Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 16:56:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 192 193 [194] 195 196 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 575118 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2895 Dátum: 2015. Augusztus 30. - 15:50:05 »

Sziasztok! Gondom lenne, mint általában mindig Mosolyog Azt már megszoktam, hogy a hűtővíz mutató nem áll be középre ha eléri az üzemi hőfokod, de...
Egy jó ideje azt csinálja, hogy össze vissza ingázik. OBD-vel (nem gyári) mérve 70-76 fokon van a hűtővíz... vagy nincs. Ma pl 2mp alatt leugrott 56-60 fokra és ott állt 10 mp-ig, majd vissza kúszott. Ezt a kóválygást intenzívebben csinálja, ha a klíma is be van kapcsolva. Tippetek van ééé?
Termosztátot Sebike tavaly cserélt, úgy hogy arra nem tippelnék. Nincs valami hőfok érzékelő a rendszerben, ami megdögölhet He

lehet a cserélt termosztát ellenére az a hiba ha szorul a szerencsétlen,1 vízhőfokjeladó van a rendszerben
Naplózva

70/4334431
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #2896 Dátum: 2015. Augusztus 30. - 16:33:19 »

Sziasztok! Gondom lenne, mint általában mindig Mosolyog Azt már megszoktam, hogy a hűtővíz mutató nem áll be középre ha eléri az üzemi hőfokod, de...
Egy jó ideje azt csinálja, hogy össze vissza ingázik. OBD-vel (nem gyári) mérve 70-76 fokon van a hűtővíz... vagy nincs. Ma pl 2mp alatt leugrott 56-60 fokra és ott állt 10 mp-ig, majd vissza kúszott. Ezt a kóválygást intenzívebben csinálja, ha a klíma is be van kapcsolva. Tippetek van ééé?
Termosztátot Sebike tavaly cserélt, úgy hogy arra nem tippelnék. Nincs valami hőfok érzékelő a rendszerben, ami megdögölhet He
Nekem volt cserélve gariban, mert egyszercsak elkezdett fel-alá sétálni, de teljesen összevissza jelentkezett a hiba. Csere után jó lett, ez már jó pár éve történt, talán 5 éve.
Naplózva
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #2897 Dátum: 2015. Augusztus 31. - 16:19:22 »

Sziasztok! Nem lacetti, hanem h astra, de hátha van ötlet. Padlógáznál 1-2-ben a kormány jobbra fordul (nem erősen, viszont mindig) ha elveszem a gázt, tökéletes az egyenesfutás. Gázra megint picit jobbra tart.3-4-5-ben nem érezhető. Futómű hibátlan, beállítása jó. Két szerviz is nézte és nem talált semmi hibára utaló fizikai hibát.
Ötlet? Köszi.
Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #2898 Dátum: 2015. Augusztus 31. - 16:22:14 »

Sziasztok! Nem lacetti, hanem h astra, de hátha van ötlet. Padlógáznál 1-2-ben a kormány jobbra fordul (nem erősen, viszont mindig) ha elveszem a gázt, tökéletes az egyenesfutás. Gázra megint picit jobbra tart.3-4-5-ben nem érezhető. Futómű hibátlan, beállítása jó. Két szerviz is nézte és nem talált semmi hibára utaló fizikai hibát.
Ötlet? Köszi.

A motortartó bakokat is nézzétek át!
Naplózva

cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2899 Dátum: 2015. Augusztus 31. - 21:36:38 »

Nos vasárnap lementem Sopronba és vissza, kb 500 km volt. Egyszer odafelé, egyszer visszafelé volt torpanás, de nem dobta be a kódot. Ergo a csőcsere nem oldotta meg a problémát teljesen. 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2900 Dátum: 2015. Augusztus 31. - 21:44:58 »

Nos vasárnap lementem Sopronba és vissza, kb 500 km volt. Egyszer odafelé, egyszer visszafelé volt torpanás, de nem dobta be a kódot. Ergo a csőcsere nem oldotta meg a problémát teljesen. 

