Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 28. - 23:26:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 564183 alkalommal)
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #735 Dátum: 2008. December 30. - 02:20:11 »

Na, megjött a nagyon hideg időjárás. Az éjszakai mínuszokban, a generátor környékéről nyikorgó hang hallatszik. Olyasmi, mint amikor két tárcsa forgás közben összeér. A lényeg, hogy nem hidegen csinálja, hanem 7-8 km megtétele után, és csak akkor, amikor tényleg repkednek a mínuszok. Szerintetek?
Még nem volt szerencsém ilyen nyikorgáshoz. Abbamarad egy idő után, vagy folyamatosan hallatszik.
Naplózva


LPG
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #736 Dátum: 2008. December 30. - 08:56:22 »

Na, megjött a nagyon hideg időjárás. Az éjszakai mínuszokban, a generátor környékéről nyikorgó hang hallatszik. Olyasmi, mint amikor két tárcsa forgás közben összeér. A lényeg, hogy nem hidegen csinálja, hanem 7-8 km megtétele után, és csak akkor, amikor tényleg repkednek a mínuszok. Szerintetek?
Ha ez valóban a generátor, akkor nem jó jel. Én mindenképpen megnézetném a helyedben szakival. Esetleg ha van kedved ( szerszámod, időd), vedd le róla az ékszíjat és mozgasd meg az ékszíjtárcsánál fogva a tengelyt, pörgesd körbe néhányszor, hátha hallasz vagy érzel darabosságot a futásán.
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #737 Dátum: 2008. December 30. - 09:31:15 »

Na, megjött a nagyon hideg időjárás. Az éjszakai mínuszokban, a generátor környékéről nyikorgó hang hallatszik. Olyasmi, mint amikor két tárcsa forgás közben összeér. A lényeg, hogy nem hidegen csinálja, hanem 7-8 km megtétele után, és csak akkor, amikor tényleg repkednek a mínuszok. Szerintetek?
Még nem volt szerencsém ilyen nyikorgáshoz. Abbamarad egy idő után, vagy folyamatosan hallatszik.

Ha bemelegszik, akkor is hallani, de nem olyan hangosan. Az út másik oldalán is hallani.
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #738 Dátum: 2008. December 30. - 09:31:36 »

Na, megjött a nagyon hideg időjárás. Az éjszakai mínuszokban, a generátor környékéről nyikorgó hang hallatszik. Olyasmi, mint amikor két tárcsa forgás közben összeér. A lényeg, hogy nem hidegen csinálja, hanem 7-8 km megtétele után, és csak akkor, amikor tényleg repkednek a mínuszok. Szerintetek?
Ha ez valóban a generátor, akkor nem jó jel. Én mindenképpen megnézetném a helyedben szakival. Esetleg ha van kedved ( szerszámod, időd), vedd le róla az ékszíjat és mozgasd meg az ékszíjtárcsánál fogva a tengelyt, pörgesd körbe néhányszor, hátha hallasz vagy érzel darabosságot a futásán.


Köszi, megpróbálom.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #739 Dátum: 2008. December 30. - 13:40:02 »

Na, megjött a nagyon hideg időjárás. Az éjszakai mínuszokban, a generátor környékéről nyikorgó hang hallatszik. Olyasmi, mint amikor két tárcsa forgás közben összeér. A lényeg, hogy nem hidegen csinálja, hanem 7-8 km megtétele után, és csak akkor, amikor tényleg repkednek a mínuszok. Szerintetek?
Ha ez valóban a generátor, akkor nem jó jel. Én mindenképpen megnézetném a helyedben szakival. Esetleg ha van kedved ( szerszámod, időd), vedd le róla az ékszíjat és mozgasd meg az ékszíjtárcsánál fogva a tengelyt, pörgesd körbe néhányszor, hátha hallasz vagy érzel darabosságot a futásán.


Köszi, megpróbálom.
Az ékszíj a csúszhat, ha laza, vagy ha túl feszes a csapágyát teszi taccsra. Ezt is ellenőrizd! Hideget nemcsak mi, hanem az autó sem szereti. A gumik (ékszíj) kifejezetten rühellik. Nos, újabb ötletet kaptál, de ez lenne a legjobb, ha laza volna, és csak megcsúszna.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
flower78
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



« Hozzászólás #740 Dátum: 2008. December 31. - 17:31:16 »

BUÉK mindenkinek!
Kipróbáltam a tanácsolt kuplungkinyomást a hidegben történő motortér felől jövő zörgés ellen és bevált. Elhallgatott, tehát akkor kinyomócsapágy. Mi a teendő ezzel? Garanciális javítás? Esetleg ne foglalkozzak vele mert az új is azt fogja csinálni hidegben?
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #741 Dátum: 2008. December 31. - 18:00:58 »

Na, megjött a nagyon hideg időjárás. Az éjszakai mínuszokban, a generátor környékéről nyikorgó hang hallatszik. Olyasmi, mint amikor két tárcsa forgás közben összeér. A lényeg, hogy nem hidegen csinálja, hanem 7-8 km megtétele után, és csak akkor, amikor tényleg repkednek a mínuszok. Szerintetek?
Ha ez valóban a generátor, akkor nem jó jel. Én mindenképpen megnézetném a helyedben szakival. Esetleg ha van kedved ( szerszámod, időd), vedd le róla az ékszíjat és mozgasd meg az ékszíjtárcsánál fogva a tengelyt, pörgesd körbe néhányszor, hátha hallasz vagy érzel darabosságot a futásán.


