cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #105 Dátum: 2008. Január 17. - 18:37:02 » |
|
Elkezdték leárazni a téli gumikat. Én ma rakattam fel 2 Michelin Alpin-t, sztem nagyon jó áron, itt: http://www.gumihaz.hu/Tavasszal megy pihenni felnivel együtt, következő szezonban nincs rá gond. A szervízről még annyit, hogy gumisnál ilyet még nem láttam. A kerék anyákat nem a légpisztollyal húzták meg (aztán bírd leszedni alapon), hanem nyomatékkulccsal!!! Alufelninél indokolt, sőt előírás, mert el is repítheti a nagy nyomaték a könnyűfém csavarfészket! Lemezfelninél légkulcs+tapasztalat elég! Nekem a következőképpen rakják fel minden tavasszal az alukat a gumisnál: anya felcsavar kézzel a szorulásig, légkulcs fokozat visszaállít egyesbe, Alufelnihez műanyagborítású adaptert felrak légkulcsra, óvatosan első leszabályozásig meghúz légkulccsal, nyomatékkulcs 220 Nm-re állít és kézzel fixre húz. Amilyen háklis vagyok, nem csak a szervízből hazatérve szoktam utánanézni más munkájának, hanem a gumistól is. (Nemegyszer jöttem úgy haza előző autóimmal, hogy lazák voltak a csavarok, vagy éppen valahol máshol találtam meg a csavart, alátétet, de volt már, hogy az olajbeöntőm is az akksi tetején pihent.) Szal gumistól hazatérve a téli kerekeket keresztkulccsal, az alukat nyomatékkulccsal szoktam utánellenőrizni.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #106 Dátum: 2008. Január 18. - 13:07:16 » |
|
Elkezdték leárazni a téli gumikat. Én ma rakattam fel 2 Michelin Alpin-t, sztem nagyon jó áron, itt: http://www.gumihaz.hu/Tavasszal megy pihenni felnivel együtt, következő szezonban nincs rá gond. A szervízről még annyit, hogy gumisnál ilyet még nem láttam. A kerék anyákat nem a légpisztollyal húzták meg (aztán bírd leszedni alapon), hanem nyomatékkulccsal!!! Alufelninél indokolt, sőt előírás, mert el is repítheti a nagy nyomaték a könnyűfém csavarfészket! Lemezfelninél légkulcs+tapasztalat elég! Nekem a következőképpen rakják fel minden tavasszal az alukat a gumisnál: anya felcsavar kézzel a szorulásig, légkulcs fokozat visszaállít egyesbe, Alufelnihez műanyagborítású adaptert felrak légkulcsra, óvatosan első leszabályozásig meghúz légkulccsal, nyomatékkulcs 220 Nm-re állít és kézzel fixre húz. Amilyen háklis vagyok, nem csak a szervízből hazatérve szoktam utánanézni más munkájának, hanem a gumistól is. (Nemegyszer jöttem úgy haza előző autóimmal, hogy lazák voltak a csavarok, vagy éppen valahol máshol találtam meg a csavart, alátétet, de volt már, hogy az olajbeöntőm is az akksi tetején pihent.) Szal gumistól hazatérve a téli kerekeket keresztkulccsal, az alukat nyomatékkulccsal szoktam utánellenőrizni. Általában elég a tapasztalat, nem is azért írtam (bár azért a lázat is hőmérővel nézik, még a kórházban is). Csak, hogy a hozzáállást jellemezzem. Bp-n egyébként még az alut sem rakják nyomatékkulccsal. Csak úgy nekiesnek. Semmilyen műanyag adapter. Nem-nem. Bután szoktak rámnézni a gumisok, amikor megkérem őket, hogy ne húzzák meg a légkulccsal az anyákat, majd inkább én. És akkor valószínűleg le is fogom tudni venni. Szóval ez egy kuriózum! Ja, ha megy/rendel vki, azért említse meg, hogy a klubból jött. Bár engedményt nem adnak (azt mondták, az már veszteséges lenne), azért nem árthat, ha emlékeznek a klubbra. Ki tudja? Talán jövőre meggondolják magukat.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #107 Dátum: 2008. Január 18. - 20:53:15 » |
