Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 29. - 14:33:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 190 191 [192] 193 194 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 564939 alkalommal)
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2865 Dátum: 2015. Augusztus 04. - 19:49:57 »

Off autó citroen berlingo 1.6 diesel.
Öcsémék Hrvatskaban nyaralnak, de lefele úton már furcsa hangok jöttek a motorból. Egy kattogó hang a motor fordulatszámának emelkedésére gyorsul, valamint égett szaggal és enyhe füsttel párosul a motortérből. A helyi szaki szerint injektor probléma, de azzal nem tud mit kezdeni. Szerinte talán hazaérnek vele...
 A másik dolog, hogy a generátor elvileg túltölti az akksit és emiatt nem indult reggel a kocsi, plusz az akksi fel is robbanhat állítólag, de ezt elvileg tudja orvosolni a helyi erő.

Közel sem vagyok szakember, de furcsa mindkét eset. A rutinos rókákat kérdezném, hogy láttak-e tapasztaltak-e már ilyet és merjenek-e vele hazajönni?
(Zárójeleben tenném hozzá, hogy ezért sem árt rendesen szervizelni a kocsikat, de minimum átnézetni nagyobb út előtt....de hát a családomnak beszélhetek....)
Közben eszembe jutott, hogy a múltkor láttam, hogy a motorháztető belső szigeteléséből hullott ki a szivacs a motortérbe és lehet a meleg motortérben az sem tesz jót a cuccoknak. De öcsém erre is csak legyintett anno....tiszta apja 
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2866 Dátum: 2015. Augusztus 05. - 03:48:36 »

Off autó citroen berlingo 1.6 diesel.
Öcsémék Hrvatskaban nyaralnak, de lefele úton már furcsa hangok jöttek a motorból. Egy kattogó hang a motor fordulatszámának emelkedésére gyorsul, valamint égett szaggal és enyhe füsttel párosul a motortérből. A helyi szaki szerint injektor probléma, de azzal nem tud mit kezdeni. Szerinte talán hazaérnek vele...
 A másik dolog, hogy a generátor elvileg túltölti az akksit és emiatt nem indult reggel a kocsi, plusz az akksi fel is robbanhat állítólag, de ezt elvileg tudja orvosolni a helyi erő.

Közel sem vagyok szakember, de furcsa mindkét eset. A rutinos rókákat kérdezném, hogy láttak-e tapasztaltak-e már ilyet és merjenek-e vele hazajönni?
(Zárójeleben tenném hozzá, hogy ezért sem árt rendesen szervizelni a kocsikat, de minimum átnézetni nagyobb út előtt....de hát a családomnak beszélhetek....)
Közben eszembe jutott, hogy a múltkor láttam, hogy a motorháztető belső szigeteléséből hullott ki a szivacs a motortérbe és lehet a meleg motortérben az sem tesz jót a cuccoknak. De öcsém erre is csak legyintett anno....tiszta apja 
1.6. Hdi? Melyik évből? PUG 207 kerepelő hang+égett olajszag turbó halálát vetítette előre. Nem tudom, ugyanaz a motor-e.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2867 Dátum: 2015. Augusztus 05. - 13:02:21 »

Igen 1.6 HDI, 2008-as. Elvileg nyomaték gyengülést nem érez öcsém...
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2868 Dátum: 2015. Augusztus 06. - 12:09:06 »

Igen 1.6 HDI, 2008-as. Elvileg nyomaték gyengülést nem érez öcsém...
Ott sem éreztek. Használtan vették, elkezdett csörögni, aztán szétrepült. Nem volt rendesen karban tartva.Van bontott, de az sem olcsó.
Namost többnyire tudjuk, hogyan kell használni a turbós autókat. Tőled meg azt is, az öcséd milyen gazda.

