Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1620 Dátum: 2010. Március 04. - 20:56:39 » |
|
Nekem meg asszony azt mondja, hogy a nagy hidegek miatt nem indult a Lacsi, lemerült az akku. Hetekig nem mozdult vele, ugye. Lebikázta, járatta, de nem elég ideig szvsz, mert másnap megint nem indult. Szerintem így szép lassan tönkre is vágódott az akku. És tavaly télen lett véve, Bosch... Azért még ne írd le, hátha csak fel kell normálisan tölteni. 1 bikázás meg 5 perc járatás nem elég az akkunak... Nem felejthették égve valamelyik beltéri izzót??? Az szokta lemeríteni az akksit. Egyébként ha az asszony nem szokott a Lacsival járni, télen amikor nem vagy itthon érdemes lenne bevinni az akksit a lakásba, szobahőmérsékleten sokkal tovább eláll, kint a hideg hamar betesz neki ha nincs használva/töltve. Szerintem meg sokkal jobb ötlet lenne, ha rámbízná a téli járatást, vigyázást.... Mit kezdenél egy kombival? Annak nagy a csomagtere ám Mondju azzal hordaná a tűzifát meg a szenet.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1621 Dátum: 2010. Március 04. - 21:06:45 » |
|
Után gyártott vezérműszíj van olyan jó, mint a gyári? Milyet érdemes bele tenni?
Mi Bosch-t használunk jó ideje, ugyanúgy gyári beszállító is, mint a Gates. A Gates-ről korábban hallottam rémhíreket, igaz nem Lacetti vonatkozásban. (Persze más meg másról hall rosszat ) 1.4 - 1.6 Lacsiba filléres alkatrész, úgyhogy szvsz itt szimpátia dönt...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1622 Dátum: 2010. Március 04. - 21:11:13 » |
|
Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a savas akkumulátor teljes töltöttségi feszültsége 2,6V/cella, ez a gépkocsiakku esetében 15,6 Voltot jelent, addig semmiképpen nem károsodik. Az izzó megint más kérdés...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #1623 Dátum: 2010. Március 04. - 23:00:53 » |
|
Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a savas akkumulátor teljes töltöttségi feszültsége 2,6V/cella, ez a gépkocsiakku esetében 15,6 Voltot jelent, addig semmiképpen nem károsodik. Az izzó megint más kérdés... Én 2,4V-ot olvastam szakirodalomban...
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1624 Dátum: 2010. Március 05. - 01:20:56 » |
|
Nekem meg asszony azt mondja, hogy a nagy hidegek miatt nem indult a Lacsi, lemerült az akku. Hetekig nem mozdult vele, ugye. Lebikázta, járatta, de nem elég ideig szvsz, mert másnap megint nem indult. Szerintem így szép lassan tönkre is vágódott az akku. És tavaly télen lett véve, Bosch... Azért még ne írd le, hátha csak fel kell normálisan tölteni. 1 bikázás meg 5 perc járatás nem elég az akkunak... Nem felejthették égve valamelyik beltéri izzót??? Az szokta lemeríteni az akksit. Egyébként ha az asszony nem szokott a Lacsival járni, télen amikor nem vagy itthon érdemes lenne bevinni az akksit a lakásba, szobahőmérsékleten sokkal tovább eláll, kint a hideg hamar betesz neki ha nincs használva/töltve. Szerintem meg sokkal jobb ötlet lenne, ha rámbízná a téli járatást, vigyázást.... Mit kezdenél egy kombival? Annak nagy a csomagtere ám Nem jó, tériszonya lene benne.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1625 Dátum: 2010. Március 05. - 09:12:18 » |
