Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 20. - 21:27:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 79   Le
 
Szerző Téma: Fűtés-szellőzés , légkondi  (Megtekintve 265262 alkalommal)
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #450 Dátum: 2010. Január 19. - 11:36:36 »

Egyre jobban zavar az a mennyiségű párásodás, amit a gép mostanában produkál.
Ha ketten ülünk a kocsiban, akkor szinte folyamatosan 3-son megy a ventillátor az ablkara, mert különben percek alatt teljesen kilátástalan lesz a helyzet.
Persze légkondival gyorsan lejön, de ha lekapcsolom, akko rrögtön vissza is fújja a párát.

Valahol hallottam, hogy egy szellőző rendaszer tisztítással meg lehet oldani a dolgot, valakinek volt már ilyen? Konkrétan nem a légkondi tisztítására gondolok, hanem az egész szellőzőére.
Azt ne felejds el, hogy amikor a légkondit lekapcsolod, utána mindíg párásodni fog az auztó. A keletkezett víznek el kell párolognia.
Ez még önmagában nem hiba.
És azt is vedd hozzá, hogy egy légkondis autót párás időben szinte kizárólag a légkondi használatával fogsz tudni párártlanítani. Ezt valószínűleg az autó jobb szigetelése okozhatja (?). legalább is egy pár haverral erre tippelünk.
Én úgy szoktam,ha párás, megy légkondival és amikor már meleget fúj, lekapcsolom az AC-t és akkor már nem párásodik. Hátul sem.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Január 19. - 21:29:37 írta akidobos » Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #451 Dátum: 2010. Január 19. - 12:19:30 »

Egyre jobban zavar az a mennyiségű párásodás, amit a gép mostanában produkál.
Ha ketten ülünk a kocsiban, akkor szinte folyamatosan 3-son megy a ventillátor az ablkara, mert különben percek alatt teljesen kilátástalan lesz a helyzet.
Persze légkondival gyorsan lejön, de ha lekapcsolom, akko rrögtön vissza is fújja a párát.

Valahol hallottam, hogy egy szellőző rendaszer tisztítással meg lehet oldani a dolgot, valakinek volt már ilyen? Konkrétan nem a légkondi tisztítására gondolok, hanem az egész szellőzőére.
Azt ne felejds el, hogy amikor a légkondit lekapcsolod, utána mindíg párásodni fog az auztó. A keletkezett víznek el kell párolognia.
Ez még önmagában nem hiba.
És azt is vedd hozzá, hogy egy légkondis autót párás időben szinte kizárólag a légkondi használatával fogsz tudni párártlanítani. Ezt valószínűleg az autó jobb szigetelése okozhatja (?). legalább is egy pár haverral erre tippelünk.
Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom.
A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #452 Dátum: 2010. Január 20. - 17:35:37 »


Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom.
A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma.
pollenszűrő csere  Vigyorog
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #453 Dátum: 2010. Január 21. - 09:26:26 »

Egyre jobban zavar az a mennyiségű párásodás, amit a gép mostanában produkál.
Ha ketten ülünk a kocsiban, akkor szinte folyamatosan 3-son megy a ventillátor az ablkara, mert különben percek alatt teljesen kilátástalan lesz a helyzet.
Persze légkondival gyorsan lejön, de ha lekapcsolom, akko rrögtön vissza is fújja a párát.

Valahol hallottam, hogy egy szellőző rendaszer tisztítással meg lehet oldani a dolgot, valakinek volt már ilyen? Konkrétan nem a légkondi tisztítására gondolok, hanem az egész szellőzőére.
Azt ne felejds el, hogy amikor a légkondit lekapcsolod, utána mindíg párásodni fog az auztó. A keletkezett víznek el kell párolognia.
Ez még önmagában nem hiba.
És azt is vedd hozzá, hogy egy légkondis autót párás időben szinte kizárólag a légkondi használatával fogsz tudni párártlanítani. Ezt valószínűleg az autó jobb szigetelése okozhatja (?). legalább is egy pár haverral erre tippelünk.
Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom.
A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma.
Tisztítás akkor oldaná meg a gondodat, ha azért párásodik erősebben, mert a légkondi miatt keletkezett kondenzvíz nem tud kicsöpögni.
Ekkor valóban tisztítani kell, de nem a pollen szűrőt, hanem a levezető csövet (dugulás).
Úgy tudod a legegyszerűbben leellenőrizni, hogy működő légkondi mellett benézel a motortér alá. Ha már egy ideje jár a kompresszor, akkor a tűzfal magasságában kell lecsepegnie a keletkezett víznek.
A víz mennyisége arányos a külső hőmérséklettel: minél melegebb van, annál több lesz a víz.

