cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #810 Dátum: 2009. Január 15. - 13:13:58 » |
|
Fojtószelepház... Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt. Én is kiszerelve gondolnám a leghatásosabbnak (meg a legbiztonságosabbnak) a tisztítását, csak kicsit fázom tőle: Jópár ilyen-olyan cső megy bele innen-onnan, hűtővíz, miegymás. Minuma le kellene ereszteni a vízből egy adagot, ezt hol kellene megtenni viszonylag kis hibázási lehetőség mellett? Meg attól, hogy ilyen "olajosan" koszos, az hogyan és miért befolyásolja a motor működését? Vagy bévül még van valami (akár érzékelő, akár más) amire ha ez a szmötye lerakódik, akkor megbolondítja a computert...? Vízcső az szerintem se megy rá. Érzékelő az természetesen van benne: a gázpedál állás jeladó. Meg az úgynevezett alapjárati motor. Ez állítja a pillangó szelepet az autó állapotának+az aktuális terhelésnek megfelelően. Ezért nem esik le pl. a fordulatszám a klíma bekapcsolásakor. Egyből korrigál az elektronika. Bármilyen fogyasztót kapcsolsz be (és az elkezdi terhelni a generátort) máris kompenzál. Pedig megy rá vízcső, az egyik a termosztát házról, a másik a kiegyenlítő tartályról. Köszi Sebijoe, már kezdtem megijedni, hogy romlik a szemem... Meg vagyok erősítve, nem akarom leszedni, majd kitalálok valami indokot a service felé, hogy miért ők csinálják meg... Ingadozik az alapjárat...erre mindig az a javaslatuk, hogy ki kell tisztítani a fojtószelepházat...
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #811 Dátum: 2009. Január 15. - 13:16:29 » |
|
Fojtószelepház... Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt. Én is kiszerelve gondolnám a leghatásosabbnak (meg a legbiztonságosabbnak) a tisztítását, csak kicsit fázom tőle: Jópár ilyen-olyan cső megy bele innen-onnan, hűtővíz, miegymás. Minuma le kellene ereszteni a vízből egy adagot, ezt hol kellene megtenni viszonylag kis hibázási lehetőség mellett? Meg attól, hogy ilyen "olajosan" koszos, az hogyan és miért befolyásolja a motor működését? Vagy bévül még van valami (akár érzékelő, akár más) amire ha ez a szmötye lerakódik, akkor megbolondítja a computert...? Vízcső az szerintem se megy rá. Érzékelő az természetesen van benne: a gázpedál állás jeladó. Meg az úgynevezett alapjárati motor. Ez állítja a pillangó szelepet az autó állapotának+az aktuális terhelésnek megfelelően. Ezért nem esik le pl. a fordulatszám a klíma bekapcsolásakor. Egyből korrigál az elektronika. Bármilyen fogyasztót kapcsolsz be (és az elkezdi terhelni a generátort) máris kompenzál. Pedig megy rá vízcső, az egyik a termosztát házról, a másik a kiegyenlítő tartályról. A termosztátról veszi a motorhőmérsékletet? Akkor az OK. De a tágulási tartályba csak azért van kötve, mert a vízpárát oda vezeti be nem? Oda a vízszint fölé érkezik be a cső, onnan víz elvileg nem jöhet a fojtószelepház felé, meg nem is nyomócső, mert elég gyér a bilincs rajta!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
zotyec
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
|
|
« Hozzászólás #812 Dátum: 2009. Január 15. - 21:44:49 » |
|
Hello Sziasztok ! Érdekes jelenségnek lettem tanúja az este , miután hazaértünk , állt az autó egy kicsit , nemsoká elindultam vele és azt tapasztaltam , hogy a hátsó ablaktörlő időnként önálló életet kezd élni , ezt értsd 5 perces autózás közben. Hazafelé megmozgattam a kapcsolót és azt tapasztaltam , hogy még sűrűbben kezdd dolgozni a törlő.Hazaérve kulcs elfordít/ gyújtás kikapcsol / - motor jár tovább és az összes visszajelző halványan világít és a motortérből zümmögő hang hallható , ekkor kulcs kihúz , mondom biztos valamit nem jól csinálok , a jelenség tovább marad , azzal a külömbséggel , hogy mikor az ajtót kinyitottam leállt a motor és a lámpák is kialudtak , ekkor kulcs be - indít - motor indul , de amikor a gyújtást levettem akkor a jelenség visszatért /motor tovább jár , visszajelzők halványan világítanak , ajtónyitásra megszűnik !!!. a 3-4 indítás után már be sem indult a motor. Kinyitom az ajtót kiszólok a nejemnek , inditózok és motor , nyitott ajtónál beindul !!!!! Na ezt add össze ! Levéve a sarut , hátha ?! semmi nem változás , kivettem az ablaktörlő biztosítékot és kis idő múlva visszatettem és lőn csoda ,nem jelentkezett semmi hiba. Motor - ok , világítás - ok ablaktörlők - ok . Valakinek hasonló tapasztalat ? Eddig ilyen csoda még nem volt .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #813 Dátum: 2009. Január 15. - 22:10:14 » |