|
Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a savas akkumulátor teljes töltöttségi feszültsége 2,6V/cella, ez a gépkocsiakku esetében 15,6 Voltot jelent, addig semmiképpen nem károsodik. Az izzó megint más kérdés... Én 2,4V-ot olvastam szakirodalomban... Az autókban addig tölti hivatalosan a generátor (14,4V), de ott még nem 100%-os töltöttségű az akksi.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1626 Dátum: 2010. Március 05. - 13:56:03 » |
|
Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a savas akkumulátor teljes töltöttségi feszültsége 2,6V/cella, ez a gépkocsiakku esetében 15,6 Voltot jelent, addig semmiképpen nem károsodik. Az izzó megint más kérdés... Én 2,4V-ot olvastam szakirodalomban... Az autókban addig tölti hivatalosan a generátor (14,4V), de ott még nem 100%-os töltöttségű az akksi. Akkor nézzük a szakirodalmat. (Reményi Sándor: gépjármű-villamossági műszerész szakmai ismeret II.Műszaki Könyvkiadó 1993.) "A töltés vége felé a feszültség gyorsan emelkedik. 2,4 V feszültségen megkezdődik a gázképződés, és 2,7 V feszültségen a töltés befejeződik." Tehát mindannyiunknak igaza van. A savas akku egy cellájának teljes töltöttségi állapota 2,7 V-on következik be. DE! A könyv kiadásának dátumából látszik, hogy nem a mai technológiájú akksikról szól. A cella feszültségek természetesen nem változnak, hiszen ezt a fizika határozza meg. A lényeg az, hogy a mai, zárt akkumulátoroknál nincs lehetőség a folyadék utántöltésre. Márpedig, ha pezseg (14,4 V), akkor előbb-utóbb utána kell tölteni. Ha lehet. Ezért bevett érték a 14,4 V. Cella zárlatos akksiknál a pezsgés alacsonyabb feszültségen következik be, és ez megfelelően beállított töltési rendszer esetén is fokozott gázképződést->folyadék vesztést idéz elő. Ez pedig gyorsan tovább rontja a helyzetet (további cellák meghibásodása).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1627 Dátum: 2010. Március 05. - 20:07:58 » |
|
Úgy tudom a modern akksikban van valamilyen megoldás, amiben a képződő gáz egy része lecsapódik és visszafolyik, de konkrétumot nem tudok sajnos. Gondolom ez is egy bizonyos fokig működik, aztán a többi gáz távozik, ha nagyon pezseg az akkumulátor.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1628 Dátum: 2010. Március 05. - 21:04:38 » |
|
Ezt most találtam a neten érdekes?!
Tévhit, miszerint a motor téli tárolásakor a kiszerelt akkumulátort meleg helyre kell vinni. Az akkunak mindig van egy bizonyos önkisülése, vagyis akkor is merül, amikor nincs rajta semmilyen fogyasztó. Ez a merülés annál gyorsabb, minél melegebb az akku. Tehát +20 C fokon gyorsabban lemerül, mint -10 C fokon. Igaz azonban, hogy hidegben nehezebben indul a motor, de ezt egyrészt a sűrűbb kenőolaj okozza, másrészt a hideg akkunak csökken az indítóképessége, de ezzel az akksi nem károsodik.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1629 Dátum: 2010. Március 05. - 21:06:59 » |
|
Úgy tudom a modern akksikban van valamilyen megoldás, amiben a képződő gáz egy része lecsapódik és visszafolyik, de konkrétumot nem tudok sajnos. Gondolom ez is egy bizonyos fokig működik, aztán a többi gáz távozik, ha nagyon pezseg az akkumulátor.
