Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 04:31:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: [1] 2 3 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 229659 alkalommal)
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Dátum: 2007. Október 03. - 18:44:52 »

A téma örökzöld -autótípustól függetlenűl is- hiszen legtöbben a saját választásunkat tartjuk jónak!
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #1 Dátum: 2007. Október 03. - 19:00:49 »

Két év óta 95-öst tankolok, tisztító adalék rendszeresen használt, motorolaj jelenleg CASTROL TXT SOTEC 5/40.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2 Dátum: 2007. Október 03. - 20:05:23 »

Ha már lett nyitva ilyen topic...

Benya mindig sima 95-ös, ha lehet ÖMV, mert abból egy literrel kevesebbet eszik. De tényleg! Persze nem mindegyik ÖMV kút jött be. A mendemondák szerint ahol ezt a kedvező fogyasztást megfigyeltem, az nem vállalkozónak kiadott szerződéses kút. Hmmm...
Motorolajból Castrol Performance A1 5W30 A1/B1 API SL (ILSAC GF-III) ami könyve szerint, olajdoki szerint, olajforgalmazó szerint is az előírás.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #3 Dátum: 2007. Október 04. - 10:59:32 »

Szia!
Szerinted -mint olajszaki- hogyan fér bele akciós olajcserébe márkaszervizben az olajcsere+szűrő+munkadíj 6000 Ft-ba?
Milyen olajat töltenek a motorba ilyenkor?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #4 Dátum: 2007. Október 04. - 13:49:30 »

Szia!
Szerinted -mint olajszaki- hogyan fér bele akciós olajcserébe márkaszervizben az olajcsere+szűrő+munkadíj 6000 Ft-ba?
Milyen olajat töltenek a motorba ilyenkor?

Bár nem engem szólaltattak meg, de annyi hozzávetésem lenne, hogy eleve nem a megfelelő viszkozítást rakják a motorba! 5W40-et, 10W40-et tesznek bele ahogy tapasztalom. Az osztályba sorolása sem stimmel, nem SL-esek azok az olajok. A kén, hamu és egyéb tartalomról ne is beszéljünk.
Szerinted érdekli a szervízeket, hogy a megfelelő olaj kerüljön bele? Érdekük? Sokkal inkább az, hogy minél lejebb nyomják az árakat, hogy ne mondják drága szervíznek. Olcsó hordós olaj, amit opel olajként, vagy GM olajként tüntetnek fel. Az meg, hogy a motor nem 500 ekm-t megy el ha kímélik  hanem 300 ekm után kell motorgenerál, a szervíznek jó nem? Hallott már valaki olyanról, hogy szakértővel bizonyított lett a nem megfelelő olajbetöltésből eredő motorkopás? Én nem...
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #5 Dátum: 2007. Október 04. - 14:51:05 »

Szia!
Szerinted -mint olajszaki- hogyan fér bele akciós olajcserébe márkaszervizben az olajcsere+szűrő+munkadíj 6000 Ft-ba?
Milyen olajat töltenek a motorba ilyenkor?

Bár nem engem szólaltattak meg, de annyi hozzávetésem lenne, hogy eleve nem a megfelelő viszkozítást rakják a motorba! 5W40-et, 10W40-et tesznek bele ahogy tapasztalom. Az osztályba sorolása sem stimmel, nem SL-esek azok az olajok. A kén, hamu és egyéb tartalomról ne is beszéljünk.
Szerinted érdekli a szervízeket, hogy a megfelelő olaj kerüljön bele? Érdekük? Sokkal inkább az, hogy minél lejebb nyomják az árakat, hogy ne mondják drága szervíznek. Olcsó hordós olaj, amit opel olajként, vagy GM olajként tüntetnek fel. Az meg, hogy a motor nem 500 ekm-t megy el ha kímélik  hanem 300 ekm után kell motorgenerál, a szervíznek jó nem? Hallott már valaki olyanról, hogy szakértővel bizonyított lett a nem megfelelő olajbetöltésből eredő motorkopás? Én nem...