|
Szia! A hátsó ablakmosó cső van eltörve, és folyik a víz az egyik csatlakozóra. Ott szokott eltörni, ahol a kábel átvezetés van a hátsó ajtóba. Ha garis vidd szervizbe és kicserélik. Már volt téma egy párszor a fórumon, próbáld megkeresni.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #814 Dátum: 2009. Január 15. - 22:14:06 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #815 Dátum: 2009. Január 18. - 11:26:11 » |
|
Hello Sziasztok ! Érdekes jelenségnek lettem tanúja az este , miután hazaértünk , állt az autó egy kicsit , nemsoká elindultam vele és azt tapasztaltam , hogy a hátsó ablaktörlő időnként önálló életet kezd élni , ezt értsd 5 perces autózás közben. Hazafelé megmozgattam a kapcsolót és azt tapasztaltam , hogy még sűrűbben kezdd dolgozni a törlő.Hazaérve kulcs elfordít/ gyújtás kikapcsol / - motor jár tovább és az összes visszajelző halványan világít és a motortérből zümmögő hang hallható , ekkor kulcs kihúz , mondom biztos valamit nem jól csinálok , a jelenség tovább marad , azzal a külömbséggel , hogy mikor az ajtót kinyitottam leállt a motor és a lámpák is kialudtak , ekkor kulcs be - indít - motor indul , de amikor a gyújtást levettem akkor a jelenség visszatért /motor tovább jár , visszajelzők halványan világítanak , ajtónyitásra megszűnik !!!. a 3-4 indítás után már be sem indult a motor. Kinyitom az ajtót kiszólok a nejemnek , inditózok és motor , nyitott ajtónál beindul !!!!! Na ezt add össze ! Levéve a sarut , hátha ?! semmi nem változás , kivettem az ablaktörlő biztosítékot és kis idő múlva visszatettem és lőn csoda ,nem jelentkezett semmi hiba. Motor - ok , világítás - ok ablaktörlők - ok . Valakinek hasonló tapasztalat ? Eddig ilyen csoda még nem volt . Egyébb Villamossági Hibáknál keresd. Van szó róla bőven, sok segítséggel.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #816 Dátum: 2009. Január 24. - 21:14:58 » |
|
Egy jó tanács mindenkinek! Ha nincs gond az autóval ne nyúlj semmihez!!!!!!Kicsit tisztogattam az autót és ha már a motor környékén jártam, leszedtem a gumi harmonikát a folytószelepházról. És egy darab ronggyal kitörölgettem, ne ezt nem kellet volna. Azóta meleg motornál, össze vissza megy az alapjárat. 1000-től 2000-ig gázpedállal játszva néha visszaesik normálisra. Holnap megpucolom még egyszer, de most már féktísztítót is használok.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #817 Dátum: 2009. Január 24. - 22:37:38 » |
|
Egy jó tanács mindenkinek! Ha nincs gond az autóval ne nyúlj semmihez!!!!!!Kicsit tisztogattam az autót és ha már a motor környékén jártam, leszedtem a gumi harmonikát a folytószelepházról. És egy darab ronggyal kitörölgettem, ne ezt nem kellet volna. Azóta meleg motornál, össze vissza megy az alapjárat. 1000-től 2000-ig gázpedállal játszva néha visszaesik normálisra. Holnap megpucolom még egyszer, de most már féktísztítót is használok. Mert biztos te balról jobbra törölted és nem jobbról balra ezért a levegő most kóvájog odabenn.Meg ne csíkos ronggyal pucold,hanem kockással.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #818 Dátum: 2009. Január 24. - 22:41:22 » |
|
Egy jó tanács mindenkinek! Ha nincs gond az autóval ne nyúlj semmihez!!!!!!Kicsit tisztogattam az autót és ha már a motor környékén jártam, leszedtem a gumi harmonikát a folytószelepházról. És egy darab ronggyal kitörölgettem, ne ezt nem kellet volna. Azóta meleg motornál, össze vissza megy az alapjárat. 1000-től 2000-ig gázpedállal játszva néha visszaesik normálisra. Holnap megpucolom még egyszer, de most már féktísztítót is használok. Mert biztos te balról jobbra törölted és nem jobbról balra ezért a levegő most kóvájog odabenn.Meg ne csíkos ronggyal pucold,hanem kockással. Most nincs kedvem vigyorogni! Majd holnap, ha jó lesz az alapjárat.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #819 Dátum: 2009. Január 24. - 22:52:31 » |
|
