Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 21:07:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 79   Le
 
Szerző Téma: Fűtés-szellőzés , légkondi  (Megtekintve 265566 alkalommal)
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #720 Dátum: 2011. Augusztus 16. - 15:03:34 »

Ezek a problémák digit vagy mechanikus vezérlésű klímánál jelentkeznek? (bocs ha erről már volt szó, nekem nincs képben, hogy kinek milyen van a gépben).

Azt kipróbáltátok már, hogy ha ebben az esetben a befújás helyét változtatjátok az okoz-e változást a befújt levegő mennyiségével kapcsolatban?
Nekem digitklímás.Próbáltam már minden állást de csak akkor fúj megint rendes mennyiségű levegőt,ha leállítom és újraindítom az autót.A venti motor meg pörög rendesen csak mintha valami a levegő útjába lenne.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #721 Dátum: 2011. Augusztus 17. - 11:44:47 »

A digit klíma az egy külön történet. Bár ha átkapcsolod manuális módba elvileg azt kell csinálnia amit Te mondasz neki. Automata állásban ez messze nem igaz.

De mivel mechanikus és automata klímánál is szinte ugyan olyan hibajelenségről beszéltek nem a digit klíma programozásában/érzékelőiben gyanítanám a gondot.

Mivel még tapasztalatunk evvel a hibával - okával, megoldással - kapcsolatban én a következő lépéseket tenném meg:

- befújt levegő mennyiségének ellenőrzése minden befújási hely esetén. Van ahol jön rendesen, van ahol gyengébben?
- külső keringetés/belső keringetés. Változik-e?
- pollenszűrő kiszerel. A helyén jön-e rendesen? (Meatloaf gondja esetén biztosan nem ez a megoldás)
- Mechanikus klímánál befeküdni a műszerfal alá, és a hideg/meleg valamint a befújási hely állító gomb tekerése esetén megnézni, hogy a hozzá való tárcsák mozognak-e rendesen.

Nekem az előző (off topic) autó digit klímája produkált hasonló hibát amikor a hőmérséklet szabályozó rostélyon a mozgató kar rögzítése eltörött. A kar ezzel együtt mozgatta a rostélyt amíg a rázkódástól le nem esett róla a rostély. Ekkor ki kellett kapcsolni a klímát, a kar visszaállt alsó helyzetbe, beakadt a rostélyba, és bekapcsoláskor vitte magával. Amíg a rázkódástól ismét meg nem váltak egymástól...
Naplózva
Yanee
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 451


SW 1,6 Elite


« Hozzászólás #722 Dátum: 2011. Augusztus 19. - 17:32:50 »

Megnézettem én is a klímát - igaz nem egy szakműhely, mert egy hűtő- és épületklimatizálásával, javításával foglalkozó vállalkozó, de nyomást megnézni, gázt tölteni tudtunk volna - ha lett volna rá szükség. De a szerelő szerint a nyomás ok, elvileg minden működik, de mégis csak hűvös és nem hideg a levegő. Szerinte - bár inkább legvalószínűbb lehetőségnek mondta - a kompresszorban lehet a hiba oka: Valami szelepek nem nyitnak/zárnak rendesen, és e miatt keveredik a gáz. Azt mondta gázt inkább nem cserél benne, mert ha nem is az a hiba, nem akar lehúzni lóvéval, de a kompresszorba meg inkább nem nyúlna bele, nehogy elbarmoljon valamit...
Szóval szakszervíz kell neki...
Naplózva
Zoltán
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 334



« Hozzászólás #723 Dátum: 2011. Augusztus 19. - 18:43:58 »

Megnézettem én is a klímát - igaz nem egy szakműhely, mert egy hűtő- és épületklimatizálásával, javításával foglalkozó vállalkozó, de nyomást megnézni, gázt tölteni tudtunk volna - ha lett volna rá szükség. De a szerelő szerint a nyomás ok, elvileg minden működik, de mégis csak hűvös és nem hideg a levegő. Szerinte - bár inkább legvalószínűbb lehetőségnek mondta - a kompresszorban lehet a hiba oka: Valami szelepek nem nyitnak/zárnak rendesen, és e miatt keveredik a gáz. Azt mondta gázt inkább nem cserél benne, mert ha nem is az a hiba, nem akar lehúzni lóvéval, de a kompresszorba meg inkább nem nyúlna bele, nehogy elbarmoljon valamit...
Szóval szakszervíz kell neki...
tudok profi klímást Bp i, ha kéred tel számot küldöm priviben
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #724 Dátum: 2011. Augusztus 20. - 05:06:09 »

