Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 23. - 11:30:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 93   Le
 
Szerző Téma: Felni, gumi, tartozékai  (Megtekintve 310970 alkalommal)
Zoli
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Hozzászólás #885 Dátum: 2011. Március 09. - 07:49:53 »

Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)
Naplózva
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #886 Dátum: 2011. Március 09. - 08:54:50 »

Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)

Télivel nyáron csak óvatosan! Más a keverék, sokkal könnyebben megcsúszik, mint a nyári!
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #887 Dátum: 2011. Március 09. - 09:18:41 »

Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)
Gyorsabb kopásra, nyikorgásra és szűkebb fizikai korlátokra kell számítanod. Vagyis kisebb kanyarsebesség, nagyobb fékút szárazon. Vizen valamivel kisebb lesz a különbség, de minél melegebb lesz, annál rosszabb. Továbbá oda kell figyelni, hogy nagy tempónál (pl. autópálya), vagy nagy terhelésnél hamarabb és nagyobb hőfokra melegszik, ami tovább csökkenti az élettartamát.
Összességében átlagos használat mellett valószínűleg a fentiek közül csak a gyorsabb kopással találkozhatsz főleg, ha nem felejted el, hogy nem versenygumival közlekedsz.  Kacsint
Naplózva
Zoli
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Hozzászólás #888 Dátum: 2011. Március 09. - 09:46:41 »

Köszönöm a segítséget, ez esetben Lacettihez keresek lemez felnit és nyári gumit:).
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #889 Dátum: 2011. Március 09. - 15:53:04 »

Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi.
Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.

Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám.
Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #890 Dátum: 2011. Március 09. - 19:53:36 »

Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)

Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi.
Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.

Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám.
Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).

Zolinak: Nem ismerem nálatok milyen a tél és mennyit kell vezetned. Én csak nyárit használok (elsősorban anyagi okok miatt) mivel gyakorlatilag bármikor nélkülözni tudom az autót télen és 2-3hónap laza télre egy jó állapotú nyári is megteszi. A maradék 9-10hónapra meg tuti, hogy jobban járok a nyárival.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Március 09. - 19:56:34 írta Komis » Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #891 Dátum: 2011. Március 09. - 19:58:41 »

Idézetet írta: Zoli - Ma - 07:49:53
Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)

Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi.
Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.

Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám.
Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).
Nem ismerem nálatok milyen a tél és mennyit kell vezetned. Én csak nyárit használok (elsősorban anyagi okok miatt) mivel gyakorlatilag bármikor nélkülözni tudom az autót télen és 2-3hónap laza télre egy jó állapotú nyári is megteszi. A maradék 9-10hónapra meg tuti, hogy jobban járok a nyárival.
Ha havas körülmények között nem használod akkor jó, de ne adj Isten havas uton okozol balesetett nyári gumival, akkor felejsd el, hogy  a kötelező biztosításod kifizeti a kárt.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Zoli
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Hozzászólás #892 Dátum: 2011. Március 10. - 08:27:15 »

Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #893 Dátum: 2011. Március 10. - 09:56:23 »

Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
1 nyár alatt nem megy tönkre a téli gumi. Én 3 telet és 2 nyarat csináltam végig 1 garnitúra télivel.
Naplózva


LPG
Zoli
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Hozzászólás #894 Dátum: 2011. Március 10. - 09:58:00 »

Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
1 nyár alatt nem megy tönkre a téli gumi. Én 3 telet és 2 nyarat csináltam végig 1 garnitúra télivel.

Na meg szeretem hajtani a szekeret a pályán;)
Naplózva
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #895 Dátum: 2011. Március 10. - 10:41:24 »

Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
1 nyár alatt nem megy tönkre a téli gumi. Én 3 telet és 2 nyarat csináltam végig 1 garnitúra télivel.

Ez km függő.  Kacsint
Mennyit jelent ez az 5 szezon?
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #896 Dátum: 2011. Március 10. - 12:19:57 »

Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
1 nyár alatt nem megy tönkre a téli gumi. Én 3 telet és 2 nyarat csináltam végig 1 garnitúra télivel.

Ez km függő.  Kacsint
Mennyit jelent ez az 5 szezon?
35-40ekm
Naplózva


LPG
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #897 Dátum: 2011. Március 10. - 16:44:21 »

Idézetet írta: Zoli - Ma - 07:49:53
Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)

Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi.
Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.

Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám.
Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).
Nem ismerem nálatok milyen a tél és mennyit kell vezetned. Én csak nyárit használok (elsősorban anyagi okok miatt) mivel gyakorlatilag bármikor nélkülözni tudom az autót télen és 2-3hónap laza télre egy jó állapotú nyári is megteszi. A maradék 9-10hónapra meg tuti, hogy jobban járok a nyárival.
Ha havas körülmények között nem használod akkor jó, de ne adj Isten havas uton okozol balesetett nyári gumival, akkor felejsd el, hogy  a kötelező biztosításod kifizeti a kárt.
Nem, nem jó.
Nem a havas idő a legveszélyesebb. A hó "jó", mert látszik, és ez a dolog legalább néhány emberben kellő tiszteletet/félelmet kelt. Lassabban mennek.
Sokkal többször van azonban  a jól ismert "takony" az úton. Télen, hideg időben ugye nem tudják az utakat takarítani. Néhány eső nélküli nap után már lerakódik az út felületére annyi kosz (por, olaj) ami a lecsapódó párával együtt úgy csúszik mint a jég.
Na ez az, amit nem szoktak az emberek észre venni. És ez a takony feladja a leckét a téli/négy évszakos guminak is. A nyárinak meg pláne.

Amikor mész az úton, és látod az előtted haladók nyomát az aszfalton akkor ott a takony.
Nagyon sok múlhat azon, hogy  1 m-el (vagy később) tudsz megállni.

A nyári közlekedés sokkal kisebb kockázatokat rejt (ha ésszel közlekedsz).
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #898 Dátum: 2011. Március 12. - 08:50:35 »

Idézetet írta: Zoli - Ma - 07:49:53
Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)

Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi.
Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.

Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám.
Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).
Nem ismerem nálatok milyen a tél és mennyit kell vezetned. Én csak nyárit használok (elsősorban anyagi okok miatt) mivel gyakorlatilag bármikor nélkülözni tudom az autót télen és 2-3hónap laza télre egy jó állapotú nyári is megteszi. A maradék 9-10hónapra meg tuti, hogy jobban járok a nyárival.
Ha havas körülmények között nem használod akkor jó, de ne adj Isten havas uton okozol balesetett nyári gumival, akkor felejsd el, hogy  a kötelező biztosításod kifizeti a kárt.
Nem, nem jó.
Nem a havas idő a legveszélyesebb. A hó "jó", mert látszik, és ez a dolog legalább néhány emberben kellő tiszteletet/félelmet kelt. Lassabban mennek.
Sokkal többször van azonban  a jól ismert "takony" az úton. Télen, hideg időben ugye nem tudják az utakat takarítani. Néhány eső nélküli nap után már lerakódik az út felületére annyi kosz (por, olaj) ami a lecsapódó párával együtt úgy csúszik mint a jég.
Na ez az, amit nem szoktak az emberek észre venni. És ez a takony feladja a leckét a téli/négy évszakos guminak is. A nyárinak meg pláne.

Amikor mész az úton, és látod az előtted haladók nyomát az aszfalton akkor ott a takony.
Nagyon sok múlhat azon, hogy  1 m-el (vagy később) tudsz megállni.

A nyári közlekedés sokkal kisebb kockázatokat rejt (ha ésszel közlekedsz).
Ebben teljesen igazad van! Ezért fékprobázok elindulás után, ha nem száraz vagy egyértelműen vizes az út. Az ABS sokszor nagyon nem látható dolgot is visszajelez.
M60 szakszon van egy kanyar Pécsről-Bp felé nem messze a felhajtától. Megépülés után már ketten kicsúsztak ebben az enyhe kanyarban. A max sebesség alatt mentek mégis repültek, mert a pára nyákos átfolyást csinált ami nem látszott..
Ahányszor arra megyek mindig látom, hogy a kocsik nyomvonala esős időben F1 ívet rajzol. Senki nem meri külső sávban teljesíteni a kanyart, inkább levágják..levágjuk.
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
vigjanos
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Hozzászólás #899 Dátum: 2011. Március 15. - 20:43:05 »

Eladó!
15" alufelni jó gumikkal szép állapotban a garnitúra  85000ft. 
Naplózva
Oldalak: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 93   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!