Pittike
|
|
« Hozzászólás #1590 Dátum: 2010. Március 01. - 09:50:55 » |
|
A töltést azért érdemes lenne megnézni szvsz, mivel indítani indít az akksi nem? 1db feszmérő az akkusarukra, motor beindít és magas fordulatra pörget. 14.4V-nál nem szabadna följebb mennie vagy legalábbis nem sokkal.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1591 Dátum: 2010. Március 01. - 15:46:32 » |
|
A töltést azért érdemes lenne megnézni szvsz, mivel indítani indít az akksi nem? 1db feszmérő az akkusarukra, motor beindít és magas fordulatra pörget. 14.4V-nál nem szabadna följebb mennie vagy legalábbis nem sokkal.
Valamikor elnézek majd a helyi szervízbe emiatt, ezt talán ők is meg tudják nézni. Bár, régebben már írtam, a nővéremék Aveoját (2008.novemberi) már 3-szor kellett segélyautóval beindíttatni, az assistance embere azt mondta cellazárlatos az akksi, menjen be a szervízbe és cseréltesse ki gariban. A szervíz meg azt mondja jó. Bár ez a szervíz mondta azt, hogy az 1 év alatt 7000km-t futott autóban elég olajat cserélni, olajszűrőt nem kell.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1592 Dátum: 2010. Március 02. - 00:15:36 » |
|
A töltést azért érdemes lenne megnézni szvsz, mivel indítani indít az akksi nem? 1db feszmérő az akkusarukra, motor beindít és magas fordulatra pörget. 14.4V-nál nem szabadna följebb mennie vagy legalábbis nem sokkal.
Valamikor elnézek majd a helyi szervízbe emiatt, ezt talán ők is meg tudják nézni. Bár, régebben már írtam, a nővéremék Aveoját (2008.novemberi) már 3-szor kellett segélyautóval beindíttatni, az assistance embere azt mondta cellazárlatos az akksi, menjen be a szervízbe és cseréltesse ki gariban. A szervíz meg azt mondja jó. Bár ez a szervíz mondta azt, hogy az 1 év alatt 7000km-t futott autóban elég olajat cserélni, olajszűrőt nem kell. Egyelőre nem feltétlenül kell szerviz szvsz, egy 1.000,-Ft -os multiméter kell valakitől kölcsönbe vagy a teszkóból. Egyenfeszültség mérés állásban tedd rá az akku saruira és magas motorfordulat mellett meg kell nézni mit mutat. Az akku beméréssel az a gond, hogy van olyan cellazárlat ami időszakos, amikor a savas trutyiban épp úgy mozdul az iszap akkor zárja rövidre a lamellákat, stb. Persze amikor méreted akkor épp jó... Na de nálad ilyen gond nem lehet, mivel mindig pöccre indít az akksi.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1593 Dátum: 2010. Március 02. - 16:45:21 » |
|
A töltést azért érdemes lenne megnézni szvsz, mivel indítani indít az akksi nem? 1db feszmérő az akkusarukra, motor beindít és magas fordulatra pörget. 14.4V-nál nem szabadna följebb mennie vagy legalábbis nem sokkal.
Valamikor elnézek majd a helyi szervízbe emiatt, ezt talán ők is meg tudják nézni. Bár, régebben már írtam, a nővéremék Aveoját (2008.novemberi) már 3-szor kellett segélyautóval beindíttatni, az assistance embere azt mondta cellazárlatos az akksi, menjen be a szervízbe és cseréltesse ki gariban. A szervíz meg azt mondja jó. Bár ez a szervíz mondta azt, hogy az 1 év alatt 7000km-t futott autóban elég olajat cserélni, olajszűrőt nem kell. Egyelőre nem feltétlenül kell szerviz szvsz, egy 1.000,-Ft -os multiméter kell valakitől kölcsönbe vagy a teszkóból. Egyenfeszültség mérés állásban tedd rá az akku saruira és magas motorfordulat mellett meg kell nézni mit mutat. Az akku beméréssel az a gond, hogy van olyan cellazárlat ami időszakos, amikor a savas trutyiban épp úgy mozdul az iszap akkor zárja rövidre a lamellákat, stb. Persze amikor méreted akkor épp jó... Na de nálad ilyen gond nem lehet, mivel mindig pöccre indít az akksi. Téli szünbetben volt hogy 3 napig be sem indítottam. A 4. napon is egyből indult, pedig még hideg is volt. Csak félek, hogy egyszer csak nem indít, persze pont olyankor, amikor nagyon kellene menni. Eddig a használt régi autóimmal mindig ilyen volt. (pl húsvétkor kuplungbowden-szakadás, stb)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1594 Dátum: 2010. Március 02. - 21:44:53 » |
|
A töltést azért érdemes lenne megnézni szvsz, mivel indítani indít az akksi nem? 1db feszmérő az akkusarukra, motor beindít és magas fordulatra pörget. 14.4V-nál nem szabadna följebb mennie vagy legalábbis nem sokkal.