Az egyéb tisztítás a baktériumok (vagy inkább penész gomba?) elpusztítására való. Ezt végeztetheted szakműhelyben is, de magad is megteheted. Autós boltokban, nagyobb áruházakban lehet kapni különféle szereket hozzá, általában spray formájában. A használat módja rá van írva (különböző típusúak vannak, mindegyiket másként kell használni.)
Ez azonban nem okoz párásodást, "csak" betegséget. A párásodás viszont okozza a gombásodást. Kacsint

A sima szellőztetés esetén is lehet párásodás nedves időben! Hiszen nedves levegőt fúj be.
Próbáld ki egyszer kocsi mosás után!
Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #454 Dátum: 2010. Január 21. - 09:28:41 »


Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom.
A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma.
pollenszűrő csere  Vigyorog
Most volt 45.000nél cserélve.
Tipp ként jött még a Ceresit Stop Pára alkalmazása egy darabig. De először a rendszerben lévő nedbvességet kellene ellenőrizni.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #455 Dátum: 2010. Január 24. - 20:03:06 »

Ma mentem egy karikát a városban kényszerűségből. A tegnap említett belső szélvédő fagyást megelőzendő jó befűtöttem (27 fok). Aztán jutott eszembe, hogy páramentesítést is csinálhatok, megnyomtam a gombot, levegő átvált szélvédőre, de a klíma nem kapcsolt be. Ez normális? Nem volt pára a levegőben, azért nem kapcsolt be? Külön egyébként be tudtam kapcsolni.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #456 Dátum: 2010. Január 24. - 21:59:27 »

Ma mentem egy karikát a városban kényszerűségből. A tegnap említett belső szélvédő fagyást megelőzendő jó befűtöttem (27 fok). Aztán jutott eszembe, hogy páramentesítést is csinálhatok, megnyomtam a gombot, levegő átvált szélvédőre, de a klíma nem kapcsolt be. Ez normális? Nem volt pára a levegőben, azért nem kapcsolt be? Külön egyébként be tudtam kapcsolni.
Ezt beszéltük már Decemberben. Kacsint
http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=63.msg40573#msg40573
Naplózva


LPG
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #457 Dátum: 2010. Január 25. - 08:50:48 »


Alap esetben nem is használom télen a légkondit, nem is az zavar, hogy azzal párásodik, azt vágom.
A sima szellőztetés melletti párásodás zavar. Ehhez kapcsolódóan hallottam, hogy van valami "tisztítás", és utána megszűnik a probléma.
pollenszűrő csere  Vigyorog
Most volt 45.000nél cserélve.
Tipp ként jött még a Ceresit Stop Pára alkalmazása egy darabig. De először a rendszerben lévő nedbvességet kellene ellenőrizni.
Kipróbáltam a cersesites megoldást, de nem igazán használt. Viszont ma reggel arra lettem figyelmes, hogy amíg be nem melegedett a motort, addig nem is nagyon párásodott a kocsi.
Aztán mikor meleg lett, már ismét elég durva volt. Szóval, szerintem a rendeszerben lesz valami pangó víz, ami a meleghatására elkezd párologni. Egyszóval ki kell tisztítani valszeg.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #458 Dátum: 2010. Január 25. - 15:38:39 »

Ma mentem egy karikát a városban kényszerűségből. A tegnap említett belső szélvédő fagyást megelőzendő jó befűtöttem (27 fok). Aztán jutott eszembe, hogy páramentesítést is csinálhatok, megnyomtam a gombot, levegő átvált szélvédőre, de a klíma nem kapcsolt be. Ez normális? Nem volt pára a levegőben, azért nem kapcsolt be? Külön egyébként be tudtam kapcsolni.
Ezt beszéltük már Decemberben. Kacsint
http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=63.msg40573#msg40573
Erre emlékeztem csak az volt a fura, hogy simán meg elindította. A motor egyébként üzemmeleg volt.
Még hozzá is szóltam  Vigyorog
« Utoljára szerkesztve: 2010. Január 25. - 16:33:00 írta diablo77 » Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #459 Dátum: 2010. Március 18. - 15:11:25 »

Nem megy a légkondi (manuális).

Ég a visszajelző, rendben a bizti, de nem kapcsol be. Miért? Hová vigyem.