A Lacsiban automata feszítő van. Nem tudsz rajta állítani. 13-as vagy 14-es (éppen mi volt a gyárban kéznél  He) kulccsal oldható a szíj levétele/felrakása idejére. Nehéz hozzáférni spec. kulcs nélkül (erő kell hozzá, sima csillag szeret lecsúszni róla, és akkor előbb-utóbb tönkreteszed a csavar fejét).
Az egyik boltban, ahova időnként benézek a legutóbb azt mondták, hogy mostanában elég sok tönkrement (szétesett).
Kb. 8.000 ft-ot mondtak rá.
(Ezzel persze nem azt mondtam, hogy tuti azt kell cserélni! Jopek tanácsa alapján járnék el.)

Köszi, megpróbálom.
Az ékszíj a csúszhat, ha laza, vagy ha túl feszes a csapágyát teszi taccsra. Ezt is ellenőrizd! Hideget nemcsak mi, hanem az autó sem szereti. A gumik (ékszíj) kifejezetten rühellik. Nos, újabb ötletet kaptál, de ez lenne a legjobb, ha laza volna, és csak megcsúszna.
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #742 Dátum: 2008. December 31. - 18:01:58 »

BUÉK mindenkinek!
Kipróbáltam a tanácsolt kuplungkinyomást a hidegben történő motortér felől jövő zörgés ellen és bevált. Elhallgatott, tehát akkor kinyomócsapágy. Mi a teendő ezzel? Garanciális javítás? Esetleg ne foglalkozzak vele mert az új is azt fogja csinálni hidegben?

Ha garanciás, akkor mindenképpen csere. Amíg lehet, mert utána húzós összegekbe kerül.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #743 Dátum: 2008. December 31. - 18:03:26 »

BUÉK mindenkinek!
Kipróbáltam a tanácsolt kuplungkinyomást a hidegben történő motortér felől jövő zörgés ellen és bevált. Elhallgatott, tehát akkor kinyomócsapágy. Mi a teendő ezzel? Garanciális javítás? Esetleg ne foglalkozzak vele mert az új is azt fogja csinálni hidegben?
Ez attól függ, hogy milyen gyakran hallod. Ha van még garancia, akkor mindenképpen érdemes szólni miatta.
Ha csak néha jelentkezik (úgy, mint ahogy nálam), akkor szerintem nem érdemes foglalkozni vele.
De tudod: a Te autód, a Te döntésed!
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #744 Dátum: 2008. December 31. - 17:55:53 »

Na, megjött a nagyon hideg időjárás. Az éjszakai mínuszokban, a generátor környékéről nyikorgó hang hallatszik. Olyasmi, mint amikor két tárcsa forgás közben összeér. A lényeg, hogy nem hidegen csinálja, hanem 7-8 km megtétele után, és csak akkor, amikor tényleg repkednek a mínuszok. Szerintetek?
Ha ez valóban a generátor, akkor nem jó jel. Én mindenképpen megnézetném a helyedben szakival. Esetleg ha van kedved ( szerszámod, időd), vedd le róla az ékszíjat és mozgasd meg az ékszíjtárcsánál fogva a tengelyt, pörgesd körbe néhányszor, hátha hallasz vagy érzel darabosságot a futásán.


A Lacsiban automata feszítő van. Nem tudsz rajta állítani. 13-as vagy 14-es (éppen mi volt a gyárban kéznél  He) kulccsal oldható a szíj levétele/felrakása idejére. Nehéz hozzáférni spec. kulcs nélkül (erő kell hozzá, sima csillag szeret lecsúszni róla, és akkor előbb-utóbb tönkreteszed a csavar fejét).
Az egyik boltban, ahova időnként benézek a legutóbb azt mondták, hogy mostanában elég sok tönkrement (szétesett).
Kb. 8.000 ft-ot mondtak rá.
(Ezzel persze nem azt mondtam, hogy tuti azt kell cserélni! Jopek tanácsa alapján járnék el.)

Köszi, megpróbálom.
Az ékszíj a csúszhat, ha laza, vagy ha túl feszes a csapágyát teszi taccsra. Ezt is ellenőrizd! Hideget nemcsak mi, hanem az autó sem szereti. A gumik (ékszíj) kifejezetten rühellik. Nos, újabb ötletet kaptál, de ez lenne a legjobb, ha laza volna, és csak megcsúszna.

