Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1200 Dátum: 2009. Szeptember 30. - 15:53:50 » |
|
Ezek a Gombosék voltak?
Gyulaiék Hogyan kerültél a Gyulaiékhoz? A múltkor azt írtad, voltál a Gomboséknál és meg vagy velük elégedve. Vagy csak elírtad a múltkor?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Iminyo
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
|
|
« Hozzászólás #1201 Dátum: 2009. Szeptember 30. - 16:06:13 » |
|
Hogyan kerültél a Gyulaiékhoz? A múltkor azt írtad, voltál a Gomboséknál és meg vagy velük elégedve. Vagy csak elírtad a múltkor? [/quote] Elírtam, nem is figyeltem, tényleg :/ Helyesbítek, Gyulaiék voltak, nem Gombosék. Bocsi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1202 Dátum: 2009. Szeptember 30. - 18:37:11 » |
|
Hogyan kerültél a Gyulaiékhoz? A múltkor azt írtad, voltál a Gomboséknál és meg vagy velük elégedve. Vagy csak elírtad a múltkor? Elírtam, nem is figyeltem, tényleg :/ Helyesbítek, Gyulaiék voltak, nem Gombosék. Bocsi [/quote] Váááááá. Ügyfélkezelés....
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1203 Dátum: 2009. Október 01. - 14:47:13 » |
|
Hát... én nem fogadnám ezt el javításnak. Max ideiglenesnek, amíg rájönnek mi a konkrét hiba, vagy megjön az alkatrész. Ezek a Gombosék voltak?
Én is így tennék. Próbálkozz más szervizben (akár a már említett Gombosban ). És kérdezz rá erre az általam említett szelepre. Annak idején, amikor üzemanyag tankos gondjaim voltak, a Gombosban említették ezt a dolgot. Keresd a szervizben a Seregi Petit. Én hozzá jártam, amikor még garis volt a gép. Meg ugye ott van még az is, amit Sebi említett. Maga az aktív szűrő. Náluk az oldotta meg a gondot. A szervizeknek szükségük van az ügyfélre. Jó tárgyalással sok mindent el lehet érni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #1204 Dátum: 2009. Október 03. - 09:10:00 » |
|
Érdekes és tanulságos dolog történt velem az OFF technikámmal(MAN tgk),gondoltam megosztom veletek.Az autón elektronikus gázpedál és tempomat is van.Tegnap haladok egy gyér forgalmú úton 80-ra beállított tempomattal amikor megcsörrent a mobilom.A megcsörrenés pillanatában kikapcsolt a tempomat és motorféken elkezdett lassulni az autó,és semmit nem reagált a gázpedál nyomkodására sem.A csörgő mobilomat meg nem találtam sehol sem,míg észre nem vettem,hogy le van esve a gázpedál mellé.Akkor lehajoltam ,felvettem és láss csodát,amikor eltávolítottam a gázpedál közeléből,minden megjavult.Újra reagált a gázadásra és a tempomat is jó lett.Ilyen hibáról évekkel ezelőtt már egyszer hallottam egy szintén MAN-os kollegától,de akkor igencsak kételkedtem benne.Elgondolkodtató,hogy egy aktív mobil az elektronikus gázpedál közelében hogyan tudja annak a működését megbénítani?
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #1205 Dátum: 2009. Október 03. - 09:23:22 » |
|
Nem tudom hogy ki lehetne-e pucolni, gondolom ki lehetne, de igy egyszerűbb vagy nemtudom. ^^ Igen én is úgy voltam vele, hogy lehetett volna a hangja alapján rosszabb is, sokkal sosszabb...
Az üzem anyag tankon jobb oldalt van egy aktívszenes tank szellőztető, (egy téglalap alakú doboz ) régebbi Daewoonkon volt eldugulva megtelve benzinnel az adott huppanó puffanás szerű hangot, miután kicseréltük megszűnt ez a hang, lehet, hogy nálad is ez a gond? Ez a tágulási tartályban van? Ez egy külön doboz. Ha jól tudom az itt felgyűl gázokat egy külön vezetéknek kell előre vinni a motorhoz, és egy szelepen keresztül (amit az "agy" vezérel) időnként az üzemi üzemanyag rendszerbe engedi el a nyomást. Lehet, hogy ez a része nem működik? A helyzetét nem tudom, de a szerepe szerintem a tank ürülésekor keletkező "vákum" levegővel való kitöltése. Ha nem kap levegőt, lefullad a motor egy idő után. Kifelé úgy tudom nem enged semmit, mert ha borul az autó, akkor kifolyna a benya. Egy régi keleti tipusú autónál is elromlott egy ilyen szelep és behorpadt a tankja, mintha ráugrottak volna...
