Stocz
|
|
« Hozzászólás #705 Dátum: 2008. December 05. - 14:31:42 » |
|
Tibi említette, hogy hol is van az üzemanyagszűrő. Szóval a jobb hátsó kerékdob környékén lenne?
Igen, ott van. Az alvázra van felcsavarozva egy fém borítással. Csatlakozók szerelésénél nagyon figyelmesnek kell lenni! Műanyagból vannak, műanyag patent rögzíti őket. tipikus hiba, hogy szerelés után (ha nem megfelelően vannak visszapattintva, vagy a szerelés során elreped a rögzítő rész) egyszer csak lenyomja a nyomás a csövet a helyéről. Nem buli az út szélén szerelni (autó klubos segélyeseknek van már tapasztalata benne ).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #706 Dátum: 2008. December 05. - 16:42:33 » |
|
Ti tudtátok, hogy olajszűrőből két féle van? Papír és fémházas. Nekem tegnap újdonság volt.
Azt, hogy lacsihoz is van két fajta, nem tudtam. Biztos? Merthogy az opelhez a papírszűrők csak kimondottan bizonyos motoroktól kezdve rakták. Amelyikbe papír kellett, abba nem volt jó a másik és fordítva. Asszem X10XEV és X12XEV vezérműláncos motoroknál (corsa, astra classic II.) Viszont itt csak a betétet kellett cserélni, mert a háza egy erre a célra kialakított "lemezhenger" volt a motorhoz erősítve.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
sebijoe
Vendég
|
|
« Hozzászólás #707 Dátum: 2008. December 05. - 19:27:48 » |
|
Ti tudtátok, hogy olajszűrőből két féle van? Papír és fémházas. Nekem tegnap újdonság volt.
Azt, hogy lacsihoz is van két fajta, nem tudtam. Biztos? Merthogy az opelhez a papírszűrők csak kimondottan bizonyos motoroktól kezdve rakták. Amelyikbe papír kellett, abba nem volt jó a másik és fordítva. Asszem X10XEV és X12XEV vezérműláncos motoroknál (corsa, astra classic II.) Viszont itt csak a betétet kellett cserélni, mert a háza egy erre a célra kialakított "lemezhenger" volt a motorhoz erősítve. Az olajszűrő a benzineshez fémházas a dieselhez pedig papír szűrő ami kell!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #708 Dátum: 2008. December 05. - 19:34:19 » |
|
Ti tudtátok, hogy olajszűrőből két féle van? Papír és fémházas. Nekem tegnap újdonság volt.
Azt, hogy lacsihoz is van két fajta, nem tudtam. Biztos? Merthogy az opelhez a papírszűrők csak kimondottan bizonyos motoroktól kezdve rakták. Amelyikbe papír kellett, abba nem volt jó a másik és fordítva. Asszem X10XEV és X12XEV vezérműláncos motoroknál (corsa, astra classic II.) Viszont itt csak a betétet kellett cserélni, mert a háza egy erre a célra kialakított "lemezhenger" volt a motorhoz erősítve. Az olajszűrő a benzineshez fémházas a dieselhez pedig papír szűrő ami kell! No! Akkor itt a megfejtés! Chevynél így választották külön. Ami logikus is, mivel annyira különböző a motor beszállítója ha benzin, avagy dízel (VM Motori), mint anno opelnél az ecotec, avagy az isuzu dízel.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #709 Dátum: 2008. December 09. - 17:21:51 » |
|
Emlékszem, az előző otómon, meg a Ladán is volt a légszűrőnek egy téli állása, hogy a motor ne kompletten hideg levegőt szívjon. Ezt modern autóknál hogyan oldják meg?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #710 Dátum: 2008. December 09. - 17:39:15 » |
|
Emlékszem, az előző otómon, meg a Ladán is volt a légszűrőnek egy téli állása, hogy a motor ne kompletten hideg levegőt szívjon. Ezt modern autóknál hogyan oldják meg?
Mondjuk a kipufogógáz visszavezetéssel(EGR).Ez csak tipp
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #711 Dátum: 2008. December 09. - 17:55:33 » |
|
Emlékszem, az előző otómon, meg a Ladán is volt a légszűrőnek egy téli állása, hogy a motor ne kompletten hideg levegőt szívjon. Ezt modern autóknál hogyan oldják meg?
Mondjuk a kipufogógáz visszavezetéssel(EGR).Ez csak tipp Akkor nem jó. Ugyanis, khmm... izé. CLOSED EGÉR
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #712 Dátum: 2008. December 09. - 17:59:52 » |
|
Csak gondolkodtam, hogy idén nem volt az offtopik technikám téli felkészítésen, mert beteg a szerelő. Lehet, hogy a Miautónkban még át kell állítani télire a légbeszívást?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #713 Dátum: 2008. December 09. - 18:34:00 » |
|
Csak gondolkodtam, hogy idén nem volt az offtopik technikám téli felkészítésen, mert beteg a szerelő. Lehet, hogy a Miautónkban még át kell állítani télire a légbeszívást?
