Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 12:35:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 152 153 [154] 155 156 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 565490 alkalommal)
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2295 Dátum: 2011. December 12. - 23:13:25 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2296 Dátum: 2011. December 13. - 08:22:10 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

semmi nincs kiépítve teljesen önálló rendszer a tempomat,az astra teljesen más rendszer mivel CAN-BUSos autó az hogy a 2 jelvezetéken többinfo meg nem számít
Naplózva

70/4334431
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #2297 Dátum: 2011. December 13. - 12:48:10 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

Akkor ezt nem fogom megtudni...
viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal.
A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2298 Dátum: 2011. December 13. - 14:39:54 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

Akkor ezt nem fogom megtudni...
viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal.
A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
Ez szerintem is így van...mármint a  fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Conv
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Hozzászólás #2299 Dátum: 2011. December 13. - 15:02:35 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

Akkor ezt nem fogom megtudni...
viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal.
A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
Ez szerintem is így van...mármint a  fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki.

Nekem is az a tapasztalatom - 6 évi tempomat tapasztalattal más típusú autón -, hogy szignifikáns üzemanyag megtakarítás jelentkezik használatával! Szakszerű magyarázatot nem tudok prezentálni, de a tapasztalataim teljesen világosak.Úgy gondolom, talán a full gázzal való gyorsítás többlet fogyasztását sokszorosan kompenzálja a szigorúan beállított sebességgel való folyamatos haladás kiegyensúlyozottsága, szemben a lábunk és hiányos ezirányú figyelmünk miatti folyamatos gyorsítás-lassítás benzin többlet igényével.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2300 Dátum: 2011. December 13. - 16:54:39 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

Akkor ezt nem fogom megtudni...
viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal.
A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
Ez szerintem is így van...mármint a  fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki.
Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani.  És van benne sebességhatároló funkció!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2301 Dátum: 2011. December 13. - 21:06:17 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

Akkor ezt nem fogom megtudni...
viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal.
A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
Ez szerintem is így van...mármint a  fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki.
Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani.  És van benne sebességhatároló funkció!


azért elég kényelmes dolog én már csak tudom pláne ha falvakon megy át az ember egyszerű tartani vele az 50et Vigyorog
Naplózva

70/4334431
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2302 Dátum: 2011. December 13. - 21:44:10 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

Akkor ezt nem fogom megtudni...
viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal.
A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
Ez szerintem is így van...mármint a  fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki.
Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani.  És van benne sebességhatároló funkció!
Igazán értelme automata váltósban van a tempomatnak. Manuális váltóval hidd el, hogy pl egy emelkedőnél meghúzza akár totál gázra is hogy ötödikben fel tudjon menni a sebesség tartásával! Na akkor nem semmi, amit legurít a torkán! Ellenben tempomat nélküliben ha te látod a dombot, akár lendületet is vehetsz, avagy visszaválthatsz. Kollégám már többször tesztelte így is úgy is és nem volt értékelhető megtakarítás tempomattal sem (manuális váltós). Szubjektív véleményem még, hogy annyira nem szeretem ha egy autó helyettem gondolkodik, én szeretek vezetni. A másik érv szokott lenni még a tempomat mellett, hogy a pályán elfáradhat a jobb láb 2-300 km alatt. No ezzel sem húzzák ki a zsebemből a tempomat árát, ugyanis ennyi km-enként tuti meg is állok kicsit megmozgatni a tagjaimat, mert amim először elfárad, az nem a lábfejem. Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2303 Dátum: 2011. December 14. - 23:56:12 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

