Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 14:51:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 79   Le
 
Szerző Téma: Fűtés-szellőzés , légkondi  (Megtekintve 265482 alkalommal)
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #645 Dátum: 2010. Október 18. - 12:34:34 »

Gidy is megszagolta a dolgot, szerinte biztos elektromos eredetű úgyhogy mostmár irány a szervíz és derítsék ki, mi égett meg. Csak attól tartok, hogy szét fogják szedni a műszerfalat, ami kicsit megrémiszt

Ne aggódj, majd összerakják...  Mosolyog
Az biztos, csak esetleg kimarad 1-2 csavar vagy nem húzzák meg rendesen és zörögni fog, esetleg összekarcolják.

Naja, sajna benne van a pakliban...
Naplózva
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #646 Dátum: 2010. Október 18. - 14:57:06 »

Gidy is megszagolta a dolgot, szerinte biztos elektromos eredetű úgyhogy mostmár irány a szervíz és derítsék ki, mi égett meg. Csak attól tartok, hogy szét fogják szedni a műszerfalat, ami kicsit megrémiszt

Ne aggódj, majd összerakják...  Mosolyog
Az biztos, csak esetleg kimarad 1-2 csavar vagy nem húzzák meg rendesen és zörögni fog, esetleg összekarcolják.
Csináltasd meg Gidyvel, hátha jó áron vállalja. Mostanában úgy is kapható gyors szervizekre. Ő mindig odafigyel és gondos, az amperszag megszünik, a ny.l illatával meg ne törödj. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #647 Dátum: 2010. Október 18. - 16:14:16 »

Gidy is megszagolta a dolgot, szerinte biztos elektromos eredetű úgyhogy mostmár irány a szervíz és derítsék ki, mi égett meg. Csak attól tartok, hogy szét fogják szedni a műszerfalat, ami kicsit megrémiszt

Ne aggódj, majd összerakják...  Mosolyog
Az biztos, csak esetleg kimarad 1-2 csavar vagy nem húzzák meg rendesen és zörögni fog, esetleg összekarcolják.
Csináltasd meg Gidyvel, hátha jó áron vállalja. Mostanában úgy is kapható gyors szervizekre. Ő mindig odafigyel és gondos, az amperszag megszünik, a ny.l illatával meg ne törödj. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #648 Dátum: 2010. Október 18. - 19:30:43 »

Gidy is megszagolta a dolgot, szerinte biztos elektromos eredetű úgyhogy mostmár irány a szervíz és derítsék ki, mi égett meg. Csak attól tartok, hogy szét fogják szedni a műszerfalat, ami kicsit megrémiszt

Ne aggódj, majd összerakják...  Mosolyog
Az biztos, csak esetleg kimarad 1-2 csavar vagy nem húzzák meg rendesen és zörögni fog, esetleg összekarcolják.
Csináltasd meg Gidyvel, hátha jó áron vállalja. Mostanában úgy is kapható gyors szervizekre. Ő mindig odafigyel és gondos, az amperszag megszünik, a ny.l illatával meg ne törödj. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Jó ötlet. Ha abbahagyja a buszozást beállhat Rudiékhoz a szervízbe. Kacsint
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #649 Dátum: 2010. Október 18. - 19:38:14 »

Gidy is megszagolta a dolgot, szerinte biztos elektromos eredetű úgyhogy mostmár irány a szervíz és derítsék ki, mi égett meg. Csak attól tartok, hogy szét fogják szedni a műszerfalat, ami kicsit megrémiszt

Ne aggódj, majd összerakják...  Mosolyog
Az biztos, csak esetleg kimarad 1-2 csavar vagy nem húzzák meg rendesen és zörögni fog, esetleg összekarcolják.
Csináltasd meg Gidyvel, hátha jó áron vállalja. Mostanában úgy is kapható gyors szervizekre. Ő mindig odafigyel és gondos, az amperszag megszünik, a ny.l illatával meg ne törödj. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Jó ötlet. Ha abbahagyja a buszozást beállhat Rudiékhoz a szervízbe. Kacsint
Hát abba is hagyja. Nem sikerült meggyőzni a főnököt, hogy tartson meg még egy ideig. Felsőbb parancsra vége az év végén. Szóval lehet, hogy Rudiéknál is meg- megfordulok, segítek, amiben lehet. Hozom- viszem akció például.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #650 Dátum: 2010. Október 18. - 19:38:53 »

