Lacetti klub fórum
2024. December 14. - 14:30:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 576107 alkalommal)
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #930 Dátum: 2009. Március 25. - 12:23:53 »

A Gombiról beszélünk? Akkor ezek szerint majdnem összefutottunk, én is voltam ma... Mosolyog
Nem. Ez a service a Pesti oldalon van; de így már nem sokáig...
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #931 Dátum: 2009. Március 25. - 20:05:12 »

Ahha, akkor tudom melyikre gondolsz. Mosolyog
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #932 Dátum: 2009. Március 27. - 07:08:24 »

Nemrég volt róla szó, de nem találom.
Info kéne a hűtővíz cseréjéről.
1. milyen anyagot vegyek bele (aluhűtőset, nem aluhűtőset), esetleg egy kép, megnevezés sokat segítene
2. mennyi megy bele (tudom, könyv, de ha már kérdezek)
3. hol van a leeresztője a hűtőnek? egyátalán ott van a legmélyebb pontja a rendszernek?
4. kell-e valami tömítőalátét a leeresztőcsavarhoz, amit cserélni kell ilyenkor?
5. kell-e légteleníteni a rendszert? (régebbi autókon a radiátornál volt légtelenítő)
Előre is köszi! Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #933 Dátum: 2009. Március 27. - 09:29:54 »

A cserébe nem szeretnék beleszólni mert én még nem csináltam, de:

 - mindenképpen aluhűtőkhöz alkalmas folyadékot tegyél bele (persze majdnem mind ilyen)
 - nézd meg most milyen színű folyadék van benne (kékes-zöldes, esetleg már sárgás vagypedig piros), mert a gépkönyv etilén-glikol alapú folyadékot ír (ez a kékeszöld, amit a hipermarketek is árulnak, vagy néha citromsárga), de nekünk az automatába már piros van (etán-diol alapú, longlife hűtőfolyadék, ilyen pl. a Maxlife Antifreeze vagy a GM (Opel) fagyálló is)
 - elvileg a kétféle anyag nem keverhető, persze ha úgyis leereszted bármelyik mehet bele, de lehet, hogy előtte érdemes kitisztítani a rendszerből a korábbi anyagot
 - szerintem nem kell tömítést cserélni, a rendszer pedig kilégteleníti magát 1-2 perc alapjárat után, utána ismét ellenőrizni kell a szintet, és korrigálni
 - de mindenképpen kérdezz meg autószerelőt, mert az a biztos

Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #934 Dátum: 2009. Március 27. - 10:10:01 »

A cserébe nem szeretnék beleszólni mert én még nem csináltam, de:

 - mindenképpen aluhűtőkhöz alkalmas folyadékot tegyél bele (persze majdnem mind ilyen)
 - nézd meg most milyen színű folyadék van benne (kékes-zöldes, esetleg már sárgás vagypedig piros), mert a gépkönyv etilén-glikol alapú folyadékot ír (ez a kékeszöld, amit a hipermarketek is árulnak, vagy néha citromsárga), de nekünk az automatába már piros van (etán-diol alapú, longlife hűtőfolyadék, ilyen pl. a Maxlife Antifreeze vagy a GM (Opel) fagyálló is)
 - elvileg a kétféle anyag nem keverhető, persze ha úgyis leereszted bármelyik mehet bele, de lehet, hogy előtte érdemes kitisztítani a rendszerből a korábbi anyagot
 - szerintem nem kell tömítést cserélni, a rendszer pedig kilégteleníti magát 1-2 perc alapjárat után, utána ismét ellenőrizni kell a szintet, és korrigálni
 - de mindenképpen kérdezz meg autószerelőt, mert az a biztos


Köszi a tippet! A helyzet az, hogy két és fél éves koráig -szelepcsere előttig- szép kékeszöldes lé volt benne, de amikor összerakták, utána már nem. Most lesz három éves és le szeretném cserélni (amúgy is ilyen periódust ír a könyve), mert ami a szétszedés után idegen anyag esetleg maradt a rendszerben, az jöjjön le belőle.
Valaki esetleg konkrétumokat tud?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #935 Dátum: 2009. Március 27. - 19:33:14 »

