Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 20. - 10:37:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 79   Le
 
Szerző Téma: Fűtés-szellőzés , légkondi  (Megtekintve 265087 alkalommal)
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #255 Dátum: 2008. április 05. - 21:54:48 »

Idézet a szervízkönyvből:

Vízérzékelő


(a képen a baloldali látszik, a jobboldali ezzel megegyező)


Eltávolítási eljárás

Kössék le a negatív akkumulátorkábelt.
Távolítsuk el a műszerfal burkolat alatti részét. V.ö.: 9G Szakasz, Belső kárpitozás
Válasszuk le az elektromos csatlakozót.
Távolítsuk el az érzékelőt tartó csavart.
Távolítsuk el az érzékelőt.
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #256 Dátum: 2008. április 05. - 21:57:08 »

Azt elfelejtettem hozzá tenni, hogy ezt csak az autómata klíma rendszer ismertetésénél, javításánál találtam. Szóval a többiben valószínű nincs.
Tehát igazam volt a korábbiakban: figyeli a párát
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #257 Dátum: 2008. április 06. - 09:10:04 »

Azt elfelejtettem hozzá tenni, hogy ezt csak az autómata klíma rendszer ismertetésénél, javításánál találtam. Szóval a többiben valószínű nincs.
Tehát igazam volt a korábbiakban: figyeli a párát
Igazunk volt!   Kacsint
Ennél a sensor-nál sehol egy csepp hűtővíz sem.
"Beszólós" Jani már "kételkedő" Jani is lett...   Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #258 Dátum: 2008. április 06. - 10:03:21 »

és a jó elnyeri jutalmát.Nekem mindegy mi van benne csak működjön mert szííjjel vágom!
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #259 Dátum: 2008. április 06. - 12:56:56 »

és a jó elnyeri jutalmát.Nekem mindegy mi van benne csak működjön mert szííjjel vágom!
Várj, adok csavarhúzót, azzal könnyebb és gyorsabb  Vigyorog
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #260 Dátum: 2008. április 06. - 14:38:04 »

és a jó elnyeri jutalmát.Nekem mindegy mi van benne csak működjön mert szííjjel vágom!
Várj, adok csavarhúzót, azzal könnyebb és gyorsabb  Vigyorog
Köszi, de nem vagyok kispályás.Van egy 15 kg-os kalapácsom(Samu) no majd megismertetem vele ha nem bír az érzékelőjével!
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #261 Dátum: 2008. április 06. - 17:06:02 »

és a jó elnyeri jutalmát.Nekem mindegy mi van benne csak működjön mert szííjjel vágom!
Várj, adok csavarhúzót, azzal könnyebb és gyorsabb  Vigyorog
Köszi, de nem vagyok kispályás.Van egy 15 kg-os kalapácsom(Samu) no majd megismertetem vele ha nem bír az érzékelőjével!
  Ez egy kicsit nagyképű megjegyzés volt! Vigyorog Még a legyeket is elkergeted a KOCSID KÖZELÉBŐL, NEHOGY RÁSZÁLLJANAK, ÉS AKKOR SAMÚ...? He NEVETNEM KELL! Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #262 Dátum: 2008. április 06. - 20:46:46 »

Azt elfelejtettem hozzá tenni, hogy ezt csak az autómata klíma rendszer ismertetésénél, javításánál találtam. Szóval a többiben valószínű nincs.
Tehát igazam volt a korábbiakban: figyeli a párát
Igazunk volt!   Kacsint
Ennél a sensor-nál sehol egy csepp hűtővíz sem.
"Beszólós" Jani már "kételkedő" Jani is lett...   Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Szerintem eddig nem kötekedtem, csak elmondtam az én észrevételeimet és gondolataimat.
De ha már ki lettem kiállva kötekedőnek!
Akkor áruld már el, hogy hol olvastál te pára érzékelőről a szerviz dokumentumban?
Miért nem lehet ott víz cső? A  fűtőradiátor nem ott van véletlenül?
És szerintem azért van a hűtővíz szenzor, hogy fűtésnél ne nyomja az arcomba a hideg levegőt amíg nem meleg a víz.
Ezért nincs a manuálisban.A műszerfalon lévő  vízhőfokot nem ott nézi, az egy másik szenzor.
Nem vagyok morcos. Vigyorog
Naplózva


