az M0-son persze, és az autópályákon is, persze sok kamion résztvevővel. Idióták az emberek, ha nem lehet látni, miért kell száguldozni? Meg is lett az eredménye...
Hát igen, én is így kezdtem a reggelt: "Mi a f...ért nem lehet ködhöz mérten közlekedni???"
Nem is beszélve a ködzeárő és ködfény használatáról. Ahol kéne ott nem, ahol felesleges, csak a szeme folyik az embernek, ott meg mindenki bekapcsolja.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 201   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!