kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #420 Dátum: 2008. Március 17. - 16:58:59 » |
|
... Szerintem ha le van zárva, akkor is kell /kellene/ hibakódot generálnia: ...
Na jól is néznénk ki...! (Vagy akkor nekem rossz a computer...? ) - merthogy - kopp-kopp - NINCS hibakód, pedig nem tegnap zártam le...) Ezek a hibakódok - szerintem - az EGR szelepszárának a mozgása (nemmozgása) miatt áll(ná)nak elő, azaz pusztán a szelepszár mozgatását (nem mozgását) (kiadott parancsra adott reakcióját) érzékelve "gondolja" úgy a szoftváre, hogy valami bibi lehet. Az, hogy VALÓBAN megy-e át a szelepen valami, vajmi kevéssé érdekli - én spec. nem nagyon tudom elhinni, hogy külön (jó drága!) gázmennyiség-érzékelők lennének a rendszerbe építve.. NADE! Ha az EGR szára megszorul és valamely végállásában marad, a szoftver mozgatná, de nem mozog - ezt érzékeli is! -, előáll a hibajel. Ha csatlakozót lehúzod róla, NEM JÖNNEK-MENNEK A JELEK --> hibajel. Pont ezért nem illdomos az EGR elektronyos csatlakozásának eltávolítása - ha a komputer kiadja a jeleit, megkapja a jeleit, jól elvan! Szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #421 Dátum: 2008. Március 17. - 17:07:44 » |
|
... Szerintem ha le van zárva, akkor is kell /kellene/ hibakódot generálnia: ...
Na jól is néznénk ki...! (Vagy akkor nekem rossz a computer...? ) - merthogy - kopp-kopp - NINCS hibakód, pedig nem tegnap zártam le...) Ezek a hibakódok - szerintem - az EGR szelepszárának a mozgása (nemmozgása) miatt áll(ná)nak elő, azaz pusztán a szelepszár mozgatását (nem mozgását) (kiadott parancsra adott reakcióját) érzékelve "gondolja" úgy a szoftváre, hogy valami bibi lehet. Az, hogy VALÓBAN megy-e át a szelepen valami, vajmi kevéssé érdekli - én spec. nem nagyon tudom elhinni, hogy külön (jó drága!) gázmennyiség-érzékelők lennének a rendszerbe építve.. NADE! Ha az EGR szára megszorul és valamely végállásában marad, a szoftver mozgatná, de nem mozog - ezt érzékeli is! -, előáll a hibajel. Ha csatlakozót lehúzod róla, NEM JÖNNEK-MENNEK A JELEK --> hibajel. Pont ezért nem illdomos az EGR elektronyos csatlakozásának eltávolítása - ha a komputer kiadja a jeleit, megkapja a jeleit, jól elvan! Szerintem. Szerintem is. És mintha ezt valahol olvastam is volna már . A lényeg, hogy működjön a szelep.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #423 Dátum: 2008. Március 17. - 17:31:17 » |
|
Eztet mindet: "Vagy esetleg próbáld felnyitott lapáttal. Ha igy is csinálja, lehet hogy egy kis WD-40 fog segíteni. Ha nem, akkor jön a szerelés. Ahol lecsukod a hátsóajtót, ott van 2 db csavar, ami fogja a takarót. Azt kell kivenni és szerintem láthatóvá válik a motor is. Valami pici mechanika tuti van ott, ami a forgó mozgást oda-visszává alakítja. Annak kell lehet a forgópontjait megzsirozni. Hirtelen több 5let nincs." Sajna kamerám nem volt. De azokat a pici bizbaz csavarokat nem egyszerű visszatenni. Tiszta kígyónő- artista mutatvány volt. De legalább nem karcoltam össze. Hogy mi segített? Na azt nem tudom.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #424 Dátum: 2008. Március 17. - 17:36:10 » |
|
Eztet mindet: "Vagy esetleg próbáld felnyitott lapáttal. Ha igy is csinálja, lehet hogy egy kis WD-40 fog segíteni. Ha nem, akkor jön a szerelés. Ahol lecsukod a hátsóajtót, ott van 2 db csavar, ami fogja a takarót. Azt kell kivenni és szerintem láthatóvá válik a motor is. Valami pici mechanika tuti van ott, ami a forgó mozgást oda-visszává alakítja. Annak kell lehet a forgópontjait megzsirozni. Hirtelen több 5let nincs." Sajna kamerám nem volt. De azokat a pici bizbaz csavarokat nem egyszerű visszatenni. Tiszta kígyónő- artista mutatvány volt. De legalább nem karcoltam össze. Hogy mi segített? Na azt nem tudom. OK. Akkor jó volt az ötlet. Szuzkán már csináltam ilyet, örülök, hogy Lacsin is müxik.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #425 Dátum: 2008. Március 17. - 17:43:30 » |