Töröltem a hozzászólásomat, mert saját magamat cenzúráztam.
« Utoljára szerkesztve: 2009. Március 27. - 19:38:44 írta captainb » Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #936 Dátum: 2009. Március 27. - 20:08:00 »

A cserébe nem szeretnék beleszólni mert én még nem csináltam, de:

 - mindenképpen aluhűtőkhöz alkalmas folyadékot tegyél bele (persze majdnem mind ilyen)
 - nézd meg most milyen színű folyadék van benne (kékes-zöldes, esetleg már sárgás vagypedig piros), mert a gépkönyv etilén-glikol alapú folyadékot ír (ez a kékeszöld, amit a hipermarketek is árulnak, vagy néha citromsárga), de nekünk az automatába már piros van (etán-diol alapú, longlife hűtőfolyadék, ilyen pl. a Maxlife Antifreeze vagy a GM (Opel) fagyálló is)
 - elvileg a kétféle anyag nem keverhető, persze ha úgyis leereszted bármelyik mehet bele, de lehet, hogy előtte érdemes kitisztítani a rendszerből a korábbi anyagot
 - szerintem nem kell tömítést cserélni, a rendszer pedig kilégteleníti magát 1-2 perc alapjárat után, utána ismét ellenőrizni kell a szintet, és korrigálni
 - de mindenképpen kérdezz meg autószerelőt, mert az a biztos


Köszi a tippet! A helyzet az, hogy két és fél éves koráig -szelepcsere előttig- szép kékeszöldes lé volt benne, de amikor összerakták, utána már nem. Most lesz három éves és le szeretném cserélni (amúgy is ilyen periódust ír a könyve), mert ami a szétszedés után idegen anyag esetleg maradt a rendszerben, az jöjjön le belőle.
Valaki esetleg konkrétumokat tud?

Holnap lefényképezek egy kiszerelt hűtőt de az eddigi ismereteim alapján a hűtő alján van leeresztő csavar.
Naplózva

cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #937 Dátum: 2009. Március 28. - 18:16:07 »

Ma vettem hűtőfolyadékot. Röhej, de a márkaszervízben volt a legolcsóbb! 800/liter, GM Genuine, csak nem a dobozos, hanem a nagy hordós változat. -70 C-os, aluhűtős, long life. (Állítólag ezt elég 10 évente cserélni) Vittem egy kannát és eresztettek bele bő négy litert.
Kerékcsere után szépen ki is cseréltem a hűtővizet. Desztvízzel bekevertem valamivel szűkebb arányba, mint 1:1 (kb 4,5:3,5 a fagyálló javára), így kb -35-öt tudja.
Most szép rózsaszín a lötyim! Kacsint Mentem egy kört vele, hogy rendesen kilevegőzzön. Holnap reggel hidegen szépen belövöm a szintet és kész. Most legalább tudom, mi van benne és minimum három évig, vagy vízpumpacseréig rendben van.
Közben rájöttem arra is, miért volt olyan furcsa színe a benne lévőnek! Amikor volt a szelepcsere, nem engedhették le az egészet, legalábbis maradt benne valamennyi a gyári kékeszöldből és arra tolták rá a szintig a rózsaszínt.
A bibi csak az, hogy amíg a gyári lötty szlikát alapú, addíg az, amit rátoltak, szilikátmentes, alu blokkba való. Még most, fél év után is úgy folyt ki a lötty, hogy ha elfordítottam az edényt, egyik részen kékes volt, másik részen rózsaszínes. Mintha nem keveredett volna össze.
Hasznos infó! Mindenképpen megéri ezt a drágább (boltban 1300-1400/liter) löttyöt beletenni, mert azt mondják a másik olcsó magyarra, hogy elvileg 1-2 évente cserélni kellene, meg aztán pár év alatt kikészíti a vízpumpát és egyéb alu alkatrészeket. Aki cserélni szeretne, az vigyázzon a hűtőben lévő leeresztőcsavarral, mert műanyagból van!!! Finoman kell meghúzni! Nyakához közel menetes, de nem ott tömít, hanem a nyakától távolabbi végéhez közel egy kikönnyítésben van egy gumigyűrű. Elég a csavart csak félig kitekerni, máris folyik a víz. De nem a csavarfejnél, ahogy a logika diktálná, hanem a hűtő alatti kereszttartó lyukán keresztül lefelé. Ugyanis ott belül az a gumigyűrű zárja a rést, tovább, a csavar feje felé a többi csak menesztő funkciós.  Érdekes, de elmés megoldás! Amikor már nem folyik belőle magától, nem árt kicsit beindítani a motort, mert vagy fél liter még utána jön ki...gondolom ami a vízpumpa és egyéb dolgoknál marad.
Ma a csere után megjárattam ráadott fűtéssel (lehet nem kell, de bennem még az van, hogy a fűtéscsap nyitja a radiátort...így is engedtem le)
« Utoljára szerkesztve: 2009. Március 29. - 20:00:02 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #938 Dátum: 2009. Március 28. - 22:22:06 »

