Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 28. - 23:19:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 564095 alkalommal)
Laczy
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



« Hozzászólás #870 Dátum: 2009. Február 12. - 19:20:13 »

Sziasztok!

Egy eddig számomra ismeretlen hibajelenséggel találkoztam.
Balra kanyarodáskor fémes, darálásra hasonlítóhangot hallat a Lacsim. Amikor először tapasztaltam ezt, kb 50 m után megálltam, mert azt hittem, hogy valamit húzok magam után, vagy valami le van szuakadva a kocsimról. Alánéztem, semmi, tekergettem a kormányt álló helyzetben, semmi hang. Hazamentem. Aztán egyszer megint, s ma ismét előjött a hang. Ma amikor észrevettem a hangot, figyelni kezdtem. Minden bal kanyarnál hallani lehetett. 
Mi lehet ez? Találkozott már valaki ilyennel?
Kocsimban 31000 km van, 1,4es, 2005-ös.  Kb. 1500 km-rel ezelőtt volt garis kormányműcserém, s az ehhez tartozó futóműállításom. Ugyanekkor lettek cserélve az első fékbetéteim is.
Kicsit ilyesztő hangja van, vajon mi lehet ez?
 He

Elkezdtem olvasni és a fékbetét kopásjelzőjére gondolta, hogy az ér hozzá a tárcsához, de mivel írtad a cserét és fékezés közben nem csinálja, így nem tudom.

Esetleg féltengely csukló?
Fékezésnél abbahagyhatja! Ilyenkor máshogy áll a betét! Simán lehet fékbetét! Féltengely éles kanyarnál kopog...
Akkor ne legyek megijedve?  Mosolyog Nálam egyértelműen nem kopogó a hang. Talán olyasmi lehet, mint amikor le van szakadva a kipuff, s a földet súrolja. Csak ez jóval halkabb.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #871 Dátum: 2009. Február 12. - 19:32:00 »

Sziasztok!

Egy eddig számomra ismeretlen hibajelenséggel találkoztam.
Balra kanyarodáskor fémes, darálásra hasonlítóhangot hallat a Lacsim. Amikor először tapasztaltam ezt, kb 50 m után megálltam, mert azt hittem, hogy valamit húzok magam után, vagy valami le van szuakadva a kocsimról. Alánéztem, semmi, tekergettem a kormányt álló helyzetben, semmi hang. Hazamentem. Aztán egyszer megint, s ma ismét előjött a hang. Ma amikor észrevettem a hangot, figyelni kezdtem. Minden bal kanyarnál hallani lehetett. 
Mi lehet ez? Találkozott már valaki ilyennel?
Kocsimban 31000 km van, 1,4es, 2005-ös.  Kb. 1500 km-rel ezelőtt volt garis kormányműcserém, s az ehhez tartozó futóműállításom. Ugyanekkor lettek cserélve az első fékbetéteim is.
Kicsit ilyesztő hangja van, vajon mi lehet ez?
 He

Elkezdtem olvasni és a fékbetét kopásjelzőjére gondolta, hogy az ér hozzá a tárcsához, de mivel írtad a cserét és fékezés közben nem csinálja, így nem tudom.

Esetleg féltengely csukló?
Fékezésnél abbahagyhatja! Ilyenkor máshogy áll a betét! Simán lehet fékbetét! Féltengely éles kanyarnál kopog...
Akkor ne legyek megijedve?  Mosolyog Nálam egyértelműen nem kopogó a hang. Talán olyasmi lehet, mint amikor le van szakadva a kipuff, s a földet súrolja. Csak ez jóval halkabb.
Ha a fékbetét csinálja, akkor nem kell megijedni. Én azért leszedném a kereket és megnézném, hogy a betét rendesen tud-e mozogni a helyén, vagy esetleg szorul.
Naplózva


LPG
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #872 Dátum: 2009. Február 12. - 19:51:18 »

Sziasztok!