Megnézettem én is a klímát - igaz nem egy szakműhely, mert egy hűtő- és épületklimatizálásával, javításával foglalkozó vállalkozó, de nyomást megnézni, gázt tölteni tudtunk volna - ha lett volna rá szükség. De a szerelő szerint a nyomás ok, elvileg minden működik, de mégis csak hűvös és nem hideg a levegő. Szerinte - bár inkább legvalószínűbb lehetőségnek mondta - a kompresszorban lehet a hiba oka: Valami szelepek nem nyitnak/zárnak rendesen, és e miatt keveredik a gáz. Azt mondta gázt inkább nem cserél benne, mert ha nem is az a hiba, nem akar lehúzni lóvéval, de a kompresszorba meg inkább nem nyúlna bele, nehogy elbarmoljon valamit...
Szóval szakszervíz kell neki...
Vedd le a hűtőrácsot és mögötte slaggal pucold ki a klímahűtőt,nekem ez segített.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #725 Dátum: 2011. Augusztus 20. - 12:00:37 »

A digit klíma az egy külön történet. Bár ha átkapcsolod manuális módba elvileg azt kell csinálnia amit Te mondasz neki. Automata állásban ez messze nem igaz.

De mivel mechanikus és automata klímánál is szinte ugyan olyan hibajelenségről beszéltek nem a digit klíma programozásában/érzékelőiben gyanítanám a gondot.

Mivel még tapasztalatunk evvel a hibával - okával, megoldással - kapcsolatban én a következő lépéseket tenném meg:

- befújt levegő mennyiségének ellenőrzése minden befújási hely esetén. Van ahol jön rendesen, van ahol gyengébben?
- külső keringetés/belső keringetés. Változik-e?
- pollenszűrő kiszerel. A helyén jön-e rendesen? (Meatloaf gondja esetén biztosan nem ez a megoldás)
- Mechanikus klímánál befeküdni a műszerfal alá, és a hideg/meleg valamint a befújási hely állító gomb tekerése esetén megnézni, hogy a hozzá való tárcsák mozognak-e rendesen.

Nekem az előző (off topic) autó digit klímája produkált hasonló hibát amikor a hőmérséklet szabályozó rostélyon a mozgató kar rögzítése eltörött. A kar ezzel együtt mozgatta a rostélyt amíg a rázkódástól le nem esett róla a rostély. Ekkor ki kellett kapcsolni a klímát, a kar visszaállt alsó helyzetbe, beakadt a rostélyba, és bekapcsoláskor vitte magával. Amíg a rázkódástól ismét meg nem váltak egymástól...
Köszönöm a tanácsokat, jelentem a Hűtés/Fűtés ismét tökéletesen szuperál!  Vigyorog

Nálam a gond a hideg/meleg tárcsánál volt, leugrott róla a bowden.
Talán mikor javítottam a klíma panelt akkor ugorhatott le, ezt nem tudom.
Vis****aktam, és azóta nem hűt, hanem fagyaszt a klíma, a fűtés meg ismét tökéletes. (Hajnalban azért néha hűvös van a hegyek között.  Vigyorog )

Mégegyszer köszönöm a tanácsokat, és a segítséget!  Vigyorog
Naplózva

Yanee
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 451


SW 1,6 Elite


« Hozzászólás #726 Dátum: 2011. Augusztus 20. - 16:19:08 »

Megnézettem én is a klímát - igaz nem egy szakműhely, mert egy hűtő- és épületklimatizálásával, javításával foglalkozó vállalkozó, de nyomást megnézni, gázt tölteni tudtunk volna - ha lett volna rá szükség. De a szerelő szerint a nyomás ok, elvileg minden működik, de mégis csak hűvös és nem hideg a levegő. Szerinte - bár inkább legvalószínűbb lehetőségnek mondta - a kompresszorban lehet a hiba oka: Valami szelepek nem nyitnak/zárnak rendesen, és e miatt keveredik a gáz. Azt mondta gázt inkább nem cserél benne, mert ha nem is az a hiba, nem akar lehúzni lóvéval, de a kompresszorba meg inkább nem nyúlna bele, nehogy elbarmoljon valamit...
Szóval szakszervíz kell neki...
tudok profi klímást Bp i, ha kéred tel számot küldöm priviben
Barcikai vagyok. Nekem Pest egy kicsit messze van...
De azért köszi. Mosolyog
Naplózva
Yanee
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 451