Úgy is lett...köszönöm, Neked volt címezve!
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #6 Dátum: 2007. Október 04. - 17:29:42 »

Szia!
Szerinted -mint olajszaki- hogyan fér bele akciós olajcserébe márkaszervizben az olajcsere+szűrő+munkadíj 6000 Ft-ba?
Milyen olajat töltenek a motorba ilyenkor?

Bár nem engem szólaltattak meg, de annyi hozzávetésem lenne, hogy eleve nem a megfelelő viszkozítást rakják a motorba! 5W40-et, 10W40-et tesznek bele ahogy tapasztalom. Az osztályba sorolása sem stimmel, nem SL-esek azok az olajok. A kén, hamu és egyéb tartalomról ne is beszéljünk.
Szerinted érdekli a szervízeket, hogy a megfelelő olaj kerüljön bele? Érdekük? Sokkal inkább az, hogy minél lejebb nyomják az árakat, hogy ne mondják drága szervíznek. Olcsó hordós olaj, amit opel olajként, vagy GM olajként tüntetnek fel. Az meg, hogy a motor nem 500 ekm-t megy el ha kímélik  hanem 300 ekm után kell motorgenerál, a szervíznek jó nem? Hallott már valaki olyanról, hogy szakértővel bizonyított lett a nem megfelelő olajbetöltésből eredő motorkopás? Én nem...

Úgy is lett...köszönöm, Neked volt címezve!

Megtiszteltetés, de messze lennék én az olajszakitól..:-)
Csupán párszor olajos lett a kezem már, mióta megcsapott a benzingőz..:-) Ó azok a rég volt idők, amikor nem a szervízkönyv volt az első a karbatartásnál, hanem csak otthon felállva egy magasabb pontra cseréltem le az olajat és végszükség vagy szerszám híján mentem szervízbe! :-)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #7 Dátum: 2007. Október 04. - 18:12:28 »

Ezek után nem szivesen megyek szervizbe többet. Én 7500-anként szoktam cserélni olajat, szűrőt, meg a légszűrőt a városi használat miatt. Ha meg viszek cuccot, akkor gondolom nem 100%, hogy azt is rakják bele, nem?
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #8 Dátum: 2007. Október 04. - 18:36:38 »

Ezek után nem szivesen megyek szervizbe többet. Én 7500-anként szoktam cserélni olajat, szűrőt, meg a légszűrőt a városi használat miatt. Ha meg viszek cuccot, akkor gondolom nem 100%, hogy azt is rakják bele, nem?


Na de miért? Csak van másfél órád, amit kellemes csevellyel eltöltesz a szerelő és az autód mellett!
Mondjuk én előnyben vagyok, mert előző munkahelyem a szervíz, de ha nem lennék ott, sem vágna át volt kollégám.:-)
De ha nem így lenne, akkor sem vinném eleve olyan helyre az autót, ahol nem engednek a saját tulajdonom közelébe! Sőt hallottam olyan helyet, ahol le sem lehet látni a szerelőállásokhoz! Brrrrr.....Akinek van takargatnivalója....

u.i.: bocsi, de az igazsághoz hozzátartozik: nem általánosítok, nem minden szervíz ilyen, csupán a tapasztalataimat, hallott dolgokat írtam le a betöltött olajat illetően! De ha kicsit belegondol az ember...sok helyen az opel mellé kapta be a kereskedő a chevyt. Ugye nem gondolja senki, hogy az opelekbe régóta forgalmazott, beszerzett olajak mellett nekiáll a kereskedő külön fajta, chevykbe való olajat is tartani? Külön kezelés, hordó, stb. Tudniillik, a lacsik motorja inkább GM-Ford paraméterekkel rendelkezik, mint GM-Opelével. Az általam használt olajat is úgy ismerik több helyen, hogy Ford-olaj. 
« Utoljára szerkesztve: 2007. Október 04. - 18:44:15 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #9 Dátum: 2007. Október 04. - 19:00:21 »

Na így néz ki...
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #10 Dátum: 2007. Október 04. - 20:14:47 »

Szia Feri!

