Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
|
« Hozzászólás #885 Dátum: 2011. Március 09. - 07:49:53 » |
|
Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #886 Dátum: 2011. Március 09. - 08:54:50 » |
|
Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)
Télivel nyáron csak óvatosan! Más a keverék, sokkal könnyebben megcsúszik, mint a nyári!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #887 Dátum: 2011. Március 09. - 09:18:41 » |
|
Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)
Gyorsabb kopásra, nyikorgásra és szűkebb fizikai korlátokra kell számítanod. Vagyis kisebb kanyarsebesség, nagyobb fékút szárazon. Vizen valamivel kisebb lesz a különbség, de minél melegebb lesz, annál rosszabb. Továbbá oda kell figyelni, hogy nagy tempónál (pl. autópálya), vagy nagy terhelésnél hamarabb és nagyobb hőfokra melegszik, ami tovább csökkenti az élettartamát. Összességében átlagos használat mellett valószínűleg a fentiek közül csak a gyorsabb kopással találkozhatsz főleg, ha nem felejted el, hogy nem versenygumival közlekedsz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
|
« Hozzászólás #888 Dátum: 2011. Március 09. - 09:46:41 » |
|
Köszönöm a segítséget, ez esetben Lacettihez keresek lemez felnit és nyári gumit:).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #889 Dátum: 2011. Március 09. - 15:53:04 » |
|
Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi. Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.
Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám. Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #890 Dátum: 2011. Március 09. - 19:53:36 » |
|
Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:)
Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi. Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.
Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám. Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).
Zolinak: Nem ismerem nálatok milyen a tél és mennyit kell vezetned. Én csak nyárit használok (elsősorban anyagi okok miatt) mivel gyakorlatilag bármikor nélkülözni tudom az autót télen és 2-3hónap laza télre egy jó állapotú nyári is megteszi. A maradék 9-10hónapra meg tuti, hogy jobban járok a nyárival.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. Március 09. - 19:56:34 írta Komis »
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #891 Dátum: 2011. Március 09. - 19:58:41 » |
|
Idézetet írta: Zoli - Ma - 07:49:53 Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:) Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi. Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.
Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám. Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).
Nem ismerem nálatok milyen a tél és mennyit kell vezetned. Én csak nyárit használok (elsősorban anyagi okok miatt) mivel gyakorlatilag bármikor nélkülözni tudom az autót télen és 2-3hónap laza télre egy jó állapotú nyári is megteszi. A maradék 9-10hónapra meg tuti, hogy jobban járok a nyárival. Ha havas körülmények között nem használod akkor jó, de ne adj Isten havas uton okozol balesetett nyári gumival, akkor felejsd el, hogy a kötelező biztosításod kifizeti a kárt.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
|
« Hozzászólás #892 Dátum: 2011. Március 10. - 08:27:15 » |
|
Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #893 Dátum: 2011. Március 10. - 09:56:23 » |
|
Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
1 nyár alatt nem megy tönkre a téli gumi. Én 3 telet és 2 nyarat csináltam végig 1 garnitúra télivel.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
|
« Hozzászólás #894 Dátum: 2011. Március 10. - 09:58:00 » |
|
Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
1 nyár alatt nem megy tönkre a téli gumi. Én 3 telet és 2 nyarat csináltam végig 1 garnitúra télivel. Na meg szeretem hajtani a szekeret a pályán;)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #895 Dátum: 2011. Március 10. - 10:41:24 » |
|
Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
1 nyár alatt nem megy tönkre a téli gumi. Én 3 telet és 2 nyarat csináltam végig 1 garnitúra télivel. Ez km függő. Mennyit jelent ez az 5 szezon?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #896 Dátum: 2011. Március 10. - 12:19:57 » |
|
Évente kb. 10ezer km reálisnak tűnik számomra. Szerintem veszek gumikat, mert ha tönkremegy egy nyár alatt a téli, az úgy semmiképpen nem rentábilis. Márpedig a mostani hőségek, amik szoktak lenni, biztos nem kedvez a télinek. Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
1 nyár alatt nem megy tönkre a téli gumi. Én 3 telet és 2 nyarat csináltam végig 1 garnitúra télivel. Ez km függő. Mennyit jelent ez az 5 szezon? 35-40ekm
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #897 Dátum: 2011. Március 10. - 16:44:21 » |
|
Idézetet írta: Zoli - Ma - 07:49:53 Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:) Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi. Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.
Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám. Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).