Valamikor elnézek majd a helyi szervízbe emiatt, ezt talán ők is meg tudják nézni. Bár, régebben már írtam, a nővéremék Aveoját (2008.novemberi) már 3-szor kellett segélyautóval beindíttatni, az assistance embere azt mondta cellazárlatos az akksi, menjen be a szervízbe és cseréltesse ki gariban. A szervíz meg azt mondja jó. Bár ez a szervíz mondta azt, hogy az 1 év alatt 7000km-t futott autóban elég olajat cserélni, olajszűrőt nem kell. Egyelőre nem feltétlenül kell szerviz szvsz, egy 1.000,-Ft -os multiméter kell valakitől kölcsönbe vagy a teszkóból. Egyenfeszültség mérés állásban tedd rá az akku saruira és magas motorfordulat mellett meg kell nézni mit mutat. Az akku beméréssel az a gond, hogy van olyan cellazárlat ami időszakos, amikor a savas trutyiban épp úgy mozdul az iszap akkor zárja rövidre a lamellákat, stb. Persze amikor méreted akkor épp jó... Na de nálad ilyen gond nem lehet, mivel mindig pöccre indít az akksi. Téli szünbetben volt hogy 3 napig be sem indítottam. A 4. napon is egyből indult, pedig még hideg is volt. Csak félek, hogy egyszer csak nem indít, persze pont olyankor, amikor nagyon kellene menni. Eddig a használt régi autóimmal mindig ilyen volt. (pl húsvétkor kuplungbowden-szakadás, stb) Ha kezd tönkremenni az akkumulátor azt hallod az indítómotor hangjából, főleg télen a súlyos mínuszokban, hogy már-már alig bírja megfordítani az önindítót. Na ha ez bekövetkezik akkor jött el a csere ideje Persze a váratlan cellazárlat bármikor bejöhet (valószínűbb, mint a telitalálat a hatoslottón ), de nem ennek az előjele a savkicsapódás az akksi borításán, ez biztos. Két éves autóban ennyi kilométerrel ettől nem kell tartanod. A Lacsi gyári akksiját én egyébként nagyon megbízhatónak tartom. Több autónkon is nemegyszer kakukkra lesütötték a "szakértő kezek" és a mai napig tökéletesen működik mindegyik, még a -15 fokokban is pöccre indítottak. Pedig némelyik már 4 éves.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 02. - 21:48:40 írta Pittike »
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Laczy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #1595 Dátum: 2010. Március 03. - 00:30:44 » |
|
Enyém 2005-ös. Gyári akku van benne. Energiafelhasználásom pedig igencsak nem szokványos. 1200 W-os erősítő a mélyládához, + egy inverter is lakik a csomagtartómban. Szóval a 230V is megoldott róla. 230V/300W lámpa hibátlanul világít róla. Télen egyszer sem volt gondom az indítással, pedig szabad ég alatt parkolok. Néha 30-40 cm hó borította csak, de akkor is simán indult. Szóval le a kalappal a gyári akku előtt!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #1596 Dátum: 2010. Március 03. - 08:28:59 » |
|
Enyém 2005-ös. Gyári akku van benne. Energiafelhasználásom pedig igencsak nem szokványos. 1200 W-os erősítő a mélyládához, + egy inverter is lakik a csomagtartómban. Szóval a 230V is megoldott róla. 230V/300W lámpa hibátlanul világít róla. Télen egyszer sem volt gondom az indítással, pedig szabad ég alatt parkolok. Néha 30-40 cm hó borította csak, de akkor is simán indult. Szóval le a kalappal a gyári akku előtt! Én is meg vagyok elégedve a gyári akksival: a napokban lett 6 éves az autó, szintén kint alszik (3 éve), és a legnagyobb hidegekben is jól forgatja az önindítót. Úgyhogy a következő télig már biztos kitart!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1597 Dátum: 2010. Március 03. - 11:09:00 » |
|
Enyém 2005-ös. Gyári akku van benne. Energiafelhasználásom pedig igencsak nem szokványos. 1200 W-os erősítő a mélyládához, + egy inverter is lakik a csomagtartómban. Szóval a 230V is megoldott róla. 230V/300W lámpa hibátlanul világít róla. Télen egyszer sem volt gondom az indítással, pedig szabad ég alatt parkolok. Néha 30-40 cm hó borította csak, de akkor is simán indult. Szóval le a kalappal a gyári akku előtt! Én is meg vagyok elégedve a gyári akksival: a napokban lett 6 éves az autó, szintén kint alszik (3 éve), és a legnagyobb hidegekben is jól forgatja az önindítót. Úgyhogy a következő télig már biztos kitart! Kivéve ha lebombázod az autót és atomjaira hullik De ilyen NE történjen!!!
