captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #2295 Dátum: 2011. December 12. - 23:13:25 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #2296 Dátum: 2011. December 13. - 08:22:10 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. semmi nincs kiépítve teljesen önálló rendszer a tempomat,az astra teljesen más rendszer mivel CAN-BUSos autó az hogy a 2 jelvezetéken többinfo meg nem számít
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #2297 Dátum: 2011. December 13. - 12:48:10 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. Akkor ezt nem fogom megtudni... viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal. A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #2298 Dátum: 2011. December 13. - 14:39:54 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. Akkor ezt nem fogom megtudni... viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal. A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam. Ez szerintem is így van...mármint a fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Conv
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
|
|
« Hozzászólás #2299 Dátum: 2011. December 13. - 15:02:35 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. Akkor ezt nem fogom megtudni... viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal. A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam. Ez szerintem is így van...mármint a fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki. Nekem is az a tapasztalatom - 6 évi tempomat tapasztalattal más típusú autón -, hogy szignifikáns üzemanyag megtakarítás jelentkezik használatával! Szakszerű magyarázatot nem tudok prezentálni, de a tapasztalataim teljesen világosak.Úgy gondolom, talán a full gázzal való gyorsítás többlet fogyasztását sokszorosan kompenzálja a szigorúan beállított sebességgel való folyamatos haladás kiegyensúlyozottsága, szemben a lábunk és hiányos ezirányú figyelmünk miatti folyamatos gyorsítás-lassítás benzin többlet igényével.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #2300 Dátum: 2011. December 13. - 16:54:39 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. Akkor ezt nem fogom megtudni... viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal. A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam. Ez szerintem is így van...mármint a fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki. Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani. És van benne sebességhatároló funkció!
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #2301 Dátum: 2011. December 13. - 21:06:17 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. Akkor ezt nem fogom megtudni... viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal. A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam. Ez szerintem is így van...mármint a fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki. Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani. És van benne sebességhatároló funkció! azért elég kényelmes dolog én már csak tudom pláne ha falvakon megy át az ember egyszerű tartani vele az 50et
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #2302 Dátum: 2011. December 13. - 21:44:10 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. Akkor ezt nem fogom megtudni... viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal. A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam. Ez szerintem is így van...mármint a fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki. Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani. És van benne sebességhatároló funkció! Igazán értelme automata váltósban van a tempomatnak. Manuális váltóval hidd el, hogy pl egy emelkedőnél meghúzza akár totál gázra is hogy ötödikben fel tudjon menni a sebesség tartásával! Na akkor nem semmi, amit legurít a torkán! Ellenben tempomat nélküliben ha te látod a dombot, akár lendületet is vehetsz, avagy visszaválthatsz. Kollégám már többször tesztelte így is úgy is és nem volt értékelhető megtakarítás tempomattal sem (manuális váltós). Szubjektív véleményem még, hogy annyira nem szeretem ha egy autó helyettem gondolkodik, én szeretek vezetni. A másik érv szokott lenni még a tempomat mellett, hogy a pályán elfáradhat a jobb láb 2-300 km alatt. No ezzel sem húzzák ki a zsebemből a tempomat árát, ugyanis ennyi km-enként tuti meg is állok kicsit megmozgatni a tagjaimat, mert amim először elfárad, az nem a lábfejem.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #2303 Dátum: 2011. December 14. - 23:56:12 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. Akkor ezt nem fogom megtudni... viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal. A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam. Ez szerintem is így van...mármint a fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki. Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani. És van benne sebességhatároló funkció! Igazán értelme automata váltósban van a tempomatnak. Manuális váltóval hidd el, hogy pl egy emelkedőnél meghúzza akár totál gázra is hogy ötödikben fel tudjon menni a sebesség tartásával! Na akkor nem semmi, amit legurít a torkán! Ellenben tempomat nélküliben ha te látod a dombot, akár lendületet is vehetsz, avagy visszaválthatsz. Kollégám már többször tesztelte így is úgy is és nem volt értékelhető megtakarítás tempomattal sem (manuális váltós). Szubjektív véleményem még, hogy annyira nem szeretem ha egy autó helyettem gondolkodik, én szeretek vezetni. A másik érv szokott lenni még a tempomat mellett, hogy a pályán elfáradhat a jobb láb 2-300 km alatt. No ezzel sem húzzák ki a zsebemből a tempomat árát, ugyanis ennyi km-enként tuti meg is állok kicsit megmozgatni a tagjaimat, mert amim először elfárad, az nem a lábfejem. Ja, de neked nem ötször műtötték a térded. Autócserére még nem telik, tempomatra igen.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #2304 Dátum: 2011. December 15. - 07:52:50 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. Akkor ezt nem fogom megtudni... viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal. A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam. Ez szerintem is így van...mármint a fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki. Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani. És van benne sebességhatároló funkció! Igazán értelme automata váltósban van a tempomatnak. Manuális váltóval hidd el, hogy pl egy emelkedőnél meghúzza akár totál gázra is hogy ötödikben fel tudjon menni a sebesség tartásával! Na akkor nem semmi, amit legurít a torkán! Ellenben tempomat nélküliben ha te látod a dombot, akár lendületet is vehetsz, avagy visszaválthatsz. Kollégám már többször tesztelte így is úgy is és nem volt értékelhető megtakarítás tempomattal sem (manuális váltós). Szubjektív véleményem még, hogy annyira nem szeretem ha egy autó helyettem gondolkodik, én szeretek vezetni. A másik érv szokott lenni még a tempomat mellett, hogy a pályán elfáradhat a jobb láb 2-300 km alatt. No ezzel sem húzzák ki a zsebemből a tempomat árát, ugyanis ennyi km-enként tuti meg is állok kicsit megmozgatni a tagjaimat, mert amim először elfárad, az nem a lábfejem. Ja, de neked nem ötször műtötték a térded. Autócserére még nem telik, tempomatra igen. pedig tudok 1 eladó tempomatot csak jár vele 1 autó is
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #2305 Dátum: 2011. December 15. - 08:43:19 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki. Nem, de olyasmi, ha jól értem. Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád. Akkor ezt nem fogom megtudni... viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal. A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam. Ez szerintem is így van...mármint a fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki. Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani. És van benne sebességhatároló funkció! Igazán értelme automata váltósban van a tempomatnak. Manuális váltóval hidd el, hogy pl egy emelkedőnél meghúzza akár totál gázra is hogy ötödikben fel tudjon menni a sebesség tartásával! Na akkor nem semmi, amit legurít a torkán! Ellenben tempomat nélküliben ha te látod a dombot, akár lendületet is vehetsz, avagy visszaválthatsz. Kollégám már többször tesztelte így is úgy is és nem volt értékelhető megtakarítás tempomattal sem (manuális váltós). Szubjektív véleményem még, hogy annyira nem szeretem ha egy autó helyettem gondolkodik, én szeretek vezetni. A másik érv szokott lenni még a tempomat mellett, hogy a pályán elfáradhat a jobb láb 2-300 km alatt. No ezzel sem húzzák ki a zsebemből a tempomat árát, ugyanis ennyi km-enként tuti meg is állok kicsit megmozgatni a tagjaimat, mert amim először elfárad, az nem a lábfejem. Ja, de neked nem ötször műtötték a térded. Autócserére még nem telik, tempomatra igen. Sejtettem, hogy ez van a dologban...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #2306 Dátum: 2011. December 15. - 23:07:47 » |
|
Olvasom a tempomat hozzászólásoknál, hogy dombra fel maxi gázzal gyorsít az autó, az mekkora fogyasztással jár. És mi van a domb túloldalán? Üa. fogyi minimál lefelé, vagy nem? 1.6 crtdi octavia Nyíregyháza- Budapest- Nyíregyháza tempomat tapasztalat 130km/h val: - hosszú egyenes szakasz: 4,7 liter átlag fogyi - enyhébb emelkedő 5,2 liter átlag fogyi - emelkedő- Gödöllő környéke, azt követő szakasz: 5,7 liter- 7,2 literig, lefelé 0,3-0,5 liter - Bp előtti kb 20 km es szakasz 4,7 liter. Oda- vissza úton nem fogyott el még egy fél tank üzemanyag sem, átlag fogyasztása a gépnek 5,3 liter lett. Tempomattal nem maxi gázon gyorsít emelkedőn, hanem szép egyenletesen húz felfelé, lefelé pedig sebességet tartva lassít. Magával a tempomattal is lehet gyorsítani, az elekrtonika pontosabban reagált, nem kellett gázpedállal játszadoznom. Szerintem jó dolog, kár hogy a lacsimban nincs
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gabka
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
2.0TCDI SW
|
|
« Hozzászólás #2307 Dátum: 2011. December 16. - 04:05:40 » |
|
Koràbban beszélgettük mi is Sebikével a tempomatos dolgot,hogy barkàcsolunk 1et az enyémbe.Valahogy idö hiàny miatt elmaradt.Sebike,tavaszhoz mit szólsz???Úgyis ki akarod venni a tiédböl ;)Vagy nem?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
|
|