sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #720 Dátum: 2010. Október 04. - 20:49:28 » |
|
Az autógumiboltponthus flottakedvezményes vásárlás a minimális érdeklődés miatt elmarad. Közeledik a szezon, és tegnap már változtak az árak több típusnál... nem lefelé. Szombaton megvettem a garnitúrát. DUNLOP WINTER SP 3D lett belőle tokkal-vonóval... akarommondani: szereléssel, akcióval, 59960-pénzért... 185/65R15 méretben vettem meg. Igaz, hogy nem váltóméret, de erősített oldalú és befér... Egy picivel nagyobb az átmérője, mint a most rajta lévő 195/60R15-ös. teljesen alátekert kormánynál bele fog érni a dobbetétbe ha már nem rávalót vettél akkor inkább a 185/60 R15 öt kellett volna
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Yanee
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 451
SW 1,6 Elite
|
|
« Hozzászólás #721 Dátum: 2010. Október 04. - 21:28:24 » |
|
Az autógumiboltponthus flottakedvezményes vásárlás a minimális érdeklődés miatt elmarad. Közeledik a szezon, és tegnap már változtak az árak több típusnál... nem lefelé. Szombaton megvettem a garnitúrát. DUNLOP WINTER SP 3D lett belőle tokkal-vonóval... akarommondani: szereléssel, akcióval, 59960-pénzért... 185/65R15 méretben vettem meg. Igaz, hogy nem váltóméret, de erősített oldalú és befér... Egy picivel nagyobb az átmérője, mint a most rajta lévő 195/60R15-ös. teljesen alátekert kormánynál bele fog érni a dobbetétbe ha már nem rávalót vettél akkor inkább a 185/60 R15 öt kellett volna Megnéztem több váltóméret kalkulátorban. +7 mm dobtak ki a 195/60r15hez képest, azaz nem éri el a 3,5 mm-t amennyivel beljebb ér... Azzal nem volt gondom. A 185/60r15 tudomásom szerint váltómérete a gyári 195/55r15-nek. Nem jól tudom?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #722 Dátum: 2010. Október 05. - 12:37:38 » |
|
Az autógumiboltponthus flottakedvezményes vásárlás a minimális érdeklődés miatt elmarad. Közeledik a szezon, és tegnap már változtak az árak több típusnál... nem lefelé. Szombaton megvettem a garnitúrát. DUNLOP WINTER SP 3D lett belőle tokkal-vonóval... akarommondani: szereléssel, akcióval, 59960-pénzért... 185/65R15 méretben vettem meg. Igaz, hogy nem váltóméret, de erősített oldalú és befér... Egy picivel nagyobb az átmérője, mint a most rajta lévő 195/60R15-ös. teljesen alátekert kormánynál bele fog érni a dobbetétbe ha már nem rávalót vettél akkor inkább a 185/60 R15 öt kellett volna Megnéztem több váltóméret kalkulátorban. +7 mm dobtak ki a 195/60r15hez képest, azaz nem éri el a 3,5 mm-t amennyivel beljebb ér... Azzal nem volt gondom. A 185/60r15 tudomásom szerint váltómérete a gyári 195/55r15-nek. Nem jól tudom? egy alapban nagyobbhoz +nagyobbról beszélünk raktunk föl 185/65R15öt és beleért ez tapasztalat!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Yanee
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 451
SW 1,6 Elite
|
|
« Hozzászólás #723 Dátum: 2010. Október 05. - 13:36:06 » |
|
Az autógumiboltponthus flottakedvezményes vásárlás a minimális érdeklődés miatt elmarad. Közeledik a szezon, és tegnap már változtak az árak több típusnál... nem lefelé. Szombaton megvettem a garnitúrát. DUNLOP WINTER SP 3D lett belőle tokkal-vonóval... akarommondani: szereléssel, akcióval, 59960-pénzért... 185/65R15 méretben vettem meg. Igaz, hogy nem váltóméret, de erősített oldalú és befér... Egy picivel nagyobb az átmérője, mint a most rajta lévő 195/60R15-ös. teljesen alátekert kormánynál bele fog érni a dobbetétbe ha már nem rávalót vettél akkor inkább a 185/60 R15 öt kellett volna Megnéztem több váltóméret kalkulátorban. +7 mm dobtak ki a 195/60r15hez képest, azaz nem éri el a 3,5 mm-t amennyivel beljebb ér... Azzal nem volt gondom. A 185/60r15 tudomásom szerint váltómérete a gyári 195/55r15-nek. Nem jól tudom? egy alapban nagyobbhoz +nagyobbról beszélünk raktunk föl 185/65R15öt és beleért ez tapasztalat! Ok és kösz a figyelmeztetést. Majd ha felkerül a téli felni igyekszem nem elfeledkezni róla. Egyébként a jó**** magyar egyenetlen utakra és a kátyúkra való tekintettel direkt választottam a lufisabb gumit... Kicsit így lengéscsillapítóként jobban működik és a nagyobb ütéseknek is több a hely.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
