kripic
Kábelbarát
Ezredes
![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif)
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #420 Dátum: 2008. Március 17. - 16:58:59 » |
|
... Szerintem ha le van zárva, akkor is kell /kellene/ hibakódot generálnia: ...
Na jól is néznénk ki...! (Vagy akkor nekem rossz a computer...? ![](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/undecided.gif) ) - merthogy - kopp-kopp - NINCS hibakód, pedig nem tegnap zártam le...) Ezek a hibakódok - szerintem - az EGR szelepszárának a mozgása (nemmozgása) miatt áll(ná)nak elő, azaz pusztán a szelepszár mozgatását (nem mozgását) (kiadott parancsra adott reakcióját) érzékelve "gondolja" úgy a szoftváre, hogy valami bibi lehet. Az, hogy VALÓBAN megy-e át a szelepen valami, vajmi kevéssé érdekli - én spec. nem nagyon tudom elhinni, hogy külön (jó drága!) gázmennyiség-érzékelők lennének a rendszerbe építve.. NADE! Ha az EGR szára megszorul és valamely végállásában marad, a szoftver mozgatná, de nem mozog - ezt érzékeli is! -, előáll a hibajel. Ha csatlakozót lehúzod róla, NEM JÖNNEK-MENNEK A JELEK --> hibajel. Pont ezért nem illdomos az EGR elektronyos csatlakozásának eltávolítása - ha a komputer kiadja a jeleit, megkapja a jeleit, jól elvan! Szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #421 Dátum: 2008. Március 17. - 17:07:44 » |
|
... Szerintem ha le van zárva, akkor is kell /kellene/ hibakódot generálnia: ...
Na jól is néznénk ki...! (Vagy akkor nekem rossz a computer...? ![](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/undecided.gif) ) - merthogy - kopp-kopp - NINCS hibakód, pedig nem tegnap zártam le...) Ezek a hibakódok - szerintem - az EGR szelepszárának a mozgása (nemmozgása) miatt áll(ná)nak elő, azaz pusztán a szelepszár mozgatását (nem mozgását) (kiadott parancsra adott reakcióját) érzékelve "gondolja" úgy a szoftváre, hogy valami bibi lehet. Az, hogy VALÓBAN megy-e át a szelepen valami, vajmi kevéssé érdekli - én spec. nem nagyon tudom elhinni, hogy külön (jó drága!) gázmennyiség-érzékelők lennének a rendszerbe építve.. NADE! Ha az EGR szára megszorul és valamely végállásában marad, a szoftver mozgatná, de nem mozog - ezt érzékeli is! -, előáll a hibajel. Ha csatlakozót lehúzod róla, NEM JÖNNEK-MENNEK A JELEK --> hibajel. Pont ezért nem illdomos az EGR elektronyos csatlakozásának eltávolítása - ha a komputer kiadja a jeleit, megkapja a jeleit, jól elvan! Szerintem. Szerintem is. És mintha ezt valahol olvastam is volna már . A lényeg, hogy működjön a szelep.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #423 Dátum: 2008. Március 17. - 17:31:17 » |
|
Eztet mindet: "Vagy esetleg próbáld felnyitott lapáttal. Ha igy is csinálja, lehet hogy egy kis WD-40 fog segíteni. Ha nem, akkor jön a szerelés. Ahol lecsukod a hátsóajtót, ott van 2 db csavar, ami fogja a takarót. Azt kell kivenni és szerintem láthatóvá válik a motor is. Valami pici mechanika tuti van ott, ami a forgó mozgást oda-visszává alakítja. Annak kell lehet a forgópontjait megzsirozni. ![](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/undecided.gif) Hirtelen több 5let nincs." Sajna kamerám nem volt. De azokat a pici bizbaz csavarokat nem egyszerű visszatenni. Tiszta kígyónő- artista mutatvány volt. De legalább nem karcoltam össze. Hogy mi segített? Na azt nem tudom. ![Vigyorog](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/grin.gif)
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladlac
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #424 Dátum: 2008. Március 17. - 17:36:10 » |
|
Eztet mindet: "Vagy esetleg próbáld felnyitott lapáttal. Ha igy is csinálja, lehet hogy egy kis WD-40 fog segíteni. Ha nem, akkor jön a szerelés. Ahol lecsukod a hátsóajtót, ott van 2 db csavar, ami fogja a takarót. Azt kell kivenni és szerintem láthatóvá válik a motor is. Valami pici mechanika tuti van ott, ami a forgó mozgást oda-visszává alakítja. Annak kell lehet a forgópontjait megzsirozni. ![](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/undecided.gif) Hirtelen több 5let nincs." Sajna kamerám nem volt. De azokat a pici bizbaz csavarokat nem egyszerű visszatenni. Tiszta kígyónő- artista mutatvány volt. De legalább nem karcoltam össze. Hogy mi segített? Na azt nem tudom. ![Vigyorog](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/grin.gif) OK. Akkor jó volt az ötlet. Szuzkán már csináltam ilyet, örülök, hogy Lacsin is müxik. ![Kacsint](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/wink.gif)