Gidy is megszagolta a dolgot, szerinte biztos elektromos eredetű úgyhogy mostmár irány a szervíz és derítsék ki, mi égett meg. Csak attól tartok, hogy szét fogják szedni a műszerfalat, ami kicsit megrémiszt

Ne aggódj, majd összerakják...  Mosolyog
Az biztos, csak esetleg kimarad 1-2 csavar vagy nem húzzák meg rendesen és zörögni fog, esetleg összekarcolják.
Csináltasd meg Gidyvel, hátha jó áron vállalja. Mostanában úgy is kapható gyors szervizekre. Ő mindig odafigyel és gondos, az amperszag megszünik, a ny.l illatával meg ne törödj. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Jó ötlet. Ha abbahagyja a buszozást beállhat Rudiékhoz a szervízbe. Kacsint
Kávét főzni.  Vigyorog
Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #651 Dátum: 2010. Október 18. - 23:31:42 »

Gidy is megszagolta a dolgot, szerinte biztos elektromos eredetű úgyhogy mostmár irány a szervíz és derítsék ki, mi égett meg. Csak attól tartok, hogy szét fogják szedni a műszerfalat, ami kicsit megrémiszt

Ne aggódj, majd összerakják...  Mosolyog
Az biztos, csak esetleg kimarad 1-2 csavar vagy nem húzzák meg rendesen és zörögni fog, esetleg összekarcolják.
Csináltasd meg Gidyvel, hátha jó áron vállalja. Mostanában úgy is kapható gyors szervizekre. Ő mindig odafigyel és gondos, az amperszag megszünik, a ny.l illatával meg ne törödj. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Jó ötlet. Ha abbahagyja a buszozást beállhat Rudiékhoz a szervízbe. Kacsint
Kávét főzni.  Vigyorog
Riogatni a vadakat a szervíz körül.... Vigyorog Vigyorog Vigyorog Mert vannak ám bátor állatok! Ezt anno Gálvölgyi is elmesélte!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
« Utoljára szerkesztve: 2010. Október 18. - 23:33:13 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #652 Dátum: 2010. Október 19. - 07:40:14 »

Gidy is megszagolta a dolgot, szerinte biztos elektromos eredetű úgyhogy mostmár irány a szervíz és derítsék ki, mi égett meg. Csak attól tartok, hogy szét fogják szedni a műszerfalat, ami kicsit megrémiszt

Ne aggódj, majd összerakják...  Mosolyog
Az biztos, csak esetleg kimarad 1-2 csavar vagy nem húzzák meg rendesen és zörögni fog, esetleg összekarcolják.
Csináltasd meg Gidyvel, hátha jó áron vállalja. Mostanában úgy is kapható gyors szervizekre. Ő mindig odafigyel és gondos, az amperszag megszünik, a ny.l illatával meg ne törödj. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Jó ötlet. Ha abbahagyja a buszozást beállhat Rudiékhoz a szervízbe. Kacsint
Kávét főzni.  Vigyorog
Riogatni a vadakat a szervíz körül.... Vigyorog Vigyorog Vigyorog Mert vannak ám bátor állatok! Ezt anno Gálvölgyi is elmesélte!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog

"A nyúlon túl? Nem, a nyúl az!" (Gyaloggalopp)
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #653 Dátum: 2011. Január 30. - 19:26:35 »

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a fűtéssel kapcsolatos problémámmal melyik topikot keressem fel? Közel öt és fél éves a kocsi, a fűtés már a kezdetektől fogva pocsék volt, annak ellenére, hogy már a harmadik termosztát van benne. Egyrészt szeretném megtudni, hogy mások Lacettijében milyen a fűtés, másrészt ötleteket (tanácsokat) szeretnék kapni, hogy a termosztát cserén kívül mit lehetne még tenni, hogy végre normális fűtésem legyen. Decemberig egy tíz éves (céges) Opel Comboval jártam, az a legnagyobb hidegben is meglepően rövid idő alatt már forró levegőt fújt be, ez meg 10-15 km megtétele után is csupán éppen hogy melegnek nevezhető levegőt fuvall be. Életem során már több (általában keleti) márkát volt szerencsém télen vezetni, mindnek nagyon jó volt a fűtése, ezt a Lacettit csak a kétütemű Trabant tudta alulmúlni.
Szia! Nekem még sosem volt gond a fűtéssel, már 1km után érezni a langyos levegőt, 3-5km után meg már árad be a forróság az utastérbe, mikor a vizhőfokmérő még ki sem mozdult a hideg állásból. Lehet, hogy nem a tremosztát a ludas, hanem az érzékelő (nem tudom pontosan mi a neve), nekem még gariban egyszer cserélték, mert a vízhőfokmérő mutatója ingadozott, de az is lehet, hogy nincs köze hozzá.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #654 Dátum: 2011. Január 31. - 01:06:09 »