Kisker áron kb. 20.000,- Ft-ért van új, olvass vissza pár hozzászólással, ott van a cikkszám is. De létezik bontottban is. Cseréje kb. 5 perc. Házilag is meg tudod magad is csinálni.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2901 Dátum: 2015. Szeptember 01. - 06:01:07 »

Nos vasárnap lementem Sopronba és vissza, kb 500 km volt. Egyszer odafelé, egyszer visszafelé volt torpanás, de nem dobta be a kódot. Ergo a csőcsere nem oldotta meg a problémát teljesen. 

Kisker áron kb. 20.000,- Ft-ért van új, olvass vissza pár hozzászólással, ott van a cikkszám is. De létezik bontottban is. Cseréje kb. 5 perc. Házilag is meg tudod magad is csinálni.
De ez márrendes, gyári cső.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2902 Dátum: 2015. Szeptember 01. - 15:43:33 »

Nos vasárnap lementem Sopronba és vissza, kb 500 km volt. Egyszer odafelé, egyszer visszafelé volt torpanás, de nem dobta be a kódot. Ergo a csőcsere nem oldotta meg a problémát teljesen. 

Kisker áron kb. 20.000,- Ft-ért van új, olvass vissza pár hozzászólással, ott van a cikkszám is. De létezik bontottban is. Cseréje kb. 5 perc. Házilag is meg tudod magad is csinálni.
De ez márrendes, gyári cső.

Azt elfelejtettem írni, hogy új MAP-szezor van kb. ennyiért, mivel az egész abból indult ki, hogy MAP-hibakódot dobott neki a gép. Előtte meg írta, hogy gyári gumipipákat és csövet fog kapni a kocsi egy-két napon belül. Ha új csövekkel is ezt a rángatást csinálja és jön a MAP-hibakód, akkor mese nincs: MAP-csere.
« Utoljára szerkesztve: 2015. Szeptember 01. - 15:45:31 írta kubu87 » Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2903 Dátum: 2015. Szeptember 02. - 03:04:45 »

Nos vasárnap lementem Sopronba és vissza, kb 500 km volt. Egyszer odafelé, egyszer visszafelé volt torpanás, de nem dobta be a kódot. Ergo a csőcsere nem oldotta meg a problémát teljesen. 

Kisker áron kb. 20.000,- Ft-ért van új, olvass vissza pár hozzászólással, ott van a cikkszám is. De létezik bontottban is. Cseréje kb. 5 perc. Házilag is meg tudod magad is csinálni.
De ez márrendes, gyári cső.

Azt elfelejtettem írni, hogy új MAP-szezor van kb. ennyiért, mivel az egész abból indult ki, hogy MAP-hibakódot dobott neki a gép. Előtte meg írta, hogy gyári gumipipákat és csövet fog kapni a kocsi egy-két napon belül. Ha új csövekkel is ezt a rángatást csinálja és jön a MAP-hibakód, akkor mese nincs: MAP-csere.
De újabb hibakód nem volt.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2904 Dátum: 2015. Szeptember 02. - 07:34:24 »

Nos vasárnap lementem Sopronba és vissza, kb 500 km volt. Egyszer odafelé, egyszer visszafelé volt torpanás, de nem dobta be a kódot. Ergo a csőcsere nem oldotta meg a problémát teljesen. 

Kisker áron kb. 20.000,- Ft-ért van új, olvass vissza pár hozzászólással, ott van a cikkszám is. De létezik bontottban is. Cseréje kb. 5 perc. Házilag is meg tudod magad is csinálni.
De ez márrendes, gyári cső.

Azt elfelejtettem írni, hogy új MAP-szezor van kb. ennyiért, mivel az egész abból indult ki, hogy MAP-hibakódot dobott neki a gép. Előtte meg írta, hogy gyári gumipipákat és csövet fog kapni a kocsi egy-két napon belül. Ha új csövekkel is ezt a rángatást csinálja és jön a MAP-hibakód, akkor mese nincs: MAP-csere.
De újabb hibakód nem volt.

Ki lett olvasva? A hibatárolóban esetleg lehet még hibakód. Ha nincs, akkor sajnos sanszos, hogy olyan, mint az enyém volt: az világ összes kincséért se jöttünk rá, hogy miért rángat és fuldoklik alapjáraton.