A középkoznol nem rossz, mert a többi gomb rendeltetésszerűen münködik.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #460 Dátum: 2010. Március 18. - 16:01:32 »

Nem megy a légkondi (manuális).

Ég a visszajelző, rendben a bizti, de nem kapcsol be. Miért? Hová vigyem.

A középkoznol nem rossz, mert a többi gomb rendeltetésszerűen münködik.
Cap!Kapcsoló? Ventilátor kapcsoló? Bizti? Relé? Kattan? Ha ezek rendben vannak, akkor nézd meg alul, elől, a kompresszor csatlakozóját, mert ott is lehet gond. (Nekem ez volt!). Ezt elvileg visszanyomhatod, ha nem darálta el az ékszíjtárcsa. Ha igen, akkor csere. Mozgasd meg a kábelt, de álló motornál, mert bekapja a kezed, és már Veled elég sok dolog történt, ne keresd megint a bajt! Persze gyújtásnak rajta kell lenni. Drukkolok Neked, és az autódnak! Kíváncsian várom a hatást.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #461 Dátum: 2010. Március 18. - 16:36:27 »

Nem megy a légkondi (manuális).

Ég a visszajelző, rendben a bizti, de nem kapcsol be. Miért? Hová vigyem.

A középkoznol nem rossz, mert a többi gomb rendeltetésszerűen münködik.
Cap!Kapcsoló? Ventilátor kapcsoló? Bizti? Relé? Kattan? Ha ezek rendben vannak, akkor nézd meg alul, elől, a kompresszor csatlakozóját, mert ott is lehet gond. (Nekem ez volt!). Ezt elvileg visszanyomhatod, ha nem darálta el az ékszíjtárcsa. Ha igen, akkor csere. Mozgasd meg a kábelt, de álló motornál, mert bekapja a kezed, és már Veled elég sok dolog történt, ne keresd megint a bajt! Persze gyújtásnak rajta kell lenni. Drukkolok Neked, és az autódnak! Kíváncsian várom a hatást.
Na meg ugye meg kellene mérni a gázt benne, mert lehet nem jól tudom, de ha nincs meg a nyomás, akkor nem kapcsol be. Vagy a miénk nem ilyen? Ki tudja ezt? Nem lehet, hogy elszökött belőle?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #462 Dátum: 2010. Március 19. - 02:50:27 »

Nem megy a légkondi (manuális).

Ég a visszajelző, rendben a bizti, de nem kapcsol be. Miért? Hová vigyem.

A középkoznol nem rossz, mert a többi gomb rendeltetésszerűen münködik.
Cap!Kapcsoló? Ventilátor kapcsoló? Bizti? Relé? Kattan? Ha ezek rendben vannak, akkor nézd meg alul, elől, a kompresszor csatlakozóját, mert ott is lehet gond. (Nekem ez volt!). Ezt elvileg visszanyomhatod, ha nem darálta el az ékszíjtárcsa. Ha igen, akkor csere. Mozgasd meg a kábelt, de álló motornál, mert bekapja a kezed, és már Veled elég sok dolog történt, ne keresd megint a bajt! Persze gyújtásnak rajta kell lenni. Drukkolok Neked, és az autódnak! Kíváncsian várom a hatást.
Na meg ugye meg kellene mérni a gázt benne, mert lehet nem jól tudom, de ha nincs meg a nyomás, akkor nem kapcsol be. Vagy a miénk nem ilyen? Ki tudja ezt? Nem lehet, hogy elszökött belőle?
Gáz nélkül biztosan nem kapcsol be, ha viszont elszökött a gáz akkör a rendszer tömítettségét is le kell ellenőriztetni.
Naplózva

captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #463 Dátum: 2010. Március 19. - 15:56:18 »

Szerintem (remélem) csak a gáz lépett le...
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #464 Dátum: 2010. Március 20. - 15:49:51 »

Szerintem (remélem) csak a gáz lépett le...
Azért az sem "csak". Lásd a fentebbi hozzászólást.
"Csak" a töltés 15-20.000 Ft. (bár lehet, hogy manapság már drágább. Szerencsére nem kellett mostanában töltetnem). + a javítás. Mert magától nem szökik el.
A klímát is rendszeresen be (kellene) indítani. Legalább havonta 1x, min. 10 percre. Ha nem teszed, károsodhatnak a tömítések, a kompresszor. Ezt mondják a klímások.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 79   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!