Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 10:26:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 565434 alkalommal)
Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #2310 Dátum: 2011. December 19. - 14:19:17 »

Elkapott a vezérhangya. 
A Lacettiben a kilométer óra számláló vajon milyen jelet kap? Gondolom egy jelsorozatot, de milyet, és mekkorát?
Szeretnék csinálni egy alternatív napi km számlálót, a pontosabb gáz/benzin futás rögzítéséhez.
Ezt úgy képzelem, hogy együtt számolna a napi számlálóval, mindaddig, míg a gáz be nem kapcsol. Azt meg egyszerű figyeltetni a mágnesszelep vezérlésével.
Így tankoláskor csak le kellene vonnom a napi számláló értékéből az alternatívét. Mert az csak a benzin üzemét rögzítené.
Naplózva

ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #2311 Dátum: 2011. December 19. - 23:00:47 »

Elkapott a vezérhangya. 
A Lacettiben a kilométer óra számláló vajon milyen jelet kap? Gondolom egy jelsorozatot, de milyet, és mekkorát?
Szeretnék csinálni egy alternatív napi km számlálót, a pontosabb gáz/benzin futás rögzítéséhez.
Ezt úgy képzelem, hogy együtt számolna a napi számlálóval, mindaddig, míg a gáz be nem kapcsol. Azt meg egyszerű figyeltetni a mágnesszelep vezérlésével.
Így tankoláskor csak le kellene vonnom a napi számláló értékéből az alternatívét. Mert az csak a benzin üzemét rögzítené.
Yeti! Akkor Te még nálam is jobban ráérsz. Tedd úgy, hogy az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz. Talán? Vagy nem? Gondolkodj!  KacsintVigyorog
Ja, és a hangyát taposd el, mielőtt begolyózol! Nem jók a bogarak fejben, fülben. Kacsint
« Utoljára szerkesztve: 2011. December 19. - 23:02:32 írta ladigidy » Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #2312 Dátum: 2011. December 20. - 06:52:58 »

Elkapott a vezérhangya. 
A Lacettiben a kilométer óra számláló vajon milyen jelet kap? Gondolom egy jelsorozatot, de milyet, és mekkorát?
Szeretnék csinálni egy alternatív napi km számlálót, a pontosabb gáz/benzin futás rögzítéséhez.
Ezt úgy képzelem, hogy együtt számolna a napi számlálóval, mindaddig, míg a gáz be nem kapcsol. Azt meg egyszerű figyeltetni a mágnesszelep vezérlésével.
Így tankoláskor csak le kellene vonnom a napi számláló értékéből az alternatívét. Mert az csak a benzin üzemét rögzítené.
Yeti! Akkor Te még nálam is jobban ráérsz. Tedd úgy, hogy az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz. Talán? Vagy nem? Gondolkodj!  KacsintVigyorog
Ja, és a hangyát taposd el, mielőtt begolyózol! Nem jók a bogarak fejben, fülben. Kacsint
Én ennél azért problémásabb vagyok.  Vigyorog
Nem szoktam tele nyomni benzinnel.
Minek?
Havi 20L-t pörkölök el belőle.
Josh szerint (Chevyklub) I2C buszon kapja az adatokat az ECU-tól a kijelző. Ezt majd az ünnepek alatt meglesem. A bajom ezzel csak az, hogy ezt nem ismerem, és erre ha rácsatolok egy eszközt lehet megfekszik. Azt meg nem szeretném.
Mivel egy adott kommunikációs csatornán egy cím alatt egy eszköz szerepelhet. Különben honnan tudná ki kicsoda. Az ikrek sem tökéletesen egyformák, így nem érdemes klónozni a kijelzőt. Viszont ha PIC-el csinálnék egy bus analizátort, és sikerülne kinyerni az adatcsomagot, azzal előrébb lennék. De ez már nagy falat nekem.
De akkor is kitalálok valamit. Meglátjuk mi lesz.
A hangyák már termeszek, és várat építenek, és ez jó, legalábbis ezt mondják a hangok a fejemben.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #2313 Dátum: 2011. December 20. - 17:57:56 »

az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz.
Erre akartam igazából válaszolni, de rohantam egész nap.
A gond az, azaz nem gond, csak engem zavar, hogy nem tudom leállítani a számlálást.
Mert elindulok, megyek X km-t benzinnel, majd átvált gázra.
Nekem ez a két adat kell.
Hogy egy tank gázból a megtett km mennyi volt valójában.
Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz.
Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot.  Kacsint Vigyorog
Naplózva

ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #2314 Dátum: 2011. December 20. - 18:35:49 »

az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz.
Erre akartam igazából válaszolni, de rohantam egész nap.
A gond az, azaz nem gond, csak engem zavar, hogy nem tudom leállítani a számlálást.
Mert elindulok, megyek X km-t benzinnel, majd átvált gázra.
Nekem ez a két adat kell.
Hogy egy tank gázból a megtett km mennyi volt valójában.
Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz.
Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot.  Kacsint Vigyorog
Nekem garázsban van, hipp- hopp átvált gázra nem sokkal indulás után. Ha meg már melegen újra indulok, akkor pláne gyorsan vált. Ha hidegen, akkor se kell túl sokat menni, max 2 km-t. Legalábbis eddig. De őszintén az nem érdekel, hogy decire miből, mikor mennyi fogy, csak az összkép. Ha volna erre igazi mód, akkor egyszer- kétszer megnézném, utána meg már nem érdekelne. Ez így van általában a mindent tudó fedélzeti computerrel is, míg új, addig mindent megnéz az ember, utána meg már csak autózik, és legfeljebb az átlagokat nézi. Szerintem.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2315 Dátum: 2011. December 20. - 19:03:24 »


Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz.
Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot.  Kacsint Vigyorog
Papir és ceruza. Indulásnál felírod a km állást, átváltásnál meg szintén. Vigyorog
Ennél egyszerűbb nincs. Kacsint
Naplózva


LPG
Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #2316 Dátum: 2011. December 20. - 19:06:18 »


Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz.
Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot.  Kacsint Vigyorog
Papir és ceruza. Indulásnál felírod a km állást, átváltásnál meg szintén. Vigyorog
Ennél egyszerűbb nincs. Kacsint
Jah városban talán menne.
De én a hegyekben meg nem állok, csak vadnak. Vigyorog
Kitalálom, megvalósítom, és sorozatgyártok.  Vigyorog
Naplózva

Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2317 Dátum: 2011. December 20. - 19:07:27 »


Mert ez is elég időjárás függő, főként induláskor. Van amikor 2km elég, van amikor 4 is kell az átváltáshoz.
Erre keresem a megoldást, hogy szétválasszam az össz adatot.  Kacsint Vigyorog
Papir és ceruza. Indulásnál felírod a km állást, átváltásnál meg szintén. Vigyorog
Ennél egyszerűbb nincs. Kacsint
Jah városban talán menne.
De én a hegyekben meg nem állok, csak vadnak. Vigyorog
Kitalálom, megvalósítom, és sorozatgyártok.  Vigyorog
Nem kell ahhoz megállni. Vigyorog
Naplózva


LPG
raczjani
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Hozzászólás #2318 Dátum: 2011. December 21. - 22:06:13 »

Sziasztok,

Vettünk egy 2006-os Lacettit.
Az első lengéscsillapítók annyira kemények, hogy nulla a rugózása.
Hol lehet kapni(rendelni) kicsi pénzért normális rugózásút?
HELP !!
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2319 Dátum: 2011. December 21. - 22:20:14 »

Sziasztok,

Vettünk egy 2006-os Lacettit.
Az első lengéscsillapítók annyira kemények, hogy nulla a rugózása.
Hol lehet kapni(rendelni) kicsi pénzért normális rugózásút?
HELP !!
Körülnézhetsz alkatrészüzletekben pl. Bárdi, Unix, Láng, szerintem bármelyik típus jobb a gyárinál.
Legolcsóbban akkor jársz, ha megkeresed Leonel-t.
Naplózva


LPG
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #2320 Dátum: 2011. December 23. - 14:30:19 »

