captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #930 Dátum: 2009. Március 25. - 12:23:53 » |
|
A Gombiról beszélünk? Akkor ezek szerint majdnem összefutottunk, én is voltam ma... Nem. Ez a service a Pesti oldalon van; de így már nem sokáig...
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #931 Dátum: 2009. Március 25. - 20:05:12 » |
|
Ahha, akkor tudom melyikre gondolsz.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #932 Dátum: 2009. Március 27. - 07:08:24 » |
|
Nemrég volt róla szó, de nem találom. Info kéne a hűtővíz cseréjéről. 1. milyen anyagot vegyek bele (aluhűtőset, nem aluhűtőset), esetleg egy kép, megnevezés sokat segítene 2. mennyi megy bele (tudom, könyv, de ha már kérdezek) 3. hol van a leeresztője a hűtőnek? egyátalán ott van a legmélyebb pontja a rendszernek? 4. kell-e valami tömítőalátét a leeresztőcsavarhoz, amit cserélni kell ilyenkor? 5. kell-e légteleníteni a rendszert? (régebbi autókon a radiátornál volt légtelenítő) Előre is köszi!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #933 Dátum: 2009. Március 27. - 09:29:54 » |
|
A cserébe nem szeretnék beleszólni mert én még nem csináltam, de:
- mindenképpen aluhűtőkhöz alkalmas folyadékot tegyél bele (persze majdnem mind ilyen) - nézd meg most milyen színű folyadék van benne (kékes-zöldes, esetleg már sárgás vagypedig piros), mert a gépkönyv etilén-glikol alapú folyadékot ír (ez a kékeszöld, amit a hipermarketek is árulnak, vagy néha citromsárga), de nekünk az automatába már piros van (etán-diol alapú, longlife hűtőfolyadék, ilyen pl. a Maxlife Antifreeze vagy a GM (Opel) fagyálló is) - elvileg a kétféle anyag nem keverhető, persze ha úgyis leereszted bármelyik mehet bele, de lehet, hogy előtte érdemes kitisztítani a rendszerből a korábbi anyagot - szerintem nem kell tömítést cserélni, a rendszer pedig kilégteleníti magát 1-2 perc alapjárat után, utána ismét ellenőrizni kell a szintet, és korrigálni - de mindenképpen kérdezz meg autószerelőt, mert az a biztos
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #934 Dátum: 2009. Március 27. - 10:10:01 » |
|
A cserébe nem szeretnék beleszólni mert én még nem csináltam, de:
- mindenképpen aluhűtőkhöz alkalmas folyadékot tegyél bele (persze majdnem mind ilyen) - nézd meg most milyen színű folyadék van benne (kékes-zöldes, esetleg már sárgás vagypedig piros), mert a gépkönyv etilén-glikol alapú folyadékot ír (ez a kékeszöld, amit a hipermarketek is árulnak, vagy néha citromsárga), de nekünk az automatába már piros van (etán-diol alapú, longlife hűtőfolyadék, ilyen pl. a Maxlife Antifreeze vagy a GM (Opel) fagyálló is) - elvileg a kétféle anyag nem keverhető, persze ha úgyis leereszted bármelyik mehet bele, de lehet, hogy előtte érdemes kitisztítani a rendszerből a korábbi anyagot - szerintem nem kell tömítést cserélni, a rendszer pedig kilégteleníti magát 1-2 perc alapjárat után, utána ismét ellenőrizni kell a szintet, és korrigálni - de mindenképpen kérdezz meg autószerelőt, mert az a biztos
Köszi a tippet! A helyzet az, hogy két és fél éves koráig -szelepcsere előttig- szép kékeszöldes lé volt benne, de amikor összerakták, utána már nem. Most lesz három éves és le szeretném cserélni (amúgy is ilyen periódust ír a könyve), mert ami a szétszedés után idegen anyag esetleg maradt a rendszerben, az jöjjön le belőle. Valaki esetleg konkrétumokat tud?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #935 Dátum: 2009. Március 27. - 19:33:14 » |
|