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif)
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #425 Dátum: 2008. Március 17. - 17:43:30 » |
|
Eztet mindet: "Vagy esetleg próbáld felnyitott lapáttal. Ha igy is csinálja, lehet hogy egy kis WD-40 fog segíteni. Ha nem, akkor jön a szerelés. Ahol lecsukod a hátsóajtót, ott van 2 db csavar, ami fogja a takarót. Azt kell kivenni és szerintem láthatóvá válik a motor is. Valami pici mechanika tuti van ott, ami a forgó mozgást oda-visszává alakítja. Annak kell lehet a forgópontjait megzsirozni. ![](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/undecided.gif) Hirtelen több 5let nincs." Sajna kamerám nem volt. De azokat a pici bizbaz csavarokat nem egyszerű visszatenni. Tiszta kígyónő- artista mutatvány volt. De legalább nem karcoltam össze. Hogy mi segített? Na azt nem tudom. ![Vigyorog](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/grin.gif) OK. Akkor jó volt az ötlet. Szuzkán már csináltam ilyet, örülök, hogy Lacsin is müxik. ![Kacsint](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/wink.gif) Magyarán akkó' zsírzottál...? Me' én most elvesztettem a fonalat... ![](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/undecided.gif)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #426 Dátum: 2008. Március 17. - 18:31:36 » |
|
Jopekglobálismoderátorúr ! Ha már így vonalban vagy, esetleg át teccenél helyezni az utolsó 4 hozzászólást a megfelelő topikba (mondjuk EGR szelep...), mielőtt leváltanak, mert hagyod elkanászodni a társaságot... ![Vigyorog](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/grin.gif) (ezt meg persze el is távolíthatod... ![Kacsint](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/wink.gif) ) Talán ez még belefér az elkalandozásba. Itt próbáltunk egy bizonyos hibajelenséghez megfejtést találni. A topic témájából szerintem nem lógtunk ki nagyon. De való igaz, hogy mindennek megvan a helye. Tovább talán nem is mosakodnék. Leváltásról meg beszélhetünk. ( a megfelelő helyen )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #427 Dátum: 2008. Március 17. - 21:03:28 » |
|
Eztet mindet: "Vagy esetleg próbáld felnyitott lapáttal. Ha igy is csinálja, lehet hogy egy kis WD-40 fog segíteni. Ha nem, akkor jön a szerelés. Ahol lecsukod a hátsóajtót, ott van 2 db csavar, ami fogja a takarót. Azt kell kivenni és szerintem láthatóvá válik a motor is. Valami pici mechanika tuti van ott, ami a forgó mozgást oda-visszává alakítja. Annak kell lehet a forgópontjait megzsirozni. ![](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/undecided.gif) Hirtelen több 5let nincs." Sajna kamerám nem volt. De azokat a pici bizbaz csavarokat nem egyszerű visszatenni. Tiszta kígyónő- artista mutatvány volt. De legalább nem karcoltam össze. Hogy mi segített? Na azt nem tudom. ![Vigyorog](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/grin.gif) OK. Akkor jó volt az ötlet. Szuzkán már csináltam ilyet, örülök, hogy Lacsin is müxik. ![Kacsint](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/wink.gif) Magyarán akkó' zsírzottál...? Me' én most elvesztettem a fonalat... ![](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/undecided.gif) Magyarán igen. Fakultatíve káromkodtam is közben. A dolog lehet hogy mükszik, de tudod mit? Legközelebb csak akadjon. Annyit nem ért az egész.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
leslie01
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
cool
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #428 Dátum: 2008. Március 18. - 10:20:40 » |
|
A normál gyertyakábelek pár KOhm-osak, a tuning kábelek néha még az ezret sem érik el (pl.:250 Ohm/láb). Pontos értéket szervízben tudnak mondani, ott is csak műszaki leírásból szerintem. Multimeterrel otthon is kimérheted, ha 4-10 KOhm között vannak a kábeleid (értelemszerűen minél hoszabb a kábel, annál nagyobb az ellenállása!) akkor nagy baj nincs.
igen nagyjából ennyit sejtettem én is,de azért lennék kíváncsi a gyári adatra mert , 120-360 ohm közötti értéket mértem,és nagyon keveslem ezt !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #429 Dátum: 2008. Március 18. - 14:11:56 » |
|
sziasztok ! egy kis segítség kellene,mégpedig a gyertyakábel ellenállására lennék kíváncsi. előre is köszi.