|
Elkezdték leárazni a téli gumikat. Én ma rakattam fel 2 Michelin Alpin-t, sztem nagyon jó áron, itt: http://www.gumihaz.hu/Tavasszal megy pihenni felnivel együtt, következő szezonban nincs rá gond. A szervízről még annyit, hogy gumisnál ilyet még nem láttam. A kerék anyákat nem a légpisztollyal húzták meg (aztán bírd leszedni alapon), hanem nyomatékkulccsal!!! Alufelninél indokolt, sőt előírás, mert el is repítheti a nagy nyomaték a könnyűfém csavarfészket! Lemezfelninél légkulcs+tapasztalat elég! Nekem a következőképpen rakják fel minden tavasszal az alukat a gumisnál: anya felcsavar kézzel a szorulásig, légkulcs fokozat visszaállít egyesbe, Alufelnihez műanyagborítású adaptert felrak légkulcsra, óvatosan első leszabályozásig meghúz légkulccsal, nyomatékkulcs 220 Nm-re állít és kézzel fixre húz. Amilyen háklis vagyok, nem csak a szervízből hazatérve szoktam utánanézni más munkájának, hanem a gumistól is. (Nemegyszer jöttem úgy haza előző autóimmal, hogy lazák voltak a csavarok, vagy éppen valahol máshol találtam meg a csavart, alátétet, de volt már, hogy az olajbeöntőm is az akksi tetején pihent.) Szal gumistól hazatérve a téli kerekeket keresztkulccsal, az alukat nyomatékkulccsal szoktam utánellenőrizni. Általában elég a tapasztalat, nem is azért írtam (bár azért a lázat is hőmérővel nézik, még a kórházban is). Csak, hogy a hozzáállást jellemezzem. Bp-n egyébként még az alut sem rakják nyomatékkulccsal. Csak úgy nekiesnek. Semmilyen műanyag adapter. Nem-nem. Bután szoktak rámnézni a gumisok, amikor megkérem őket, hogy ne húzzák meg a légkulccsal az anyákat, majd inkább én. És akkor valószínűleg le is fogom tudni venni. Szóval ez egy kuriózum! Ja, ha megy/rendel vki, azért említse meg, hogy a klubból jött. Bár engedményt nem adnak (azt mondták, az már veszteséges lenne), azért nem árthat, ha emlékeznek a klubbra. Ki tudja? Talán jövőre meggondolják magukat. Pedig-pedig a műanyag adapter illendő! Minden valamirevaló gumisnak illik használni, ugyanis ha sima fém crova betéttel és légkulccsal húzza a csavarokat, akkor forgás közben a crova kulcs hozzáverődik a felni csavarhelyének süllyesztésénél az oldalfalnak. A felnik meg általában lakkozottak. Sérül a lakkréteg, megreped, befolyik alá a víz, netán télen a sós lé és szépen elkezd leperegni a lakk. Gyönyörű fehéres mintákat hagyva maga után. Pár szezon és egy lestrapált undorítóan lepusztult felni benyomását kelti. Persze ez már cseppet sem zavarja a gumist....sajnos. Lehet, hogy csak nekem van ilyen lelkiismeretes gumisom? Egy kerékgarnitúra cserénél, az előbb említett körültekintő műveletsorért, nyomásbeállításért, valamint a koszos kézzel (mivel a leápolt gumijaimtól szilikonos lesz a keze) összetapogatott felnik ronggyal való letörléséért 500 Ft-ot kért el. Még azt sem akarta hagyni, hogy én civil ruhában rakjam be a kerekeket a csomitartóba. (Mondjuk előtte nála vettem az UG7-eseimet, de még azt sem mondhatom, hogy drágán adta, mert a dunántúlon nála volt a legolcsóbb és mellesleg nála lehetett kapni, mert máshol nem nagyon volt akkor. Ez itt a reklám helye, honlapunkon is fent van: www.gumibox.hu )
