Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 23. - 11:21:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 223   Le
 
Szerző Téma: Jeles események, évfordulók  (Megtekintve 292889 alkalommal)
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #390 Dátum: 2008. Július 06. - 13:02:12 »

Mindenkinek köszönöm a gratulációkat, és jókívánságokat! Vigyorog Vigyorog Vigyorog Bagolyirtásra megpróbálom elhozni az egész családot, mert nemcsak a lányom szép, a fiúk is roppant jóképűek, majd a lányok- asszonyok eldöntik, hogy igazat írtam, vagy csak elfogult vagyok. Kacsint Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #391 Dátum: 2008. Július 08. - 17:11:31 »

Jani63! WtccNorby! Isten éltessen sokáig minden jóban, a holnapi szülinapotok alkalmából kívánom, és kívánjuk ezt nektek, és egyben megrendelem klubunk cukrászától, Cápától a szokásos szülinapi tortákat. Kacsint Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #392 Dátum: 2008. Július 10. - 14:24:24 »

TUDÁSTÁR

1869-ben ezen a napon, július 10-én született Pesten KANDÓ KÁLMÁN gépészmérnök, a vasút-villamosítás úttörője.

Kandó Kálmán régi nemesi családból származott. A gimnáziumi tanulmányait a Fasori lutheránus gimnáziumban kezdte. Szülei a zsúfolt iskolából egy kisebb osztálylétszámú iskolába, a Kármán Mór alapította gyakorló gimnáziumba íratták át. (Mivel az iskola csak két évenként indított osztályt, ezért Kandó a hatodik osztályt kétszer végezte el. Ebben az elitiskolában érettségizett le. 1888-ban beiratkozott a budapesti Műegyetemre, ahol gépészmérnöki diplomát szerzett 1892-ben.
Egyetemi évei után, 1893 őszéig a haditengerészetnél szolgált, majd Párizsba utazott. Gyakorlati működését a párizsi Compagnie de Fives-Lille cégnél kezdte (1892–1894), ahol a Tesla-féle indukciós motor tervezésével és fejlesztésével foglalkozott. Ott elért sikereinek köszönhetően 1894-ben Mechwart András, a Ganz gyár akkori vezérigazgatója visszahívta Magyarországra. A Ganz-ban rövidesen a villamossági szerkesztési osztály vezetője lett. Bevezette az indukciós motorok gyártását (saját tervei és számítási módszere alapján). A tervezési folyamat során jött rá, hogy ezeket a motorokat a vasúti vontatásban is lehetne hasznosítani. 1896–1898-ban megépítette az első háromfázisú közúti villamosvasutat (Evian-les-Bains) s több bányavasutat villamosított. A szerzett tapasztalatok alapján 1898–1902 között építette az első váltakozó áramú nagyvasúti villamosvonalat, az ún. Valtellina-vasutat, az általa kidolgozott nagyfeszültségű (3000 voltos) háromfázisú rendszer alapján, amely első ízben bizonyította be a villamos vontatás fölényét a gőzüzem felett. Ez volt a világ első, nagyfeszültségű váltakozó árammal működtetett vasútvonala.
A Valtellina-vasút üzemi eredményei alapján az olasz kormány amerikai tőkével megalakította a Società Italiana Westinghouse-t és Vado Ligurében mozdonygyárat létesített Kandó-mozdonyok gyártására. 1905-ben több magyar munkatársával együtt a vállalat szolgálatába állt, mint a gyár műszaki vezetője, majd a vállalat alelnöke lett, s itt működött Olaszország háborúba lépéséig (1915). Villamosította a Giovi-vonalat, melynek mozdonyai üzembiztonság, sebesség és fajlagos teljesítőképesség, vagyis a súlykihasználás tekintetében évtizedeken át csúcsteljesítményt jelentettek a villamosmozdony-szerkesztésben. A „Sistema italiana”-nak nevezett Kandó-féle rendszer a II. világháborúig vezető szerepet játszott az olasz vasutakon.
1917-ben ismét a Ganz kötelékébe lépett először műszaki igazgatóként, később vezérigazgató lett, és megkezdte második vasútvillamosítási rendszerének, a fázisváltós rendszernek a kidolgozását, mely lehetővé tette a közhasználatú erőművek 50 periódusú áramának a vasúti vontatásban való közvetlen felhasználását. Az új rendszert a Nyugati pályaudvar–Alag közti fővonalszakaszon próbálták ki (1923. okt. 31.), próbamozdonya 1928-ban került ki végleg a pályára. Közben egyenáramú gyorsvonati mozdonyt épített a Párizs–Orleans közötti vasút számára (1923) s hosszabb időt töltött az USA-ban a Westinghouse-cég tanácsadójaként (1927). A fázisváltós próbamozdony üzemi eredményei alapján határozta el a MÁV a Budapest–Hegyeshalom közötti fővonal villamosítását (1929), ehhez tervezte Kandó a róla elnevezett villamosmozdonyt.
Sem a villamosítás befejezését, sem mozdonyainak üzembe állítását (1932. augusztus 17-én volt a V40.001 pályaszámú, első fázisváltós mozdonynak a műszakrendőri próbája.) nem érte meg, 1931. január 13-án halt meg Budapesten szívszélhűdés következtében.
1931. január 16-án a Budapest főváros által adományozott, a Kerepesi temetőben létesített díszsírhelyen temették el.