Egy eddig számomra ismeretlen hibajelenséggel találkoztam.
Balra kanyarodáskor fémes, darálásra hasonlítóhangot hallat a Lacsim. Amikor először tapasztaltam ezt, kb 50 m után megálltam, mert azt hittem, hogy valamit húzok magam után, vagy valami le van szuakadva a kocsimról. Alánéztem, semmi, tekergettem a kormányt álló helyzetben, semmi hang. Hazamentem. Aztán egyszer megint, s ma ismét előjött a hang. Ma amikor észrevettem a hangot, figyelni kezdtem. Minden bal kanyarnál hallani lehetett. 
Mi lehet ez? Találkozott már valaki ilyennel?
Kocsimban 31000 km van, 1,4es, 2005-ös.  Kb. 1500 km-rel ezelőtt volt garis kormányműcserém, s az ehhez tartozó futóműállításom. Ugyanekkor lettek cserélve az első fékbetéteim is.
Kicsit ilyesztő hangja van, vajon mi lehet ez?
 He

Elkezdtem olvasni és a fékbetét kopásjelzőjére gondolta, hogy az ér hozzá a tárcsához, de mivel írtad a cserét és fékezés közben nem csinálja, így nem tudom.

Esetleg féltengely csukló?
Fékezésnél abbahagyhatja! Ilyenkor máshogy áll a betét! Simán lehet fékbetét! Féltengely éles kanyarnál kopog...
Akkor ne legyek megijedve?  Mosolyog Nálam egyértelműen nem kopogó a hang. Talán olyasmi lehet, mint amikor le van szakadva a kipuff, s a földet súrolja. Csak ez jóval halkabb.
...akkor helyben vagyunk! Ez ilyen. Hasonlíhat még a szélben zúgó tetőcsomagtartó hangjára is. Nekem az Ignisz produkálta ezt a verziót is.
/ 100% hogy ki is lett cserélve a betét? nem csak számlázva? /
« Utoljára szerkesztve: 2009. Február 12. - 19:53:35 írta ladlac » Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Laczy
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



« Hozzászólás #873 Dátum: 2009. Február 12. - 20:01:12 »

Sziasztok!

Egy eddig számomra ismeretlen hibajelenséggel találkoztam.
Balra kanyarodáskor fémes, darálásra hasonlítóhangot hallat a Lacsim. Amikor először tapasztaltam ezt, kb 50 m után megálltam, mert azt hittem, hogy valamit húzok magam után, vagy valami le van szuakadva a kocsimról. Alánéztem, semmi, tekergettem a kormányt álló helyzetben, semmi hang. Hazamentem. Aztán egyszer megint, s ma ismét előjött a hang. Ma amikor észrevettem a hangot, figyelni kezdtem. Minden bal kanyarnál hallani lehetett. 
Mi lehet ez? Találkozott már valaki ilyennel?
Kocsimban 31000 km van, 1,4es, 2005-ös.  Kb. 1500 km-rel ezelőtt volt garis kormányműcserém, s az ehhez tartozó futóműállításom. Ugyanekkor lettek cserélve az első fékbetéteim is.
Kicsit ilyesztő hangja van, vajon mi lehet ez?
 He

Elkezdtem olvasni és a fékbetét kopásjelzőjére gondolta, hogy az ér hozzá a tárcsához, de mivel írtad a cserét és fékezés közben nem csinálja, így nem tudom.

Esetleg féltengely csukló?
Fékezésnél abbahagyhatja! Ilyenkor máshogy áll a betét! Simán lehet fékbetét! Féltengely éles kanyarnál kopog...
Akkor ne legyek megijedve?  Mosolyog Nálam egyértelműen nem kopogó a hang. Talán olyasmi lehet, mint amikor le van szakadva a kipuff, s a földet súrolja. Csak ez jóval halkabb.
...akkor helyben vagyunk! Ez ilyen. Hasonlíhat még a szélben zúgó tetőcsomagtartó hangjára is. Nekem az Ignisz produkálta ezt a verziót is.
/ 100% hogy ki is lett cserélve a betét? nem csak számlázva? /
Persze. Eddig minden javítás (jósok volt) a szemeim előtt történt. Kivéve a szelepcserét. Gyulaiék nem engedték, hogy odaköltözzek arra a pár napra.  Mosolyog
Köszi mindenkinek a segítséget! Megnyugodtam kicsit. Bár furcsállom, hogy csak balraforduláskor van ez a hang, s nem mindíg, csak úgy random, néha.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #874 Dátum: 2009. Február 12. - 23:55:20 »

Ha az a fék kopásjelzője,akkor miért csak balra kanyarodáskor?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #875 Dátum: 2009. Február 13. - 00:08:48 »

Ha az a fék kopásjelzője,akkor miért csak balra kanyarodáskor?
Nem a kopás jelző adja ki a hangot, hanem maga a fékbetét, amikor egy picit hozzáér a tárcsához.
Naplózva


LPG
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #876 Dátum: 2009. Február 13. - 08:16:38 »

Sziasztok!