Utólag a "Torpanás és EGR" témában volt egy jó ötlet: tápszivattyú nyomásszabályzó és szűrő.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2905 Dátum: 2015. Szeptember 02. - 10:06:41 »

Mielőtt hajba kaptok az én bajomon... Kacsint Mosolyog
Tegnap elmenten melózni, hazafelé éppen álltam be a garázsba, ahol a bejáratnál egy kis "fekvőrendőr"-szerűségen kell áthajtani. Kicsit kevesebb gázt adtam, leesett a fordulatszám, be is dobta a sárgát.... Ugyanúgy, ahogy az első sárgánál történt, amikor egy dugóban araszoltam.
Pedig látjátok, hogy az elmúlt 500 km az új csővel szinte rendben volt. Akinél ilyen probléma volt, ilyen tünetekkel annál a MAP csere megoldotta a dolgot? Mert én úgy összegeztem az olvasottakat, hogy nem.
Azon tűnődtem, hogy teljesen nem lehet elektronikus ez a MAP, hiszen egy vákumcső megy bele. Csak van ott valami mechanikus elem ami elektronikus jellé alakítja az érzékelt vákum-értéket! Ez a csere mellett szól, de nem szeretnék egy rakás pénzt kidobni sorban minden vacakra és tovább idegeskedni, hogy nem jó a kocsi.
Most a közeljövőben tuti nem lesz időm szervízbe menni, használom így egy darabig.
Nekem alapjáraton csak akkor fuldoklott, amikor bedobta a sárgát első alkalommal. Ezek a torpanásos dolgok azóta mindig akkor vannak, amikor nagyon kicsi gázzal egyenletesen halad a kocsi.
Meg aztán miért dobna MAP hibát P0107-es kóddal, ha tápszivattyú nyomásszabályzó hiba lenne? Guszesznél is volt ilyen hibakód?
Bocs az itteni elmélkedésért, de hátha valakinek akkor jön a szikra amikor ezeket olvassa. Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2906 Dátum: 2015. Szeptember 02. - 11:43:51 »

Mielőtt hajba kaptok az én bajomon... Kacsint Mosolyog
Tegnap elmenten melózni, hazafelé éppen álltam be a garázsba, ahol a bejáratnál egy kis "fekvőrendőr"-szerűségen kell áthajtani. Kicsit kevesebb gázt adtam, leesett a fordulatszám, be is dobta a sárgát.... Ugyanúgy, ahogy az első sárgánál történt, amikor egy dugóban araszoltam.
Pedig látjátok, hogy az elmúlt 500 km az új csővel szinte rendben volt. Akinél ilyen probléma volt, ilyen tünetekkel annál a MAP csere megoldotta a dolgot? Mert én úgy összegeztem az olvasottakat, hogy nem.
Azon tűnődtem, hogy teljesen nem lehet elektronikus ez a MAP, hiszen egy vákumcső megy bele. Csak van ott valami mechanikus elem ami elektronikus jellé alakítja az érzékelt vákum-értéket! Ez a csere mellett szól, de nem szeretnék egy rakás pénzt kidobni sorban minden vacakra és tovább idegeskedni, hogy nem jó a kocsi.
Most a közeljövőben tuti nem lesz időm szervízbe menni, használom így egy darabig.
Nekem alapjáraton csak akkor fuldoklott, amikor bedobta a sárgát első alkalommal. Ezek a torpanásos dolgok azóta mindig akkor vannak, amikor nagyon kicsi gázzal egyenletesen halad a kocsi.
Meg aztán miért dobna MAP hibát P0107-es kóddal, ha tápszivattyú nyomásszabályzó hiba lenne? Guszesznél is volt ilyen hibakód?
Bocs az itteni elmélkedésért, de hátha valakinek akkor jön a szikra amikor ezeket olvassa. Vigyorog Vigyorog

Miért kapnánk hajba?!  Mosolyog Egy épeszű világban a normál viták vihetik előrébb az ügyeket, vagy azokat olvasva pattanhat ki az isteni szikra, ahogy írtad.  Kacsint

Viszont az meg nem elhanyagolható, hogy kicsit szelektíven olvastok vagy nem értitek amit olvastok...

