Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 23. - 23:28:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 223   Le
 
Szerző Téma: Jeles események, évfordulók  (Megtekintve 293543 alkalommal)
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #150 Dátum: 2008. Március 04. - 11:52:44 »

Kripic Tanár Úr! Ismét köszönjük továbbképzésünket. Talán majd, ha eltelt egy év, és mindent megirtál, akkor rendszerezni lehetne a "Tudomány- technika" topicban. Addig azonban itt nagyon jó helye van.
Isten ments, hogy túljátsszam feladatom, de erre már én is gondoltam, hogy kellene egy külön hely neki (mondjuk találóan TUDÁSTÁR névvel) , mert annyi jó dolgot ír, nagyon értékes Kripic munkája! Viszont az jutott eszembe, hogy -és kéretik nem megsértődni senkinek- akkor talán kevésbé lenne olvasottabb. Így, itt talán jobban szem előtt van, mintha külön topicba lenne, mert akkor nem biztos, hogy megnyitnák sokan.
Személy szerint arra kérném Kripic cartársat, hogy továbbra is lásson el minket hasonló érdekes adatokkal, mert nagyon tetszik!
Köszönjük Kripic!

Ismét köszönöm a dícséretet, bár tényleg csak egy kis innen-onnan "ollózás" van mögötte (és sajnos már bukkantam téves, de legalábbis ellentmondásos adatokra is - épp emiatt kéretik nem 100%-os információnak venni a leírtakat ). Egy év elteltével majd sorra kerülnek azok az évfordulók is, amiket - mert modjuk szünnapot tartottam az ollózásban  Kacsint Kacsint Kacsint - az idei eresztésből kimaradtak..., úgyhogy lesz itt még új infó dögivel, csak győzzétek megemészetni...
Én is azt gondolom, hogy ha a többséget nem zavarja, jó helyen van ez itt, emiatt talán nem kellene külön topic.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #151 Dátum: 2008. Március 04. - 17:33:24 »

Ezennel visszavonom a későbbi új topicba való átrendezés ötletét, maradjon itt továbbra is. Köszönöm.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #152 Dátum: 2008. Március 04. - 17:47:41 »

Kripic topic Vigyorog És oda csak ő írhatna Vigyorog
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #153 Dátum: 2008. Március 04. - 18:10:45 »

Kripic topic Vigyorog És oda csak ő írhatna Vigyorog
A pozitív diszkrimináció lehetséges?Mondjuk ellenjavallata sincs.
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #154 Dátum: 2008. Március 05. - 10:31:35 »

TUDÁSTÁR

1326 március 5-én született I. Károly (Róbert) és Lokietek Erzsébet lengyel hercegnő gyermeke I. (Nagy) Lajos magyar király (egyidejűleg Lengyelország királya).
Két bátyja korai halála után, 4 éves korában lett trónörökös, és ennek megfelelően gondos neveltetést kapott. A leendő uralkodó számára fontos jogi, történelmi és politikai ismeretek mellett egyházi nevelői, a boroszlói származású Neszmélyi Miklós udvari pap (később bécsi püspök) és Lackfi Dénes ferences rendi barát bevezették a hittudományba és a hét szabad művészetbe (grammatika, dialektika, retorika, aritmetika, geometria, csillagászat, zene).
A nyilvánosság előtt 1335-ben, a visegrádi kongresszuson szerepelt először, majd megkapta az "Erdély hercege" címet. Apja 1342. július 16-án bekövetkezett halála után lépett trónra, július 21-én koronázták királlyá Székesfehérváron, az ország főembereinek „egy szívvel, egy akarattal” való hozzájárulásával. Koronázása után első útja – amellyel mintegy politikai hitvallását is kinyilvánította – Nagyváradra, a példakép Szent László sírjához vezetett.