LPG
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #263 Dátum: 2008. április 07. - 07:09:13 »

Azt elfelejtettem hozzá tenni, hogy ezt csak az autómata klíma rendszer ismertetésénél, javításánál találtam. Szóval a többiben valószínű nincs.
Tehát igazam volt a korábbiakban: figyeli a párát
Igazunk volt!   Kacsint
Ennél a sensor-nál sehol egy csepp hűtővíz sem.
"Beszólós" Jani már "kételkedő" Jani is lett...   Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Szerintem eddig nem kötekedtem, csak elmondtam az én észrevételeimet és gondolataimat.
De ha már ki lettem kiállva kötekedőnek!
Akkor áruld már el, hogy hol olvastál te pára érzékelőről a szerviz dokumentumban?
Miért nem lehet ott víz cső? A  fűtőradiátor nem ott van véletlenül?
És szerintem azért van a hűtővíz szenzor, hogy fűtésnél ne nyomja az arcomba a hideg levegőt amíg nem meleg a víz.
Ezért nincs a manuálisban.A műszerfalon lévő  vízhőfokot nem ott nézi, az egy másik szenzor.
Nem vagyok morcos. Vigyorog

Nem bántunk, csak poén!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Lehet ott vizcső, csak a vízet un, hőgombával szoktak mérni, mely egy fém részbe van belehajtva és a vízáram útjában van. Szerintem ez a "sensor" meg a levegő áramban van, tehát a vízet nem igazán tudja mérni. Ha meg levegőt mér, akkor meg minek indoor sensor, ami szintén ezt méri. De legyen igazad, nem vagyok GM mérnők, fogalmam nincs az okosságokról, Wartburg-on nevelkedtem, ott meg nem volt semmi ilyesmi.
Sajna a szerviz dokumentum az Én igényeimet sokban nem elégití ki, de nem is kutakodtam a témában teljes erőbedobással.
De majd utánanézek akkor rendesen.
Csak ne is légy morcos.
Nem bántásnak irom, csak a technikai részletek engem is érdekelnek, pedig nekem nincs is a paripába ilyen holmi.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Ha nincs igazam, akkor átkeresztelkedek "kötekedő ladlac"-nak!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #264 Dátum: 2008. április 07. - 14:51:54 »

Azt elfelejtettem hozzá tenni, hogy ezt csak az autómata klíma rendszer ismertetésénél, javításánál találtam. Szóval a többiben valószínű nincs.
Tehát igazam volt a korábbiakban: figyeli a párát
Igazunk volt!   Kacsint
Ennél a sensor-nál sehol egy csepp hűtővíz sem.
"Beszólós" Jani már "kételkedő" Jani is lett...   Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Szerintem eddig nem kötekedtem, csak elmondtam az én észrevételeimet és gondolataimat.
De ha már ki lettem kiállva kötekedőnek!
Akkor áruld már el, hogy hol olvastál te pára érzékelőről a szerviz dokumentumban?
Miért nem lehet ott víz cső? A  fűtőradiátor nem ott van véletlenül?
És szerintem azért van a hűtővíz szenzor, hogy fűtésnél ne nyomja az arcomba a hideg levegőt amíg nem meleg a víz.
Ezért nincs a manuálisban.A műszerfalon lévő  vízhőfokot nem ott nézi, az egy másik szenzor.
Nem vagyok morcos. Vigyorog