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1598 Dátum: 2010. Március 03. - 11:57:08 » |
|
A töltést azért érdemes lenne megnézni szvsz, mivel indítani indít az akksi nem? 1db feszmérő az akkusarukra, motor beindít és magas fordulatra pörget. 14.4V-nál nem szabadna följebb mennie vagy legalábbis nem sokkal.
1: a Lacsit nem kell pörgetni. Alapjáraton is a maximumot tölti (sok más autóval szemben). 2: Eddig még mindegyik többet töltött 14,4-nél. Sajnos. A szerviz (Gombos) szerint ez jól van így. Szerintem meg nem. Írogattunk erről a témáról már elég sokszor.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1599 Dátum: 2010. Március 03. - 13:17:49 » |
|
A töltést azért érdemes lenne megnézni szvsz, mivel indítani indít az akksi nem? 1db feszmérő az akkusarukra, motor beindít és magas fordulatra pörget. 14.4V-nál nem szabadna följebb mennie vagy legalábbis nem sokkal.
1: a Lacsit nem kell pörgetni. Alapjáraton is a maximumot tölti (sok más autóval szemben). 2: Eddig még mindegyik többet töltött 14,4-nél. Sajnos. A szerviz (Gombos) szerint ez jól van így. Szerintem meg nem. Írogattunk erről a témáról már elég sokszor. 1. Ha rendben van minden akkor igazad van. Ha hibás a feszszabályzó, akkor viszont már nem állja meg a helyét az állításod, vagyis annál inkább túl fog tölteni, minél jobban forgatod a motort. Ezért kell pörgetni, hogy biztosan meg lehessen állapítani a helyzetet. 2. Feltételezem általában többet töltenek, a kérdés inkább az, hogy mennyivel.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1600 Dátum: 2010. Március 03. - 19:38:27 » |
|
Na most már kicsit megkavarodtam. Mit is csináljak pontosan a multiméterrel?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
|
« Hozzászólás #1601 Dátum: 2010. Március 03. - 19:41:42 » |
|
Na most már kicsit megkavarodtam. Mit is csináljak pontosan a multiméterrel?
Ad oda egy hozzáértőnek bocsi
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1602 Dátum: 2010. Március 03. - 19:51:40 » |
|
Na most már kicsit megkavarodtam. Mit is csináljak pontosan a multiméterrel?
a mérőn található kapcsolót tekerd vagy nyomd (típustól függően) az egyenfeszültség beállításra A mérő piros vezetékét az akku plusz sarujához a feketét a mínusz saruhoz érinted, motor be kis pörgetés és leolvashatod az adott fordulaton mennyit tölt a generátorod.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1603 Dátum: 2010. Március 03. - 19:55:10 » |
|
De ha esetleg jársz Budán valamerre szívesen megmérem neked.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1604 Dátum: 2010. Március 03. - 20:01:24 » |
|
Na most már kicsit megkavarodtam. Mit is csináljak pontosan a multiméterrel?
Ad oda egy hozzáértőnek bocsi Oké
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|