Szia! Nekem még sosem volt gond a fűtéssel, már 1km után érezni a langyos levegőt, 3-5km után meg már árad be a forróság az utastérbe, mikor a vizhőfokmérő még ki sem mozdult a hideg állásból. Lehet, hogy nem a tremosztát a ludas, hanem az érzékelő (nem tudom pontosan mi a neve), nekem még gariban egyszer cserélték, mert a vízhőfokmérő mutatója ingadozott, de az is lehet, hogy nincs köze hozzá.
A vízhőfokmérő nekem is ingadozott-ingadozik, azért is cseréltettem termosztátot. A tünet az volt, hogy amikor úgy látszott (a kijelzön), hogy nagy nehezen elérte az üzemi hőfokot, akkor a mutató látványosan visszaesett, és nagyon lassan érte el újból a csúcsot, ahonnan újból és újból látványosan visszaesett és így csak akkor fújt be megfelelő hőmérsékletű levegőt, amikor az egész hűtőrendszer azonos hőfokra melegedett (télen igazi hidegben 90 km/h-nál erre esély sincs). Szerintem amikor elérte az üzemi hőfokot, akkor a termosztát nyitott, és olyan lassan zárt vissza, hogy közben a hűtőből beáramló hűtőviz teljesen lehűtötte a motorban keringő hűtővizet is. A szervizben is elmondtam a tüneteket, nem mondták, hogy az érzékelő lenne a ludas, de én sem hiszem, hiszen az érzékelő csak érzékel, még ha rosszul is, a víz hőmérsékletéért a termosztát a felelős. Az új termosztát ugyanazt csinálta, ezért garanciaidőn belül kicseréltettem. Nem lettem boldogabb, mert az előző termosztátoknál a mérőműszer mutatója legalább kiment a második és harmadik osztás kétharmadáig, onnan zuhangatott vissza, most a mutató megáll a második és harmadik osztás egyharmadánál kicsit lejjebb, aztán onnan csak hosszú idő után hajlandó felfelé mozdulni, akkor is csak a második és harmadik osztás feléig megy, amikor eléri, akkor visszatér a kiindulási helyére. A szerelő csere után bemérte, a műszer alapján a megfelelő hőmérsékleteket produkálta, csak ezt azóta sem érzem.
Most olvastam a fórumon pár ötletet, megnézem a hűtővíz szintjét és ha kell, utántöltök. Ha enyhébb idő lesz, akkor bevágok a hűtőmaszk alá egy kartonlapot, bár oda inkább a reluxához hasonló valamit kellene szerelni, aminek a nyílását menet közben az utastérből lehetne szabályozni és nyáron se kellene kiszedni.
A termosztátokban azért nem bízom, mert évekkel ezelőtt volt egy Opelem, az ha elért egy bizonyos hőmérdékletet, akkor a mutató ott lecövekelt és meg sem mozdult, ebből azt következtettem, hogy jól és fürgén teszi a dolgát. Viszont a kocsiban éveken ét majd megfagytam. Aztán az egyik ismerősöm fűtés hibára gyanakodva kicserélte a termosztátot a saját kocsiján és megjavult a fűtés. Próba szerencse alapon én is kicseréltem, és mit ad isten, egy bizonyos hőfok elérése után lecövekelt és onnan meg sem mozdult. Csak hogy magasabb hőmérsékleten állt meg, azt a hőmérsékletet egyenletesen biztosította és onnantól már jó idő volt a kocsiban. A termosztát cserékkel ezt szerettem volna én is elérni a lacsiban. Eddig nem jött össze. Még majd a pollenszűröt is kicserélem, hát ha az is segít.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #655 Dátum: 2011. Január 31. - 09:30:15 »