Nem bántunk, csak poén!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Lehet ott vizcső, csak a vízet un, hőgombával szoktak mérni, mely egy fém részbe van belehajtva és a vízáram útjában van. Szerintem ez a "sensor" meg a levegő áramban van, tehát a vízet nem igazán tudja mérni. Ha meg levegőt mér, akkor meg minek indoor sensor, ami szintén ezt méri. De legyen igazad, nem vagyok GM mérnők, fogalmam nincs az okosságokról, Wartburg-on nevelkedtem, ott meg nem volt semmi ilyesmi.
Sajna a szerviz dokumentum az Én igényeimet sokban nem elégití ki, de nem is kutakodtam a témában teljes erőbedobással.
De majd utánanézek akkor rendesen.
Csak ne is légy morcos.
Nem bántásnak irom, csak a technikai részletek engem is érdekelnek, pedig nekem nincs is a paripába ilyen holmi.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Ha nincs igazam, akkor átkeresztelkedek "kötekedő ladlac"-nak!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Tényleg nem vettem magamra. Tudom, hogy csak poén volt, különben nem vigyorogtam volna.  Vigyorog
Fogalmam sincs kinek van igaza (nekem Vigyorog), de nagyon kíváncsi lennék rá.
Az én tapasztalataim (mert nekem van ilyen az autóban) nem támasztják alá a pára érzékelőt.
Gyönyörű napsütéses száraz idő  kb.10celzius, mégis megy a klíma! És ez nem egyszer fordult elő, hanem mindennapos.
Naplózva


LPG
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #265 Dátum: 2008. április 07. - 15:02:24 »

Utánanéztem, de nem jutottam elöbbre.
Levegő áramba van rakva, de hogy mit mér rejtély.
Leirva sehol nics, majd a szervízbe ha megy valaki megkérdeztetjük vele, hátha ott tudják.
A hátsóablak,tükör fűtéssel nem lehet kapcsolatban a klíma indulása?
Mert akkor más ötletem nincs. Nem hiszem hogy ilyen buta lenne a klíma, hogy hidegben is járatja a klímát ha kell, ha nem.
Bár...., minden lehet!  Vigyorog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #266 Dátum: 2008. április 07. - 15:33:46 »

Azt elfelejtettem hozzá tenni, hogy ezt csak az autómata klíma rendszer ismertetésénél, javításánál találtam. Szóval a többiben valószínű nincs.
Tehát igazam volt a korábbiakban: figyeli a párát
Igazunk volt!   Kacsint
Ennél a sensor-nál sehol egy csepp hűtővíz sem.
"Beszólós" Jani már "kételkedő" Jani is lett...   Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Szerintem eddig nem kötekedtem, csak elmondtam az én észrevételeimet és gondolataimat.
De ha már ki lettem kiállva kötekedőnek!
Akkor áruld már el, hogy hol olvastál te pára érzékelőről a szerviz dokumentumban?
Miért nem lehet ott víz cső? A  fűtőradiátor nem ott van véletlenül?
És szerintem azért van a hűtővíz szenzor, hogy fűtésnél ne nyomja az arcomba a hideg levegőt amíg nem meleg a víz.
Ezért nincs a manuálisban.A műszerfalon lévő  vízhőfokot nem ott nézi, az egy másik szenzor.
Nem vagyok morcos. Vigyorog

Nem bántunk, csak poén!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Lehet ott vizcső, csak a vízet un, hőgombával szoktak mérni, mely egy fém részbe van belehajtva és a vízáram útjában van. Szerintem ez a "sensor" meg a levegő áramban van, tehát a vízet nem igazán tudja mérni. Ha meg levegőt mér, akkor meg minek indoor sensor, ami szintén ezt méri. De legyen igazad, nem vagyok GM mérnők, fogalmam nincs az okosságokról, Wartburg-on nevelkedtem, ott meg nem volt semmi ilyesmi.
Sajna a szerviz dokumentum az Én igényeimet sokban nem elégití ki, de nem is kutakodtam a témában teljes erőbedobással.
De majd utánanézek akkor rendesen.
Csak ne is légy morcos.
Nem bántásnak irom, csak a technikai részletek engem is érdekelnek, pedig nekem nincs is a paripába ilyen holmi.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Ha nincs igazam, akkor átkeresztelkedek "kötekedő ladlac"-nak!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Tényleg nem vettem magamra. Tudom, hogy csak poén volt, különben nem vigyorogtam volna.  Vigyorog
Fogalmam sincs kinek van igaza (nekem Vigyorog), de nagyon kíváncsi lennék rá.
Az én tapasztalataim (mert nekem van ilyen az autóban) nem támasztják alá a pára érzékelőt.
Gyönyörű napsütéses száraz idő  kb.10celzius, mégis megy a klíma! És ez nem egyszer fordult elő, hanem mindennapos.
10 fokban gyönyörű napsütésben a beltérben lehet 24-26 fok is. Ilyenkor bekapcsol a klíma, ha autómata módban van és mondjuk 22 fokra állítva. Így próbálja meg minél hamarabb a beállított értékre hűteni a belteret.
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #267 Dátum: 2008. április 07. - 16:31:43 »

