kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #795 Dátum: 2009. Január 12. - 14:03:51 » |
|
Egy hozzáértő kérdés : Mellik bigyó az a "fojtószelepház"?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #796 Dátum: 2009. Január 12. - 15:52:30 » |
|
Egy hozzáértő kérdés : Mellik bigyó az a "fojtószelepház"? A légszűrő házból megy egy gumiharang cső a motorhoz.Na ahol az a cső csatlakozik,az a fojtószelep ház.Ha leveszed a csövet akkor látni is fogod a fojtószelepet,ami igen csúnyán be tud kormolódni és a szervízben szokták is pucolni valami agresszív sprayvel.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
sebijoe
Vendég
|
|
« Hozzászólás #797 Dátum: 2009. Január 12. - 16:54:48 » |
|
Egy hozzáértő kérdés : Mellik bigyó az a "fojtószelepház"? A légszűrő házból megy egy gumiharang cső a motorhoz.Na ahol az a cső csatlakozik,az a fojtószelep ház.Ha leveszed a csövet akkor látni is fogod a fojtószelepet,ami igen csúnyán be tud kormolódni és a szervízben szokták is pucolni valami agresszív sprayvel. A gázbowden arra megy rá, az agresszív anyag féktisztító spray.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #798 Dátum: 2009. Január 12. - 17:52:36 » |
|
Köszi! Akkor hétfőn irány a szerviz!
Na erre én is kiváncsi vagyok hogy ott mit tesznek, ha netán közel engednek teged, de ha igen ha nem jelenkezz az eredménnzel. Ugyanis én már a dugaszokat végig elenőriztem már töbször is, spay-al s anélkül de a légzsák lámpa még mindig világít. Lehet hogy csak törölni kell a hibákból???
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #799 Dátum: 2009. Január 12. - 18:41:24 » |
|
Egy hozzáértő kérdés : Mellik bigyó az a "fojtószelepház"? A légszűrő házból megy egy gumiharang cső a motorhoz.Na ahol az a cső csatlakozik,az a fojtószelep ház.Ha leveszed a csövet akkor látni is fogod a fojtószelepet,ami igen csúnyán be tud kormolódni és a szervízben szokták is pucolni valami agresszív sprayvel. A gázbowden arra megy rá, az agresszív anyag féktisztító spray. Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #800 Dátum: 2009. Január 12. - 18:52:12 » |
|
Egy hozzáértő kérdés : Mellik bigyó az a "fojtószelepház"? A légszűrő házból megy egy gumiharang cső a motorhoz.Na ahol az a cső csatlakozik,az a fojtószelep ház.Ha leveszed a csövet akkor látni is fogod a fojtószelepet,ami igen csúnyán be tud kormolódni és a szervízben szokták is pucolni valami agresszív sprayvel. A gázbowden arra megy rá, az agresszív anyag féktisztító spray. Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #801 Dátum: 2009. Január 14. - 13:39:50 » |
|
Egy hozzáértő kérdés : Mellik bigyó az a "fojtószelepház"? A légszűrő házból megy egy gumiharang cső a motorhoz.Na ahol az a cső csatlakozik,az a fojtószelep ház.Ha leveszed a csövet akkor látni is fogod a fojtószelepet,ami igen csúnyán be tud kormolódni és a szervízben szokták is pucolni valami agresszív sprayvel. A gázbowden arra megy rá, az agresszív anyag féktisztító spray. Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #802 Dátum: 2009. Január 14. - 13:57:07 » |
|
Fojtószelepház... Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt. Én is kiszerelve gondolnám a leghatásosabbnak (meg a legbiztonságosabbnak) a tisztítását, csak kicsit fázom tőle: Jópár ilyen-olyan cső megy bele innen-onnan, hűtővíz, miegymás. Minuma le kellene ereszteni a vízből egy adagot, ezt hol kellene megtenni viszonylag kis hibázási lehetőség mellett? Meg attól, hogy ilyen "olajosan" koszos, az hogyan és miért befolyásolja a motor működését? Vagy bévül még van valami (akár érzékelő, akár más) amire ha ez a szmötye lerakódik, akkor megbolondítja a computert...?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #803 Dátum: 2009. Január 14. - 21:30:33 » |
|
Fojtószelepház... Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt. Én is kiszerelve gondolnám a leghatásosabbnak (meg a legbiztonságosabbnak) a tisztítását, csak kicsit fázom tőle: Jópár ilyen-olyan cső megy bele innen-onnan, hűtővíz, miegymás. Minuma le kellene ereszteni a vízből egy adagot, ezt hol kellene megtenni viszonylag kis hibázási lehetőség mellett? Meg attól, hogy ilyen "olajosan" koszos, az hogyan és miért befolyásolja a motor működését? Vagy bévül még van valami (akár érzékelő, akár más) amire ha ez a szmötye lerakódik, akkor megbolondítja a computert...? Vízcső? Az mit keres ott? Elektronika meg vákumcső viszont van rendesen!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #804 Dátum: 2009. Január 14. - 21:54:15 » |