Hogyé' mérik eme nedű 4literjét (egyáltalán: kapható ilyen kiszerelésben..? Lehet, hogy rossz helyen kutakodom, de mintha csak literesben lenne).
Hamarosan olajcserélek, esetleg a változatosság kedvéért megpróbálkoznék egy előírás szerinti paraméterekkel rendelkező olajjal... Kacsint  Esetleg egy jó kis beszerzési forrás...?

Előre is köszi az infót,
kripic
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #11 Dátum: 2007. Október 05. - 07:12:48 »

Szia Feri!

Hogyé' mérik eme nedű 4literjét (egyáltalán: kapható ilyen kiszerelésben..? Lehet, hogy rossz helyen kutakodom, de mintha csak literesben lenne).
Hamarosan olajcserélek, esetleg a változatosság kedvéért megpróbálkoznék egy előírás szerinti paraméterekkel rendelkező olajjal... Kacsint  Esetleg egy jó kis beszerzési forrás...?

Előre is köszi az infót,
kripic


Szia!
Természetesen neked Kripic bármikor bármit! Márcsak azért is, mert bevált a box! :-)
A linkjét Stocz kollégával feltetettem anno a honlapunkra is, de idemásoltam. Egy kanizsai cég, mindig tőlük veszem az olajat. Literes kiszerelésben van, nem olcsó amint azt láthatod. Nekem a 4 liter futár kiszállítással 11700 pénz. Mivel keveset megyek, úgy gondoltam, hogy azt a 3-4000 Ft többletet, amit a szutyok olajhoz képest rá kell költenem, megérdemli a gép egy évben egyszer! Nem ezen kell spórolni! :-)
http://www.olajbolt.hu/shop/index.php
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #12 Dátum: 2007. Október 05. - 18:38:12 »

Kedves Cápaferi, többiek!

Csak mégegyszer: az ILSAC GF III pontosan megfelel az SL API szabványnak és semmivel sem több!!! Innentől kezdve (olajdokit idézve) választhatsz 5-30, 5-40, 10-40 olajok közül. 5-40 castrol txt softec fullszint SL minősítéssel 4 liter 5800 forint!!!!!!!
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #13 Dátum: 2007. Október 05. - 19:08:46 »

Kedves Cápaferi, többiek!

Csak mégegyszer: az ILSAC GF III pontosan megfelel az SL API szabványnak és semmivel sem több!!! Innentől kezdve (olajdokit idézve) választhatsz 5-30, 5-40, 10-40 olajok közül. 5-40 castrol txt softec fullszint SL minősítéssel 4 liter 5800 forint!!!!!!!

Senki nem mondta, hogy több, félreérted! Az ILSAC a régi, az API az új minősítés.
Akkor máképp:

