Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 28. - 21:20:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 564062 alkalommal)
sebijoe
Vendég
« Hozzászólás #675 Dátum: 2008. November 06. - 08:03:59 »

Tegnap érdekeset csinált a lacsi. Beindítottam indulás előtt 2 perccel és hallom, hogy az alapjárat ingadozik le-fel. Na mondom WTF? Menet közben nem volt semmi, valszeg nem szereti a párát az elektronika, pedig nem sokáig lesz nappal 20 fok.
Nekem is idönként úgy tűnik, hogy ingadozik, de csak hallom / képzelem és csak meleg motornál, de fordulat mérőn nem látom.

OFFTOPIC TÍPÚS:

Asszony Swiftje kopog, de ha nő a fordulatszám nem hallom. Hideg meleg motornál szintén. Olajcsere májusban volt, azóta 2000 km-t ment. Viszont enyhén szivárog az olaj a szelepfedél tömítésnél. Nívó szerint félig van olajjal min - max kötzött félúton.
Töltsek rá, amíg ki tudom cseréltetni a tömítést? A Mazdám akkor adott ilyen hangot, amikor kiverte az olajat és már kevés volt benne?
Vagy esetleg máshonnan jön a kopogás? Ja 150000 km van benne.


A tömítést régebben a Swiftekben /1992-2000/ cserélték állandóan.
1800 Ft-ba fájt minden szelepállításkor, olajcserekor.
Érdemes cseréltetni, és beállíttatni a szelepeket /ezért csörög/, mert csak az 1.0-ás állítja magának, az 1.3-ast be kell állítatni min. 30 eKm-nként.
Egyébként fél óra alatt megcsinálják szinte bárhol. Addig meg kár rátölteni, ha csak nem megy le minimumra a szintje.

10000 km-ént vagy évente szoktuk cserélni. Cserélték a tömítést is. A szerelőm viszont korházban, most nem tudom odavinni az autót. Pech. Nézegetem ám a szelepfedelet, hátha én is meg tudnám oldani. Csak 4 csavar...
Tényleg nem nagy cucc kicserélni, csak be is kellene állítani a szelepeket, ha mát le van szerve...
Tegnap kezdett kopogni. az az igazság, hogy amióta a Lacsi megvan csak nagyon rövid távokat megyünk vele. Pedig apósom mehetett volna ezzel vidékre....
Átlag 3-6 km-t megyünk, leállítjuk. Hidegben persze melegítem picit, de nem ideális módon használjuk. No meg 150000km az 150000km. Ha az ótódoki kijön a betegházból, orvosoljuk. De csak szelepállítás meg tömítéscsere lesz, olaj az majdnem új.

A szelepállítást az olajnyomás végzi mivel hidrotőkés,
Csak az 1000cm3-nél.
Az 1.3 nem hidrotőkés. Volt két ilyen lovam, ezt tudom 1000%!
Bocs én Lacettiben gondolkodam! Kacsint
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #676 Dátum: 2008. November 06. - 17:52:42 »

Megint érdekes dolgot produkált az autóm.Tegnap délután kicseréltem a nyári kerekeket télire.Ma reggel mikor elindultam az autóval,megdöbbenve tapasztaltam hogy az autó elején teljesen elment a rugózás.Tehát semmi nem volt,csak amennyit a gumi rugózott.Délután felhívtam a szervízt,elmondtam nekik hogy jártam,erre azt mondták hogy ismerik a problémát,ne is vigyem be az autót,hanem menjek egy rossz állapotú földútra és ott addig menjek amíg jó nem lesz.Ha ez nem használ,akkor vigyem be és akkor ők is meghajtják egy rossz úton.Idáig minden ilyen hibás autó meggyógyult ettől.Ma minden utamba kerülő fekvőrendőrre rámentem tempósabban,amitől tényleg javult valamelyest,de holnap megkeresem csepel legrosszabb földútját és ott meghajtom. He
Na,ma megszervízeltem az autót.Átrepültem 3 fekvőrendőrön,megkerestem csepel legborzalmasabb földútját(nem volt nehéz),és ott oda-vissza meghajtottam úgy,hogy minden gödörbe belemenjek.Láss csodát,az autó megjavult.Úgyhogy ha valakinek ilyen gondja támad,akkor szívesen megmutatom csepel eme nevezeteségeit. Vigyorog
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #677 Dátum: 2008. November 06. - 21:41:11 »