Szerény véleményem szerint: lutri.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
fwolfy
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


« Hozzászólás #2869 Dátum: 2015. Augusztus 16. - 13:21:09 »

Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy milyen időközönként kell max cserélni a vezérműszíjat?
A gondom az, hogy most jöttem vissza Németországba és találtam meg egy munkalapot az autóhoz. 103000Km-nél volt a csere (tavaly október elején). Nem tervezem,h hazamegyek karácsonyig, igy min 20000km még belemegy és most áll a 155000km-ren. mi a véleményetek? Nekem létszükséglet az autó és nem lenne jó, ha megadná magát, de itt csillagászati összeg lenne a csere.

Köszi a válaszokat.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2870 Dátum: 2015. Augusztus 16. - 14:32:10 »

Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy milyen időközönként kell max cserélni a vezérműszíjat?
A gondom az, hogy most jöttem vissza Németországba és találtam meg egy munkalapot az autóhoz. 103000Km-nél volt a csere (tavaly október elején). Nem tervezem,h hazamegyek karácsonyig, igy min 20000km még belemegy és most áll a 155000km-ren. mi a véleményetek? Nekem létszükséglet az autó és nem lenne jó, ha megadná magát, de itt csillagászati összeg lenne a csere.

Köszi a válaszokat.

60.000KM vagy 4 év  nem kockáztatnék
Naplózva

70/4334431
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2871 Dátum: 2015. Augusztus 21. - 20:44:28 »

Keddi nap folyamán Pesten leszek igény esetén alkatrészben és hibakódolvasásban tudok segíteni
Naplózva

70/4334431
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2872 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 08:51:09 »

Kis tanácsra lenne szükségem. Pár hete váltásoknál, motorfék ráfutásnál mintha nagyobbat rántana a kocsi a normálisnál. Meleg indításnál meg nem olyan beröffenős hangon indult, hanem amolyan...villanymotorosan..."elindulok na" stílusban, mintha nem lennének meg az égés feltételei teljesen....Tegnap kirándultunk és egy kettesbe visszakapcsolásnál amolyan szélvédőlefejelős bebólintás volt. Néha szokott ilyent, nem foglalkoztam vele, pláne hogy ment a légkondi. Viszont utána egyenletes 80-as tempónál rántott/bebólintott és sárga lámpa. Leálltam. Látszatra semmi különös, négy indítással eloltottam a lámpát, hogy megint észrevegyem ha a hiba jelentkezik. Nem kellett sokat várni úgy 20 km múlva jött is megint a lámpa. Ekkor már nem állítottam le, mert féltem, hogy ott maradok és 80 km-re a lakástól nem volt kedvem 112-t hívni, pláne hogy még nem is vagyok öamtc tag. Kímélő tempóban jöttünk a pályán, még volt 3 bebólintás egyik elég durva volt, azt hittem leáll, olyan volt, mintha úgy 2-3 mp-ig nem lett volna gyújtás. Egy forgalmas autópályán, pláne előzésnél elég ijesztő volt.  Utána viszont hazáig 50 km-en át semmi. Ma reggel irány a szervíz, kiolvasták, P0107 (vagy 0104, de asszem 0107 volt), azt mondták, hogy MAP szenzor. Levették a burkolatot, egy kis gumipipa a kanyarban ki van töredezve. Most ideiglenesen megoldották egy normál gumicsővel, mivel holnap Németországba kell mennem. Kérdeztem, mi lehet rossz esetben, ha nem ez volt a baj, hanem a MAP rossz. Azt mondták, hogy ettől még nem szabad lerohadni, csak így bólogat, rángat. Gyári csövet megrendelték, 1-2 nap és jön, addig menjek vele és ha fennáll a hiba akkor rendelnek MAP-ot is. Hazajöttem vele, eddig szépen megy, az elmúlt hetekben tapasztalt gázadás/váltás/motorfék üzemekben tapasztalt bólintás, rángatás sem tapasztalható. Szerintetek elilndulhatok így vele hosszabb útra? Járóképes marad az autó, ha mégis MAP lesz a ludas? Mennyi otthon egy ilyen szenzor?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2873 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 14:53:15 »