Az én tapasztalataim (mert nekem van ilyen az autóban) nem támasztják alá a pára érzékelőt.
Gyönyörű napsütéses száraz idő  kb.10celzius, mégis megy a klíma! És ez nem egyszer fordult elő, hanem mindennapos.
10 fokban gyönyörű napsütésben a beltérben lehet 24-26 fok is. Ilyenkor bekapcsol a klíma, ha autómata módban van és mondjuk 22 fokra állítva. Így próbálja meg minél hamarabb a beállított értékre hűteni a belteret.
Nem egészen így történt.
Beültem beállítottam 22 fokra,  kb.15 perc után kapcsolta be a klímát és kint még mindig 10 fok volt.
Az viszont lehet, hogy a klíma hidegebb levegőt csinál mint a kinti levegő.
Ezért a klímával hűti az utas teret, hogy minél hamarabb elérje a beállított hőfokot.
Naplózva


LPG
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #268 Dátum: 2008. április 07. - 16:41:18 »

A régi kocsim automata klímás volt, és a klímát a külső hőmérséklettől függetlenül mindíg elindította, ha belső keringetésre kapcsoltam.
Nem ez okozhatja a félreértést köztetek?

Kicsit más.
Beszéltem Toyotás kollégával, és azt az információt kaptam tőle, hogy már többüknek tönkrement a Klíma kompresszora (úgy 100 e. Km tájékán), mert nem kapcsolták be rendszeresen. Az ellenpéldának felhozott kolléga (ugyan azzal a típussal, és hasnló korú-futásteljesítményű autóval) esőben mindíg használja a klímát. Neki semmi gond nem volt a kompresszorral.

Régóta tanácsolják már a szakemberek, hogy havonta (hetente) legalább egyszer be kell kapcsolni a klímát legalább 2-3 percre, de erről sokszor megfeledkezünk. A régi gépek nem is voltak túl finnyásak erre a dologra.
A fenti tapasztalatok alapján érdemes mindenkinek odafigyelni erre a dologra!
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #269 Dátum: 2008. április 07. - 16:58:53 »

A régi kocsim automata klímás volt, és a klímát a külső hőmérséklettől függetlenül mindíg elindította, ha belső keringetésre kapcsoltam.
Nem ez okozhatja a félreértést köztetek?

Kicsit más.
Beszéltem Toyotás kollégával, és azt az információt kaptam tőle, hogy már többüknek tönkrement a Klíma kompresszora (úgy 100 e. Km tájékán), mert nem kapcsolták be rendszeresen. Az ellenpéldának felhozott kolléga (ugyan azzal a típussal, és hasnló korú-futásteljesítményű autóval) esőben mindíg használja a klímát. Neki semmi gond nem volt a kompresszorral.

Régóta tanácsolják már a szakemberek, hogy havonta (hetente) legalább egyszer be kell kapcsolni a klímát legalább 2-3 percre, de erről sokszor megfeledkezünk. A régi gépek nem is voltak túl finnyásak erre a dologra.
A fenti tapasztalatok alapján érdemes mindenkinek odafigyelni erre a dologra!
A vita, ha egyáltalán annak nevezhetjük. Abból van hogy  van-e benne pára érzékelő vagy nincs. És ezért kapcsolgatja a klímát vagy valami másért.

Ha belső keringtetésre kapcsolok akkor kilép az automata módból. Ez nem zavar bele.
Automatán, ha bent melegebb van mint a beállítót érték akkor belső keringtetésre kapcsol és bekapcsolja a klímát is.
Így gyorsabban tudja lehűteni az utasteret. Miután elérte a beállítót hőfokot kikapcsolja a belső keringtetést.

Szerintem azért kapcsol sokszor klímát, hogy gyorsan lehűtse az utastere és nem azért mert párás a levegő.
Naplózva


LPG
Oldalak: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 79   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!