bzs198
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)
|
|
« Hozzászólás #724 Dátum: 2010. Október 05. - 18:21:55 » |
|
Na én is bespejzoltam télire.... Végülis a Goodyear UG7+ lett a választásom, 185/60 R15-ös méretben! 14.600.-ért/db Viszont még fel kell rakatnom a mostani lemezfelnire, úgyhogy az is biztos benne lesz vagy 10-be sajna , pláne, hogy gázzal töltetem, mint tavaly télen... De remélem ez a gumi beválik és jobban fogja a vasat a havas útszakaszokon is!! A 185/65 R15 valóban bele fog érni Yanee, de ha nem Colin Mcrae-zel, és nem szeded alá csutkán akkor nem gáz Max. jobban figyelsz amíg megszokod, hogy meddig lehet alászedni...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #725 Dátum: 2010. Október 05. - 21:39:25 » |
|
Még egy infó: a nagyobb gumi térfogat elvileg kisebb guminyomás-igénnyel (és nagyobb teherbírással) párosul. Ez ebben az esetben szerintem ez kb. 0,2 bart jelenthet, de ez csak tipp. Nagy térfogat különbség azért nincs, mert a szélesség csökken 10 mm-t. Az első szezon után a kopásképből már úgyis látható, hogy sok-e a levegő. Egyébként két azonos névleges méretű gumi valós mérete között néha meglepően nagyok az eltérések, pedig a meghatározásra nagyon pontosan meghatározott szabvány van. Ráadásul a befoglaló méreten belüli forma (ívesebb, vagy szögletes futófelület) is befolyásolja a "beleér-nem ér bele" kérdést - arról nem is beszélve, hogy nem gyári lemez felni esetén az ET számok rendesen megkutyulhatják a dolgot.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Október 05. - 21:43:51 írta Levi75 »
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #726 Dátum: 2010. Október 07. - 13:04:30 » |
|
Na én is bespejzoltam télire.... Végülis a Goodyear UG7+ lett a választásom, 185/60 R15-ös méretben! 14.600.-ért/db Viszont még fel kell rakatnom a mostani lemezfelnire, úgyhogy az is biztos benne lesz vagy 10-be sajna , pláne, hogy gázzal töltetem, mint tavaly télen... De remélem ez a gumi beválik és jobban fogja a vasat a havas útszakaszokon is!! A 185/65 R15 valóban bele fog érni Yanee, de ha nem Colin Mcrae-zel, és nem szeded alá csutkán akkor nem gáz Max. jobban figyelsz amíg megszokod, hogy meddig lehet alászedni... AZ UG7-tel jó tapasztalataim vannak, nagyon sajnálom, hogy mostanra az enyémek lekoptak. Remélem sikerül vmi rendeset szerezni helyettük. 10ruppó gumiszerelésért? Az én gumisom 900Ft-ért teszi fel darabját!!! Ha eljösz Győrig, szinte akkor is olcsóbban jösz ki:)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoltán
|
|
« Hozzászólás #727 Dátum: 2010. Október 07. - 18:02:14 » |
|
Na én is bespejzoltam télire.... Végülis a Goodyear UG7+ lett a választásom, 185/60 R15-ös méretben! 14.600.-ért/db Viszont még fel kell rakatnom a mostani lemezfelnire, úgyhogy az is biztos benne lesz vagy 10-be sajna , pláne, hogy gázzal töltetem, mint tavaly télen... De remélem ez a gumi beválik és jobban fogja a vasat a havas útszakaszokon is!! A 185/65 R15 valóban bele fog érni Yanee, de ha nem Colin Mcrae-zel, és nem szeded alá csutkán akkor nem gáz Max. jobban figyelsz amíg megszokod, hogy meddig lehet alászedni... AZ UG7-tel jó tapasztalataim vannak, nagyon sajnálom, hogy mostanra az enyémek lekoptak. Remélem sikerül vmi rendeset szerezni helyettük. 10ruppó gumiszerelésért? Az én gumisom 900Ft-ért teszi fel darabját!!! Ha eljösz Győrig, szinte akkor is olcsóbban jösz ki:) Zuglóban, 6-7 ezer között van meg a szerelés általában
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
bzs198
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)
|
|
« Hozzászólás #728 Dátum: 2010. Október 07. - 18:39:01 » |
|
Köszi Zoli! De nekem nincs felnin, szerelni kell! Akkor is 6-7 körül...ill. ha gázzal töltetem nem levegővel, akkor mibe fáj kb.? Mert ha így olcsóbb inkább bemegyek a zuglói gummáshoz...úgyis járok sűrűn pestre...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #729 Dátum: 2010. Október 07. - 18:47:49 » |
|
Köszi Zoli! De nekem nincs felnin, szerelni kell! Akkor is 6-7 körül...ill. ha gázzal töltetem nem levegővel, akkor mibe fáj kb.? Mert ha így olcsóbb inkább bemegyek a zuglói gummáshoz...úgyis járok sűrűn pestre...