Tegnap néztem a benzinkúton fagyállót és két fajta volt, normál és az alumínium hűtőkhöz való. A Lacettibe milyen kell?

Az aluhűtőset vegyed, abban kevesebb az aggresszív anyag!
A könyv azt írja, hogy szilikát alapú hűtőfolyadék. Nem tudom, mit jelent, de ez talán segít.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #678 Dátum: 2008. November 06. - 21:50:33 »

Tegnap néztem a benzinkúton fagyállót és két fajta volt, normál és az alumínium hűtőkhöz való. A Lacettibe milyen kell?

Az aluhűtőset vegyed, abban kevesebb az aggresszív anyag!
A könyv azt írja, hogy szilikát alapú hűtőfolyadék. Nem tudom, mit jelent, de ez talán segít.
Én is olvastam, de engem csak összezavart. Kacsint
Az egyik alu hűtőshöz való flakonon az volt, hogy szilikát mentes. He
Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #679 Dátum: 2008. November 06. - 22:25:03 »

Tegnap néztem a benzinkúton fagyállót és két fajta volt, normál és az alumínium hűtőkhöz való. A Lacettibe milyen kell?

Az aluhűtőset vegyed, abban kevesebb az aggresszív anyag!
A könyv azt írja, hogy szilikát alapú hűtőfolyadék. Nem tudom, mit jelent, de ez talán segít.
Én is olvastam, de engem csak összezavart. Kacsint
Az egyik alu hűtőshöz való flakonon az volt, hogy szilikát mentes. He
Na akkor ez kb olyan, mint az olajelőírás a füzetben. Alapban 5w30, hideg éghajlatra 10w30 az ajánlás.  Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #680 Dátum: 2008. November 06. - 22:29:35 »

Tegnap néztem a benzinkúton fagyállót és két fajta volt, normál és az alumínium hűtőkhöz való. A Lacettibe milyen kell?

Az aluhűtőset vegyed, abban kevesebb az aggresszív anyag!
A könyv azt írja, hogy szilikát alapú hűtőfolyadék. Nem tudom, mit jelent, de ez talán segít.
Én is olvastam, de engem csak összezavart. Kacsint
Az egyik alu hűtőshöz való flakonon az volt, hogy szilikát mentes. He
Na akkor ez kb olyan, mint az olajelőírás a füzetben. Alapban 5w30, hideg éghajlatra 10w30 az ajánlás.  Vigyorog
Mondjuk a tescoban olvastam, valami gazdaságos fagyállón. Vigyorog
Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #681 Dátum: 2008. November 11. - 20:47:56 »

Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben.
Tanács?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #682 Dátum: 2008. November 11. - 20:51:00 »

Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben.
Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line.
Naplózva


LPG
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #683 Dátum: 2008. November 11. - 21:00:23 »

Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben.
Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line.
Esetleg Brisk? Nézz utána! Van Lacettihez való.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #684 Dátum: 2008. November 11. - 21:07:51 »

Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben.
Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line.
Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #685 Dátum: 2008. November 12. - 09:33:15 »

Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben.
Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line.
Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere!