Elkapott a vezérhangya. 
A Lacettiben a kilométer óra számláló vajon milyen jelet kap? Gondolom egy jelsorozatot, de milyet, és mekkorát?
Szeretnék csinálni egy alternatív napi km számlálót, a pontosabb gáz/benzin futás rögzítéséhez.
Ezt úgy képzelem, hogy együtt számolna a napi számlálóval, mindaddig, míg a gáz be nem kapcsol. Azt meg egyszerű figyeltetni a mágnesszelep vezérlésével.
Így tankoláskor csak le kellene vonnom a napi számláló értékéből az alternatívét. Mert az csak a benzin üzemét rögzítené.
Yeti! Akkor Te még nálam is jobban ráérsz. Tedd úgy, hogy az egyiket nullázod benzin teletanknál, a másikat gáznál, majd ha kifogy a benzin, kivonod a gáz nullázásokat, és akkor nagyjából tudni fogod, hogy mennyi gázhoz, mennyi benzin fogyott, majd ebből, és a megtett km-ekből egy átlaghoz juthatsz. Talán? Vagy nem? Gondolkodj!  KacsintVigyorog
Ja, és a hangyát taposd el, mielőtt begolyózol! Nem jók a bogarak fejben, fülben. Kacsint
Én ennél azért problémásabb vagyok.  Vigyorog
Nem szoktam tele nyomni benzinnel.
Minek?
Havi 20L-t pörkölök el belőle.
Josh szerint (Chevyklub) I2C buszon kapja az adatokat az ECU-tól a kijelző. Ezt majd az ünnepek alatt meglesem. A bajom ezzel csak az, hogy ezt nem ismerem, és erre ha rácsatolok egy eszközt lehet megfekszik. Azt meg nem szeretném.
Mivel egy adott kommunikációs csatornán egy cím alatt egy eszköz szerepelhet. Különben honnan tudná ki kicsoda. Az ikrek sem tökéletesen egyformák, így nem érdemes klónozni a kijelzőt. Viszont ha PIC-el csinálnék egy bus analizátort, és sikerülne kinyerni az adatcsomagot, azzal előrébb lennék. De ez már nagy falat nekem.
De akkor is kitalálok valamit. Meglátjuk mi lesz.
A hangyák már termeszek, és várat építenek, és ez jó, legalábbis ezt mondják a hangok a fejemben.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
A mi autónk még nem a buszos kommunikációt használja. A sebességmérő impulzus jelet használ - szinusz vagy négyszög, nem emlékszem rá. A tempót a freki változtatásával érzékeli. Oszcillátorral leméred, és képben vagy.
A Km számláló ráadásul nem is használja az ECU-t, közvetlenül a jeladóról kapja a jelet. Jeladó a motortérben, kuplung harang tűzfal felőli oldalán.
Kapcsolási rajz a szervizdoksiban: Electrical Wiring Diagrams -> LHD -> 26.Cluster útvonalon.
Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #2321 Dátum: 2011. December 28. - 16:24:39 »

Azt szeretném kérdezni hogy ez mi? Ez lenne a fagy dugó? Mind a 2 kép ugyan az csak más szemszögből.
http://kepfeltoltes.hu/111228/201112281200_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/111228/201112281201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Illetve sedan csomagtartó zsanért lehet-e cserélni vagy esetleg teleszkóposra cserélni erről lenne szó ez az ép
http://kepfeltoltes.hu/111228/201112281205_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ez pedig az ami tönkre ment
http://kepfeltoltes.hu/111228/201112281206_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A válaszokat előre is köszi.
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2322 Dátum: 2011. December 28. - 16:28:58 »

Nem fagydugó, a szelepfedél tömítés része. Motorolaj szokott szivárogni.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2323 Dátum: 2011. December 28. - 17:16:46 »

Nem fagydugó, a szelepfedél tömítés része. Motorolaj szokott szivárogni.
Szerintem az a gyújtás elosztó helye, ha lenne.
Jól gondolom?
Naplózva


LPG
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2324 Dátum: 2011. December 28. - 17:24:25 »

Nem fagydugó, a szelepfedél tömítés része. Motorolaj szokott szivárogni.
Szerintem az a gyújtás elosztó helye, ha lenne.
Jól gondolom?
Nem igazán. Alapból a vezérmű tengely csapágyazás megmunkálás (technológiai) furata. (vonalba fúrás) Igen sok két vezérmű tengelyes motornál megtalálható.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!