Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 15:00:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 79   Le
 
Szerző Téma: Fűtés-szellőzés , légkondi  (Megtekintve 265484 alkalommal)
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #660 Dátum: 2011. Január 31. - 18:24:01 »

Mivel a gázreduktor rá van kötve a motor hűtőrendszerére, nem lehet, hogy ott van valami elcseszve?
Biztos, hogy nem. A fűtőradiátorhoz teljesen máshol vannak a csatlakozások, mint a gázreduktorhoz. Erről jut eszembe: anno a 70-es években egyszer elromlott az ezerötös Zsiguli fűtőradiátor csapja. Vagyis a fűtőkarral nem lehetett teljesen kinyitni a csapot. Sokkal gyengébb lett a fűtés. Könnyű volt rájönni a hiba okára, mert akkor még csak be kellett nézni a műszerfal alá, most meg már azt sem tudom megnézni, hogy mi lehet az oka, hogy a középső konzolon miért világítanak a kapcsolók fényei olyan halványan, hogy szinte csak tök sötétben láthatók.
Pedig én is arra tippelnék,hogy nem nyílik ki rendesen a csap.A tied bowdenes,vagy digitális?
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #661 Dátum: 2011. Január 31. - 19:40:30 »

Pedig én is arra tippelnék,hogy nem nyílik ki rendesen a csap.A tied bowdenes,vagy digitális?
Bowdenes. Majd ha jobb idő lesz, megpróbálom megnézni.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #662 Dátum: 2011. Január 31. - 20:05:47 »

Pedig én is arra tippelnék,hogy nem nyílik ki rendesen a csap.A tied bowdenes,vagy digitális?
Bowdenes. Majd ha jobb idő lesz, megpróbálom megnézni.
Most direkt megnéztem, -5 fokban 4km megtétele után a hűtővíz elérte az ideális hőmérsékletét úgy, hogy a fűtés teljesen ki volt kapcsolva. Utána bekapcsolva fújta a forró levegőt rendesen, nálam 26 fokra van állítva. Ugyanez bekapcsolt fűtéssel szerintem legalább 10-15km lenne.
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #663 Dátum: 2011. Január 31. - 21:35:46 »

A termosztát cserékkel ezt szerettem volna én is elérni a lacsiban. Eddig nem jött össze.
Szerintem a termosztát hiba egyszerűen megállapítható: ha az üzemmeleg állapot előtt meleg a hűtő (egyszerűen kézrátétellel vizsgálandó), akkor rossz a termosztát.
Egyébként Én sem vagyok oda a fűtés teljesítményéért. A dízelemnek fagypont alatt 15-18 km kell az üzemmeleg állapothoz és sosem fúj forró levegőt, bárhova állítom a hőfokot (digitem van). A langyos levegőt egyébként 2-3 km után kezdi fújni, de az csak a reményt tartja melegen  Kacsint.
A komfortérzetet egyébként egy 1500 Ft-os fűthető ülésvédő tökéletesen megoldja és már nem is érzem a fűtés hiányát! De tényleg naggyon jó dolog, ajánlom mindenknek.
Egyébként tettem kartont a hűtő elé, kb 60-70%-ot takar, de már a 4.-et fogyasztom, mert mindig elhagyom.  Vigyorog Alulról tolom fel és az alját visszaültetem a lökhárító aljára, de  a menetszél letolja róla. Na ma az ajlát betoltam hátrafele a hűtő aljánál valami résbe (sötét volt, nem láttam pontosan), remélem így nem fogok ezzel is szemetelni.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #664 Dátum: 2011. Január 31. - 23:08:03 »

Azért ez durva, hogy ilyen gondjaitok vannak. Nekem kb. 2 km után már langyit fúj, 5 km után meg forrót.

Nem lehet, hogy a fűtőradiátor van eldugulva?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #665 Dátum: 2011. Január 31. - 23:45:13 »

Most direkt megnéztem, -5 fokban 4km megtétele után a hűtővíz elérte az ideális hőmérsékletét úgy, hogy a fűtés teljesen ki volt kapcsolva. Utána bekapcsolva fújta a forró levegőt rendesen, nálam 26 fokra van állítva. Ugyanez bekapcsolt fűtéssel szerintem legalább 10-15km lenne.
Na, ezt holnap kipróbálom, de van rá egy kocsimosásom, hogy meg sem mozdul a mutatóm a reggeli 3,8 km alatt. Igaz, hogy a dízelnek kevesebb a hulladékhője, de a Lacetti dízelek fogyasztásába beleférne egy szoba felfűtése is. 
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #666 Dátum: 2011. Február 01. - 08:24:35 »

A termosztát cserékkel ezt szerettem volna én is elérni a lacsiban. Eddig nem jött össze.
....
A komfortérzetet egyébként egy 1500 Ft-os fűthető ülésvédő tökéletesen megoldja és már nem is érzem a fűtés hiányát! De tényleg naggyon jó dolog, ajánlom mindenknek.
....
Ültem tegnap a céges TSi Octaviában. Éreztem, hogy van ülésfűtés... Ez az első kocsi, ahol használat közben értem és értékelhettem.A farpofám fázott a többi meg izzadt.
Kérdésem: a gyári ülésfűtés mindenhol a s***lyukat melegíti vagy csak itt van eltervezve?? Vagy lehet ezt a paramétert is állítani?
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #667 Dátum: 2011. Február 01. - 08:25:10 »

Kipróbáltam: 4,4 km ma reggel -7 fokban vegyes jellegű városi forgalomban 1000-2200 közötti fordulaton fűtés "Lo" állásban. A vízhőfok egy mutatónyival hagyta el az alsó vonal szélét érkezéskor, ennyi tellett tőle.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #668 Dátum: 2011. Február 01. - 11:05:30 »