Én most vettem ki szombaton a Bosch-t, és a fent említett NGK-t tettem bele. Szerintem nincs semmi változás. (max.annyi, hogy olcsóbb volt.)
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #686 Dátum: 2008. November 12. - 18:01:03 »

Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben.
Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line.
Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere!
Krisztiántól vettem GM-es dobozban gyertyát. Még ki sem nyitottam. Ha nem felejtem, akkor holnap leballagok a pinyóba és megnézem mit is rejt a csomagolás.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #687 Dátum: 2008. November 14. - 15:47:28 »

Tegnap érdekeset csinált a lacsi. Beindítottam indulás előtt 2 perccel és hallom, hogy az alapjárat ingadozik le-fel. Na mondom WTF? Menet közben nem volt semmi, valszeg nem szereti a párát az elektronika, pedig nem sokáig lesz nappal 20 fok.
Ezt nekem is rendszeresen csinálja.
De csak benzinnél  Vigyorog.
Gázzal tökéletes  .
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #688 Dátum: 2008. November 14. - 15:57:43 »

Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben.
Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line.
Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere!
Én most vettem ki szombaton a Bosch-t, és a fent említett NGK-t tettem bele. Szerintem nincs semmi változás. (max.annyi, hogy olcsóbb volt.)
Az első 60-e a gyári V-line NGK-val, a második 60 e. (és még tovább  ) sima érintkezős Bosch-al. Semmi különbség.
A 30 e-es csere is pénzkidobás. A gáz üzem érzékenyebb erre, mint a benzin, és még így sincs semmi gond. A mostani 120 e-es "szervizen" ránéztünk a 60 e-et futott Bosch-ra, és ment vissza.
A 30 e-es cserét állítólag azért írták elő, mert volt olyan széria, ami utána eltörte a porcelán házat (!). Egyszerűbb a gyárnak előírni a 30 e-es cserét (azt úgyis Te fizeted!), mint bevállalni egy esetleges motorgenerált.
A neten annak idején egyébként azt olvastam, hogy ezek a "törős" NGK-k hamisítványok voltak. Volt is belőle per.
Hogy ezek a gyertyák hogyan kerültek (ha egyáltalán kerültek) az üzembe vagy a szervizekbe??
Én nem cserélek feleslegesen. Csomitartóban van 4 vadi új gyertya+kulcs.
Ha nagy gáz van, kicserélem magamnak.
Én most vettem ki szombaton a Bosch-t, és a fent említett NGK-t tettem bele. Szerintem nincs semmi változás. (max.annyi, hogy olcsóbb volt.)
« Utoljára szerkesztve: 2008. November 16. - 18:36:07 írta Stocz » Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #689 Dátum: 2008. November 14. - 19:05:12 »

Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben.
Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line.
Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere!
Az első 60-e a gyári V-line NGK-val, a második 60 e. (és még tovább  ) sima érintkezős Bosch-al. Semmi különbség.
A 30 e-es csere is pénzkidobás. A gáz üzem érzékenyebb erre, mint a benzin, és még így sincs semmi gond. A mostani 120 e-es "szervizen" ránéztünk a 60 e-et futott Bosch-ra, és ment vissza.
A 30 e-es cserét állítólag azért írták elő, mert volt olyan széria, ami utána eltörte a porcelán házat (!). Egyszerűbb a gyárnak előírni a 30 e-es cserét (azt úgyis Te fizeted!), mint bevállalni egy esetleges motorgenerált.
A neten annak idején egyébként azt olvastam, hogy ezek a "törős" NGK-k hamisítványok voltak. Volt is belőle per.
Hogy ezek a gyertyák hogyan kerültek (ha egyáltalán kerültek) az üzembe vagy a szervizekbe??
Én nem cserélek feleslegesen. Csomitartóban van 4 vadi új gyertya+kulcs.
Ha nagy gáz van, kicserélem magamnak.
Én most vettem ki szombaton a Bosch-t, és a fent említett NGK-t tettem bele. Szerintem nincs semmi változás. (max.annyi, hogy olcsóbb volt.)
Na, most majd kapok a pofámra.... Kacsint:
Kedves főni! Kell esetleg műszaki segítség, tanács, hogy hogyan NE írjunk bele az idézetbe...?  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva
Oldalak: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!