Yeti
|
|
« Hozzászólás #2310 Dátum: 2011. December 19. - 14:19:17 » |
|
Elkapott a vezérhangya. A Lacettiben a kilométer óra számláló vajon milyen jelet kap? Gondolom egy jelsorozatot, de milyet, és mekkorát? Szeretnék csinálni egy alternatív napi km számlálót, a pontosabb gáz/benzin futás rögzítéséhez. Ezt úgy képzelem, hogy együtt számolna a napi számlálóval, mindaddig, míg a gáz be nem kapcsol. Azt meg egyszerű figyeltetni a mágnesszelep vezérlésével. Így tankoláskor csak le kellene vonnom a napi számláló értékéből az alternatívét. Mert az csak a benzin üzemét rögzítené.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #2311 Dátum: 2011. December 19. - 23:00:47 » |
|
Elkapott a vezérhangya. A Lacettiben a kilométer óra számláló vajon milyen jelet kap? Gondolom egy jelsorozatot, de milyet, és mekkorát? Szeretnék csinálni egy alternatív napi km számlálót, a pontosabb gáz/benzin futás rögzítéséhez. Ezt úgy képzelem, hogy együtt számolna a napi számlálóval, mindaddig, míg a gáz be nem kapcsol. Azt meg egyszerű figyeltetni a mágnesszelep vezérlésével. Így tankoláskor csak le kellene vonnom a napi számláló értékéből az alternatívét. Mert az csak a benzin üzemét rögzítené.
Yeti! Akkor Te még nálam is jobban ráérsz. Tedd úgy, hogy az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz. Talán? Vagy nem? Gondolkodj! Ja, és a hangyát taposd el, mielőtt begolyózol! Nem jók a bogarak fejben, fülben.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. December 19. - 23:02:32 írta ladigidy »
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Yeti
|
|
« Hozzászólás #2312 Dátum: 2011. December 20. - 06:52:58 » |
|
Elkapott a vezérhangya. A Lacettiben a kilométer óra számláló vajon milyen jelet kap? Gondolom egy jelsorozatot, de milyet, és mekkorát? Szeretnék csinálni egy alternatív napi km számlálót, a pontosabb gáz/benzin futás rögzítéséhez. Ezt úgy képzelem, hogy együtt számolna a napi számlálóval, mindaddig, míg a gáz be nem kapcsol. Azt meg egyszerű figyeltetni a mágnesszelep vezérlésével. Így tankoláskor csak le kellene vonnom a napi számláló értékéből az alternatívét. Mert az csak a benzin üzemét rögzítené.
Yeti! Akkor Te még nálam is jobban ráérsz. Tedd úgy, hogy az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz. Talán? Vagy nem? Gondolkodj! Ja, és a hangyát taposd el, mielőtt begolyózol! Nem jók a bogarak fejben, fülben. Én ennél azért problémásabb vagyok. Nem szoktam tele nyomni benzinnel. Minek? Havi 20L-t pörkölök el belőle. Josh szerint (Chevyklub) I2C buszon kapja az adatokat az ECU-tól a kijelző. Ezt majd az ünnepek alatt meglesem. A bajom ezzel csak az, hogy ezt nem ismerem, és erre ha rácsatolok egy eszközt lehet megfekszik. Azt meg nem szeretném. Mivel egy adott kommunikációs csatornán egy cím alatt egy eszköz szerepelhet. Különben honnan tudná ki kicsoda. Az ikrek sem tökéletesen egyformák, így nem érdemes klónozni a kijelzőt. Viszont ha PIC-el csinálnék egy bus analizátort, és sikerülne kinyerni az adatcsomagot, azzal előrébb lennék. De ez már nagy falat nekem. De akkor is kitalálok valamit. Meglátjuk mi lesz. A hangyák már termeszek, és várat építenek, és ez jó, legalábbis ezt mondják a hangok a fejemben.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Yeti
|
|
« Hozzászólás #2313 Dátum: 2011. December 20. - 17:57:56 » |
|
az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz.
Erre akartam igazából válaszolni, de rohantam egész nap. A gond az, azaz nem gond, csak engem zavar, hogy nem tudom leállítani a számlálást. Mert elindulok, megyek X km-t benzinnel, majd átvált gázra. Nekem ez a két adat kell. Hogy egy tank gázból a megtett km mennyi volt valójában. Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz. Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #2314 Dátum: 2011. December 20. - 18:35:49 » |
|
az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz.