Ha már akkor bekapcsoljátok a fűtést amikor az autó motorja még hideg azzal jelentősen ki lehet tolni a felmelegedési időt.
Én nem kapcsolok semmilyen fűtést addig, amíg a vízhőfok mutatója meg nem mozdul (kivéve, ha a szélvédőt kell jégteleníteni).
Amíg a mutató el nem éri az első jelet (azt ami olyan 10 óra táján van) csak a legkisebb ventilátor fokozat megy. Amikor ezt elhagyta a mutató mehet a ventilátor 2-esben.
Nagy hidegben amíg a motor fel nem fűti magát belső keringetésre kapcsolok. Ne a jéghideg levegőt kelljen elfogadhatóra melegítenie, és ne azzal hűtsem a langyos vizet.

5 Km-es távon, ilyen hidegben nem csoda ha nem tud felmelegedni.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #669 Dátum: 2011. Május 15. - 21:34:49 »

Üzemmeleg motornál mínusz fokoknál, alapjáratban a fűtést kapcsolva (venti 2. fokozatban) szemmel láthatóan megy lefelé a vízhőfok-mutató!  Mosolyog
Hűtőrács maszkolás segített + kevesebb lett a fogyim és rövid szakaszokon járva bizonyára a motorkopást is csökkentettem ezzel. Kacsint
Tűlhűtött a lacsi...nem is tudom, mikor hallottam utoljára menni a ventillátort! Talán hegymenet után megállásnál volt nyári hőségben utoljára....
Termosztátom elvileg jó, felső hűtőbetáp cső hideg aíg közel nem ér a mutató az üzemi hőfokhoz. 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #670 Dátum: 2011. Május 15. - 21:38:32 »

Ha már akkor bekapcsoljátok a fűtést amikor az autó motorja még hideg azzal jelentősen ki lehet tolni a felmelegedési időt.
Én nem kapcsolok semmilyen fűtést addig, amíg a vízhőfok mutatója meg nem mozdul (kivéve, ha a szélvédőt kell jégteleníteni).
Amíg a mutató el nem éri az első jelet (azt ami olyan 10 óra táján van) csak a legkisebb ventilátor fokozat megy. Amikor ezt elhagyta a mutató mehet a ventilátor 2-esben.
Nagy hidegben amíg a motor fel nem fűti magát belső keringetésre kapcsolok. Ne a jéghideg levegőt kelljen elfogadhatóra melegítenie, és ne azzal hűtsem a langyos vizet.

5 Km-es távon, ilyen hidegben nem csoda ha nem tud felmelegedni.
Régebben is volt már erről szó, de egyesek rövidre zárták a dolgot, hogy azért van a termosztát....
Pedig lehet kímélni az autót és a pénztárcát egy kicsit kevesebb komfort árán. Kacsint Gyakorlatilag csak üzemmeleg motornál állítok fűtésre...
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
MedveX
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Hozzászólás #671 Dátum: 2011. Május 23. - 10:10:57 »

Sziasztok

Klímatisztításhoz vetttem egy Motip Airco cleaner klímatisztító habot.
A flakonra az van írva, hogy a légkondícionáló kondezorba kell juttatni.
és hogy az adagolócsövet tegyem a légkondi beszívó nyílásába és a flakon
teljes tartalmát fújjam ki.
Szerintetek pontosan hová kellene ezt fújni?

Üdv
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #672 Dátum: 2011. Május 23. - 17:11:54 »

Most voltam a szokásos klíma ellenőrzésen a szokásos helyen (Anti Agresszió Bt.).

7.000 Ft- ot fizettem, amiben benne volt a rendszer tisztítása, fertőtlenítése, a hűtő mosása, pollenszűrő csere, gáz ellenőrzése. A gáz mennyisége rendben volt, most nem csökkent az utolsóhoz képest, így tölteni nem kellett. Athee szerint bika is a légkondim, hűt, mint állat.

Tudom, tudom, a spray meg a saját pollencser olcsóbb, de miért ne bízza az ember szakemberre, legalább évente egyszer?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #673 Dátum: 2011. Május 25. - 19:01:09 »

Sziasztok

Klímatisztításhoz vetttem egy Motip Airco cleaner klímatisztító habot.
A flakonra az van írva, hogy a légkondícionáló kondezorba kell juttatni.
és hogy az adagolócsövet tegyem a légkondi beszívó nyílásába és a flakon
teljes tartalmát fújjam ki.
Szerintetek pontosan hová kellene ezt fújni?

Üdv
Keresd meg a motortérben a kondenzvíz kifolyó csövét és ott fújd be a habot.
Én előtte ki szoktam venni a pollenszűrőt.
Naplózva


LPG
Yanee
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 451


SW 1,6 Elite


« Hozzászólás #674 Dátum: 2011. Május 25. - 19:25:43 »

Hali!
Ma késő délután elkövettem én is itthon a klímatisztítást és pollenszűrő cseréjét.
Először és minden tapasztalat nélkül vágtam bele a szűrő cseréjébe, és még nem is láttam eddig, hogy hol is van az... A kezelési könyv képei alapján vágtam bele. Innen is csókoltatom a kedves nőnemű felmenőit annak, aki kitalálta a szűrő elhelyezését...   A hátamnak kimondottan rosszul esett befeküdni az anyósülés alá-elé a majd 100 kilómmal...
A klíma tisztításra egy utastérbe befújós prevent cuccal oldottam meg. Ezzel: http://www.medikemia.hu/index.php?mid=20&prod=308
Naplózva
Oldalak: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 79   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!