Írtam, hogy ha MAP-hibakódot dob, akkor a levegő oldaról kellene először közelíteni a hibát (MAP, fojtószelepház, csövek, szívósor tömítés, stb.), ha ott pedig minden patyolat, akkor jöhet esetleg szóba a tápszivattyús dolog, tehát az üzemanyag oldal. Tudom milyen gáz az amikor már ki lett cserélve szinte a komplett légoldal a kocsin egy valag pénzért és még mindig vacakol. Viszont az én kocsimon anno nem lett hozzányúlva az üzemanyag rendszerhez, ezért bátorkodtam egy segítő szándékú tippnek bedobni a köztudatban, hogy hátha.

Természetesen azt is megértem, hogy nem akarsz folyamatosan költeni rá vagy jó lesz vagy nem alapon.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2907 Dátum: 2015. Szeptember 02. - 13:52:29 »

Mielőtt hajba kaptok az én bajomon... Kacsint Mosolyog
Tegnap elmenten melózni, hazafelé éppen álltam be a garázsba, ahol a bejáratnál egy kis "fekvőrendőr"-szerűségen kell áthajtani. Kicsit kevesebb gázt adtam, leesett a fordulatszám, be is dobta a sárgát.... Ugyanúgy, ahogy az első sárgánál történt, amikor egy dugóban araszoltam.
Pedig látjátok, hogy az elmúlt 500 km az új csővel szinte rendben volt. Akinél ilyen probléma volt, ilyen tünetekkel annál a MAP csere megoldotta a dolgot? Mert én úgy összegeztem az olvasottakat, hogy nem.
Azon tűnődtem, hogy teljesen nem lehet elektronikus ez a MAP, hiszen egy vákumcső megy bele. Csak van ott valami mechanikus elem ami elektronikus jellé alakítja az érzékelt vákum-értéket! Ez a csere mellett szól, de nem szeretnék egy rakás pénzt kidobni sorban minden vacakra és tovább idegeskedni, hogy nem jó a kocsi.
Most a közeljövőben tuti nem lesz időm szervízbe menni, használom így egy darabig.
Nekem alapjáraton csak akkor fuldoklott, amikor bedobta a sárgát első alkalommal. Ezek a torpanásos dolgok azóta mindig akkor vannak, amikor nagyon kicsi gázzal egyenletesen halad a kocsi.
Meg aztán miért dobna MAP hibát P0107-es kóddal, ha tápszivattyú nyomásszabályzó hiba lenne? Guszesznél is volt ilyen hibakód?
Bocs az itteni elmélkedésért, de hátha valakinek akkor jön a szikra amikor ezeket olvassa. Vigyorog Vigyorog
Na de most nem tudod,  hogy mi a hibakód, ugye?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2908 Dátum: 2015. Szeptember 02. - 18:53:44 »

Mielőtt hajba kaptok az én bajomon... Kacsint Mosolyog
Tegnap elmenten melózni, hazafelé éppen álltam be a garázsba, ahol a bejáratnál egy kis "fekvőrendőr"-szerűségen kell áthajtani. Kicsit kevesebb gázt adtam, leesett a fordulatszám, be is dobta a sárgát.... Ugyanúgy, ahogy az első sárgánál történt, amikor egy dugóban araszoltam.
Pedig látjátok, hogy az elmúlt 500 km az új csővel szinte rendben volt. Akinél ilyen probléma volt, ilyen tünetekkel annál a MAP csere megoldotta a dolgot? Mert én úgy összegeztem az olvasottakat, hogy nem.
Azon tűnődtem, hogy teljesen nem lehet elektronikus ez a MAP, hiszen egy vákumcső megy bele. Csak van ott valami mechanikus elem ami elektronikus jellé alakítja az érzékelt vákum-értéket! Ez a csere mellett szól, de nem szeretnék egy rakás pénzt kidobni sorban minden vacakra és tovább idegeskedni, hogy nem jó a kocsi.
Most a közeljövőben tuti nem lesz időm szervízbe menni, használom így egy darabig.
Nekem alapjáraton csak akkor fuldoklott, amikor bedobta a sárgát első alkalommal. Ezek a torpanásos dolgok azóta mindig akkor vannak, amikor nagyon kicsi gázzal egyenletesen halad a kocsi.
Meg aztán miért dobna MAP hibát P0107-es kóddal, ha tápszivattyú nyomásszabályzó hiba lenne? Guszesznél is volt ilyen hibakód?
Bocs az itteni elmélkedésért, de hátha valakinek akkor jön a szikra amikor ezeket olvassa. Vigyorog Vigyorog
Na de most nem tudod,  hogy mi a hibakód, ugye?
A MAP szenzor vákuumcsöve-de bármely egyébb vákuummal működtetett alkatrészre igaz- elég tág határok között mindegy, hogy 2 mm, vagy akár 6 mm belső átmérővel bír. Csupán a működtetni kívánt alkatrész reakció idejét módosítja. Ergo, ha a gyári MAP szenzor csövét egy vastagabbra cserélitek, semmi baj nem történik. Ez nem fog hibakódot generálni. Fizika uraim, egyszerű fizika. A MAP szenzor egyébként mérhető. A belső szerkezetébe nem érdemes "belemenni", mert nem javítható. Csupán egy pontos vákuumpumpa, oszcilloszkóp, gyári adat kell hozzá. Így lehet ellenőrizni, hogy adott vákuum érték esetén hány voltos feszültség jelenik meg a jelvezetéken. Vagy egyszerűen kell egy cseredarab. Vagy egy autószerelő.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2909 Dátum: 2015. Szeptember 03. - 02:30:51 »