Én is kaptam a kocsitól egy újabb neszt, ami eddig nem volt. A B oszlopnál fej magasságban csobogást hallok esőben haladva. Többször néztem se belül - se a kaszni és B oszlop között nincs nyoma nagy mennyiségű víznek. ??

Lehet hogy csak most láttam meg: de az első ajtók felső harmada 1-2mm kijebb áll a B oszlopi találkozásnál mint a hátsó ajtók ott lévő része. Nooormálisss??
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #877 Dátum: 2009. Február 13. - 08:44:08 »

Nekem meg jéghideg motornál szokott menet közben súrlódó hangot adni. Aztán üzemmelegen elhallgat. Arra is gondoltam, hogy a sok kosz, meg fékreszelék zavar valamit. Múlt héten mostam a kerekeket és fekete maradt a kert utánuk.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #878 Dátum: 2009. Február 13. - 09:06:10 »

Nekem meg jéghideg motornál szokott menet közben súrlódó hangot adni. Aztán üzemmelegen elhallgat. Arra is gondoltam, hogy a sok kosz, meg fékreszelék zavar valamit. Múlt héten mostam a kerekeket és fekete maradt a kert utánuk.
Akkor most milyen színűek a kerekeid, ha a feketét lemostad róluk?  Vigyorog Ezüst, mintha dísztárcsáid lennének?  Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #879 Dátum: 2009. Február 13. - 12:36:49 »

Ha az a fék kopásjelzője,akkor miért csak balra kanyarodáskor?
Nem a kopás jelző adja ki a hangot, hanem maga a fékbetét, amikor egy picit hozzáér a tárcsához.
Így van. Akkor csinálja ezt, amikor a tárcsa már ki van vállasodva, és a betét hozzáér a vállhoz. Mondjuk a kopásjelző is szörnyű hangot tud adni.
Azért kanyarban (egész is ív is elég lehet a hang előcsalogatásához), mert ilyenkor igaz, csak minimálisan, de mozog a tárcsa is (rajta van a kerék agyon, az meg kapja az oldal irányú feszítést rendesen).

Egyszerű behatárolni (ahogy Ladlac is jelezte ezt): amikor hallod a hangot, finoman lépj rá a fékre (csak annyira, hogy még ne fékezzen a kocsi, de a betétek megmozduljanak). Ha ilyenkor megszűnik a hang, akkor biztos lehetsz benne, hogy ez okozza.
Megoldás:
1. Rövid távú: fékbetét kiszerel, és a tárcsa pereme felé eső részről a betét lecsiszol (rézsútosan, csak a sarkából egy picit!)
2. Tárcsa csere. Azért ezt ne kapkodd el. Csak akkor, ha nagyon rossz a tárcsa. Mondjuk ennyi Km-nél nem szabadna. Bár a szerelőm azt mondta, hogy ezeknél az új autóknál (hivatalosan) már csak tárcsával együtt szabadna cserélni a betéteket. Na ja. már a tárcsák sem a régiek  Vigyorog. Mondjuk én sem cserélem minden betét cserénél, de ennek a fenti tünetek megjelenése a következménye. Fékhatásban nincs érezhető (és mérhető!) hátránya.
« Utoljára szerkesztve: 2009. Február 13. - 12:55:14 írta Stocz » Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #880 Dátum: 2009. Február 13. - 12:51:20 »

Nekem meg jéghideg motornál szokott menet közben súrlódó hangot adni. Aztán üzemmelegen elhallgat. Arra is gondoltam, hogy a sok kosz, meg fékreszelék zavar valamit. Múlt héten mostam a kerekeket és fekete maradt a kert utánuk.
A féktárcsák nedves, párás időben nagyon gyorsan rozsdásodnak (már egy éjszaka alatt is kap egy réteget). Induláskor ezen a rozsda rétegen csiszolódik a betét, az adja a hangot. Hamar lekopik róla (egy-két fékezés), és utána már nincs hangja.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #881 Dátum: 2009. Február 13. - 14:16:45 »