|
Eztet mindet: "Vagy esetleg próbáld felnyitott lapáttal. Ha igy is csinálja, lehet hogy egy kis WD-40 fog segíteni. Ha nem, akkor jön a szerelés. Ahol lecsukod a hátsóajtót, ott van 2 db csavar, ami fogja a takarót. Azt kell kivenni és szerintem láthatóvá válik a motor is. Valami pici mechanika tuti van ott, ami a forgó mozgást oda-visszává alakítja. Annak kell lehet a forgópontjait megzsirozni. Hirtelen több 5let nincs." Sajna kamerám nem volt. De azokat a pici bizbaz csavarokat nem egyszerű visszatenni. Tiszta kígyónő- artista mutatvány volt. De legalább nem karcoltam össze. Hogy mi segített? Na azt nem tudom. OK. Akkor jó volt az ötlet. Szuzkán már csináltam ilyet, örülök, hogy Lacsin is müxik. Magyarán akkó' zsírzottál...? Me' én most elvesztettem a fonalat...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #426 Dátum: 2008. Március 17. - 18:31:36 » |
|
Jopekglobálismoderátorúr ! Ha már így vonalban vagy, esetleg át teccenél helyezni az utolsó 4 hozzászólást a megfelelő topikba (mondjuk EGR szelep...), mielőtt leváltanak, mert hagyod elkanászodni a társaságot... (ezt meg persze el is távolíthatod... ) Talán ez még belefér az elkalandozásba. Itt próbáltunk egy bizonyos hibajelenséghez megfejtést találni. A topic témájából szerintem nem lógtunk ki nagyon. De való igaz, hogy mindennek megvan a helye. Tovább talán nem is mosakodnék. Leváltásról meg beszélhetünk. ( a megfelelő helyen )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #427 Dátum: 2008. Március 17. - 21:03:28 » |
|
Eztet mindet: "Vagy esetleg próbáld felnyitott lapáttal. Ha igy is csinálja, lehet hogy egy kis WD-40 fog segíteni. Ha nem, akkor jön a szerelés. Ahol lecsukod a hátsóajtót, ott van 2 db csavar, ami fogja a takarót. Azt kell kivenni és szerintem láthatóvá válik a motor is. Valami pici mechanika tuti van ott, ami a forgó mozgást oda-visszává alakítja. Annak kell lehet a forgópontjait megzsirozni. Hirtelen több 5let nincs." Sajna kamerám nem volt. De azokat a pici bizbaz csavarokat nem egyszerű visszatenni. Tiszta kígyónő- artista mutatvány volt. De legalább nem karcoltam össze. Hogy mi segített? Na azt nem tudom. OK. Akkor jó volt az ötlet. Szuzkán már csináltam ilyet, örülök, hogy Lacsin is müxik. Magyarán akkó' zsírzottál...? Me' én most elvesztettem a fonalat... Magyarán igen. Fakultatíve káromkodtam is közben. A dolog lehet hogy mükszik, de tudod mit? Legközelebb csak akadjon. Annyit nem ért az egész.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
leslie01
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
cool
|
|
« Hozzászólás #428 Dátum: 2008. Március 18. - 10:20:40 » |
|
A normál gyertyakábelek pár KOhm-osak, a tuning kábelek néha még az ezret sem érik el (pl.:250 Ohm/láb). Pontos értéket szervízben tudnak mondani, ott is csak műszaki leírásból szerintem. Multimeterrel otthon is kimérheted, ha 4-10 KOhm között vannak a kábeleid (értelemszerűen minél hoszabb a kábel, annál nagyobb az ellenállása!) akkor nagy baj nincs.
igen nagyjából ennyit sejtettem én is,de azért lennék kíváncsi a gyári adatra mert , 120-360 ohm közötti értéket mértem,és nagyon keveslem ezt !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #429 Dátum: 2008. Március 18. - 14:11:56 » |
|
sziasztok ! egy kis segítség kellene,mégpedig a gyertyakábel ellenállására lennék kíváncsi. előre is köszi.