Alapvetően más szemléletű osztályozása a motorolajoknak a teljesítményszint szerinti osztályozás. Több szervezet osztályozása is használatos. Legjelentősebb az API (American Petroleum Institute – Amerikai Kőolajipari Intézet) és az európai ACEA (Association des Constructeurs Européen d’Automobiles – Európai Autótervezők Szövetsége) által alkalmazott minősítés. A specifikációkat számos laboratóriumi, fékpadi vizsgálathoz rendelik, melyek a kenőolaj minőségének értékelésére szolgálnak. Az osztályozást időnként aktualizálják, így egyes – korábban létezett – fokozatok törlésre kerülnek, és újakat vezetnek be. A fokozat után (néha) kötőjellel feltüntetik az évszám utolsó számjegyeit, hogy a szabvány mikori állapota szerinti osztályt jelenti. A vizsgált jellemzők közül néhány: mosóhatás, diszpergáló képesség, oxidációval szembeni ellenállás, kopásállóság.
Az API kétféle kategóriát különböztet meg: benzinmotorokra (“S”) és dízel haszongépjárművekre (“C”).
Mindkét kategóriában egy második betű áll az S illetve C után. Minél hátrább van a második betű az abc-ben, annál jobb minőségű az olaj. Pl. az SH olaj gyengébb minőségű, mint az SJ. Jelenleg már csak az SJ és SL fokozatú minősítés kérhető, a többi érvényét vesztette. SH és elvétve SG fokozatú olaj még kapható. SI és SK fokozat nem létezik. A dízel haszongépjárművekre vonatkozó fokozatok: CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4
Az ACEA minősítés egy betűből és egy számból áll. Minél nagyobb a szám annál jobb az olaj. Részletes ismertetésük meghaladja a jegyzet lehetőségeit, de irodalomban megtalálható. A jelenleg  érvényes kategóriák:
·   Benzin és diesel motorokra összevontan:  A1/B1-04, A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04. Eredetileg az A betű a benzin üzemű, míg a B betű a diesel motorokra vonatkozott, de utólag összevont kategóriákat hoztak létre.
·   Részecskecsapda és katalizátor összeférhető személygépkocsi olajok: C1,C2,C3
·   Nehéz üzemű diesel motor olajok: E2, E4, E6, E7
Ezen kívül számos autógyár saját minősítést is bevezetett pl. Mercedes-Benz, BMW, VW/Audi (VAG), Porsche, MAN, VOLVO, Scania, Renault.
A gyártó által megadott kategóriáktól felfelé el lehet térni, ami esetleg jobb motortisztaságot és kopásvédelmet biztosít, de lefelé semmiképp.
 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #14 Dátum: 2007. Október 05. - 19:22:37 »

No még egy kis olaj...

"Az ILSAC tulajdonképpen olajminősítési nemzetközi szervezet, szabvány. Az új fejlesztésű olajok minél gyorsabb minősítése érdekében alapították. Gondok voltak a JASO és más minősítések lassúságával. Az ILSAC névnek semmi köze az olaj ásványi vagy szintetikus mivoltához. Az ILSAC egyébként benzines motorok olajára vonatkozó besorolás.
Az ILSAC GF-1 minősítés 1996-ban!!! született. Ennek a szintnek az API SH olajok felelnek meg. Az API specifikáció Európában az elsőszámúként használt besorolás. Az SH minőségű szintet még a jobb full ásványi olajok is képesek teljesíteni.

Az ILSAC GF-2 1997-ben született. Ide a minimum API SJ olajok tartoznak, melyek az SH olajoknál jobb magashőmérsékleti oxidációs stabilitással rendelkeznek, szigorított habzási tulajdonságuk van, illetve a katalizátorra is jobban ügyelnek. Az SJ szintet az API már 1996-tól alkalmazta, de ugye az ILSAC csak ekkor alakult. Az SJ szintnek még mindig meg tudnak felelni a legjobb dino olajok, nyilván speciális adalékolásukkal.

Az ILSAC GF-3 2001-től létezik és az API SL-nek, illetve a napjainkban használt olajoknak felel meg. Az SL szintet csökkentett magas hőmérsékleti lerakódásképzéssel, illetve csökkentett üzemanyag fogyasztással különböztetik meg hivatalosan az előző besorolásoktól.

Az API motorolaj (benzines) minősítési szintek, érvénybe lépésük időrendi sorrendjében:
SF 1980-tól, SG 1990-, SH 1993-, SJ 1996-, SL- napjainkban
Egyik sem utal arra, hogy szintetikus, vagy ásványi az olaj, de egy biztos, a legújabb szintek teljesítésére már csak a nagyon magasan adalékolt ásványi alapú olajok képesek. A hagyományosabb ásványi olajok napjainkban is maximum az SG szint teljesítésére képesek, max ezt kapják meg. Pl.: Mobil Multigrade 15w-40"

en annyival egeszitenem ki, hogy az ILSAC minosites amerikai, ennek europban az ACEA felel meg....tehat mindel "magasabb" az API valamint az ACEA besorolas, annl jobb az olaj....
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: [1] 2 3 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!