sebijoe
Vendég
|
|
« Hozzászólás #675 Dátum: 2008. November 06. - 08:03:59 » |
|
Tegnap érdekeset csinált a lacsi. Beindítottam indulás előtt 2 perccel és hallom, hogy az alapjárat ingadozik le-fel. Na mondom WTF? Menet közben nem volt semmi, valszeg nem szereti a párát az elektronika, pedig nem sokáig lesz nappal 20 fok.
Nekem is idönként úgy tűnik, hogy ingadozik, de csak hallom / képzelem és csak meleg motornál, de fordulat mérőn nem látom. OFFTOPIC TÍPÚS: Asszony Swiftje kopog, de ha nő a fordulatszám nem hallom. Hideg meleg motornál szintén. Olajcsere májusban volt, azóta 2000 km-t ment. Viszont enyhén szivárog az olaj a szelepfedél tömítésnél. Nívó szerint félig van olajjal min - max kötzött félúton. Töltsek rá, amíg ki tudom cseréltetni a tömítést? A Mazdám akkor adott ilyen hangot, amikor kiverte az olajat és már kevés volt benne? Vagy esetleg máshonnan jön a kopogás? Ja 150000 km van benne. A tömítést régebben a Swiftekben /1992-2000/ cserélték állandóan. 1800 Ft-ba fájt minden szelepállításkor, olajcserekor. Érdemes cseréltetni, és beállíttatni a szelepeket /ezért csörög/, mert csak az 1.0-ás állítja magának, az 1.3-ast be kell állítatni min. 30 eKm-nként. Egyébként fél óra alatt megcsinálják szinte bárhol. Addig meg kár rátölteni, ha csak nem megy le minimumra a szintje. 10000 km-ént vagy évente szoktuk cserélni. Cserélték a tömítést is. A szerelőm viszont korházban, most nem tudom odavinni az autót. Pech. Nézegetem ám a szelepfedelet, hátha én is meg tudnám oldani. Csak 4 csavar... Tényleg nem nagy cucc kicserélni, csak be is kellene állítani a szelepeket, ha mát le van szerve... Tegnap kezdett kopogni. az az igazság, hogy amióta a Lacsi megvan csak nagyon rövid távokat megyünk vele. Pedig apósom mehetett volna ezzel vidékre.... Átlag 3-6 km-t megyünk, leállítjuk. Hidegben persze melegítem picit, de nem ideális módon használjuk. No meg 150000km az 150000km. Ha az ótódoki kijön a betegházból, orvosoljuk. De csak szelepállítás meg tömítéscsere lesz, olaj az majdnem új. A szelepállítást az olajnyomás végzi mivel hidrotőkés, Csak az 1000cm3-nél. Az 1.3 nem hidrotőkés. Volt két ilyen lovam, ezt tudom 1000%! Bocs én Lacettiben gondolkodam!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #676 Dátum: 2008. November 06. - 17:52:42 » |
|
Na,ma megszervízeltem az autót.Átrepültem 3 fekvőrendőrön,megkerestem csepel legborzalmasabb földútját(nem volt nehéz),és ott oda-vissza meghajtottam úgy,hogy minden gödörbe belemenjek.Láss csodát,az autó megjavult.Úgyhogy ha valakinek ilyen gondja támad,akkor szívesen megmutatom csepel eme nevezeteségeit.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #677 Dátum: 2008. November 06. - 21:41:11 » |
|
Tegnap néztem a benzinkúton fagyállót és két fajta volt, normál és az alumínium hűtőkhöz való. A Lacettibe milyen kell?
Az aluhűtőset vegyed, abban kevesebb az aggresszív anyag! A könyv azt írja, hogy szilikát alapú hűtőfolyadék. Nem tudom, mit jelent, de ez talán segít.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #678 Dátum: 2008. November 06. - 21:50:33 » |
|
Tegnap néztem a benzinkúton fagyállót és két fajta volt, normál és az alumínium hűtőkhöz való. A Lacettibe milyen kell?
Az aluhűtőset vegyed, abban kevesebb az aggresszív anyag! A könyv azt írja, hogy szilikát alapú hűtőfolyadék. Nem tudom, mit jelent, de ez talán segít. Én is olvastam, de engem csak összezavart. Az egyik alu hűtőshöz való flakonon az volt, hogy szilikát mentes.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #679 Dátum: 2008. November 06. - 22:25:03 » |
|
Tegnap néztem a benzinkúton fagyállót és két fajta volt, normál és az alumínium hűtőkhöz való. A Lacettibe milyen kell?
Az aluhűtőset vegyed, abban kevesebb az aggresszív anyag! A könyv azt írja, hogy szilikát alapú hűtőfolyadék. Nem tudom, mit jelent, de ez talán segít. Én is olvastam, de engem csak összezavart. Az egyik alu hűtőshöz való flakonon az volt, hogy szilikát mentes. Na akkor ez kb olyan, mint az olajelőírás a füzetben. Alapban 5w30, hideg éghajlatra 10w30 az ajánlás.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #680 Dátum: 2008. November 06. - 22:29:35 » |
|
Tegnap néztem a benzinkúton fagyállót és két fajta volt, normál és az alumínium hűtőkhöz való. A Lacettibe milyen kell?