A legnagyobb jóindulat mellett sem tudok válaszolni, de üdv a klubban.Reméljük talán tudja valaki, de áruld el, hogy minek ez az adat? kimaradozik a gyújtásom és arra tippelek hogy az miatt! mértem és mind a négy más értékű .nagyon eltérőnek találom ! A Lacsi kábelei sajnos nagyon sérülékenyek. Még egy gyertyacserétől (a mozgatástól, hajtogatástól) is képesek károsodni. Ha a szürke kábelrészen pici fehér foltokat látsz, akkor gyanakodhatsz rá. A műszeres mérés nem ad sok információt ebben az esetben. A gyakoribb hibára (áthúzás) nem ad adatot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #430 Dátum: 2008. Március 18. - 14:16:24 » |
|
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem tudjátok-e hogy milyen tipusú motorvezérlő van a Lacettiben (OBDII vagy CANBUS)?
Úgy tudom CANBUS, de nem 100%. A Lacsi ODB II-es (a 2006-os, benzines még az). A Captiva pl. már CANBUS. Ujabb kiadású, és a diesel esetében passz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #431 Dátum: 2008. Március 18. - 14:20:41 » |
|
... Szerintem ha le van zárva, akkor is kell /kellene/ hibakódot generálnia: ...
Na jól is néznénk ki...! (Vagy akkor nekem rossz a computer...? ![](http://lacettiklub.hu/forum/Smileys/default/undecided.gif) ) - merthogy - kopp-kopp - NINCS hibakód, pedig nem tegnap zártam le...) Ezek a hibakódok - szerintem - az EGR szelepszárának a mozgása (nemmozgása) miatt áll(ná)nak elő, azaz pusztán a szelepszár mozgatását (nem mozgását) (kiadott parancsra adott reakcióját) érzékelve "gondolja" úgy a szoftváre, hogy valami bibi lehet. Az, hogy VALÓBAN megy-e át a szelepen valami, vajmi kevéssé érdekli - én spec. nem nagyon tudom elhinni, hogy külön (jó drága!) gázmennyiség-érzékelők lennének a rendszerbe építve.. NADE! Ha az EGR szára megszorul és valamely végállásában marad, a szoftver mozgatná, de nem mozog - ezt érzékeli is! -, előáll a hibajel. Ha csatlakozót lehúzod róla, NEM JÖNNEK-MENNEK A JELEK --> hibajel. Pont ezért nem illdomos az EGR elektronyos csatlakozásának eltávolítása - ha a komputer kiadja a jeleit, megkapja a jeleit, jól elvan! Szerintem. Szerintem is. És mintha ezt valahol olvastam is volna már . A lényeg, hogy működjön a szelep. Ezt már korábban kitárgyaltuk elég részletesen (EGR topicban)- akkor írtam is, hogy én azokon az autókon csodálkozom, amelyek lezárás után nem adják a hibajelet. A szívotorokban levő nyomásmérő segítségével vizsgálja a kompjuter, hogy az EGR-nek kiadott nyitási parancs hatására a szívotorok nyomás megfelelően változik-e. Ennek a vizsgálatnak kellene a hibakódot generálni a lezárt EGR-es autók esetében.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif)
Nem elérhető
Hozzászólások: 132
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #432 Dátum: 2008. Március 20. - 19:59:10 » |
|
A SZIVOTOROKBAN LÉVŐ ÉRZÉKELŐK TÖBB AUTÓNÁL A LÉGSZŰRŐ ELTÖMÖTTSÉGÉT ÉRZÉKELI A LACETTINÉL, NEM EZ CSINÁLJA VÉLETLENÜL?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif) ![*](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/star.gif)
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #433 Dátum: 2008. Március 21. - 20:37:40 » |
|
Srácok! Volna 1 kérdésem. Úgy tudom, hogy az első ködlámpa csak a helyzetjelzővel v. a tompítottal működhet együtt, nekem viszont a refivel is megy. Másnak is így működik?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
![](http://www.lacettiklub.hu/forum/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Hozzászólás #434 Dátum: 2008. Március 21. - 20:41:13 » |
|
Srácok! Volna 1 kérdésem. Úgy tudom, hogy az első ködlámpa csak a helyzetjelzővel v. a tompítottal működhet együtt, nekem viszont a refivel is megy. Másnak is így működik?
Az enyém is.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
|