A gondozásmentes akkumulátorok (amelyeket gyakran tévesen zselés akkunak neveznek) nem igényelnek utántöltést desztillált vízből. Jórészük emiatt elég masszívan le is van zárva. Árammal azonban tölthetőek, sőt, üzemszerű állapotukban az autó folyamatosan töltés alatt tartja ezeket. Ilyenkor az elektrolit víztartalma folyamatosan párolog, mint a normál akkumulátoroknál. A keletkező gőz elvezetése egy labirint-rendszerű fedélben történik, amely a túlnyomást elengedi, a gőz azonban lecsapódik benne, és lassan visszacsorog az elektrolitba. Így tehát nyugodtan töltheti, azonban fontos, hogy ezt automata töltővel tegye. Ha ugyanis a töltőfeszültség eléri a 14.4 voltot, esetleg meg is haladja, fokozott buborékképződés lép fel. Ez károsítja a cellákat, tehát kapacitásvesztést eredményez. Emellett olyan túlnyomás léphet fel, amely a fedélen keresztül már nem tud eltávozni. Ilyenkor a ház szép lassan gömbölyödni kezd, extrém esetben a ház egyszerűen ledobja a fedelet. Talán nem kell ecsetelnem, mennyire kevéssé praktikus ez egy akku esetében.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1630 Dátum: 2010. Március 05. - 21:59:20 » |
|
Lehet, hogy az önkisülés magasabb hőmérsékleten nagyobb, de ilyenkor az akku kapacitása is a névleges érték közelében van, viszont télen a súlyos mínuszok között a töredékén. Nem mindegy, mekkora tárolókapacitásból szökik az energia... De bevinni nem azért kell az akksit, hogy az önkisülése kicsi legyen, hanem mert a hideg nem tesz neki jót, vagyis fölöslegesen kár hagyni kint tönkre menni, ha nincs használva. Ha van töltőd pedig néha rá is lehet tenni és akkor valóban mindent megtettél.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1631 Dátum: 2010. Március 05. - 22:15:19 » |
|
Lehet, hogy az önkisülés magasabb hőmérsékleten nagyobb, de ilyenkor az akku kapacitása is a névleges érték közelében van, viszont télen a súlyos mínuszok között a töredékén. Nem mindegy, mekkora tárolókapacitásból szökik az energia... De bevinni nem azért kell az akksit, hogy az önkisülése kicsi legyen, hanem mert a hideg nem tesz neki jót, vagyis fölöslegesen kár hagyni kint tönkre menni, ha nincs használva. Ha van töltőd pedig néha rá is lehet tenni és akkor valóban mindent megtettél. Én is úgy tudtam, hogy jobb bevinni a hidegről mert kint hamarabb lemerül. Azért is másoltam be mert ezt még nem hallottam.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #1632 Dátum: 2010. Március 06. - 14:01:43 » |
|
Úgy tudom a modern akksikban van valamilyen megoldás, amiben a képződő gáz egy része lecsapódik és visszafolyik, de konkrétumot nem tudok sajnos. Gondolom ez is egy bizonyos fokig működik, aztán a többi gáz távozik, ha nagyon pezseg az akkumulátor.
A gondozásmentes akkumulátorok (amelyeket gyakran tévesen zselés akkunak neveznek) nem igényelnek utántöltést desztillált vízből. Jórészük emiatt elég masszívan le is van zárva. Árammal azonban tölthetőek, sőt, üzemszerű állapotukban az autó folyamatosan töltés alatt tartja ezeket. Ilyenkor az elektrolit víztartalma folyamatosan párolog, mint a normál akkumulátoroknál. A keletkező gőz elvezetése egy labirint-rendszerű fedélben történik, amely a túlnyomást elengedi, a gőz azonban lecsapódik benne, és lassan visszacsorog az elektrolitba. Így tehát nyugodtan töltheti, azonban fontos, hogy ezt automata töltővel tegye. Ha ugyanis a töltőfeszültség eléri a 14.4 voltot, esetleg meg is haladja, fokozott buborékképződés lép fel. Ez károsítja a cellákat, tehát kapacitásvesztést eredményez. Emellett olyan túlnyomás léphet fel, amely a fedélen keresztül már nem tud eltávozni. Ilyenkor a ház szép lassan gömbölyödni kezd, extrém esetben a ház egyszerűen ledobja a fedelet. Talán nem kell ecsetelnem, mennyire kevéssé praktikus ez egy akku esetében. Húúúú De vizsgáznom nem kell belőle, ugye? Attól még lehetek fórumtag?!
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1633 Dátum: 2010. Március 06. - 15:10:58 » |
|
ez is csak egy idézet volt a netről
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1634 Dátum: 2010. Március 07. - 20:45:10 » |
|
Az lenne jó ha nem lehetne árammal tölteni, mert ez azt jelentené, hogy végtelen energia van benne. Egyből nem is kellene más, csak egy bazinagy villanymotor
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
|