Nem kell hozzányúlni a szuszkához sem, nyugi! Nem állítgatós az sem...
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #714 Dátum: 2008. December 09. - 19:05:25 » |
|
Csak gondolkodtam, hogy idén nem volt az offtopik technikám téli felkészítésen, mert beteg a szerelő. Lehet, hogy a Miautónkban még át kell állítani télire a légbeszívást?
Nem kell hozzányúlni a szuszkához sem, nyugi! Nem állítgatós az sem... Köszi. No és nálunk hogyan is van ez megoldva?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #715 Dátum: 2008. December 09. - 19:10:42 » |
|
Csak gondolkodtam, hogy idén nem volt az offtopik technikám téli felkészítésen, mert beteg a szerelő. Lehet, hogy a Miautónkban még át kell állítani télire a légbeszívást?
Nem kell hozzányúlni a szuszkához sem, nyugi! Nem állítgatós az sem... Köszi. No és nálunk hogyan is van ez megoldva? Passz, hülyeségeket meg nem akarok írni. Utoljára a wartburgomnál foglalkoztam ilyennel, ott egy vákumos cső nyitott egy szelepet, ami váltogatta a kipufogócsonktól jövő melegebb levegőt és a kaszni elejétől jövő hideg levegőt. De az karburátoros volt, szerintem az injektorosnál a computer állítja az adott hőmérséklethez szükséges arányokat.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #716 Dátum: 2008. December 09. - 20:02:37 » |
|
No akkor a levegőbeszívásról:
Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő
A beszívott levegő hőmérsékletének (IAT) érzékelője egy termisztor, azaz olyan ellenállás, amelynek értéke a motorba beáramló levegő hőmérsékletének függvényében változik. Alacsony hőmérséklet magas ellenállást (4 500 Ohm -40 °F [-40 °] hőmérsékleten), magas hőmérséklet pedig alacsony ellenállást (70 Ohm 266 °F [130 °C] hőmérsékleten) eredményez. A motor-szabályozó modul (ECM) egy belső ellenálláson keresztül 5 voltos feszültséggel látja el az IAT-érzékelőt, és a feszültség változása alapján határozza meg az IAT értékét. A feszültség magas, ha a beszívott levegő hideg, és alacsony, ha a beszívott levegő meleg. Az ECM a feszültség mérésével állapítja meg a beszívott levegő hőmérsékletét. Ha a szívócsatornába áramló levegő hideg, az IAT-érzékelő a gyújtásidőzítésben is szerepet játszik. Az IAT-érzékelő meghibásodása P0112 vagy P0113 diagnosztikai hibakódot eredményez.
(Tehát ugyanonnan szív, csak a hőmérséklettől függően állít pl. a gyújtáson)
Alapjárati levegőszabályozó szelep
Megjegyzés: Ne próbálkozzunk meg a védőfedél levételével és az ütközőcsavar kézi átállításával. A helytelen beállítás nyomán megsérülhet az alapjárati levegőszabályozó (IAC) szelep vagy a fojtószelepház.