Nekem meg jéghideg motornál szokott menet közben súrlódó hangot adni. Aztán üzemmelegen elhallgat. Arra is gondoltam, hogy a sok kosz, meg fékreszelék zavar valamit. Múlt héten mostam a kerekeket és fekete maradt a kert utánuk.
A féktárcsák nedves, párás időben nagyon gyorsan rozsdásodnak (már egy éjszaka alatt is kap egy réteget). Induláskor ezen a rozsda rétegen csiszolódik a betét, az adja a hangot. Hamar lekopik róla (egy-két fékezés), és utána már nincs hangja.
Erre találták ki az öreg motorosok a vasalást. Ez azt jelenti, hogy az első reggeli indulás után, pláne mosás után, vagy esőben, úgy kell menni, hogy felkapcsolsz másodikig, majd egyszerre nyomod a gázt, hogy menjen, ne fulladjon le, és nyomod hozzá bal lábaddal a féket, nem erősen, csak annyira, hogy kiszáradjon, lereszelje a vakrozsdát, és akkor utána baba lesz, nem húz félre, utána már tökéletes lesz, nem fog elrántani, ha vészfékezni kell akkor sem, de addig bizony megteheti, hogy félrehúz. Reggelente pl. a busszal a garban próbafékezésnél befordul valamelyik irányba, szinte minden reggel, de még a garban, végig vasalva megyek, majd a kapu előtt belefékezek nagyot, és már nem kell a kormányba kapaszkodnom, egyenes marad. Nagyobb gond esetén, lehet hátramenetben is jól megfékezni, de ez a megoldás nem a tárcsafékekre vonatkozik. Jopek, Meatlof gondolom szintén gyakorolták ezt a mesterfogást. Szívből ajánlom mindenkinek! Akik meg ezt tették eddig is, azoktól elnézést kérek, mert remélem sokan vannak, és félnék tőlük. Akinek meg új, az használja! Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Laczy
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



« Hozzászólás #882 Dátum: 2009. Február 15. - 12:14:46 »

Úgyérzem ebből szervíz lesz. 
Az előbb voltam egy kicsit körözgetni a kocsival. Figyeltem minden neszre. Kanyar közben fékezgettem, hol finoman, hol erősebben. Sajnálattal tapasztaltam, hogy a már említett fémes súrlódó hang minden körülmény között megvolt. Kizárólag balra forduláskor. Kicsi bal kanyarnál nincs hang, de egy bizonyos kormányálláson túl stabilan jelen van a fémesen súrlódó-reszelő hang.
A kormány mindkét végállásánal benéztem a kerekekhez, de szemre minden rendben van.
A másik, ami eszembe jutott, ha fék súrlódás lenne, akkor az rögtön hallható lett volna a betétek cseréje után. Nem? Betétcsere óta meg belement 1500 km.
Lehet, hogy így nem is lenne szabad járnom a kocsival?
 He
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #883 Dátum: 2009. Február 15. - 14:14:52 »

Lehet, hogy így nem is lenne szabad járnom a kocsival?
 He
Nem lehet! Biztos!!!
A fék és a kormány nem próbálgatós játékszer!!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #884 Dátum: 2009. Február 16. - 13:11:29 »

Lehet, hogy így nem is lenne szabad járnom a kocsival?
 He
Nem lehet! Biztos!!!
A fék és a kormány nem próbálgatós játékszer!!
Nem hiszem, hogy közvetlen balesetveszélyes lenne, bár ez egy elég tág fogalom.
A szerviz az mindenképpen megejtendő. Minél később mész, annál többet fogsz otthagyni. Pl. ha menet közben széttörik a féltengely csuklód (okozhatja ezt a zajt ennek a hibája - vagy kerékagy csapágy), akkor szétverheti a felfüggesztést, és nagy valószínűséggel szétveri a féket. Ez nem olcsó mulatság. És valahogy a szervizbe is be kell vinni a mozgásképtelen autót. Ez megint nem olcsó.
Szóval irány a szerviz! Jobban jársz.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!