A legnagyobb jóindulat mellett sem tudok válaszolni, de üdv a klubban.Reméljük talán tudja valaki, de áruld el, hogy minek ez az adat? kimaradozik a gyújtásom és arra tippelek hogy az miatt! mértem és mind a négy más értékű .nagyon eltérőnek találom ! A Lacsi kábelei sajnos nagyon sérülékenyek. Még egy gyertyacserétől (a mozgatástól, hajtogatástól) is képesek károsodni. Ha a szürke kábelrészen pici fehér foltokat látsz, akkor gyanakodhatsz rá. A műszeres mérés nem ad sok információt ebben az esetben. A gyakoribb hibára (áthúzás) nem ad adatot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #430 Dátum: 2008. Március 18. - 14:16:24 » |
|
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem tudjátok-e hogy milyen tipusú motorvezérlő van a Lacettiben (OBDII vagy CANBUS)?
Úgy tudom CANBUS, de nem 100%. A Lacsi ODB II-es (a 2006-os, benzines még az). A Captiva pl. már CANBUS. Ujabb kiadású, és a diesel esetében passz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #431 Dátum: 2008. Március 18. - 14:20:41 » |
|
... Szerintem ha le van zárva, akkor is kell /kellene/ hibakódot generálnia: ...
Na jól is néznénk ki...! (Vagy akkor nekem rossz a computer...? ) - merthogy - kopp-kopp - NINCS hibakód, pedig nem tegnap zártam le...) Ezek a hibakódok - szerintem - az EGR szelepszárának a mozgása (nemmozgása) miatt áll(ná)nak elő, azaz pusztán a szelepszár mozgatását (nem mozgását) (kiadott parancsra adott reakcióját) érzékelve "gondolja" úgy a szoftváre, hogy valami bibi lehet. Az, hogy VALÓBAN megy-e át a szelepen valami, vajmi kevéssé érdekli - én spec. nem nagyon tudom elhinni, hogy külön (jó drága!) gázmennyiség-érzékelők lennének a rendszerbe építve.. NADE! Ha az EGR szára megszorul és valamely végállásában marad, a szoftver mozgatná, de nem mozog - ezt érzékeli is! -, előáll a hibajel. Ha csatlakozót lehúzod róla, NEM JÖNNEK-MENNEK A JELEK --> hibajel. Pont ezért nem illdomos az EGR elektronyos csatlakozásának eltávolítása - ha a komputer kiadja a jeleit, megkapja a jeleit, jól elvan! Szerintem. Szerintem is. És mintha ezt valahol olvastam is volna már . A lényeg, hogy működjön a szelep. Ezt már korábban kitárgyaltuk elég részletesen (EGR topicban)- akkor írtam is, hogy én azokon az autókon csodálkozom, amelyek lezárás után nem adják a hibajelet. A szívotorokban levő nyomásmérő segítségével vizsgálja a kompjuter, hogy az EGR-nek kiadott nyitási parancs hatására a szívotorok nyomás megfelelően változik-e. Ennek a vizsgálatnak kellene a hibakódot generálni a lezárt EGR-es autók esetében.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 132
|
|
« Hozzászólás #432 Dátum: 2008. Március 20. - 19:59:10 » |
|
A SZIVOTOROKBAN LÉVŐ ÉRZÉKELŐK TÖBB AUTÓNÁL A LÉGSZŰRŐ ELTÖMÖTTSÉGÉT ÉRZÉKELI A LACETTINÉL, NEM EZ CSINÁLJA VÉLETLENÜL?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #433 Dátum: 2008. Március 21. - 20:37:40 » |
|
Srácok! Volna 1 kérdésem. Úgy tudom, hogy az első ködlámpa csak a helyzetjelzővel v. a tompítottal működhet együtt, nekem viszont a refivel is megy. Másnak is így működik?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #434 Dátum: 2008. Március 21. - 20:41:13 » |
|
Srácok! Volna 1 kérdésem. Úgy tudom, hogy az első ködlámpa csak a helyzetjelzővel v. a tompítottal működhet együtt, nekem viszont a refivel is megy. Másnak is így működik?
Az enyém is.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
|