Az IAC-szelep a fojtószelepházon található, és a motor-szabályozó modul vezérlése alapján irányítja az alapjárati fordulatszámot. Az ECM feszültségimpulzusokat juttat az IAC-szelep motortekercseihez, impulzusonként bizonyos távolságnyit (egységnyit) kifelé vagy befelé mozgatva az IAC-szelep forgócsapját. A forgócsap mozgása szabályozza a fojtószelepek körüli légáramlatot, ezáltal irányítva a motor alapjáratát. Az egyes üzemállapotokra érvényes alapjárati fordulatszámok az ECM kalibrálása során kerülnek tárolásra az ECM-ben. A beprogramozott fordulatszámok függnek a hűtőfolyadék-hőmérséklettől, a parkolási/semleges pozíció kapcsolójának állapotától, a járműsebességtől, az akkumulátorfeszültségtől és (ha van) a légkondicionáló rendszer nyomásától. Az ECM "megtanulja" az IAC-szelep azon beállításait, amelyek különböző körülmények között (váltókar parkolás/semleges vagy menet pozícióban, légkondicionálás ki- vagy bekapcsolva) meleg állapotban stabil alapjáratot biztosítanak. Ezek az adatok az ECM "élő" memóriájában tárolódnak. Az adatok a gyújtás kikapcsolása után is a tárban maradnak. Az IAC-szelep valamennyi többi helyzetének kiszámítása e tárolt értékek alapján történik. Ennek köszönhetően a motor olyan változásai, amelyeket kopás vagy a minimális fojtószelep-pozíció módosulása idéz elő, nem befolyásolják (bizonyos keretek között) a motor alapjárati fordulatszámát. Ez a rendszer minden körülmények között gondoskodik a helyes alapjárat-szabályozásról. Ez viszont azt is jelenti, hogy az ECM áramellátásának megszakítása helytelen alapjárat-szabályozást eredményezhet, és szükségessé teheti a motor indításakor a gázpedál részleges lenyomását, amíg az ECM "újratanulja" az alapjárat szabályozását. A motor alapjárati fordulatszáma a következő tényezőktől függ: a motorba beszívott levegő mennyiségétől (ezt az IAC-szelep forgócsapjának helyzete határozza meg), a fojtószelep nyitásától, és a szerelvények által okozott, kalibrált vákuumveszteségtől. A fojtószelep minimum-helyzete gyárilag van egy ütközőcsavarral beállítva. Ez a beállítás elég levegőt enged át a fojtószelepen ahhoz, hogy az IAC-szelep forgócsapja "szabályozott" alapjáratban a szelepüléstől meghatározott (kalibrált) számú lépésre távolodhasson. A fojtószelep minimum-helyzete ennél a motornál nem tekinthető, más befecskendezős rendszerű motorokhoz hasonlóan, a "legalacsonyabb alapjárati fordulatszámnak". A fojtószelep ütközőcsavarjára a gyárban történő beállítás után egy dugó kerül. Ha azt gyanítjuk, hogy az egyenetlen alapjárat oka az IAC-szelep, lapozzuk fel az "Alapjárati levegőszabályozó rendszer ellenőrzése" c. részt ebben a fejezetben.
Szívócsatorna abszolút nyomás-érzékelő
A szívócsatorna abszolút nyomásának (MAP) érzékelője méri a szívócsatornában fellépő nyomásváltozásokat, amelyeket a motor terhelésének és fordulatszámának változásai okoznak. Ezeket egy kimeneti feszültségértékké alakítja. Motorféküzemben, zárt fojtószelep esetén a MAP-érték meglehetősen alacsony. MAP a vákuum ellentéte. Ha a szívócsatornában uralkodó nyomás magas, a vákuum gyenge. A MAP-érzékelő szolgál a barometrikus nyomás mérésére is. Ez a MAP-érzékelő számításai során történik. Ha a gyújtás be van kapcsolva, és a motor nem jár, a motor-szabályozó modul (ECM) a szívócsatorna-nyomást barometrikus nyomásként értékeli, és megfelelően beállítja a levegő/tüzelőanyag-arányt. Ez a magasságkiegyenlítés biztosítja, hogy a jármű megőrzi teljesítményét, és ugyanakkor károsanyag-kibocsátása is alacsony szinten marad. A barométer-funkció állandó sebesség vagy teljesen nyitott fojtószelep esetén rendszeres frissítésre kerül. Ha a MAP-érzékelő barometrikus része meghibásodik, az ECM az alapértéket állítja be. A MAP-érzékelő áramkörében történő meghibásodás P0107 vagy P0108 diagnosztikai hibakódot eredményez. Az alábbi táblázatokban leolvasható az abszolút nyomás és a vákuum közötti különbség a MAP-érzékelő kimeneti értékének függvényében, amely mindkét táblázat első sorában található.
MAP
Volt 4.9 4.4 3.8 3.3 2.7 2.2 1.7 1.1 0.6 0.3 0.3 kPa 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0 in. Hg 29.6 26.6 23.7 20.7 17.7 14.8 11.8 8.9 5.9 2.9 0
VÁKUUM
Volt 4.9 4.4 3.8 3.3 2.7 2.2 1.7 1.1 0.6 0.3 0.3 kPa 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 in. Hg 0 2.9 5.9 8.9 11.8 14.8 17..7 20.7 23.7 26.7 29.6
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2008. December 09. - 20:04:51 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #717 Dátum: 2008. December 09. - 20:11:13 » |
|
Brávó Cápa! Ez világos, egyenes beszéd volt! Még egy ilyen felvilágosítás, és elküldünk Szöülba motortervezőnek, de kérünk, az EGR-t gyárilag szüntesd majd meg! Honnan vetted egyébként ezeket az infókat, és mindenről van ilyen magyarázat? Tényleg érdekes, és egyben ijesztő is! Az a csoda, hogy működik?
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #718 Dátum: 2008. December 09. - 20:23:00 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #719 Dátum: 2008. December 09. - 20:26:04 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
|