Kis tanácsra lenne szükségem. Pár hete váltásoknál, motorfék ráfutásnál mintha nagyobbat rántana a kocsi a normálisnál. Meleg indításnál meg nem olyan beröffenős hangon indult, hanem amolyan...villanymotorosan..."elindulok na" stílusban, mintha nem lennének meg az égés feltételei teljesen....Tegnap kirándultunk és egy kettesbe visszakapcsolásnál amolyan szélvédőlefejelős bebólintás volt. Néha szokott ilyent, nem foglalkoztam vele, pláne hogy ment a légkondi. Viszont utána egyenletes 80-as tempónál rántott/bebólintott és sárga lámpa. Leálltam. Látszatra semmi különös, négy indítással eloltottam a lámpát, hogy megint észrevegyem ha a hiba jelentkezik. Nem kellett sokat várni úgy 20 km múlva jött is megint a lámpa. Ekkor már nem állítottam le, mert féltem, hogy ott maradok és 80 km-re a lakástól nem volt kedvem 112-t hívni, pláne hogy még nem is vagyok öamtc tag. Kímélő tempóban jöttünk a pályán, még volt 3 bebólintás egyik elég durva volt, azt hittem leáll, olyan volt, mintha úgy 2-3 mp-ig nem lett volna gyújtás. Egy forgalmas autópályán, pláne előzésnél elég ijesztő volt.  Utána viszont hazáig 50 km-en át semmi. Ma reggel irány a szervíz, kiolvasták, P0107 (vagy 0104, de asszem 0107 volt), azt mondták, hogy MAP szenzor. Levették a burkolatot, egy kis gumipipa a kanyarban ki van töredezve. Most ideiglenesen megoldották egy normál gumicsővel, mivel holnap Németországba kell mennem. Kérdeztem, mi lehet rossz esetben, ha nem ez volt a baj, hanem a MAP rossz. Azt mondták, hogy ettől még nem szabad lerohadni, csak így bólogat, rángat. Gyári csövet megrendelték, 1-2 nap és jön, addig menjek vele és ha fennáll a hiba akkor rendelnek MAP-ot is. Hazajöttem vele, eddig szépen megy, az elmúlt hetekben tapasztalt gázadás/váltás/motorfék üzemekben tapasztalt bólintás, rángatás sem tapasztalható. Szerintetek elilndulhatok így vele hosszabb útra? Járóképes marad az autó, ha mégis MAP lesz a ludas? Mennyi otthon egy ilyen szenzor?

Nyugodtan mehetsz vele, max. ránt, de nem fog otthagyni az út szélén.
Viszont a gyári gumipipa + műanyag csövecske szükséges, mert sokunknál a barkács jellegű 6-os üzemanyagvezeték cső-pótlék nem jött be hosszú távon. Bár nálam végül az eladásig nem jöttünk rá mi okozta a rángatózást már gyári alkatrészekkel is...
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2874 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 16:44:39 »

Köszönöm kubu87 a tanácsot! Remélem minden rendben lesz! Bár most, hogy voltam vele egy 25 km-es kanyaron kétszer is volt pici rántás, de lámpa nem villant ki. Mondták, hogy menjek vele ma és próbáljam, de egy tank benzint mégsem akarok kifurikázni...meddig menjek? Bécsig? :-) Gyári csövet mindenképp beleteszem ha megjön és imádkozom, hogy ne kelljen a MAP szenzor is! :-) Ja..közben eszembe jutott...tegnap azután kezdődött ez az egész problémakör, miután légkondit kapcsoltam. Van valami köze ehhez a vákum rendszerhez, MAP szenzorhoz elektromosan is a légkondinak, vagy csak megemeli a fordulatszámot a bekapcsolásnál és ennyi?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #2875 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 17:02:51 »