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
kissg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
|
|
« Hozzászólás #108 Dátum: 2008. Január 24. - 11:29:06 » |
|
nyomatékkulcs 220 Nm-re állít és kézzel fixre húz. Nem sok ez egy kicsit? Lemez felnit szoktam 80Nm-el lehuzni, alut 98-105 Nm-el, (hengerfejet 120Nm-el 3 lépésben....) Kedvencem, mikor gumisok légkulccsal lehuzzák, majd nyomatékkulcsot elővéve (parasztvakítás) szépen "meghuzza", csak a kulcs azonnal "lekattan", kuncsaft baromi megelégedett, haveroknak meséli itt aztán milyen profik, azt amikor defektje van nem érti miért nem tudja levenni a kereket.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2008. Január 24. - 11:32:08 írta kissg »
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #109 Dátum: 2008. Január 24. - 11:46:49 » |
|
nyomatékkulcs 220 Nm-re állít és kézzel fixre húz. Nem sok ez egy kicsit? Lemez felnit szoktam 80Nm-el lehuzni, alut 98-105 Nm-el, (hengerfejet 120Nm-el 3 lépésben....) Kedvencem, mikor gumisok légkulccsal lehuzzák, majd nyomatékkulcsot elővéve (parasztvakítás) szépen "meghuzza", csak a kulcs azonnal "lekattan", kuncsaft baromi megelégedett, haveroknak meséli itt aztán milyen profik, azt amikor defektje van nem érti miért nem tudja levenni a kereket. Kétszeresen is elbaltáztam... Egyrészt mert 120 Nm-t akartam írni, másrészt az sem helyes érték ahogy látom, legalábbis felső határ, merthogy lacsi 12x1,5 (na erre oda kell figyelnem tavasszal, köszi, hogy szóltál!): Acél kerék Menetátmérő 10 mm 50-60 Nm 60-70 Nm Könnyűfém kerék Menet M12/1,25 50-70 Nm 60-80 Nm Menet M12/1,5 80-100 Nm 100-120 Nm Menet M14/1,5 110-130 Nm 120-140 Nm
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2008. Január 24. - 11:49:17 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #110 Dátum: 2008. Február 04. - 21:02:32 » |
|
Vennék lemezfelniket eljövendő Lacettimhez lehetőleg 4 darabot, mert ahogy néztem elég horror áron adják most ezeket újonnan (vagy csak én keresek keveset?). A kereskedés 120-at kért volna téligumival együtt amit én kicsit sokallok, meg amíg el nem adom a Kalos gumijait nem is vagyon rá nagyon keret. 185/60R15 gumit lehet rátenni, ha jól néztem a kalkulátorokban, akkor az váltómérete az eredetinek ugye? Meg persze sokkal olcsóbb is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #111 Dátum: 2008. Február 04. - 22:07:57 » |
|
Vennék lemezfelniket eljövendő Lacettimhez lehetőleg 4 darabot, mert ahogy néztem elég horror áron adják most ezeket újonnan (vagy csak én keresek keveset?). A kereskedés 120-at kért volna téligumival együtt amit én kicsit sokallok, meg amíg el nem adom a Kalos gumijait nem is vagyon rá nagyon keret. 185/60R15 gumit lehet rátenni, ha jól néztem a kalkulátorokban, akkor az váltómérete az eredetinek ugye? Meg persze sokkal olcsóbb is.