|
Fojtószelepház... Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt. Én is kiszerelve gondolnám a leghatásosabbnak (meg a legbiztonságosabbnak) a tisztítását, csak kicsit fázom tőle: Jópár ilyen-olyan cső megy bele innen-onnan, hűtővíz, miegymás. Minuma le kellene ereszteni a vízből egy adagot, ezt hol kellene megtenni viszonylag kis hibázási lehetőség mellett? Meg attól, hogy ilyen "olajosan" koszos, az hogyan és miért befolyásolja a motor működését? Vagy bévül még van valami (akár érzékelő, akár más) amire ha ez a szmötye lerakódik, akkor megbolondítja a computert...? Vízcső? Az mit keres ott? Elektronika meg vákumcső viszont van rendesen! Felőlem lehet más is, de hogy nem egy, ujjnyi vastag fekete slag van hozzá applikálva, az tuti és az egyik mintha összeköttetésben lenne a kiegyenlítőtartállyal, a másik mintha a motorblokkhoz menne, a harmadik....ööööö, gőzöm sincs. Hogy ájer vagy wasser van-e benne, számomra úgyszólván mindegy, lövésem sincs róla, mi és miért..., csak egy tudatlan villanyosmérnök lennék... A lényeg, hogy nem mertem nekiállni lebontani.... , így meg nincs szívem sprickolni...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #805 Dátum: 2009. Január 15. - 09:02:42 » |
|
Fojtószelepház... Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt. Én is kiszerelve gondolnám a leghatásosabbnak (meg a legbiztonságosabbnak) a tisztítását, csak kicsit fázom tőle: Jópár ilyen-olyan cső megy bele innen-onnan, hűtővíz, miegymás. Minuma le kellene ereszteni a vízből egy adagot, ezt hol kellene megtenni viszonylag kis hibázási lehetőség mellett? Meg attól, hogy ilyen "olajosan" koszos, az hogyan és miért befolyásolja a motor működését? Vagy bévül még van valami (akár érzékelő, akár más) amire ha ez a szmötye lerakódik, akkor megbolondítja a computert...? Vízcső? Az mit keres ott? Elektronika meg vákumcső viszont van rendesen! Felőlem lehet más is, de hogy nem egy, ujjnyi vastag fekete slag van hozzá applikálva, az tuti és az egyik mintha összeköttetésben lenne a kiegyenlítőtartállyal, a másik mintha a motorblokkhoz menne, a harmadik....ööööö, gőzöm sincs. Hogy ájer vagy wasser van-e benne, számomra úgyszólván mindegy, lövésem sincs róla, mi és miért..., csak egy tudatlan villanyosmérnök lennék... A lényeg, hogy nem mertem nekiállni lebontani.... , így meg nincs szívem sprickolni... Megértelek, hogy nincs szíved a helyén pucolni. Én sem tenném, viszont egy hozzáértővel leszedetni aki kipucolja...talán nem nagy lóvé. Szerintem ez a járható út!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #806 Dátum: 2009. Január 15. - 10:04:22 » |
|
Fojtószelepház... Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt. Én is kiszerelve gondolnám a leghatásosabbnak (meg a legbiztonságosabbnak) a tisztítását, csak kicsit fázom tőle: Jópár ilyen-olyan cső megy bele innen-onnan, hűtővíz, miegymás. Minuma le kellene ereszteni a vízből egy adagot, ezt hol kellene megtenni viszonylag kis hibázási lehetőség mellett? Meg attól, hogy ilyen "olajosan" koszos, az hogyan és miért befolyásolja a motor működését? Vagy bévül még van valami (akár érzékelő, akár más) amire ha ez a szmötye lerakódik, akkor megbolondítja a computert...? Vízcső az szerintem se megy rá. Érzékelő az természetesen van benne: a gázpedál állás jeladó. Meg az úgynevezett alapjárati motor. Ez állítja a pillangó szelepet az autó állapotának+az aktuális terhelésnek megfelelően. Ezért nem esik le pl. a fordulatszám a klíma bekapcsolásakor. Egyből korrigál az elektronika. Bármilyen fogyasztót kapcsolsz be (és az elkezdi terhelni a generátort) máris kompenzál.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #807 Dátum: 2009. Január 15. - 11:47:24 » |
|
Na meg asszem a levegő mennyiségét, hőmérsékletét...