Akkor ezt nem fogom megtudni...
viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal.
A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
Ez szerintem is így van...mármint a  fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki.
Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani.  És van benne sebességhatároló funkció!
Igazán értelme automata váltósban van a tempomatnak. Manuális váltóval hidd el, hogy pl egy emelkedőnél meghúzza akár totál gázra is hogy ötödikben fel tudjon menni a sebesség tartásával! Na akkor nem semmi, amit legurít a torkán! Ellenben tempomat nélküliben ha te látod a dombot, akár lendületet is vehetsz, avagy visszaválthatsz. Kollégám már többször tesztelte így is úgy is és nem volt értékelhető megtakarítás tempomattal sem (manuális váltós). Szubjektív véleményem még, hogy annyira nem szeretem ha egy autó helyettem gondolkodik, én szeretek vezetni. A másik érv szokott lenni még a tempomat mellett, hogy a pályán elfáradhat a jobb láb 2-300 km alatt. No ezzel sem húzzák ki a zsebemből a tempomat árát, ugyanis ennyi km-enként tuti meg is állok kicsit megmozgatni a tagjaimat, mert amim először elfárad, az nem a lábfejem. Vigyorog Vigyorog
Ja, de neked nem ötször műtötték a térded. Autócserére még nem telik, tempomatra igen.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2304 Dátum: 2011. December 15. - 07:52:50 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

Akkor ezt nem fogom megtudni...
viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal.
A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
Ez szerintem is így van...mármint a  fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki.
Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani.  És van benne sebességhatároló funkció!
Igazán értelme automata váltósban van a tempomatnak. Manuális váltóval hidd el, hogy pl egy emelkedőnél meghúzza akár totál gázra is hogy ötödikben fel tudjon menni a sebesség tartásával! Na akkor nem semmi, amit legurít a torkán! Ellenben tempomat nélküliben ha te látod a dombot, akár lendületet is vehetsz, avagy visszaválthatsz. Kollégám már többször tesztelte így is úgy is és nem volt értékelhető megtakarítás tempomattal sem (manuális váltós). Szubjektív véleményem még, hogy annyira nem szeretem ha egy autó helyettem gondolkodik, én szeretek vezetni. A másik érv szokott lenni még a tempomat mellett, hogy a pályán elfáradhat a jobb láb 2-300 km alatt. No ezzel sem húzzák ki a zsebemből a tempomat árát, ugyanis ennyi km-enként tuti meg is állok kicsit megmozgatni a tagjaimat, mert amim először elfárad, az nem a lábfejem. Vigyorog Vigyorog
Ja, de neked nem ötször műtötték a térded. Autócserére még nem telik, tempomatra igen.


pedig tudok 1 eladó tempomatot csak jár vele 1 autó is Vigyorog
Naplózva

70/4334431
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #2305 Dátum: 2011. December 15. - 08:43:19 »

Van, Waeco tempomat, sebességhatárolós funkcióval. Beszereléssel együtt 127.000 Ft, mivel kábelezni kell hozzá. Meg kell rendelnem, már szóltam a Jézuskának. 

Tudom, mindenkinek más a fontos, de ha nem sokat használod az autót, megéri ennyit kiadni érte? Relatív sokat mész pályán vele? 
Ezek szerint nem astra-féle a vezetékelés.... Sógoromnak a gépébe csak egy bajúszkapcsoló kellett meg pár pittyentés a Tech-II-vel és már volt is tempomatja....meg fedélzeti számítógép.....meg kulcsról vezérelhető ablakemelő....meg...sokminden. Szinte minden be van vezetékelve, csak le van tiltva a szoftveresen, na meg a kezelőszerveket spórolják ki.
Nem, de olyasmi, ha jól értem.