Ha utánaszámolsz, akkor rájössz, hogy nem is annyira túlzó az összeg! Egy gyári acélfelni 10 körül mozog. Erre egy aránylag jó gumi 15. Ez négy keréknél már egy százas. Én nem véletlenül alkudtam úgy, hogy az alufelnik mellé adják oda a lemezfelniket is dísztárcsákkal (asszem abból a 4 darab is úgy 20000 Ft)!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #112 Dátum: 2008. Február 05. - 17:03:03 » |
|
Én meg felraktam a régi 14-es alukat (elöző ótóról maradt) 185/65 R14-es téligumával. Az új lemezfelni ára tényleg egy horror. Nem sokkal drágábban akciós alukereket adnak. A minusz egy collal darabonként 2000 Ft.-tal volt olcsóbb ugyanaz a gumi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
Vendég
|
|
« Hozzászólás #113 Dátum: 2008. Február 05. - 19:42:19 » |
|
Én meg felraktam a régi 14-es alukat (elöző ótóról maradt) 185/65 R14-es téligumával. Az új lemezfelni ára tényleg egy horror. Nem sokkal drágábban akciós alukereket adnak. A minusz egy collal darabonként 2000 Ft.-tal volt olcsóbb ugyanaz a gumi. A gyári mérete 15" és az osztóköre 4*114,3 ha nem ilyen a felnid nem tudod felrakni az régebbi Daewoo-kkal nem egyezik meg!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #114 Dátum: 2008. Február 05. - 19:58:29 » |
|
Én meg felraktam a régi 14-es alukat (elöző ótóról maradt) 185/65 R14-es téligumával. Az új lemezfelni ára tényleg egy horror. Nem sokkal drágábban akciós alukereket adnak. A minusz egy collal darabonként 2000 Ft.-tal volt olcsóbb ugyanaz a gumi. A gyári mérete 15" és az osztóköre 4*114,3 ha nem ilyen a felnid nem tudod felrakni az régebbi Daewoo-kkal nem egyezik meg! Sebi! Nem is írtam, hogy az előző autóm Daewoo volt./ Lancer-on volt + még Swift-en is / A felni meg most is az autón van, lásd galériám. Az meg csak jót tesz a télen, ha egy kicsit ballonosabb a gumi. A gyári méret 195/55 R15, ennek én a váltóméretét használom, 185/65 R14.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #115 Dátum: 2008. Február 05. - 20:03:54 » |
|
Én meg felraktam a régi 14-es alukat (elöző ótóról maradt) 185/65 R14-es téligumával. Az új lemezfelni ára tényleg egy horror. Nem sokkal drágábban akciós alukereket adnak. A minusz egy collal darabonként 2000 Ft.-tal volt olcsóbb ugyanaz a gumi. A gyári mérete 15" és az osztóköre 4*114,3 ha nem ilyen a felnid nem tudod felrakni az régebbi Daewoo-kkal nem egyezik meg! Sebi! Nem is írtam, hogy az előző autóm Daewoo volt./ Lancer-on volt + még Swift-en is / A felni meg most is az autón van, lásd galériám. Az meg csak jót tesz a télen, ha egy kicsit ballonosabb a gumi. A gyári méret 195/55 R15, ennek én a váltóméretét használom, 185/65 R14. Mázlid van, hogy tudod használni az elöző autóról megmaradt, jól megszokott, bevállt téligumit. Sajna ez elég ritka...
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #116 Dátum: 2008. Február 05. - 20:07:35 » |
|
Ja, csak a felni a régi! A guma novemberi eresztés. Autót meg mindig úgy veszek, hogy stimmeljen a 4*114,3.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #117 Dátum: 2008. Február 05. - 20:28:27 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #118 Dátum: 2008. Február 05. - 20:44:26 » |
|
Ja, csak a felni a régi! A guma novemberi eresztés. Autót meg mindig úgy veszek, hogy stimmeljen a 4*114,3. Eddig én is így tettem, de az előzők mind 4X100-asok voltak (Nissan. Renault, Kalos). CápaFeri: Én is kialkudtam volna a felniket, de már így sokkal több kedvezményt adtak, hogy ez már nem fért bele.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
msam
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 67
Nubira III SX
|
|
« Hozzászólás #119 Dátum: 2008. Február 18. - 18:47:53 » |
|
Most találtam.
Nokian 195/55 R15 Nokian H
Bruttó: 18.800 Ft Nettó: 15.667 Ft
Vissza a listához
TULAJDONSÁGOK:
KOPÁSÁLLÓ Közép és felsőkategóriás személygépkocsik számára jelent ideális megoldást a Nokian H nyári gumi, melyet kiváló kopásállóság jellemez.
GAZDASÁGOS A profil kialakításában fontos szerepet kapott az alacsony zajszint és a csökkentett üzemanyag fogyasztás. Asszimetrikus mintázata gondoskodik az optimális vízelvezetésről és a fokozott nedves tapadásról.
KANYARSTABILITÁS Kitűnő kanyarstabilitás, alacsony gördülési ellenállás jellemzi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|