Nem ismerem nálatok milyen a tél és mennyit kell vezetned. Én csak nyárit használok (elsősorban anyagi okok miatt) mivel gyakorlatilag bármikor nélkülözni tudom az autót télen és 2-3hónap laza télre egy jó állapotú nyári is megteszi. A maradék 9-10hónapra meg tuti, hogy jobban járok a nyárival. Ha havas körülmények között nem használod akkor jó, de ne adj Isten havas uton okozol balesetett nyári gumival, akkor felejsd el, hogy a kötelező biztosításod kifizeti a kárt. Nem, nem jó. Nem a havas idő a legveszélyesebb. A hó "jó", mert látszik, és ez a dolog legalább néhány emberben kellő tiszteletet/félelmet kelt. Lassabban mennek. Sokkal többször van azonban a jól ismert "takony" az úton. Télen, hideg időben ugye nem tudják az utakat takarítani. Néhány eső nélküli nap után már lerakódik az út felületére annyi kosz (por, olaj) ami a lecsapódó párával együtt úgy csúszik mint a jég. Na ez az, amit nem szoktak az emberek észre venni. És ez a takony feladja a leckét a téli/négy évszakos guminak is. A nyárinak meg pláne. Amikor mész az úton, és látod az előtted haladók nyomát az aszfalton akkor ott a takony. Nagyon sok múlhat azon, hogy 1 m-el (vagy később) tudsz megállni. A nyári közlekedés sokkal kisebb kockázatokat rejt (ha ésszel közlekedsz).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #898 Dátum: 2011. Március 12. - 08:50:35 » |
|
Idézetet írta: Zoli - Ma - 07:49:53 Tegnap kaptam olyan tanácsot, hogy mivel aránylag keveset megyek az autóval, használjam nyugodtan nyáron is a téli gumit. Nem vagyok nyugodt ezzel kapcsolatban. Van esetleg erre is valami javaslat, ajánlás? Az eddigi válaszokat köszönöm szépen:) Ha keveset mész az autóval (~ évi 10.000 Km) akkor kidobott pénz a két garnitúra gumi. Az elöregedett gumi ugyan úgy korlátozottan használható.
Én jó minőségű 4 évszakos (pl. Goodyear Vector), vagy simán téli gumi használatát javasolnám. Természetesen a már említett feltételek szem előtt tartásával (pályán alacsonyabb sebesség tartása).
Nem ismerem nálatok milyen a tél és mennyit kell vezetned. Én csak nyárit használok (elsősorban anyagi okok miatt) mivel gyakorlatilag bármikor nélkülözni tudom az autót télen és 2-3hónap laza télre egy jó állapotú nyári is megteszi. A maradék 9-10hónapra meg tuti, hogy jobban járok a nyárival. Ha havas körülmények között nem használod akkor jó, de ne adj Isten havas uton okozol balesetett nyári gumival, akkor felejsd el, hogy a kötelező biztosításod kifizeti a kárt. Nem, nem jó. Nem a havas idő a legveszélyesebb. A hó "jó", mert látszik, és ez a dolog legalább néhány emberben kellő tiszteletet/félelmet kelt. Lassabban mennek. Sokkal többször van azonban a jól ismert "takony" az úton. Télen, hideg időben ugye nem tudják az utakat takarítani. Néhány eső nélküli nap után már lerakódik az út felületére annyi kosz (por, olaj) ami a lecsapódó párával együtt úgy csúszik mint a jég. Na ez az, amit nem szoktak az emberek észre venni. És ez a takony feladja a leckét a téli/négy évszakos guminak is. A nyárinak meg pláne. Amikor mész az úton, és látod az előtted haladók nyomát az aszfalton akkor ott a takony. Nagyon sok múlhat azon, hogy 1 m-el (vagy később) tudsz megállni. A nyári közlekedés sokkal kisebb kockázatokat rejt (ha ésszel közlekedsz). Ebben teljesen igazad van! Ezért fékprobázok elindulás után, ha nem száraz vagy egyértelműen vizes az út. Az ABS sokszor nagyon nem látható dolgot is visszajelez. M60 szakszon van egy kanyar Pécsről-Bp felé nem messze a felhajtától. Megépülés után már ketten kicsúsztak ebben az enyhe kanyarban. A max sebesség alatt mentek mégis repültek, mert a pára nyákos átfolyást csinált ami nem látszott.. Ahányszor arra megyek mindig látom, hogy a kocsik nyomvonala esős időben F1 ívet rajzol. Senki nem meri külső sávban teljesíteni a kanyart, inkább levágják..levágjuk.
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
vigjanos
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
|
|
« Hozzászólás #899 Dátum: 2011. Március 15. - 20:43:05 » |
|
Eladó! 15" alufelni jó gumikkal szép állapotban a garnitúra 85000ft.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|