Cucogány! A hűtőfolyadék szintjét, és a pollenszűrőt elsőnek kellett volna megnézni, ellenőrizni, utána tölteni, cserélni, mielőtt bármi mást kérdeztél, csináltál volna. Na, és ezek után, ha még rossz, akkor jöhet a thermosztát csere, de a megfelelő legyen, mert hátha nem ide való.
Kevés folyadék, elkoszolódott pollenszűrő bőven elég ahhoz, hogy megfagyj. Na, és persze, ha tudnánk hová való vagy, még segíthetnénk is...
« Utoljára szerkesztve: 2011. Január 31. - 09:34:45 írta ladigidy » Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #656 Dátum: 2011. Január 31. - 11:13:39 »

Cucogány! A hűtőfolyadék szintjét, és a pollenszűrőt elsőnek kellett volna megnézni, ellenőrizni, utána tölteni, cserélni, mielőtt bármi mást kérdeztél, csináltál volna. Na, és ezek után, ha még rossz, akkor jöhet a thermosztát csere, de a megfelelő legyen, mert hátha nem ide való.
Kevés folyadék, elkoszolódott pollenszűrő bőven elég ahhoz, hogy megfagyj. Na, és persze, ha tudnánk hová való vagy, még segíthetnénk is...
Ezzel a megjegyzéssel csak az a bajom, hogy 2005 szeptember 26-án vettem át a kocsit, és már az első télen, tehát 2,5-3 hónap múlva már ezeket a tüneteket produkálta. És azóta is folyamatosan. A 15 ezres szervizeknél alig koszos a pollenszűrőm, a hűtővízszint rendben van, tehát ezek hibaforrásként nem jöhetnek szóba. Tegnap csak azért írtam, hogy ezeket is megnézem, mert a 60 ezres szerviz már több mint egy éve volt. De hát most jövök rá, hogy a 60 ezres szerviz után is ugyanez a bajom volt. A 60 ezresnél cseréltettem termosztátot, majd garancia időben ezt cserélték ki egy újabbra, viszont a fűtés gondom ezzel sem oldódott meg. Tegnap vidéken voltam, délelőtt mentem, késő este jöttem. Odafelé is, visszafelé is 20 km-t kellett megtennem, hogy tűrhető legyen a kocsiban a hőmérséklet, 50 km után éreztem kellemesen magam.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #657 Dátum: 2011. Január 31. - 11:18:58 »

Mivel a gázreduktor rá van kötve a motor hűtőrendszerére, nem lehet, hogy ott van valami elcseszve?
Naplózva


LPG
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #658 Dátum: 2011. Január 31. - 12:17:29 »

Mivel a gázreduktor rá van kötve a motor hűtőrendszerére, nem lehet, hogy ott van valami elcseszve?
Biztos, hogy nem. A fűtőradiátorhoz teljesen máshol vannak a csatlakozások, mint a gázreduktorhoz. Erről jut eszembe: anno a 70-es években egyszer elromlott az ezerötös Zsiguli fűtőradiátor csapja. Vagyis a fűtőkarral nem lehetett teljesen kinyitni a csapot. Sokkal gyengébb lett a fűtés. Könnyű volt rájönni a hiba okára, mert akkor még csak be kellett nézni a műszerfal alá, most meg már azt sem tudom megnézni, hogy mi lehet az oka, hogy a középső konzolon miért világítanak a kapcsolók fényei olyan halványan, hogy szinte csak tök sötétben láthatók.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #659 Dátum: 2011. Január 31. - 15:45:29 »

Mivel a gázreduktor rá van kötve a motor hűtőrendszerére, nem lehet, hogy ott van valami elcseszve?
Biztos, hogy nem. A fűtőradiátorhoz teljesen máshol vannak a csatlakozások, mint a gázreduktorhoz. Erről jut eszembe: anno a 70-es években egyszer elromlott az ezerötös Zsiguli fűtőradiátor csapja. Vagyis a fűtőkarral nem lehetett teljesen kinyitni a csapot. Sokkal gyengébb lett a fűtés. Könnyű volt rájönni a hiba okára, mert akkor még csak be kellett nézni a műszerfal alá, most meg már azt sem tudom megnézni, hogy mi lehet az oka, hogy a középső konzolon miért világítanak a kapcsolók fényei olyan halványan, hogy szinte csak tök sötétben láthatók.
Nekem meg pont azért cseréltek érzékelőt, mert kimérték a termosztátot és az jó volt. Utána többet nem jelentkezett a hiba, fél jelzés előtt picivel megáll a mutató és onnan nem mozdul. Ha jól emlékszem Sebike mondta, hogy csak 1 érzékelő van, abból megy a jel az műszerfalhoz és a számítógéphez is.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 79   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!