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #1206 Dátum: 2009. Október 03. - 09:29:01 » |
|
Érdekes és tanulságos dolog történt velem az OFF technikámmal(MAN tgk),gondoltam megosztom veletek.Az autón elektronikus gázpedál és tempomat is van.Tegnap haladok egy gyér forgalmú úton 80-ra beállított tempomattal amikor megcsörrent a mobilom.A megcsörrenés pillanatában kikapcsolt a tempomat és motorféken elkezdett lassulni az autó,és semmit nem reagált a gázpedál nyomkodására sem.A csörgő mobilomat meg nem találtam sehol sem,míg észre nem vettem,hogy le van esve a gázpedál mellé.Akkor lehajoltam ,felvettem és láss csodát,amikor eltávolítottam a gázpedál közeléből,minden megjavult.Újra reagált a gázadásra és a tempomat is jó lett.Ilyen hibáról évekkel ezelőtt már egyszer hallottam egy szintén MAN-os kollegától,de akkor igencsak kételkedtem benne.Elgondolkodtató,hogy egy aktív mobil az elektronikus gázpedál közelében hogyan tudja annak a működését megbénítani? Ilyen fajta jelenséget észleltek az Ikarus 435-ös buszoknál is, csak ott más, mást zavart be. A vasúti jelzőberendezések frekvenciája bekapcsolta a kipörgésgátlókat, és megálltak a buszok a vasúti átjáróban, vagy közelükben. Gondolhatjátok, hogy milyen cikis dolog volt ez. Mire rájöttek, addigra biztonsági okokból kiiktatták a kipörgésgátlókat, majd a jelenség feltárásakor módosították a rendszert, azóta jól működik. Furcsa dolog az elektromágnesesség! Nem véletlen, hogy repülőgépen, kórházakban tilos a mobiltelefon használata. A repcsiken be is tartják, mert ott félnek, a kórházban meg nem őket éri a baj, ha esetleg valamit bezavarna. Lehet, hogy csak egy egyszerű árnyékolás is megoldhat minden gondot. Ami pedig a telefont illeti, az sem buli, hogy leesik a pedálokhoz, mert fékpedál alá esve jelenthet nem kis gondot a megállás. (Tudok rá példát, amikor erdőbe látogatott egy ismerősöm Colás üveg miatt!)
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1207 Dátum: 2009. Október 03. - 12:14:59 » |
|
Nem tudom hogy ki lehetne-e pucolni, gondolom ki lehetne, de igy egyszerűbb vagy nemtudom. ^^ Igen én is úgy voltam vele, hogy lehetett volna a hangja alapján rosszabb is, sokkal sosszabb...
Az üzem anyag tankon jobb oldalt van egy aktívszenes tank szellőztető, (egy téglalap alakú doboz ) régebbi Daewoonkon volt eldugulva megtelve benzinnel az adott huppanó puffanás szerű hangot, miután kicseréltük megszűnt ez a hang, lehet, hogy nálad is ez a gond? Ez a tágulási tartályban van? Ez egy külön doboz. Ha jól tudom az itt felgyűl gázokat egy külön vezetéknek kell előre vinni a motorhoz, és egy szelepen keresztül (amit az "agy" vezérel) időnként az üzemi üzemanyag rendszerbe engedi el a nyomást. Lehet, hogy ez a része nem működik? A helyzetét nem tudom, de a szerepe szerintem a tank ürülésekor keletkező "vákum" levegővel való kitöltése. Ha nem kap levegőt, lefullad a motor egy idő után. Kifelé úgy tudom nem enged semmit, mert ha borul az autó, akkor kifolyna a benya. Egy régi keleti tipusú autónál is elromlott egy ilyen szelep és behorpadt a tankja, mintha ráugrottak volna... Nekem pont fordítva mondták. Logikusabb is így. A szénszűrő szerepe az, hogy a benzingőz ne a külső légtérbe távozzon (levegő szennyezés), hanem a szén megszűrje. A szelepre meg azt mondták, hogy ezt a megszűrt, megnövekedett nyomású levegőt (amikor tágul a benzin) sem a légtérbe engedik ki, hanem valamilyen módon a hengerekbe juttatják, és elégetik. Persze így sem áll össze a kép: - ha a motor felé szellőzik a tank, akkor nem dugulhatott el semmi a tanksapkában. - ha a motor felé szellőzik a tank (és nem a légtér felé), akkor minek a szénszűrő? Viszont, ha ez a motor felé szellőzés kamu, és tényleg a légtér felé szellőzik a rendszer (a széntartályon keresztül), és a tanksapka csere nem segít, akkor a megoldás az lehet, amit Sebi említett: a szénszűrő cseréje. Persze le kell ellenőrizni a szellőztető rendszer csöveit is. Ezt a szervizesek biztosan jobban tudják(?). A saját autómon biztosan ennek az útnak néznék utána.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1208 Dátum: 2009. Október 04. - 20:50:41 » |
|
Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja. És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1209 Dátum: 2009. Október 04. - 21:26:56 » |
|
Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja. És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Benzinszűrőt max. 5 perc kicserélni egy hozzáértőnek. Én a hűtővizet, majd csak a vezérléssel együtt cserélem. Az nálam 4 évente van, annyit ki kell bírnia.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #1210 Dátum: 2009. Október 05. - 05:22:24 » |
|
Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja. És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Ha nem volt megbontva a motor és még az eredeti van benne, akkor nem muszáj. Én azért cseréltem, mert a szelepcserénél a "szakemberek" nem olyan hűtővizet raktak bele, ami benne volt. Még leeresztésnél is szinte különvált a két fajta, pedig mentem vele majd 10000 km-t. (Azért védelmükre legyen mondva, hogy eredetileg zöldes színű volt, ők meg az aluhűtőset a rózsaszínt tették bele, ami bele való. Szerintem belefért volna, hogy nem csak feltöltig a régit a szintig, hanem teljesen lecserélik az egészet!) A benzinszűrőt is kell? Mit ír a könyv, hány km-nél kell azt?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #1211 Dátum: 2009. Október 05. - 08:32:13 » |
|
Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja. És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Ha nem volt megbontva a motor és még az eredeti van benne, akkor nem muszáj. Én azért cseréltem, mert a szelepcserénél a "szakemberek" nem olyan hűtővizet raktak bele, ami benne volt. Még leeresztésnél is szinte különvált a két fajta, pedig mentem vele majd 10000 km-t. (Azért védelmükre legyen mondva, hogy eredetileg zöldes színű volt, ők meg az aluhűtőset a rózsaszínt tették bele, ami bele való. Szerintem belefért volna, hogy nem csak feltöltig a régit a szintig, hanem teljesen lecserélik az egészet!) A benzinszűrőt is kell? Mit ír a könyv, hány km-nél kell azt? 45.000-nél, majd most viszem. Kérdeztem a győri alkatrész boltba. Azt mondta a srác, hogy ha mindent kicseréltetek, amit ír a könyv, akkor a 20% kedvezményemmel ca. 16.000 HUF az alkatrész költség...és lehet, hogy fékbetétet is cserélnem kellene.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #1212 Dátum: 2009. Október 05. - 09:52:59 » |
|
Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja. És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Nyugodtan lecserélheted a hűtővizet, sőt a fékolajat is, nem nagy költség, és ennyi idő alatt biztos már nem tökéletes. Én megtettem. A benzinszűrő nem a tankban van, hanem valahol a jobb hátsó keréknél, alul. Szakembernek nem nagy ügy, Neked nem ajánlom. Hová viszed? Rudihoz elkisérlek. Alkatrészt beszerzi klubos kedvezménnyel, közben dumálhatunk, szabad már felkelnem.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #1213 Dátum: 2009. Október 05. - 11:15:51 » |
|
Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja. És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Ha nem volt megbontva a motor és még az eredeti van benne, akkor nem muszáj. Én azért cseréltem, mert a szelepcserénél a "szakemberek" nem olyan hűtővizet raktak bele, ami benne volt. Még leeresztésnél is szinte különvált a két fajta, pedig mentem vele majd 10000 km-t. (Azért védelmükre legyen mondva, hogy eredetileg zöldes színű volt, ők meg az aluhűtőset a rózsaszínt tették bele, ami bele való. Szerintem belefért volna, hogy nem csak feltöltig a régit a szintig, hanem teljesen lecserélik az egészet!) A benzinszűrőt is kell? Mit ír a könyv, hány km-nél kell azt? Hát igen, a kétféle fagyállót nem illene összekeverni... Nem véletlenül színezik az egyiket kékeszöldre, a másikat vörösre. Mentségükre legyen mondva, a használt fagyálló fokozatosan közelít a színtelenhez, egy idő után nem könnyű megállapítani mi van a motorban. A helyzeten az sem segít, hogy a Lacettikbe tapasztalatom szerint találomra töltögették a gyárban a hűtőfolyadékot, egyikbe ilyet, másikba olyat. A gépkönyv etilén glikolt ír, ami a kékeszöld, de a legtöbb Lacsiban már a korszerűbb etándiol alapú piros van. Persze ha már nem lehet megállapítani a fagyálló eredeti színét, az szerintem pont elég ok a cserére. Nem csak azzal van a baj, hogy befagy, mert azt valszeg nem fog, de pl. a vízpumpát sem ártana kenni valaminek...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
jocy61
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
|
|
« Hozzászólás #1214 Dátum: 2009. Október 05. - 16:53:57 » |
|
A fékolajat 2 évente/szavatosság 36 hónap/ a fagyállót 3évente/szavatosság 48 hónap/vásárlásnál nem kapsz tök frissen gyártottat, a benzinszűrőt 45ezrenként kell cserélni !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|