Az miért van, hogy a lacettiben 60000 opel astra-ban 160000 km a vezérlés csere?
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2876 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 19:29:07 »

Köszönöm kubu87 a tanácsot! Remélem minden rendben lesz! Bár most, hogy voltam vele egy 25 km-es kanyaron kétszer is volt pici rántás, de lámpa nem villant ki. Mondták, hogy menjek vele ma és próbáljam, de egy tank benzint mégsem akarok kifurikázni...meddig menjek? Bécsig? :-) Gyári csövet mindenképp beleteszem ha megjön és imádkozom, hogy ne kelljen a MAP szenzor is! :-) Ja..közben eszembe jutott...tegnap azután kezdődött ez az egész problémakör, miután légkondit kapcsoltam. Van valami köze ehhez a vákum rendszerhez, MAP szenzorhoz elektromosan is a légkondinak, vagy csak megemeli a fordulatszámot a bekapcsolásnál és ennyi?

Szerintem közvetlen elektronikus kapcsolat nincs a légkondi kompresszor és a MAP között, viszont a kompresszor egy plusz fojtás a rendszeren, amit kompenzálni kell, azt pedig több üzemanyag és levegő keverékével tudja az ECU. Mivel a MAP (Manifold Air Pressure) egy nyomásmérő szenzor, így a többlet levegő igény a normál üzemállapohoz képest más nyomásviszonyt jelent a szívó ágban, így végtére is hatással van rá, de szerény véleményem szerint csak közvetve. (Szakemberek cáfoljanak bátran, ha hülyeséget írtam!)  Mosolyog

Egyébként a MAP szenzor állítólag ritkán szokott kinyiffanni, de persze nem példa nélküli.
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2877 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 19:41:37 »

Az miért van, hogy a lacettiben 60000 opel astra-ban 160000 km a vezérlés csere?

Egy benzines Lacsiban hivatalosan 90.000 km, ha jól tudom, de mivel ezeket a vasakat ildomos pörgetni, így nem árt a 4 év/60.000 km.

A benzines Opel Astra elég tág fogalom (F-től I-ig) rengeteg féle motorral, sokféle teljesítménnyel. Az se mindegy gondolom, hogy azt a 160.000 km-et 3 vagy 8 év alatt pakolják bele a motorba.

Ráadásul hiába hangoztatják sokan, a Lacetti motorok egyáltalán nem német Opel motorok némi átdolgozással. Az 1,4-es és az 1,6-os koreai eredetű motorok, az 1,8-as meg ausztrál cucc.

Talán ezek miatt vannak jelentős különbségek.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2878 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 19:47:25 »

Az miért van, hogy a lacettiben 60000 opel astra-ban 160000 km a vezérlés csere?

mivel más a motor...
egy csavarja sem egyezik
de opelnél sincs 160000
Naplózva

70/4334431
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2879 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 19:48:28 »

Az miért van, hogy a lacettiben 60000 opel astra-ban 160000 km a vezérlés csere?

Egy benzines Lacsiban hivatalosan 90.000 km, ha jól tudom, de mivel ezeket a vasakat ildomos pörgetni, így nem árt a 4 év/60.000 km.

A benzines Opel Astra elég tág fogalom (F-től I-ig) rengeteg féle motorral, sokféle teljesítménnyel. Az se mindegy gondolom, hogy azt a 160.000 km-et 3 vagy 8 év alatt pakolják bele a motorba.

Ráadásul hiába hangoztatják sokan, a Lacetti motorok egyáltalán nem német Opel motorok némi átdolgozással. Az 1,4-es és az 1,6-os koreai eredetű motorok, az 1,8-as meg ausztrál cucc.

Talán ezek miatt vannak jelentős különbségek.


sose volt 90000km mindig is 60.000,diesel más tészta
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 190 191 [192] 193 194 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!