Cb! vezérlésből csak gyárit vételezz!
Miért? A gyári hosszbordás szíj szemre gyengébbnek tűnik, mint amit nemrég vettem hozzá.
Azért, mert:
1: A hosszbordás szíjnak semmi köze a vezérléshez (azon kívül, hogy a vezérlés cseréjéhez ezt is le kell szerelni. Meg a légszűrőt, meg a motortartó bakot, ...)
2: A Lacsi vezérlése elég kényes. Még a gyári szettel, szakszervizben is adódhatnak vele gondok (na nem kell megijedni, ez leginkább fegyelmezetlenségből adódik).
Nem is a szíj a kényes pont, hanem a feszítő és a vezető görgő (ja, meg a vízpumpa
).
A szíj szakadása/átugrása a fentiek hibájából következik be.
(azért a szíjon se spórolj.
)
[/quote]
Nem értek egyet veletek... (Tudom, lexarjátok
)
Mivel ezeket az alkatrészeket "gyári" verzióban sem a Daewoo gyártja, hanem egy-egy olyan külső cég, akinek a -legalacsonyabb kiajánlott árral megszerzett- beszállítói szerződésen kívül semmi köze a márkához, miért ne gyárthatna egy másik szintén független cég ugyanolyan jót vagy akár jobbat?
Mondok egy példát az orrom elől: GM Genuine 10W-40 motorolaj. Gyári? Igen. Van jobb? Csak az van...
Mi pl. a kezdetektől utángyártott alkatrészekkel dolgozunk minden Lacetti esetében, soha nem volt semmiféle gond a vezérléssel kapcsolatban. Attól, hogy van egy hologramos GM matrica a dobozon, még ugyanaz a spórolós alkatrész van benne...
A szíjak nem ezért szoktak szakadni, hanem a szakszerűtlen "nem gyári autószerelő" munkájának eredményeképpen, vagy mert -például km óra visszatekerés miatt- többszörösét futja el a szíj, mint amire tervezték.
Xart persze nem kell venni, de ez a gyári/nem gyári dolog kissé túl van ragozva, szvsz.