Lacetti klub fórum
2024. November 19. - 22:22:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 107 108 [109] 110 111 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 572685 alkalommal)
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #1620 Dátum: 2010. Március 04. - 20:56:39 »

Nekem meg asszony azt mondja, hogy a nagy hidegek miatt nem indult a Lacsi, lemerült az akku. Hetekig nem mozdult vele, ugye.
Lebikázta, járatta, de nem elég ideig szvsz, mert másnap megint nem indult.
Szerintem így szép lassan tönkre is vágódott az akku. És tavaly télen lett véve, Bosch... Zavart
Azért még ne írd le, hátha csak fel kell normálisan tölteni. 1 bikázás meg 5 perc járatás nem elég az akkunak... Nem felejthették égve valamelyik beltéri izzót??? Az szokta lemeríteni az akksit.

Egyébként ha az asszony nem szokott a Lacsival járni, télen amikor nem vagy itthon érdemes lenne bevinni az akksit a lakásba, szobahőmérsékleten sokkal tovább eláll, kint a hideg hamar betesz neki ha nincs használva/töltve.

Szerintem meg sokkal jobb ötlet lenne, ha rámbízná a téli járatást, vigyázást.... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Mit kezdenél egy kombival? Annak nagy a csomagtere ám Kacsint Vigyorog
Mondju azzal hordaná a tűzifát meg a szenet. Vigyorog
Naplózva


LPG
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #1621 Dátum: 2010. Március 04. - 21:06:45 »

Után gyártott vezérműszíj van olyan jó, mint a gyári? Milyet érdemes bele tenni?
Mi Bosch-t használunk jó ideje, ugyanúgy gyári beszállító is, mint a Gates. A Gates-ről korábban hallottam rémhíreket, igaz nem Lacetti vonatkozásban. (Persze más meg másról hall rosszat Kacsint )

1.4 - 1.6 Lacsiba filléres alkatrész, úgyhogy szvsz itt szimpátia dönt... Mosolyog
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #1622 Dátum: 2010. Március 04. - 21:11:13 »

Na most már kíváncsiságból megmérem én is, hogy legyen viszonyítási alap...
Nem jársz erre, akkor gyorsan össze is hasonlíthatjuk? Vigyorog (Na jó, csak vicceltem)
Mivel erről a dologról annak idején jó sokat elmélkedtünk vannak viszonyítási alapok.
Mondjuk itt: http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=224.0

De itt is erről beszélünk: http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=207.msg31796#msg31796

 Kacsint

Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a savas akkumulátor teljes töltöttségi feszültsége 2,6V/cella, ez a gépkocsiakku esetében 15,6 Voltot jelent, addig semmiképpen nem károsodik. Az izzó megint más kérdés...
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #1623 Dátum: 2010. Március 04. - 23:00:53 »

Na most már kíváncsiságból megmérem én is, hogy legyen viszonyítási alap...
Nem jársz erre, akkor gyorsan össze is hasonlíthatjuk? Vigyorog (Na jó, csak vicceltem)
Mivel erről a dologról annak idején jó sokat elmélkedtünk vannak viszonyítási alapok.
Mondjuk itt: http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=224.0

De itt is erről beszélünk: http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=207.msg31796#msg31796

 Kacsint

Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a savas akkumulátor teljes töltöttségi feszültsége 2,6V/cella, ez a gépkocsiakku esetében 15,6 Voltot jelent, addig semmiképpen nem károsodik. Az izzó megint más kérdés...
Én 2,4V-ot olvastam szakirodalomban...
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1624 Dátum: 2010. Március 05. - 01:20:56 »

Nekem meg asszony azt mondja, hogy a nagy hidegek miatt nem indult a Lacsi, lemerült az akku. Hetekig nem mozdult vele, ugye.
Lebikázta, járatta, de nem elég ideig szvsz, mert másnap megint nem indult.
Szerintem így szép lassan tönkre is vágódott az akku. És tavaly télen lett véve, Bosch... Zavart
Azért még ne írd le, hátha csak fel kell normálisan tölteni. 1 bikázás meg 5 perc járatás nem elég az akkunak... Nem felejthették égve valamelyik beltéri izzót??? Az szokta lemeríteni az akksit.

Egyébként ha az asszony nem szokott a Lacsival járni, télen amikor nem vagy itthon érdemes lenne bevinni az akksit a lakásba, szobahőmérsékleten sokkal tovább eláll, kint a hideg hamar betesz neki ha nincs használva/töltve.