SW 1,6 Elite


« Hozzászólás #727 Dátum: 2011. Augusztus 20. - 16:26:24 »

Megnézettem én is a klímát - igaz nem egy szakműhely, mert egy hűtő- és épületklimatizálásával, javításával foglalkozó vállalkozó, de nyomást megnézni, gázt tölteni tudtunk volna - ha lett volna rá szükség. De a szerelő szerint a nyomás ok, elvileg minden működik, de mégis csak hűvös és nem hideg a levegő. Szerinte - bár inkább legvalószínűbb lehetőségnek mondta - a kompresszorban lehet a hiba oka: Valami szelepek nem nyitnak/zárnak rendesen, és e miatt keveredik a gáz. Azt mondta gázt inkább nem cserél benne, mert ha nem is az a hiba, nem akar lehúzni lóvéval, de a kompresszorba meg inkább nem nyúlna bele, nehogy elbarmoljon valamit...
Szóval szakszervíz kell neki...
Vedd le a hűtőrácsot és mögötte slaggal pucold ki a klímahűtőt,nekem ez segített.
Egy panellakónak ezt nem egyszerű megoldani... 
Elmentem egy automata mosóhoz leszedett rácsal és adtam neki rendesen. Valóban jónéhány fokkal hidegebb lett, de attól még odébb van, mint amit korábban tudott... Majd legközelebb adok neki kefével is, hátha még jobb lesz, és tényleg csak ez volt probléma. 
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #728 Dátum: 2011. Augusztus 26. - 19:32:44 »

A digit klíma az egy külön történet. Bár ha átkapcsolod manuális módba elvileg azt kell csinálnia amit Te mondasz neki. Automata állásban ez messze nem igaz.

De mivel mechanikus és automata klímánál is szinte ugyan olyan hibajelenségről beszéltek nem a digit klíma programozásában/érzékelőiben gyanítanám a gondot.

Mivel még tapasztalatunk evvel a hibával - okával, megoldással - kapcsolatban én a következő lépéseket tenném meg:

- befújt levegő mennyiségének ellenőrzése minden befújási hely esetén. Van ahol jön rendesen, van ahol gyengébben?
- külső keringetés/belső keringetés. Változik-e?
- pollenszűrő kiszerel. A helyén jön-e rendesen? (Meatloaf gondja esetén biztosan nem ez a megoldás)
- Mechanikus klímánál befeküdni a műszerfal alá, és a hideg/meleg valamint a befújási hely állító gomb tekerése esetén megnézni, hogy a hozzá való tárcsák mozognak-e rendesen.

Nekem az előző (off topic) autó digit klímája produkált hasonló hibát amikor a hőmérséklet szabályozó rostélyon a mozgató kar rögzítése eltörött. A kar ezzel együtt mozgatta a rostélyt amíg a rázkódástól le nem esett róla a rostély. Ekkor ki kellett kapcsolni a klímát, a kar visszaállt alsó helyzetbe, beakadt a rostélyba, és bekapcsoláskor vitte magával. Amíg a rázkódástól ismét meg nem váltak egymástól...
Köszönöm a tanácsokat, jelentem a Hűtés/Fűtés ismét tökéletesen szuperál!  Vigyorog

Nálam a gond a hideg/meleg tárcsánál volt, leugrott róla a bowden.
Talán mikor javítottam a klíma panelt akkor ugorhatott le, ezt nem tudom.
Vis****aktam, és azóta nem hűt, hanem fagyaszt a klíma, a fűtés meg ismét tökéletes. (Hajnalban azért néha hűvös van a hegyek között.  Vigyorog )

Mégegyszer köszönöm a tanácsokat, és a segítséget!  Vigyorog
Örülök, hogy tudtam segíteni.
Tényleg. Vigyorog