Töröltem a hozzászólásomat, mert saját magamat cenzúráztam.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Március 27. - 19:38:44 írta captainb »
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #936 Dátum: 2009. Március 27. - 20:08:00 » |
|
A cserébe nem szeretnék beleszólni mert én még nem csináltam, de:
- mindenképpen aluhűtőkhöz alkalmas folyadékot tegyél bele (persze majdnem mind ilyen) - nézd meg most milyen színű folyadék van benne (kékes-zöldes, esetleg már sárgás vagypedig piros), mert a gépkönyv etilén-glikol alapú folyadékot ír (ez a kékeszöld, amit a hipermarketek is árulnak, vagy néha citromsárga), de nekünk az automatába már piros van (etán-diol alapú, longlife hűtőfolyadék, ilyen pl. a Maxlife Antifreeze vagy a GM (Opel) fagyálló is) - elvileg a kétféle anyag nem keverhető, persze ha úgyis leereszted bármelyik mehet bele, de lehet, hogy előtte érdemes kitisztítani a rendszerből a korábbi anyagot - szerintem nem kell tömítést cserélni, a rendszer pedig kilégteleníti magát 1-2 perc alapjárat után, utána ismét ellenőrizni kell a szintet, és korrigálni - de mindenképpen kérdezz meg autószerelőt, mert az a biztos
Köszi a tippet! A helyzet az, hogy két és fél éves koráig -szelepcsere előttig- szép kékeszöldes lé volt benne, de amikor összerakták, utána már nem. Most lesz három éves és le szeretném cserélni (amúgy is ilyen periódust ír a könyve), mert ami a szétszedés után idegen anyag esetleg maradt a rendszerben, az jöjjön le belőle. Valaki esetleg konkrétumokat tud? Holnap lefényképezek egy kiszerelt hűtőt de az eddigi ismereteim alapján a hűtő alján van leeresztő csavar.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #937 Dátum: 2009. Március 28. - 18:16:07 » |
|
Ma vettem hűtőfolyadékot. Röhej, de a márkaszervízben volt a legolcsóbb! 800/liter, GM Genuine, csak nem a dobozos, hanem a nagy hordós változat. -70 C-os, aluhűtős, long life. (Állítólag ezt elég 10 évente cserélni) Vittem egy kannát és eresztettek bele bő négy litert. Kerékcsere után szépen ki is cseréltem a hűtővizet. Desztvízzel bekevertem valamivel szűkebb arányba, mint 1:1 (kb 4,5:3,5 a fagyálló javára), így kb -35-öt tudja. Most szép rózsaszín a lötyim! Mentem egy kört vele, hogy rendesen kilevegőzzön. Holnap reggel hidegen szépen belövöm a szintet és kész. Most legalább tudom, mi van benne és minimum három évig, vagy vízpumpacseréig rendben van. Közben rájöttem arra is, miért volt olyan furcsa színe a benne lévőnek! Amikor volt a szelepcsere, nem engedhették le az egészet, legalábbis maradt benne valamennyi a gyári kékeszöldből és arra tolták rá a szintig a rózsaszínt. A bibi csak az, hogy amíg a gyári lötty szlikát alapú, addíg az, amit rátoltak, szilikátmentes, alu blokkba való. Még most, fél év után is úgy folyt ki a lötty, hogy ha elfordítottam az edényt, egyik részen kékes volt, másik részen rózsaszínes. Mintha nem keveredett volna össze. Hasznos infó! Mindenképpen megéri ezt a drágább (boltban 1300-1400/liter) löttyöt beletenni, mert azt mondják a másik olcsó magyarra, hogy elvileg 1-2 évente cserélni kellene, meg aztán pár év alatt kikészíti a vízpumpát és egyéb alu alkatrészeket. Aki cserélni szeretne, az vigyázzon a hűtőben lévő leeresztőcsavarral, mert műanyagból van!!! Finoman kell meghúzni! Nyakához közel menetes, de nem ott tömít, hanem a nyakától távolabbi végéhez közel egy kikönnyítésben van egy gumigyűrű. Elég a csavart csak félig kitekerni, máris folyik a víz. De nem a csavarfejnél, ahogy a logika diktálná, hanem a hűtő alatti kereszttartó lyukán keresztül lefelé. Ugyanis ott belül az a gumigyűrű zárja a rést, tovább, a csavar feje felé a többi csak menesztő funkciós. Érdekes, de elmés megoldás! Amikor már nem folyik belőle magától, nem árt kicsit beindítani a motort, mert vagy fél liter még utána jön ki...gondolom ami a vízpumpa és egyéb dolgoknál marad. Ma a csere után megjárattam ráadott fűtéssel (lehet nem kell, de bennem még az van, hogy a fűtéscsap nyitja a radiátort...