Ha jöttél volna Döme, értenéd, tudnád.
 Kacsint

Akkor ezt nem fogom megtudni...
viszont azt tudom, hogy tempomattal hangyányit többet fogyaszthat az autó - mivel ő akár emelkedőn is tartani akarja a beállított tempót, illetve, ha fékezel, határozottan fog visszagyorsítani, nem finomkodik a gázzal.
A kényelme viszont tetszik, csak az volt számomra nyugtalanító, amikor tempomatos autót vezettem, hogy a jobb lábam pihen, és sokkal körülményesebben mozdulok rá a fékpedálra, ha szükséges, mint ha a gázról emelem át a lábam.
Ez szerintem is így van...mármint a  fogyasztási része. Bár mindenki azzal akar meggyőzni, hogy kevesebbet fogyaszt tempomattal, csak nem tudom, az technikailag hogy jön ki neki.
Mivel sebességet tart és nem padlógázzal gyorsít, ezért hosszabb távon van némi, de nem jelentős üzemanyag megtakarítás. Kuplung, fék használatára old, tehát nem akar egy fékezés után visszagyorsítani.  És van benne sebességhatároló funkció!
Igazán értelme automata váltósban van a tempomatnak. Manuális váltóval hidd el, hogy pl egy emelkedőnél meghúzza akár totál gázra is hogy ötödikben fel tudjon menni a sebesség tartásával! Na akkor nem semmi, amit legurít a torkán! Ellenben tempomat nélküliben ha te látod a dombot, akár lendületet is vehetsz, avagy visszaválthatsz. Kollégám már többször tesztelte így is úgy is és nem volt értékelhető megtakarítás tempomattal sem (manuális váltós). Szubjektív véleményem még, hogy annyira nem szeretem ha egy autó helyettem gondolkodik, én szeretek vezetni. A másik érv szokott lenni még a tempomat mellett, hogy a pályán elfáradhat a jobb láb 2-300 km alatt. No ezzel sem húzzák ki a zsebemből a tempomat árát, ugyanis ennyi km-enként tuti meg is állok kicsit megmozgatni a tagjaimat, mert amim először elfárad, az nem a lábfejem. Vigyorog Vigyorog
Ja, de neked nem ötször műtötték a térded. Autócserére még nem telik, tempomatra igen.

Sejtettem, hogy ez van a dologban... 
Naplózva
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #2306 Dátum: 2011. December 15. - 23:07:47 »

Olvasom a tempomat hozzászólásoknál, hogy dombra fel maxi gázzal gyorsít az autó, az mekkora fogyasztással jár. És mi van a domb túloldalán? Üa. fogyi minimál lefelé, vagy nem?
1.6 crtdi octavia Nyíregyháza- Budapest- Nyíregyháza tempomat tapasztalat 130km/h val:
- hosszú egyenes szakasz: 4,7 liter átlag fogyi
- enyhébb emelkedő 5,2 liter átlag fogyi
- emelkedő- Gödöllő környéke, azt követő szakasz: 5,7 liter- 7,2 literig, lefelé 0,3-0,5 liter
- Bp előtti kb 20 km es szakasz 4,7 liter.
Oda- vissza úton nem fogyott el még egy fél tank üzemanyag sem, átlag fogyasztása a gépnek 5,3 liter lett.
Tempomattal nem maxi gázon gyorsít emelkedőn, hanem szép egyenletesen húz felfelé, lefelé pedig sebességet tartva lassít. Magával a tempomattal is lehet gyorsítani, az elekrtonika pontosabban reagált, nem kellett gázpedállal játszadoznom. Szerintem jó dolog, kár hogy a lacsimban nincs
Naplózva
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #2307 Dátum: 2011. December 16. - 04:05:40 »

Koràbban beszélgettük mi is Sebikével a tempomatos dolgot,hogy barkàcsolunk 1et az enyémbe.Valahogy idö hiàny miatt elmaradt.Sebike,tavaszhoz mit szólsz???Úgyis ki akarod venni a tiédböl ;)Vagy nem?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2308 Dátum: 2011. December 16. - 14:00:36 »

Olvasom a tempomat hozzászólásoknál, hogy dombra fel maxi gázzal gyorsít az autó, az mekkora fogyasztással jár. És mi van a domb túloldalán? Üa. fogyi minimál lefelé, vagy nem?

Én nem nyomom a gázpedált lejtőn.... Kacsint Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #2309 Dátum: 2011. December 16. - 21:01:44 »

Olvasom a tempomat hozzászólásoknál, hogy dombra fel maxi gázzal gyorsít az autó, az mekkora fogyasztással jár. És mi van a domb túloldalán? Üa. fogyi minimál lefelé, vagy nem?

Én nem nyomom a gázpedált lejtőn.... Kacsint Vigyorog
Tempomat sem nyomja, csak tartja.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 152 153 [154] 155 156 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!