Az aluhűtőset vegyed, abban kevesebb az aggresszív anyag! A könyv azt írja, hogy szilikát alapú hűtőfolyadék. Nem tudom, mit jelent, de ez talán segít. Én is olvastam, de engem csak összezavart. Az egyik alu hűtőshöz való flakonon az volt, hogy szilikát mentes. Na akkor ez kb olyan, mint az olajelőírás a füzetben. Alapban 5w30, hideg éghajlatra 10w30 az ajánlás. Mondjuk a tescoban olvastam, valami gazdaságos fagyállón.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #681 Dátum: 2008. November 11. - 20:47:56 » |
|
Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben. Tanács?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #682 Dátum: 2008. November 11. - 20:51:00 » |
|
Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben. Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #683 Dátum: 2008. November 11. - 21:00:23 » |
|
Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben. Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line. Esetleg Brisk? Nézz utána! Van Lacettihez való.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #684 Dátum: 2008. November 11. - 21:07:51 » |
|
Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben. Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line. Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #685 Dátum: 2008. November 12. - 09:33:15 » |
|
Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben. Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line. Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere! Én most vettem ki szombaton a Bosch-t, és a fent említett NGK-t tettem bele. Szerintem nincs semmi változás. (max.annyi, hogy olcsóbb volt.)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #686 Dátum: 2008. November 12. - 18:01:03 » |
|
Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben. Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line. Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere! Krisztiántól vettem GM-es dobozban gyertyát. Még ki sem nyitottam. Ha nem felejtem, akkor holnap leballagok a pinyóba és megnézem mit is rejt a csomagolás.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #687 Dátum: 2008. November 14. - 15:47:28 » |
|
Tegnap érdekeset csinált a lacsi. Beindítottam indulás előtt 2 perccel és hallom, hogy az alapjárat ingadozik le-fel. Na mondom WTF? Menet közben nem volt semmi, valszeg nem szereti a párát az elektronika, pedig nem sokáig lesz nappal 20 fok.
Ezt nekem is rendszeresen csinálja. De csak benzinnél . Gázzal tökéletes .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #688 Dátum: 2008. November 14. - 15:57:43 » |
|
Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben. Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line. Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere! Én most vettem ki szombaton a Bosch-t, és a fent említett NGK-t tettem bele. Szerintem nincs semmi változás. (max.annyi, hogy olcsóbb volt.) Az első 60-e a gyári V-line NGK-val, a második 60 e. (és még tovább ) sima érintkezős Bosch-al. Semmi különbség. A 30 e-es csere is pénzkidobás. A gáz üzem érzékenyebb erre, mint a benzin, és még így sincs semmi gond. A mostani 120 e-es "szervizen" ránéztünk a 60 e-et futott Bosch-ra, és ment vissza. A 30 e-es cserét állítólag azért írták elő, mert volt olyan széria, ami utána eltörte a porcelán házat (!). Egyszerűbb a gyárnak előírni a 30 e-es cserét (azt úgyis Te fizeted!), mint bevállalni egy esetleges motorgenerált. A neten annak idején egyébként azt olvastam, hogy ezek a "törős" NGK-k hamisítványok voltak. Volt is belőle per. Hogy ezek a gyertyák hogyan kerültek (ha egyáltalán kerültek) az üzembe vagy a szervizekbe?? Én nem cserélek feleslegesen. Csomitartóban van 4 vadi új gyertya+kulcs. Ha nagy gáz van, kicserélem magamnak. Én most vettem ki szombaton a Bosch-t, és a fent említett NGK-t tettem bele. Szerintem nincs semmi változás. (max.annyi, hogy olcsóbb volt.)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2008. November 16. - 18:36:07 írta Stocz »
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #689 Dátum: 2008. November 14. - 19:05:12 » |
|
Segítséget kérnék! Gyujtógyertyából asszem NGK van most benne. Az eredeti. Esedékes lenne a csere ha majd viszem 30000-re. Gondoltam Boscht beletenni, de körülnéztem a neten és elég sokan szidják. Mindenki NGK-t preferálja a Bosch-sal szemben. Tanács?
Nekem Bosch volt benne, nem tapasztaltam semmi különöset. Most NGK V-line. Igen, és azt is írja a könyv hozzá. BKR6E-11 NGK típ. Ez V-line gyertya. Lehet ugyanezt kéne beletenni, mert tökéletesebb égést mondanak ezzel...és amúgyis elég kormos, tökéletlen égés van ezekben a gépekben, azért is volt szelepcsere! Az első 60-e a gyári V-line NGK-val, a második 60 e. (és még tovább ) sima érintkezős Bosch-al. Semmi különbség. A 30 e-es csere is pénzkidobás. A gáz üzem érzékenyebb erre, mint a benzin, és még így sincs semmi gond. A mostani 120 e-es "szervizen" ránéztünk a 60 e-et futott Bosch-ra, és ment vissza. A 30 e-es cserét állítólag azért írták elő, mert volt olyan széria, ami utána eltörte a porcelán házat (!). Egyszerűbb a gyárnak előírni a 30 e-es cserét (azt úgyis Te fizeted!), mint bevállalni egy esetleges motorgenerált. A neten annak idején egyébként azt olvastam, hogy ezek a "törős" NGK-k hamisítványok voltak. Volt is belőle per. Hogy ezek a gyertyák hogyan kerültek (ha egyáltalán kerültek) az üzembe vagy a szervizekbe?? Én nem cserélek feleslegesen. Csomitartóban van 4 vadi új gyertya+kulcs. Ha nagy gáz van, kicserélem magamnak. Én most vettem ki szombaton a Bosch-t, és a fent említett NGK-t tettem bele. Szerintem nincs semmi változás. (max.annyi, hogy olcsóbb volt.) Na, most majd kapok a pofámra.... : Kedves főni! Kell esetleg műszaki segítség, tanács, hogy hogyan NE írjunk bele az idézetbe...?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|