így is engedtem le)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Március 29. - 20:00:02 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #938 Dátum: 2009. Március 28. - 22:22:06 » |
|
Na jól van, akkor ezek szerint sima volt Mondjuk azt nem tartom egy túl korrekt dolognak, hogy a garis szerviz során leeresztett hűtőfolyadékot visszatöltik az autóba. Egyrészt mert ki tudja milyen (mennyire tiszta, korábban mire használt) edénybe engedik, aztán ahogy ugye kifolyik "felmossa" a fél motorteret, és belekerül egy csomó kosz, plusz a motorba is bekerül por és kosz a javítás során. Illene utána kimosni, és új folyadékkal feltölteni. Viszont nem ez a gyakorlat. Nekünk múltkor 2x egymásután termosztát csere volt a H Astránkon gariban, kétszer vis****akták bele azt a trutyit, amit leengedtek, illetve amit összekoszoltak... Nem vagyok nyugodt miatta, legközelebbi szervizkor megy is bele a Maxlife AF, úgyis van egy csomó készleten.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #939 Dátum: 2009. Március 28. - 22:25:20 » |
|
Egy jótanács: a piros fagyállót néha ellenőrizni kell, mert több fogy belőle mint a kékből.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #940 Dátum: 2009. Március 29. - 12:16:57 » |
|
Egy jótanács: a piros fagyállót néha ellenőrizni kell, mert több fogy belőle mint a kékből.
Fogy? Nekem sem a szelepelés előtt nem fogyott, sem azóta. A múltkor is csak vaklármám volt, ferdébben állt az autó, mint szokott...rátöltöttem, utána meg szívhattam le belőle!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #941 Dátum: 2009. Március 29. - 18:22:26 » |
|
A pirosra mondják, amit most töltöttél bele. Aztán majd elválik.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #942 Dátum: 2009. Március 29. - 19:52:30 » |
|
A pirosra mondják, amit most töltöttél bele. Aztán majd elválik.
Nekem piros van benne gyárilag, 1 év és 12e km alatt nem fogyott semmit.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #943 Dátum: 2009. Március 29. - 20:00:32 » |
|
Na jól van, akkor ezek szerint sima volt Mondjuk azt nem tartom egy túl korrekt dolognak, hogy a garis szerviz során leeresztett hűtőfolyadékot visszatöltik az autóba. Egyrészt mert ki tudja milyen (mennyire tiszta, korábban mire használt) edénybe engedik, aztán ahogy ugye kifolyik "felmossa" a fél motorteret, és belekerül egy csomó kosz, plusz a motorba is bekerül por és kosz a javítás során. Illene utána kimosni, és új folyadékkal feltölteni. Viszont nem ez a gyakorlat. Nekünk múltkor 2x egymásután termosztát csere volt a H Astránkon gariban, kétszer vis****akták bele azt a trutyit, amit leengedtek, illetve amit összekoszoltak... Nem vagyok nyugodt miatta, legközelebbi szervizkor megy is bele a Maxlife AF, úgyis van egy csomó készleten. Na igen! De legalább ne kevernék a két fajtát!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
|
« Hozzászólás #944 Dátum: 2009. április 10. - 19:04:32 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
|