Én eddig a Speedybe vittem a gumikat átszereltetni, 5000ft-ból mindig megúsztam.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #730 Dátum: 2010. Október 07. - 18:52:02 » |
|
Köszi Zoli! De nekem nincs felnin, szerelni kell! Akkor is 6-7 körül...ill. ha gázzal töltetem nem levegővel, akkor mibe fáj kb.? Mert ha így olcsóbb inkább bemegyek a zuglói gummáshoz...úgyis járok sűrűn pestre...
Miért jobb ha gázzal van feltöltve?
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
bzs198
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)
|
|
« Hozzászólás #731 Dátum: 2010. Október 07. - 19:05:59 » |
|
Kösz Jani! Most olvastam, hogy 5900-ért átszerelik a 4db gumit! De ha gázzal töltöm vszínű drágább, de majd telefonon megérdeklődöm! És pont útba is esik nekem
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #732 Dátum: 2010. Október 07. - 19:12:21 » |
|
Köszi Zoli! De nekem nincs felnin, szerelni kell! Akkor is 6-7 körül...ill. ha gázzal töltetem nem levegővel, akkor mibe fáj kb.? Mert ha így olcsóbb inkább bemegyek a zuglói gummáshoz...úgyis járok sűrűn pestre...
Miért jobb ha gázzal van feltöltve? Állítólag minimális a légnyomásvesztés, kisebb a melegedés és nem kezdi ki úgy a gumi belsejét...mondjuk engem sosem izgatott ennyire ez a téma.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
bzs198
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)
|
|
« Hozzászólás #733 Dátum: 2010. Október 07. - 19:17:48 » |
|
meatloafnak és akik nem ismerik a nitrogénnel való feltöltés előnyeit:
A gumiabroncsok felfújására általánosan alkalmazott levegő 21 % oxigént, valamint 78 % nitrogént tartalmaz. A levegő gázai a köpenyen (teljesen sértetlen köpenyen is) átdiffundálnak, megszöknek. Ez a folyamat az oxigén esetén sokszorosan gyorsabb, mint a nitrogén esetén. Igy a nitrogénnel töltött gumi hosszabb ideig képes a beállított nyomást megtartani. A gumiba bediffundáló oxigén kémiai reakcióba lép a gumi anyagával, ami a gumi rugalmasságának csökkenéséhez vezet. Ez megnöveli a kopást, s csökkenti a gumi élettartamát. A sűrített levegő minden esetben jelentős mennyiségű vízgőzt tartalmaz. Meleg, párás nyári napokon a víz mennyisége kondenzációhoz is vezethet. A köpenyen belüli térben a (különösen, ha a gumi felmelegedett) korrózió léphet fel. Ezzel szemben a nitrogén gáz száraz (emiatt használják pl. érzékeny elektronikai eszközök tárolására is) s nitrogén töltés esetén korrózió nem léphet fel. Mivel a guminyomás-ingadozás nitrogéntöltés esetén sokkal kisebb, ezért a gépjárművek üzemanyag-fogyasztásában is megtakarítás jelentkezik (a csökkent guminyomás falja az üzemanyagot…).
Nekem bevált.. Magyarul: -Jobban tartja a nyomást. -Defektnél is tovább bírja, mert lassaban szökik ki a gáz (kivéve mega defekt:) ) -Üzemanyagot takarít meg -Ritkábban kell ellenőrizni a nyomást -A mínuszokban is jobban tartja a nyomást.
Úgyhogy ajánlott...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #734 Dátum: 2010. Október 07. - 19:21:15 » |
|
Egy kérdésem lenne. Mivel töltöd utána, ha kevés a nyomás? Sima levegővel, vagy elmész gumishoz gázt töltetni?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
|