|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #61 Dátum: 2008. Január 03. - 14:12:43 » |
|
AKIDOBOS, és WERES úrakat Isten éltesse sokáig névnapjuk alkalmából, igaz tegnap volt, de még így is érvényes, remélem! Sok balesetmentes, agyvérzésmentes kilométereket kívánok nektek! Üdv: LG
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #62 Dátum: 2008. Január 04. - 11:44:15 » |
|
1643-ban (a Gergely naptár szerint…) ezen a napon, január 4-én született Sir Isaac Newton angol fizikus, matematikus, filozófus és alkimista. (Anglia 1752-ben tért át a Julián-naptárról a Gergely-naptár használatára, így Newton születésének dátumát ekkor korrigálták az eredeti 1642. december 25-ről - 1643. január 4-re.) Legismertebb művében, a Philosophiae Naturalis Principia Mathematica-ban (1687) leírást adott az egyetemes gravitációról, valamint az általa lefektetett mozgási törvények révén megalapozta a klasszikus mechanika tudományát. Newton volt (csakúgy, mint Leibniz), az analízis (differenciálszámítás és integrálszámítás) avagy kalkulus egyik megalkotója. Ő volt az első ember, aki megmutatta, hogy a földi és égi mozgások természeti törvények által meghatározottak. Matematikai magyarázattal támasztotta alá Kepler bolygómozgási törvényeit, kiegészítve azt azzal, hogy a különböző égitestek nem csak elliptikus, de akár hiperbola- vagy parabolapályán is mozoghatnak. Optikai kutatásaiban felállította a fény korpuszkuláris (részecske természetű) elméletét, és kimutatta, hogy a fehér fény színekre bontható, és sokunk örömére tükrös távcsövet alkotott.
Van azonban Newton életének igen hosszú, de kevésbé ismert része is: 1696-ban a londoni pénzverde őre lett. Elsőre szokatlannak tűnhet, hogy a már ötvenes éveiben járó egyetemi tanár otthagyja a Cambridge-i akadémiai környezetet, és közalkalmazottnak álljon. Ő mégis elvállalta. A pénzverde abban az időben a Tower-ban (London) állt, és Newton - amint elfoglalta a helyét - a munka dandárjába csöppent bele. A pénzverde akkori fő feladata az elavult ezüstérmék cseréje volt. A munkát 3 év alatt fejezték be, és 1699-ben, mikor a verde igazgatói posztja megürült, Newtont nevezték ki a megüresedett helyre. Ez az állás inkább adminisztratív, de jóval jövedelmezőbb volt előzőhöz képest, mert az igazgató volt felelős a korona és az alvállalkozók között létrejött szerződésekért, melyek összegéből ő is részesedett. Így nem csoda, hogy igazgatói helyét minden politikai vihar ellenére, 1727. március 31-i haláláig megtartotta.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #63 Dátum: 2008. Január 05. - 13:09:17 » |
|
Isten éltesse névnapjukon a Fruzsina, Ábel, Genovéva, Titusz, Simon, Boldizsár, Attila nevű felhasználóinkat!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #64 Dátum: 2008. Január 06. - 20:57:18 » |
|
Konkrétan üdvözöljük ATTILA nevű cartársainkat, mert szerencsére belőlük valóban van több is! Isten éltessen titeket sokáig névnapotok alkalmából ezt kívánom, és kívánjuk nektek cartársi üdvözlettel!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #65 Dátum: 2008. Január 07. - 09:50:09 » |
|
Boldog névnapot minden (itt fellelhető) Attilának!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #66 Dátum: 2008. Január 07. - 10:07:24 » |
|
Konkrétan üdvözöljük ATTILA nevű cartársainkat, mert szerencsére belőlük valóban van több is! Isten éltessen titeket sokáig névnapotok alkalmából ezt kívánom, és kívánjuk nektek cartársi üdvözlettel!