Egy jó tanács mindenkinek! Ha nincs gond az autóval ne nyúlj semmihez!!!!!!Na igen! Nekem is mondták már sokszor, mert mindent olyan tökéletesre akarok megcsinálni...aztán néha roszabb lesz, vagy túlzásba viszem valaminek a meghúzását és megszakad, eltörik, avagy nem vagyok elégedett az eredménnyel és tizedszerre szedem szét és akkor adja meg magát.... Drukkolok Jani...de szerintem ennek oka van! Nézd meg, hogy mindent úgy raktál-e vissza, ahogy volt.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #820 Dátum: 2009. Január 25. - 09:08:31 » |
|
Egy jó tanács mindenkinek! Ha nincs gond az autóval ne nyúlj semmihez!!!!!!Kicsit tisztogattam az autót és ha már a motor környékén jártam, leszedtem a gumi harmonikát a folytószelepházról. És egy darab ronggyal kitörölgettem, ne ezt nem kellet volna. Azóta meleg motornál, össze vissza megy az alapjárat. 1000-től 2000-ig gázpedállal játszva néha visszaesik normálisra. Holnap megpucolom még egyszer, de most már féktísztítót is használok. Mert biztos te balról jobbra törölted és nem jobbról balra ezért a levegő most kóvájog odabenn.Meg ne csíkos ronggyal pucold,hanem kockással. Most nincs kedvem vigyorogni! Majd holnap, ha jó lesz az alapjárat. Lehet az a baj hogy csak törölgetted és összemaszatoltál valamilyen érzékelőt.Pucold ki rendesen és meggyógyul.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #821 Dátum: 2009. Január 25. - 09:34:11 » |
|
Egy jó tanács mindenkinek! Ha nincs gond az autóval ne nyúlj semmihez!!!!!!Kicsit tisztogattam az autót és ha már a motor környékén jártam, leszedtem a gumi harmonikát a folytószelepházról. És egy darab ronggyal kitörölgettem, ne ezt nem kellet volna. Azóta meleg motornál, össze vissza megy az alapjárat. 1000-től 2000-ig gázpedállal játszva néha visszaesik normálisra. Holnap megpucolom még egyszer, de most már féktísztítót is használok. Mert biztos te balról jobbra törölted és nem jobbról balra ezért a levegő most kóvájog odabenn.Meg ne csíkos ronggyal pucold,hanem kockással. Most nincs kedvem vigyorogni! Majd holnap, ha jó lesz az alapjárat. Lehet az a baj hogy csak törölgetted és összemaszatoltál valamilyen érzékelőt.Pucold ki rendesen és meggyógyul. Az lesz, csak előbb el kell mennem venni valamilyen pucolót.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #822 Dátum: 2009. Január 25. - 13:36:02 » |
|
Egy jó tanács mindenkinek! Ha nincs gond az autóval ne nyúlj semmihez!!!!!!Kicsit tisztogattam az autót és ha már a motor környékén jártam, leszedtem a gumi harmonikát a folytószelepházról. És egy darab ronggyal kitörölgettem, ne ezt nem kellet volna. Azóta meleg motornál, össze vissza megy az alapjárat. 1000-től 2000-ig gázpedállal játszva néha visszaesik normálisra. Holnap megpucolom még egyszer, de most már féktísztítót is használok. Mert biztos te balról jobbra törölted és nem jobbról balra ezért a levegő most kóvájog odabenn.Meg ne csíkos ronggyal pucold,hanem kockással. Most nincs kedvem vigyorogni! Majd holnap, ha jó lesz az alapjárat. Lehet az a baj hogy csak törölgetted és összemaszatoltál valamilyen érzékelőt.Pucold ki rendesen és meggyógyul. Az lesz, csak előbb el kell mennem venni valamilyen pucolót. A Lacetti nem szereti, ha "javítani" akarják. Az enyémnek is minden baja volt, amíg szervizbe jártam vele. Amióta nem viszem be minden kis hibával, nincs is baja. A Km. az igazi gyógyszer neki. Olaj, benzin (gáz ), azt hagy menjen!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #823 Dátum: 2009. Január 25. - 14:20:58 » |
|
Elmentünk a gazdaságosba bevásárolni (6km oda-vissza), ott vettem féktisztítót. Hazafelé úgy éreztem javul az alapjárat, ezért hazaérve nem is pucoltam meg. Ellenben levettem az aksi kábelt, vártam egy kicsit és megcsináltam az alapjárat tanítást. Amitől még egy picit javult, de nem olyan mint volt.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #824 Dátum: 2009. Január 25. - 15:42:01 » |
|
Elmentünk a gazdaságosba bevásárolni (6km oda-vissza), ott vettem féktisztítót. Hazafelé úgy éreztem javul az alapjárat, ezért hazaérve nem is pucoltam meg. Ellenben levettem az aksi kábelt, vártam egy kicsit és megcsináltam az alapjárat tanítást. Amitől még egy picit javult, de nem olyan mint volt. Türelem. 2-3 nap (az nálam hány Km? ) mire beáll.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|