A kormányzására jelentős befolyást gyakorolt erős akaratú anyja. Kedvelt időtöltése volt a vadászat – 1353-ban egy sebesült medve majdnem végzett is vele – és Lajos nem véletlenül szolgált rá a „lovagkirály” elnevezésre: uralkodását végigkísérték a hadjáratok, amelyekben személyesen is jeleskedett, nem egyszer veszélyes helyzetbe sodorva magát. (Gyakran harcolt az első sorokban, ezt tanúsítják oklevelei is, amelyekből kiderül, hogy az esetek többségében a király szemtanúja volt a kitüntetett, megadományozott, megjutalmazott katonája hőstettének.)
1345-ben meghódolásra kényszerítette Horvátországot, 1346-ban a Velencei Köztársaság ellen indított - majdnem haláláig tartó - háborút, amelyben időnként alulmaradt. 1358-ban megkapta egész Dalmáciát, a szigetekkel együtt. Érvényesíteni akarta a magyar Anjouk itáliai trónigényét, valamint megbosszulni öccse, András herceg meggyilkolását, így 1347-48-ban és 1350-ben is személyesen vezetett hadjáratot Nápolyba Johanna királynő ellen. Végül 1352-ben véglegesen feladta itáliai terveit. Több hódító hadjáratot vezetett a Balkán félszigetre, végül sikerült Szerbiát a vazallusává tennie. A Keleti-Kárpátokon túl is viselt hadat. Nagybátyjával, III. Kázmér lengyel királlyal többször részt vett a litvánok és a tatárok elleni hadjáratokban. 1370-ben, Kázmér halála után megörökölte a lengyel trónt, ahol először anyja, majd Oppelni László herceg kormányzott. 1372-ben oroszországi vajdaság néven birodalmához csatolta Halicsot is. 1377-ben, az európai uralkodók közül elsőként délre küldött serege nagy győzelmet aratott I. Murád szultán serege fölött, amellyel egy évtizedre megállította a törököket. 1378-ban Mariazellben templomot építtetett a győzelem emlékére, valamint a magyar zarándokok által rendszeresen felkeresett aacheni kápolnát is gazdagon megajándékozta.

1367-ben ő alapította a pécsi egyetemet.

Élete utolsó éveiben egy ismeretlen betegségben – orvostörténészek szerint a leprában – szenvedett, amelyet türelemmel és keresztényi alázattal viselt. Ekkor már egyre inkább felesége, Erzsébet és néhány kegyence (főleg Garai Miklós és Forgách Balázs) kormányozták az országot.

56 éves korában, 1382 szeptember 10-én bekövetkezett halála után az általa építtetett Katalin-kápolnában temették el Székesfehérváron.
« Utoljára szerkesztve: 2008. Március 05. - 14:27:49 írta kripic » Naplózva
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #155 Dátum: 2008. Március 05. - 23:22:30 »

Hát igen szép idők is voltak.Akkor még 2 tenger mosta Magyarország partjait.
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #156 Dátum: 2008. Március 06. - 20:14:19 »

Hát igen szép idők is voltak.Akkor még 2 tenger mosta Magyarország partjait.
Össze is ment... 
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #157 Dátum: 2008. Március 06. - 20:15:46 »

Hát igen szép idők is voltak.Akkor még 2 tenger mosta Magyarország partjait.
Össze is ment... 
hiába az a fránya sós víz!
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #158 Dátum: 2008. Március 06. - 20:21:26 »

Hát igen szép idők is voltak.Akkor még 2 tenger mosta Magyarország partjait.
Össze is ment... 
  Drága Cap barátom! Szerintem ez volt a mai nap aranyköpése! Lehet visszavonulnunk! Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #159 Dátum: 2008. Március 06. - 20:24:56 »

Hát igen szép idők is voltak.Akkor még 2 tenger mosta Magyarország partjait.
Össze is ment... 
  Drága Cap barátom! Szerintem ez volt a mai nap aranyköpése! Lehet visszavonulnunk! Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Értve. Amúgy is fáradt valák.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #160 Dátum: 2008. Március 07. - 12:25:11 »

Miután ezidáig még senki nem tette meg, nagyon boldog névnapot kívánok minden Tamás nevű felhasználónknak.
Hogy hányan vannak, mostnemtom, de a főni biztos az... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #161 Dátum: 2008. Március 07. - 15:09:12 »

Miután ezidáig még senki nem tette meg, nagyon boldog névnapot kívánok minden Tamás nevű felhasználónknak.
Hogy hányan vannak, mostnemtom, de a főni biztos az... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Boldog névnapot Tamások!
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #162 Dátum: 2008. Március 07. - 15:24:12 »

Boldog Névnapot a Tamásoknak!
Naplózva
msam
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 67


Nubira III SX


« Hozzászólás #163 Dátum: 2008. Március 07. - 15:34:33 »

Boldog NÉVNAPOT minden Tamásnak és ma 1 literrel kevesebb legyen a fogyasztásotok.
Nem mondom meg hogy miből!


 Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #164 Dátum: 2008. Március 07. - 16:31:24 »

Athee: 400! Jopek pedig mindjárt: 400! MNT: rögtön: 300, majd estére ki tudja? Amúgy MNT is Tamás! Éljenek a Tamások! LGTamás
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 223   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!