Köszi mindenkinek!
Januárban megy 60 ezresre, addig csak kibírja. Az ékszíj 3000 km előtt lett cserélve, viszont ma hajnalban alaposan hallgatózva lehet, hogy nem is generátor.
Naplózva
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #745 Dátum: 2009. Január 01. - 12:19:18 »

Kedves flover78!

Ne foglalkozz vele, az enyém új korától csinálja és csak hideg időben +5 fok alatt. Ha kinyomod a pedált és elhallgat akkor nem lehet a kinyomócsapágy, hiszen pont akkor terheled a csapágyat!!! Ez a nyelestengely vagy a kuplungtárcsák lehetnek, de ez is csak azért mert a hideg váltóolajat a rendszer még nem melegítette fel. Nekem cseréltek kinyomócsapágyat hiába mondtam laikusként hogy az nem lehet, de a szervíz még nálam is laikusabb volt....a zörgés persze maradt, én úgy segítek ellene, hogy egy picit kinyomva tartva a kuplungot a váltóval bekapcsolok minden sebességbe, ekkor érezheted is, hogy milyen tésztadagasztós a váltás.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #746 Dátum: 2009. Január 01. - 13:22:45 »

Üdvözlök minden Lacsi tulajt!
Nem tudom jó helyen írok e. Tanács kellene. Hidegen első indításkor a motortér aljából, hangos rezgő fémes hang hallatszik ami pár percnyi járatás után lecsendesül, majd megszűnik. Mi lehet? Ha valakinek van tapasztalata kérem írjon.  He


Idézet egy levélből, hátha hasznos számodra is...:
Van nekem egy 1998-as X12SZ motorkódú 3 éves Corsám 6500 km-rel (második autó, ritkán használom). Alapjáratom a kuplung kinyomócsapágy zörög, ami a pedál enyhe benyomására, vagy megemelésére elmúlik. Eddigi próbálkozások: Teljes Sachs kuplungszet csere. Nem segített. (Váltó le-föl, az Astrán, Kadetten még egyszerűbb volt..) Ezek után gyári kinyomócsapágy, új vezetőpersely. Semmi nem változott. Ez valami típushiba???

Tisztelettel: bkalmar

Ez a tünet az Opelnél valóban konstrukciós gond, közepesnél kicsit gyengébb szakember már tudja: a hiba a nyelestengely csapágyazásából ered. Vagy a sebváltó olaja elöregedett, esetleg kevés, mert elfolyt .emiatt szól.
Vagy a nyelestengely csapágyait (ált.3db.) kell cserélni. Ekkor valóban le kell venni a váltót és szétbontani,mert két csapágy csak igy hozzáférhető, a harmadik a főtengely végében a lendkerék középső nyílásán át apró trükkel könnyen eltávolitható.ez egy külső házas tűgörgő a corsánál és általában a keresztmotoros Opeleknél. Először ez szokott tönkremenni.
Egyébként a kinyomócsapágy kinyomott kuplungpedál esetében foro,tehát ha rossz,ilyenkor hangos A nyelestengely kinyomott kuplungpedál esetén a kuplungtárcsával együtt megáll,majd a pedál felengedésekor ismételten forogni kezd ha rossz a csapágyazása, ellentétes müködése miatt könnyen azonosítható be jellegzetes hangja



Amúgy mindenkinek egy kis hasznos olvasmány:

http://amirisc.ttk.pte.hu/docs/tec_gep2_eroatviteli_szerkezet.pdf?PHPSESSID=8a34b84935e1e3462fff0fc21afe68bf
« Utoljára szerkesztve: 2009. Január 01. - 13:34:38 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
vigjanos
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Hozzászólás #747 Dátum: 2009. Január 02. - 10:58:42 »

Sziasztok!
Lenne egy problémám világit a légzsák visszajelzője van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Olvastam hogy a vezető ülés alatt lévő csatlakozó okozhatja ezt befújtam kontakt spray-el de semmi változás.
Mondjuk az a csatlakozó nem a biztonsági övé vagy van ott másik csatlakozó is?     
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #748 Dátum: 2009. Január 02. - 11:14:16 »

Sziasztok!
Lenne egy problémám világit a légzsák visszajelzője van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Olvastam hogy a vezető ülés alatt lévő csatlakozó okozhatja ezt befújtam kontakt spray-el de semmi változás.
Mondjuk az a csatlakozó nem a biztonsági övé vagy van ott másik csatlakozó is?     
Az ülés alatt csak akkor van légzsák csatlakozó, ha van oldallégzsákod.
Ez egy sárga színű csatlakozó és sárga gégecsőbe van behúzva a vezeték.
Van ilyen a kesztyűtartó mögött és a kormányoszlopnál is.
A lámpa nem fog elaludni magától, csak ha kitörlik a hibatárolót.
Naplózva


LPG
vigjanos
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Hozzászólás #749 Dátum: 2009. Január 02. - 11:21:57 »

Köszi!
Akkor hétfőn irány a szerviz!
 
Naplózva
Oldalak: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!