Erre akartam igazából válaszolni, de rohantam egész nap. A gond az, azaz nem gond, csak engem zavar, hogy nem tudom leállítani a számlálást. Mert elindulok, megyek X km-t benzinnel, majd átvált gázra. Nekem ez a két adat kell. Hogy egy tank gázból a megtett km mennyi volt valójában. Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz. Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot. Nekem garázsban van, hipp- hopp átvált gázra nem sokkal indulás után. Ha meg már melegen újra indulok, akkor pláne gyorsan vált. Ha hidegen, akkor se kell túl sokat menni, max 2 km-t. Legalábbis eddig. De őszintén az nem érdekel, hogy decire miből, mikor mennyi fogy, csak az összkép. Ha volna erre igazi mód, akkor egyszer- kétszer megnézném, utána meg már nem érdekelne. Ez így van általában a mindent tudó fedélzeti computerrel is, míg új, addig mindent megnéz az ember, utána meg már csak autózik, és legfeljebb az átlagokat nézi. Szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #2315 Dátum: 2011. December 20. - 19:03:24 » |
|
Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz. Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot. Papir és ceruza. Indulásnál felírod a km állást, átváltásnál meg szintén. Ennél egyszerűbb nincs.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Yeti
|
|
« Hozzászólás #2316 Dátum: 2011. December 20. - 19:06:18 » |
|
Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz. Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot. Papir és ceruza. Indulásnál felírod a km állást, átváltásnál meg szintén. Ennél egyszerűbb nincs. Jah városban talán menne. De én a hegyekben meg nem állok, csak vadnak. Kitalálom, megvalósítom, és sorozatgyártok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #2317 Dátum: 2011. December 20. - 19:07:27 » |
|
Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz. Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot. Papir és ceruza. Indulásnál felírod a km állást, átváltásnál meg szintén. Ennél egyszerűbb nincs. Jah városban talán menne. De én a hegyekben meg nem állok, csak vadnak. Kitalálom, megvalósítom, és sorozatgyártok. Nem kell ahhoz megállni.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
raczjani
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #2318 Dátum: 2011. December 21. - 22:06:13 » |
|
Sziasztok,
Vettünk egy 2006-os Lacettit. Az első lengéscsillapítók annyira kemények, hogy nulla a rugózása. Hol lehet kapni(rendelni) kicsi pénzért normális rugózásút? HELP !!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #2319 Dátum: 2011. December 21. - 22:20:14 » |
|
Sziasztok,
Vettünk egy 2006-os Lacettit. Az első lengéscsillapítók annyira kemények, hogy nulla a rugózása. Hol lehet kapni(rendelni) kicsi pénzért normális rugózásút? HELP !!
Körülnézhetsz alkatrészüzletekben pl. Bárdi, Unix, Láng, szerintem bármelyik típus jobb a gyárinál. Legolcsóbban akkor jársz, ha megkeresed Leonel-t.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #2320 Dátum: 2011. December 23. - 14:30:19 » |
|
Elkapott a vezérhangya. A Lacettiben a kilométer óra számláló vajon milyen jelet kap? Gondolom egy jelsorozatot, de milyet, és mekkorát? Szeretnék csinálni egy alternatív napi km számlálót, a pontosabb gáz/benzin futás rögzítéséhez. Ezt úgy képzelem, hogy együtt számolna a napi számlálóval, mindaddig, míg a gáz be nem kapcsol. Azt meg egyszerű figyeltetni a mágnesszelep vezérlésével. Így tankoláskor csak le kellene vonnom a napi számláló értékéből az alternatívét. Mert az csak a benzin üzemét rögzítené.
Yeti! Akkor Te még nálam is jobban ráérsz. Tedd úgy, hogy az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz. Talán? Vagy nem? Gondolkodj! Ja, és a hangyát taposd el, mielőtt begolyózol! Nem jók a bogarak fejben, fülben. Én ennél azért problémásabb vagyok. Nem szoktam tele nyomni benzinnel. Minek? Havi 20L-t pörkölök el belőle. Josh szerint (Chevyklub) I2C buszon kapja az adatokat az ECU-tól a kijelző. Ezt majd az ünnepek alatt meglesem. A bajom ezzel csak az, hogy ezt nem ismerem, és erre ha rácsatolok egy eszközt lehet megfekszik. Azt meg nem szeretném. Mivel egy adott kommunikációs csatornán egy cím alatt egy eszköz szerepelhet. Különben honnan tudná ki kicsoda. Az ikrek sem tökéletesen egyformák, így nem érdemes klónozni a kijelzőt. Viszont ha PIC-el csinálnék egy bus analizátort, és sikerülne kinyerni az adatcsomagot, azzal előrébb lennék. De ez már nagy falat nekem. De akkor is kitalálok valamit. Meglátjuk mi lesz. A hangyák már termeszek, és várat építenek, és ez jó, legalábbis ezt mondják a hangok a fejemben. A mi autónk még nem a buszos kommunikációt használja. A sebességmérő impulzus jelet használ - szinusz vagy négyszög, nem emlékszem rá. A tempót a freki változtatásával érzékeli. Oszcillátorral leméred, és képben vagy. A Km számláló ráadásul nem is használja az ECU-t, közvetlenül a jeladóról kapja a jelet. Jeladó a motortérben, kuplung harang tűzfal felőli oldalán. Kapcsolási rajz a szervizdoksiban: Electrical Wiring Diagrams -> LHD -> 26.Cluster útvonalon.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
|
« Hozzászólás #2321 Dátum: 2011. December 28. - 16:24:39 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #2322 Dátum: 2011. December 28. - 16:28:58 » |
|
Nem fagydugó, a szelepfedél tömítés része. Motorolaj szokott szivárogni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #2323 Dátum: 2011. December 28. - 17:16:46 » |
|
Nem fagydugó, a szelepfedél tömítés része. Motorolaj szokott szivárogni.
Szerintem az a gyújtás elosztó helye, ha lenne. Jól gondolom?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #2324 Dátum: 2011. December 28. - 17:24:25 » |
|
Nem fagydugó, a szelepfedél tömítés része. Motorolaj szokott szivárogni.
Szerintem az a gyújtás elosztó helye, ha lenne. Jól gondolom? Nem igazán. Alapból a vezérmű tengely csapágyazás megmunkálás (technológiai) furata. (vonalba fúrás) Igen sok két vezérmű tengelyes motornál megtalálható.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|