Mielőtt hajba kaptok az én bajomon... Kacsint Mosolyog
Tegnap elmenten melózni, hazafelé éppen álltam be a garázsba, ahol a bejáratnál egy kis "fekvőrendőr"-szerűségen kell áthajtani. Kicsit kevesebb gázt adtam, leesett a fordulatszám, be is dobta a sárgát.... Ugyanúgy, ahogy az első sárgánál történt, amikor egy dugóban araszoltam.
Pedig látjátok, hogy az elmúlt 500 km az új csővel szinte rendben volt. Akinél ilyen probléma volt, ilyen tünetekkel annál a MAP csere megoldotta a dolgot? Mert én úgy összegeztem az olvasottakat, hogy nem.
Azon tűnődtem, hogy teljesen nem lehet elektronikus ez a MAP, hiszen egy vákumcső megy bele. Csak van ott valami mechanikus elem ami elektronikus jellé alakítja az érzékelt vákum-értéket! Ez a csere mellett szól, de nem szeretnék egy rakás pénzt kidobni sorban minden vacakra és tovább idegeskedni, hogy nem jó a kocsi.
Most a közeljövőben tuti nem lesz időm szervízbe menni, használom így egy darabig.
Nekem alapjáraton csak akkor fuldoklott, amikor bedobta a sárgát első alkalommal. Ezek a torpanásos dolgok azóta mindig akkor vannak, amikor nagyon kicsi gázzal egyenletesen halad a kocsi.
Meg aztán miért dobna MAP hibát P0107-es kóddal, ha tápszivattyú nyomásszabályzó hiba lenne? Guszesznél is volt ilyen hibakód?
Bocs az itteni elmélkedésért, de hátha valakinek akkor jön a szikra amikor ezeket olvassa. Vigyorog Vigyorog
Na de most nem tudod,  hogy mi a hibakód, ugye?
A MAP szenzor vákuumcsöve-de bármely egyébb vákuummal működtetett alkatrészre igaz- elég tág határok között mindegy, hogy 2 mm, vagy akár 6 mm belső átmérővel bír. Csupán a működtetni kívánt alkatrész reakció idejét módosítja. Ergo, ha a gyári MAP szenzor csövét egy vastagabbra cserélitek, semmi baj nem történik. Ez nem fog hibakódot generálni. Fizika uraim, egyszerű fizika. A MAP szenzor egyébként mérhető. A belső szerkezetébe nem érdemes "belemenni", mert nem javítható. Csupán egy pontos vákuumpumpa, oszcilloszkóp, gyári adat kell hozzá. Így lehet ellenőrizni, hogy adott vákuum érték esetén hány voltos feszültség jelenik meg a jelvezetéken. Vagy egyszerűen kell egy cseredarab. Vagy egy autószerelő.
Vagy egy sör.
 Vigyorog
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Oldalak: 1 ... 192 193 [194] 195 196 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!