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
sebijoe
Vendég
|
|
« Hozzászólás #808 Dátum: 2009. Január 15. - 12:09:59 » |
|
Fojtószelepház... Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt. Én is kiszerelve gondolnám a leghatásosabbnak (meg a legbiztonságosabbnak) a tisztítását, csak kicsit fázom tőle: Jópár ilyen-olyan cső megy bele innen-onnan, hűtővíz, miegymás. Minuma le kellene ereszteni a vízből egy adagot, ezt hol kellene megtenni viszonylag kis hibázási lehetőség mellett? Meg attól, hogy ilyen "olajosan" koszos, az hogyan és miért befolyásolja a motor működését? Vagy bévül még van valami (akár érzékelő, akár más) amire ha ez a szmötye lerakódik, akkor megbolondítja a computert...? Vízcső az szerintem se megy rá. Érzékelő az természetesen van benne: a gázpedál állás jeladó. Meg az úgynevezett alapjárati motor. Ez állítja a pillangó szelepet az autó állapotának+az aktuális terhelésnek megfelelően. Ezért nem esik le pl. a fordulatszám a klíma bekapcsolásakor. Egyből korrigál az elektronika. Bármilyen fogyasztót kapcsolsz be (és az elkezdi terhelni a generátort) máris kompenzál. Pedig megy rá vízcső, az egyik a termosztát házról, a másik a kiegyenlítő tartályról.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #809 Dátum: 2009. Január 15. - 12:48:23 » |
|
Fojtószelepház... Hiszitek, nem hiszitek, ha tippelni kellett volna, erre tippelek... A tisztítása hogyan megy? Egyszerűen belefújnak a spary-vel, aztán lesz ami lesz? Pillangószelepet békénhagyják, vagy el kell fordítani és "mögé" is fújni (a motort nem károsítja...?)? Utána kitörlik, vagy egyszerűen elpárolog a féktisztító? Megujjaztam, csúszott bévül... (Jól felizgattam a szerviz emlegetésével, mi... ?) És elég szutykos volt, bár a szutykot nem mondanám koromnak... Spirccoljak neki valamit, vagy ne spriccoljak... (mármint tisztításilag... ?) Jól telefujják mindenhová a szervízben és nálam koromfekete trutyi szokott kifolyni(meg gondolom befolyni a motorba is ami aztán pikk-pakk elég).Nekem nincs lezárva az egér,gondolom ezért fekete a lé.Ja és a naggyát ki is törlik. Én biztosan kiszerelném a gépből, és úgy adnék neki a féktisztítóból. Függőlegesen tartva a cuccot (a levegő útjának szempontjából), hogy a dzsuva ki tudjon folyni belőle. A féktisztító gyorsan elpárolog, nem hiszem, hogy mire odáig érsz, hogy beindítod a motort maradna nyoma. Azért a törlés nem árt. Én is kiszerelve gondolnám a leghatásosabbnak (meg a legbiztonságosabbnak) a tisztítását, csak kicsit fázom tőle: Jópár ilyen-olyan cső megy bele innen-onnan, hűtővíz, miegymás. Minuma le kellene ereszteni a vízből egy adagot, ezt hol kellene megtenni viszonylag kis hibázási lehetőség mellett? Meg attól, hogy ilyen "olajosan" koszos, az hogyan és miért befolyásolja a motor működését? Vagy bévül még van valami (akár érzékelő, akár más) amire ha ez a szmötye lerakódik, akkor megbolondítja a computert...? Vízcső az szerintem se megy rá. Érzékelő az természetesen van benne: a gázpedál állás jeladó. Meg az úgynevezett alapjárati motor. Ez állítja a pillangó szelepet az autó állapotának+az aktuális terhelésnek megfelelően. Ezért nem esik le pl. a fordulatszám a klíma bekapcsolásakor. Egyből korrigál az elektronika. Bármilyen fogyasztót kapcsolsz be (és az elkezdi terhelni a generátort) máris kompenzál. Pedig megy rá vízcső, az egyik a termosztát házról, a másik a kiegyenlítő tartályról. Köszi Sebijoe, már kezdtem megijedni, hogy romlik a szemem... Meg vagyok erősítve, nem akarom leszedni, majd kitalálok valami indokot a service felé, hogy miért ők csinálják meg...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|