hawer
|
|
« Hozzászólás #2280 Dátum: 2011. December 09. - 17:05:17 » |
|
Nekem akkor megy lejebb a gázpedál egy kicsit mikor ráadom a gyújtást. Gondolom a léptetőmotor indításkor ad rá egy kis gázt automatikusan.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. December 09. - 17:07:40 írta hawer »
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #2281 Dátum: 2011. December 09. - 17:53:50 » |
|
Kicsit összekavarodtunk:) A kipufogógáz visszavezetés nálam már csak lezárt egr-rel megy. A dobolás nálam is van. A bowdentartó keréken lévő űtköző és a pillangószelep tengely végén lévő ütköző között látszik, hogy alapjáratnál a kerék ide-oda ugrál 1 mm-t. Ha álló motornál tovább feszíteném a bowdent, akkor már elfordítanám a kerékkel együtt a pillangószelep tengelyét is. Akkor pontosan mi ez, ha nem alapjárati automatika?
Az alapjáratot a folytószelep nyitásával zárásával változtatja, a bowdenen lazits egy kicsit Erről már volt szó itt régebben. Azért állítottunk a bovdenen, mert holtjátéka volt a gázpedálnak és ez többünket zavart amikor kis gázzal gurult az autó, avagy éppen araszolgatni kell a dugóban. Így viszont érezni ezt a dobolást, főleg hideg motornál. Sőt! Hidegen ha egyenletes gázzal megyek, akkor érezni is, hogy kb másodperces hullámokban hol ráhúzza a gázt, hol engedi. Ezért aztán amokr egyenletes sebességgel megyek mondjuk kettesben, akkor az autó sebssége is(ha csak nagyon elenyésző mértékben is, kb 1 km/h, éppen csak érezni lehet) váltakozik fel-le. A motor melegedésével ez eltűnik. Amíg nem volt megfeszítve a bovden, addig ez úgy működött, hogy hol kisebb, hol nagyobb holtjátéka volt a gázpedálnak hideg motornál, 1-1 másodperces ciklusokban. Olyankor persze az autó sebességére nem volt hatással ez, viszont elég zavaró volt a már meleg motornál jelentkező nagy holtjáték miatt. Na ezért iktattam ki a holtjátékot a bovdenfeszítéssel, inkább így használom. Nem tudom, érthető volt-e amit írni akartam.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #2282 Dátum: 2011. December 09. - 18:01:04 » |
|
Érthető, persze. A gázpedál meg elektromos is meg nem is. Nem elektromos abban az értelemben ahogy általában használni szokták ezt a kifejezést. Nincs potméter a pedál alatt, hanem a jól ismert bowden megy a pillangó szelepig. Elektromos viszont abban az értelemben, hogy a gázadás nem csak a vezetőtől függ. A motorvezérlő a sofőr akaratától függetlenül beleszól a vezetésbe. Elektromosan mozgatja a pillangószelepet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #2283 Dátum: 2011. December 09. - 18:57:08 » |
|
Ha laza a bowden ha nem, a dobolás mindenképpen érezhető. Mivel az automatika fordít rajta kb. 1 mm-t, ha a gázon pihen a lábam, akkor mindenképpen érezni kell, hiszen ekkor nincs rugóerő ami ellentart a pedálnak...A bowdent én úgy feszítettem meg, hogy végállásban megfogtam a fordítókereket, biztosítottam a bowdent, hogy még véletlenül se fordítsak a tengelyen alapállapotban.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #2284 Dátum: 2011. December 09. - 21:29:49 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Yeti
|
|
« Hozzászólás #2285 Dátum: 2011. December 10. - 12:37:11 » |
|
Diablonak van.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #2286 Dátum: 2011. December 10. - 13:30:44 » |
|
Diablonak van. Tempomatja?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Yeti
|
|
« Hozzászólás #2287 Dátum: 2011. December 10. - 13:44:27 » |
|
Diablonak van. Tempomatja? Persze, gyári felszereltségként. De komolyra fordítva a szót, utólag szerintem baromi drága. Érdemesebb egy olyan felszereltségűre lecserélni a vasat, mint beszereltetni utólag.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #2288 Dátum: 2011. December 10. - 13:59:27 » |
|
Diablonak van. Tempomatja? Persze, gyári felszereltségként. De komolyra fordítva a szót, utólag szerintem baromi drága. Érdemesebb egy olyan felszereltségűre lecserélni a vasat, mint beszereltetni utólag. Én ahogy nézegettem úgy 65-től felfelé vannak tempomatok, de gondolom ami jó is az olyan 100-tól kezdödhet. Plusz még 10-20 ezer a beszerelés, ha nem értesz hozzá.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #2289 Dátum: 2011. December 10. - 15:55:18 » |
|
Diablonak van. Tempomatja? Persze, gyári felszereltségként. De komolyra fordítva a szót, utólag szerintem baromi drága. Érdemesebb egy olyan felszereltségűre lecserélni a vasat, mint beszereltetni utólag. Gyári tempomattal csak USA piacos benzinesek jöttek +a Dieselek /már amelyikben van/ 60-80.000közt már meg lehet oldani az olcsóbb variációval. http://www.miklossanyi.hu/index.php?col=2&id=12
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #2290 Dátum: 2011. December 11. - 13:21:42 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #2291 Dátum: 2011. December 11. - 14:03:00 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #2292 Dátum: 2011. December 11. - 16:46:07 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. amit belinkeltem ugyanaz a kategoria mint a waeco csak más áron
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #2293 Dátum: 2011. December 12. - 10:15:39 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #2294 Dátum: 2011. December 12. - 18:26:48 » |
|
Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
|