Szerintem meg sokkal jobb ötlet lenne, ha rámbízná a téli járatást, vigyázást.... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Mit kezdenél egy kombival? Annak nagy a csomagtere ám Kacsint Vigyorog
Nem jó, tériszonya lene benne.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #1625 Dátum: 2010. Március 05. - 09:12:18 »

Na most már kíváncsiságból megmérem én is, hogy legyen viszonyítási alap...
Nem jársz erre, akkor gyorsan össze is hasonlíthatjuk? Vigyorog (Na jó, csak vicceltem)
Mivel erről a dologról annak idején jó sokat elmélkedtünk vannak viszonyítási alapok.
Mondjuk itt: http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=224.0

De itt is erről beszélünk: http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=207.msg31796#msg31796

 Kacsint

Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a savas akkumulátor teljes töltöttségi feszültsége 2,6V/cella, ez a gépkocsiakku esetében 15,6 Voltot jelent, addig semmiképpen nem károsodik. Az izzó megint más kérdés...
Én 2,4V-ot olvastam szakirodalomban...
Az autókban addig tölti hivatalosan a generátor (14,4V), de ott még nem 100%-os töltöttségű az akksi.
Naplózva

Pittike
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1626 Dátum: 2010. Március 05. - 13:56:03 »

Na most már kíváncsiságból megmérem én is, hogy legyen viszonyítási alap...
Nem jársz erre, akkor gyorsan össze is hasonlíthatjuk? Vigyorog (Na jó, csak vicceltem)
Mivel erről a dologról annak idején jó sokat elmélkedtünk vannak viszonyítási alapok.
Mondjuk itt: http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=224.0

De itt is erről beszélünk: http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=207.msg31796#msg31796

 Kacsint

Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a savas akkumulátor teljes töltöttségi feszültsége 2,6V/cella, ez a gépkocsiakku esetében 15,6 Voltot jelent, addig semmiképpen nem károsodik. Az izzó megint más kérdés...
Én 2,4V-ot olvastam szakirodalomban...
Az autókban addig tölti hivatalosan a generátor (14,4V), de ott még nem 100%-os töltöttségű az akksi.
Akkor nézzük a szakirodalmat. Kacsint
(Reményi Sándor: gépjármű-villamossági műszerész szakmai ismeret II.Műszaki Könyvkiadó 1993.)

"A töltés vége felé a feszültség gyorsan emelkedik. 2,4 V feszültségen megkezdődik a gázképződés, és 2,7 V feszültségen a töltés befejeződik."

Tehát mindannyiunknak igaza van.
A savas akku egy cellájának teljes töltöttségi állapota 2,7 V-on következik be.
DE! Kacsint
A könyv kiadásának dátumából látszik, hogy nem a mai technológiájú akksikról szól. A cella feszültségek természetesen nem változnak, hiszen ezt a fizika határozza meg. A lényeg az, hogy a mai, zárt akkumulátoroknál nincs lehetőség a folyadék utántöltésre. Márpedig, ha pezseg (14,4 V), akkor előbb-utóbb utána kell tölteni. Ha lehet.
Ezért bevett érték a 14,4 V.
Cella zárlatos akksiknál a pezsgés alacsonyabb feszültségen következik be, és ez megfelelően beállított töltési rendszer esetén is fokozott gázképződést->folyadék vesztést idéz elő. Ez pedig gyorsan tovább rontja a helyzetet (további cellák meghibásodása).
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #1627 Dátum: 2010. Március 05. - 20:07:58 »

Úgy tudom a modern akksikban van valamilyen megoldás, amiben a képződő gáz egy része lecsapódik és visszafolyik, de konkrétumot nem tudok sajnos. Gondolom ez is egy bizonyos fokig működik, aztán a többi gáz távozik, ha nagyon pezseg az akkumulátor.
Naplózva

Pittike
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1628 Dátum: 2010. Március 05. - 21:04:38 »

Ezt most találtam a neten érdekes?!

Tévhit, miszerint a motor téli tárolásakor a kiszerelt akkumulátort meleg helyre kell vinni. Az akkunak mindig van egy bizonyos önkisülése, vagyis akkor is merül, amikor nincs rajta semmilyen fogyasztó. Ez a merülés annál gyorsabb, minél melegebb az akku. Tehát +20 C fokon gyorsabban lemerül, mint -10 C fokon. Igaz azonban, hogy hidegben nehezebben indul a motor, de ezt egyrészt a sűrűbb kenőolaj okozza, másrészt a hideg akkunak csökken az indítóképessége, de ezzel az akksi nem károsodik.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1629 Dátum: 2010. Március 05. - 21:06:59 »

Úgy tudom a modern akksikban van valamilyen megoldás, amiben a képződő gáz egy része lecsapódik és visszafolyik, de konkrétumot nem tudok sajnos. Gondolom ez is egy bizonyos fokig működik, aztán a többi gáz távozik, ha nagyon pezseg az akkumulátor.

A gondozásmentes akkumulátorok (amelyeket gyakran tévesen zselés akkunak neveznek) nem igényelnek utántöltést desztillált vízből. Jórészük emiatt elég masszívan le is van zárva.