69 megadott szabadalma a villamos vasúti motorok, többfázisú váltóáramú motorok, önműködő kapcsolóberendezések, felsővezetékek és erőátviteli telepek témái köré csoportosíthatóak.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #393 Dátum: 2008. Július 10. - 15:38:57 »

Ismét hála, és köszönet Kripic Tanár Úrnak! Tényleg nagyon hasznosak ezek az infók, okulunk belőlük. Hiába a Tanár Úr a Kandóban végzett!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #394 Dátum: 2008. Július 10. - 17:50:48 »

Isten éltesse Jani63 cartársunkat 65. és WtccNorby cartársunkat 20.születésnapja alkalmából!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Zsuzsi787878
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 314


Sedan 2.0 TDI


« Hozzászólás #395 Dátum: 2008. Július 10. - 21:26:51 »

Isten éltessen benneteket
Naplózva

Zsuzsanna
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #396 Dátum: 2008. Július 14. - 22:01:37 »

Isten éltesse névnapjukon a
Ellák, Lukrécia, Amália, Nóra, Lili, Izabella, Dalma, Jenő, Örs, Stella, Henrik, Roland, Valter, Endre, Elek, Frigyes, Emília, Illés, Dániel, Daniella
nevű kedves felhasználóinkat!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #397 Dátum: 2008. Július 21. - 08:25:13 »

Jegi pártoló tagtársunk, holnap lesz 41 éves. Bár Mazdás (egy kicsi? érthető!), de azért közénk tartozik. Sok boldogságot kívánunk neki az elkövetkező 100 évre (elég lesz?), ami szeretetben gazdagságot, soha el nem múló boldogságot, és sok millió balesetmentes km-t jelent. Isten éltessen! Vigyorog Torta rendelve! (Cápa)
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #398 Dátum: 2008. Július 22. - 18:53:39 »

Isten éltesse Jegi cartársunkat 41. születésnapja alkalmából!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #399 Dátum: 2008. Július 27. - 11:42:15 »

Ma 3. éves a Lacettim!  Vigyorog
Naplózva


LPG
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #400 Dátum: 2008. Július 27. - 12:35:29 »

Ma 3. éves a Lacettim!  Vigyorog

Isten éltesse sokáig...
Mosás, teletank! Ez a minimum...  Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #401 Dátum: 2008. Július 27. - 13:58:08 »

Ma 3. éves a Lacettim!  Vigyorog
Isten éltesse sokáig...
Mosás, teletank! Ez a minimum...  Vigyorog Vigyorog
Köszi! Mosás megvolt, teletank majd este V-Powerrel! Kacsint
Naplózva


LPG
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #402 Dátum: 2008. Július 27. - 14:50:14 »

Ma 3. éves a Lacettim!  Vigyorog
Isten éltesse sokáig...
Mosás, teletank! Ez a minimum...  Vigyorog Vigyorog
Köszi! Mosás megvolt, teletank majd este V-Powerrel! Kacsint
Jujj!!!!!!!!!! 
 Fekete Ferrari kerestetik...  Kacsint Khmmm....  Átveszem, ha már van! /tudom, hogy van!/  Kacsint Vigyorog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
jegi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


Lacsi szimpátiatag /Mazda 6/


WWW
« Hozzászólás #403 Dátum: 2008. Július 27. - 19:09:43 »

Jegi pártoló tagtársunk, holnap lesz 41 éves. Bár Mazdás (egy kicsi? érthető!), de azért közénk tartozik. Sok boldogságot kívánunk neki az elkövetkező 100 évre (elég lesz?), ami szeretetben gazdagságot, soha el nem múló boldogságot, és sok millió balesetmentes km-t jelent. Isten éltessen! Vigyorog Torta rendelve! (Cápa)
Óhhh, igazán köszi emberek...Cseh földön rándultunk 1 hetet, csak most olvastam el...
Mazdás nem Mazdás ma biztos jobban szurkoltam a Lacsiknak a WTCC-n, mint bárki más itt a fórumon! Igazából a japcsi kocsim max okés, de nem is tudom miért, a Lacsik akkor is a szivügyem maradnak! Mégiscsak 7 évig Daewoom volt, igy talán érthető a márkaszeretetem.
Apropó, aug. 9-16-ig Siófokon nyaral a család, ha esetleg valaki arra jár, jó lenne csaholnunk egyet a négylábú ill. a négykerekű paripáinkról...Mondjuk kocsicsere?
Naplózva

cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #404 Dátum: 2008. Július 27. - 20:58:24 »

Isten éltesse Ali911 cartársunkat 19. születésnapja alkalmából!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 223   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!