Használd egészséggel. Mosolyog
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #729 Dátum: 2011. Augusztus 26. - 19:35:05 »

Megnézettem én is a klímát - igaz nem egy szakműhely, mert egy hűtő- és épületklimatizálásával, javításával foglalkozó vállalkozó, de nyomást megnézni, gázt tölteni tudtunk volna - ha lett volna rá szükség. De a szerelő szerint a nyomás ok, elvileg minden működik, de mégis csak hűvös és nem hideg a levegő. Szerinte - bár inkább legvalószínűbb lehetőségnek mondta - a kompresszorban lehet a hiba oka: Valami szelepek nem nyitnak/zárnak rendesen, és e miatt keveredik a gáz. Azt mondta gázt inkább nem cserél benne, mert ha nem is az a hiba, nem akar lehúzni lóvéval, de a kompresszorba meg inkább nem nyúlna bele, nehogy elbarmoljon valamit...
Szóval szakszervíz kell neki...
Vedd le a hűtőrácsot és mögötte slaggal pucold ki a klímahűtőt,nekem ez segített.
Egy panellakónak ezt nem egyszerű megoldani... 
Elmentem egy automata mosóhoz leszedett rácsal és adtam neki rendesen. Valóban jónéhány fokkal hidegebb lett, de attól még odébb van, mint amit korábban tudott... Majd legközelebb adok neki kefével is, hátha még jobb lesz, és tényleg csak ez volt probléma. 
Én még a hűtőrácsot sem szoktam levenni.
Simán megküldöm a hűtőrács rácsán keresztül+a rendszám alatti beömlőknél.
Igaz, én ezt minden egyes mosásnál megteszem....
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #730 Dátum: 2011. Augusztus 27. - 08:07:31 »

Én még a hűtőrácsot sem szoktam levenni.
Simán megküldöm a hűtőrács rácsán keresztül+a rendszám alatti beömlőknél.
Igaz, én ezt minden egyes mosásnál megteszem....
szintén ugyanígy, minden mosásnál jól átmosom, sztem a hűtőrácsot nem kell leszedni. elég jól hozzáférhető így is
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #731 Dátum: 2011. Október 10. - 19:56:43 »

Voltam a gari lejárat előtti átvizsgáláson és panaszoltam, hogy gyengének érzem a klímát. Azt mondták, hogy ha 3 év alatt még 1x sem töltettem, akkor szinte biztos, hogy az a baj. Viszont álítólag a klíma töltése csak 1 évig garis! Igaz lehet ez?
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #732 Dátum: 2011. November 01. - 17:31:56 »

Valaki szedte már ki a fűtőventillátor motort?
Nekem nem fért ki olyan kicsi a hely.
Gondoltam,hogy ma egy kicsit szétszedem és megpróbálok utánajárni,hogy mitől lehetett az a hibajelenség,hogy minden előzmény nélkül egyszercsak kevesebb levegőt fúj be ugyanakkora vagy magasabb fordulatnál.Mintha valami eltömítené a levegő útját.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #733 Dátum: 2012. április 07. - 18:54:57 »

Tegnap voltam klímásnál belső tisztításon és pollenszűrő cserén (két moha bt). Nagyon korrektek voltak.
A szerelő srác észrevette, hogy az ablaknál gyenge a befújt levegő mennyisége. A kezemet odatéve alig érezni, hogy jön a levegő. A többi állásban nyomja a levegőt rendesen, de az ablakra alig megy valami, helyette mindenhol fúj. Meghallgattam a műszerfal alól, de szerintem működnek a váltókarok. El tud ott valami tömődni és hogyan lehet ellenőrizni? Mit csináljak? Köszönöm előre is a segítséget!
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #734 Dátum: 2012. április 08. - 06:47:58 »

Voltam a gari lejárat előtti átvizsgáláson és panaszoltam, hogy gyengének érzem a klímát. Azt mondták, hogy ha 3 év alatt még 1x sem töltettem, akkor szinte biztos, hogy az a baj. Viszont álítólag a klíma töltése csak 1 évig garis! Igaz lehet ez?
Érdekes, nekem 5 éves lesz 2 hét múlva és sosem volt töltetve a klíma. Pollenszűrőt cserélek 1/2 évente és mindig jól fúj mindenhova.
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Oldalak: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 79   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!