Árammal azonban tölthetőek, sőt, üzemszerű állapotukban az autó folyamatosan töltés alatt tartja ezeket. Ilyenkor az elektrolit víztartalma folyamatosan párolog, mint a normál akkumulátoroknál. A keletkező gőz elvezetése egy labirint-rendszerű fedélben történik, amely a túlnyomást elengedi, a gőz azonban lecsapódik benne, és lassan visszacsorog az elektrolitba.

Így tehát nyugodtan töltheti, azonban fontos, hogy ezt automata töltővel tegye. Ha ugyanis a töltőfeszültség eléri a 14.4 voltot, esetleg meg is haladja, fokozott buborékképződés lép fel. Ez károsítja a cellákat, tehát kapacitásvesztést eredményez. Emellett olyan túlnyomás léphet fel, amely a fedélen keresztül már nem tud eltávozni. Ilyenkor a ház szép lassan gömbölyödni kezd, extrém esetben a ház egyszerűen ledobja a fedelet. Talán nem kell ecsetelnem, mennyire kevéssé praktikus ez egy akku esetében.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #1630 Dátum: 2010. Március 05. - 21:59:20 »

Lehet, hogy az önkisülés magasabb hőmérsékleten nagyobb, de ilyenkor az akku kapacitása is a névleges érték közelében van, viszont télen a súlyos mínuszok között a töredékén. Nem mindegy, mekkora tárolókapacitásból szökik az energia...

De bevinni nem azért kell az akksit, hogy az önkisülése kicsi legyen, hanem mert a hideg nem tesz neki jót, vagyis fölöslegesen kár hagyni kint tönkre menni, ha nincs használva. Ha van töltőd pedig néha rá is lehet tenni és akkor valóban mindent megtettél. Kacsint
Naplózva

Pittike
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1631 Dátum: 2010. Március 05. - 22:15:19 »

Lehet, hogy az önkisülés magasabb hőmérsékleten nagyobb, de ilyenkor az akku kapacitása is a névleges érték közelében van, viszont télen a súlyos mínuszok között a töredékén. Nem mindegy, mekkora tárolókapacitásból szökik az energia...

De bevinni nem azért kell az akksit, hogy az önkisülése kicsi legyen, hanem mert a hideg nem tesz neki jót, vagyis fölöslegesen kár hagyni kint tönkre menni, ha nincs használva. Ha van töltőd pedig néha rá is lehet tenni és akkor valóban mindent megtettél. Kacsint

Én is úgy tudtam, hogy jobb bevinni a hidegről mert kint hamarabb lemerül. Azért is másoltam be mert ezt még nem hallottam.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #1632 Dátum: 2010. Március 06. - 14:01:43 »

Úgy tudom a modern akksikban van valamilyen megoldás, amiben a képződő gáz egy része lecsapódik és visszafolyik, de konkrétumot nem tudok sajnos. Gondolom ez is egy bizonyos fokig működik, aztán a többi gáz távozik, ha nagyon pezseg az akkumulátor.

A gondozásmentes akkumulátorok (amelyeket gyakran tévesen zselés akkunak neveznek) nem igényelnek utántöltést desztillált vízből. Jórészük emiatt elég masszívan le is van zárva.

Árammal azonban tölthetőek, sőt, üzemszerű állapotukban az autó folyamatosan töltés alatt tartja ezeket. Ilyenkor az elektrolit víztartalma folyamatosan párolog, mint a normál akkumulátoroknál. A keletkező gőz elvezetése egy labirint-rendszerű fedélben történik, amely a túlnyomást elengedi, a gőz azonban lecsapódik benne, és lassan visszacsorog az elektrolitba.

Így tehát nyugodtan töltheti, azonban fontos, hogy ezt automata töltővel tegye. Ha ugyanis a töltőfeszültség eléri a 14.4 voltot, esetleg meg is haladja, fokozott buborékképződés lép fel. Ez károsítja a cellákat, tehát kapacitásvesztést eredményez. Emellett olyan túlnyomás léphet fel, amely a fedélen keresztül már nem tud eltávozni. Ilyenkor a ház szép lassan gömbölyödni kezd, extrém esetben a ház egyszerűen ledobja a fedelet. Talán nem kell ecsetelnem, mennyire kevéssé praktikus ez egy akku esetében.

Húúúú  De vizsgáznom nem kell belőle, ugye? Attól még lehetek fórumtag?! 
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1633 Dátum: 2010. Március 06. - 15:10:58 »

ez is csak egy idézet volt a netről 
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #1634 Dátum: 2010. Március 07. - 20:45:10 »

Az lenne jó ha nem lehetne árammal tölteni, mert ez azt jelentené, hogy végtelen energia van benne. Egyből nem is kellene más, csak egy bazinagy villanymotor Vigyorog
Naplózva

Pittike
Oldalak: 1 ... 107 108 [109] 110 111 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!