Boldog névnapot minden (itt fellelhető) Attilának!! Köszönöm minden ATTILA nevében!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #67 Dátum: 2008. Január 07. - 15:44:58 » |
|
Boldog névnapot minden (itt fellelhető) Attilának!! Ja, fületek érjen bokáig. Boldog névnapot !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #68 Dátum: 2008. Január 08. - 11:51:18 » |
|
Bizony-bizony! Boldogot az Attiláknak!!!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #69 Dátum: 2008. Január 11. - 19:13:57 » |
|
Isten éltesse névnapjukon a Gyöngyvér, Marcell, Melánia, Ágota, Ernő, Veronika, Bódog nevű felhasználóinkat!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #70 Dátum: 2008. Január 17. - 13:01:55 » |
|
Elsőnek szeretnék gratulálni két klubtársunknak, akik holnap ünneplik születésnapjukat. Ooz, aki 30., és Rapman, aki 23. éves lesz. Isten éltessen sokáig titeket egészségben, szeretetben, balesetmentes kilométerekben, és minden jóban ez alkalommal ezt kívánim nektek cartársi üdvözlettel! (Végre megelőzöm valamiben Cápát!)
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #71 Dátum: 2008. Január 17. - 15:34:13 » |
|
1706-ban ezen a napon született Benjamin Franklin, az amerikai Függetlenségi Nyilatkozat egyik megfogalmazója. Politikusi megnyilvánulásai mellett sok természettudományi értekezést is készített. Kísérletezéseit Európa-szerte ismerték tudós körökben, s különösen nagy érdeklődést váltott ki a villámmal kapcsolatos elmélete, miszerint az nem más, mint egy nagy méretű szikra. A kérdés már 1747-től behatóan foglalkoztatta, de mivel tartott attól, hogy elméletével a tudósok előtt nevetségessé válik, nevezetes kísérletét csak 1752. június 15-én végezte el fia társaságában. Ekkor egy zivatar alkalmával sárkányt eregettek, s az átnedvesedett zsinórra függesztett kulcs villamos töltésével sikerült igazolni a felhőkben felgyülemlett elektromosságot, mert megjelent a szikra. A következő évre kiadott Poor Richard's Almanack című naptárában pontosan le is jegyezte a ma is használatos villámhárító szerkezetét, amiért a Royal Society érmével tüntette ki, az Ipartámogató Társaság pedig tagjai közé invitálta. Franklin szerette volna elméletét a gyakorlatban is hasznosítani, ezért azt javasolta, hogy az épületekre - vagy azok mellé - egy vasrudat kell szerelni, s az oszlop megvédi az épületeket a villámcsapástól. A villámhárító karrierje azonban nem haladt egyenes ívben, ugyanis e találmánynak szép számmal akadtak befolyásos ellenzői is. Egy természettudományos(?) érv szerint, ha minden villámot bevezetnének a talajba, a "túlelektrifikált" föld rengésekkel válaszolna a hatásra. Az egyházak pedig azzal érveltek, hogy Isten haragjának kifejezését nem szabad korlátozni. Franciaországban még bíróság elé is állítottak és istenkáromlással vádoltak egy polgárt, amiért villámhárítót szerelt házára. A vádlott annak köszönhette megmenekülését, hogy védőügyvédje Robespierre volt, aki kétévi pereskedés után azzal a furfanggal győzedelmeskedett, hogy a villámhárítót egyszerű szélkakasnak minősítette, melynek használata akkor örökletes, feudális jog volt. A villámhárító később jól működő eszközzé vált, a vele kapcsolatban felmerülő viták nagy részét később már csak az képezte, hogy hegyes avagy lekerekített formájú legyen. Franklin a hegyes formájúra szavazott, de a vita végkifejletére a sorsdöntő kísérlet után még röpke 248 évet kellett várni: A kutatóknak 2000 júniusában sikerült arra a felismerésre jutniuk, hogy a legömbölyített formájú villámhárító a hatékonyabb.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #72 Dátum: 2008. Január 17. - 15:42:29 » |
|
Köszönjük Kripic Tanár Úr! De komolyan, nagyon érdekesek ezek az irásaid híres emberekről. Jó ismeretterjesztő vagy. Egy újabb titulus főmester, főszerelő, cápa (melléknévként!) után, van egy Tanár Úrunk is! Várjuk további óráidat!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #73 Dátum: 2008. Január 17. - 15:47:51 » |
|
Köszi, rajtam nem múlik... Némi innen-onnan ollózás kérdése az egész...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #74 Dátum: 2008. Január 17. - 16:39:55 » |
|
..., és persze idő, ami köztudott, hogy bőven van egy háromgyerekes családapának. Legalább nem unatkozik annyit! Szóval klassz vagy Kripic Tanár Úr!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
|