Na jól van, akkor ezek szerint sima volt Kacsint

Mondjuk azt nem tartom egy túl korrekt dolognak, hogy a garis szerviz során leeresztett hűtőfolyadékot visszatöltik az autóba. Egyrészt mert ki tudja milyen (mennyire tiszta, korábban mire használt) edénybe engedik, aztán ahogy ugye kifolyik "felmossa" a fél motorteret, és belekerül egy csomó kosz, plusz a motorba is bekerül por és kosz a javítás során. Illene utána kimosni, és új folyadékkal feltölteni. Viszont nem ez a gyakorlat.

Nekünk múltkor 2x egymásután termosztát csere volt a H Astránkon gariban, kétszer vis****akták bele azt a trutyit, amit leengedtek, illetve amit összekoszoltak... Nem vagyok nyugodt miatta, legközelebbi szervizkor megy is bele a Maxlife AF, úgyis van egy csomó készleten. Mosolyog
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #939 Dátum: 2009. Március 28. - 22:25:20 »

Egy jótanács: a piros fagyállót néha ellenőrizni kell, mert több fogy belőle mint a kékből.
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #940 Dátum: 2009. Március 29. - 12:16:57 »

Egy jótanács: a piros fagyállót néha ellenőrizni kell, mert több fogy belőle mint a kékből.
Fogy? Nekem sem a szelepelés előtt nem fogyott, sem azóta. A múltkor is csak vaklármám volt, ferdébben állt az autó, mint szokott...rátöltöttem, utána meg szívhattam le belőle! Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #941 Dátum: 2009. Március 29. - 18:22:26 »

A pirosra mondják, amit most töltöttél bele. Aztán majd elválik.
Naplózva

Pittike
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #942 Dátum: 2009. Március 29. - 19:52:30 »

A pirosra mondják, amit most töltöttél bele. Aztán majd elválik.
Nekem piros van benne gyárilag, 1 év és 12e km alatt nem fogyott semmit.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #943 Dátum: 2009. Március 29. - 20:00:32 »

Na jól van, akkor ezek szerint sima volt Kacsint

Mondjuk azt nem tartom egy túl korrekt dolognak, hogy a garis szerviz során leeresztett hűtőfolyadékot visszatöltik az autóba. Egyrészt mert ki tudja milyen (mennyire tiszta, korábban mire használt) edénybe engedik, aztán ahogy ugye kifolyik "felmossa" a fél motorteret, és belekerül egy csomó kosz, plusz a motorba is bekerül por és kosz a javítás során. Illene utána kimosni, és új folyadékkal feltölteni. Viszont nem ez a gyakorlat.

Nekünk múltkor 2x egymásután termosztát csere volt a H Astránkon gariban, kétszer vis****akták bele azt a trutyit, amit leengedtek, illetve amit összekoszoltak... Nem vagyok nyugodt miatta, legközelebbi szervizkor megy is bele a Maxlife AF, úgyis van egy csomó készleten. Mosolyog
Na igen! De legalább ne kevernék a két fajtát!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #944 Dátum: 2009. április 10. - 19:04:32 »

ÜDV érdeklödök h az 5ajtos lacsinak h lehet az elsöajtokban hangszorot cserélni? He He He
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Oldalak: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!