sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #780 Dátum: 2014. Június 05. - 16:20:35 » |
|
azt hiszem lassan kipróbálom ezt a spuri adalékot benzinhez, eddig csak jót olvastam/hallottam róla meg már régóta szemezgetek repsol motorolajjal, találtam is faja Repsol ELITE COMPETICION 5w-40-t 8 ezer körüli áron próbálta már bármelyikőtök ezt a 2 terméket? Spuriban nincs külön benzin diesel mind2őbe jó. JG-2 az jófajta Sebike szakembertől kérdezem: a Lacettikhez ajánlott STP szeleptisztító adalék eltűnt a magyar piacról. Egyesek szerint már nem is várható a forgalmazása. Szerinted a most kapható termékek közül, melyik típust tudod ajánlani. Egyáltalán javasolt, a szelepek kormosodása miatt az alkalmazása? üzemanyaghoz való direkt ilyen adalékot nem tartok égésjavító hatás miatt a spurit szoktam ajánlani abból is a jg-2-t
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #781 Dátum: 2014. Június 05. - 20:38:21 » |
|
a spuri-8 RC ugyanaz, mint a JG-2 csak olcsóbb
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #782 Dátum: 2014. Június 05. - 20:49:39 » |
|
a spuri-8 RC ugyanaz, mint a JG-2 csak olcsóbb ha rajtakap a finánc,hogy azt töltöd a tankba akkor már drágább mert kimeríti a jövedéki adócsalás fogalmát ezért nem tartom mert az meg felbújtás,ha azt mondom töltsd be az üzemanyagba
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #783 Dátum: 2014. Június 05. - 21:28:47 » |
|
a spuri-8 RC ugyanaz, mint a JG-2 csak olcsóbb ha rajtakap a finánc,hogy azt töltöd a tankba akkor már drágább mert kimeríti a jövedéki adócsalás fogalmát ezért nem tartom mert az meg felbújtás,ha azt mondom töltsd be az üzemanyagba Ott a pont! Nem ****oznak, egész tankra számolnak bírságot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #784 Dátum: 2014. Június 06. - 09:04:55 » |
|
nem is mondtam, hogy a tankba töltsétek, ez csak mosófolyadék, nem üzemanyag adalék
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #785 Dátum: 2014. Június 06. - 11:31:58 » |
|
nem is mondtam, hogy a tankba töltsétek, ez csak mosófolyadék, nem üzemanyag adalék
pláne ha egy nagytudású beleönti a hűtőrendszerbe és kinyírja a motort akkor meg nem akarok miatta fizetni
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #786 Dátum: 2014. Június 06. - 22:19:33 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #787 Dátum: 2014. Június 07. - 10:11:48 » |
|
Számtalan helyről lehet motorolajat vásárolni. Azt, hogy eredeti-e vagy hamisított, azt a kutya sem tudja előre megmondani. Megbízható és "bejáratott" forrásból kisebb az esély melléfogni. Ezért az árért számtalan ismert motorolaj kapható, ami megfelel autóinknak. Már-már hisztériává fajul a motorolaj kérdés! Kell ragaszkodni egy-már bevált-típushoz és kész. Literenként 200 forintért miért kell reszkírozni? Nagyon nem értem!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #788 Dátum: 2014. Június 07. - 12:17:41 » |
|
nem kell túllihegni az eneos kérdést semmivel sem jobb mint bármely másik olaj amúgy én személy szerint az 5W40 et jobban ajánlom bele
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #789 Dátum: 2014. Június 07. - 22:02:08 » |
|
Számtalan helyről lehet motorolajat vásárolni. Azt, hogy eredeti-e vagy hamisított, azt a kutya sem tudja előre megmondani. Megbízható és "bejáratott" forrásból kisebb az esély melléfogni. Ezért az árért számtalan ismert motorolaj kapható, ami megfelel autóinknak. Már-már hisztériává fajul a motorolaj kérdés! Kell ragaszkodni egy-már bevált-típushoz és kész. Literenként 200 forintért miért kell reszkírozni? Nagyon nem értem!
Köszi az tanácsot, marad az olcsóbb. Más fajta 5w40. :-)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Ormió
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #790 Dátum: 2014. Augusztus 11. - 19:06:25 » |
|
Elég sokat visszaolvastm, de a saját ügyemben nem látok tisztábban. A kérdésem a következő: 10 éves lesz az 1,6 SW-m, kezdettől fogva sok olajat fogyasztott (kb 2000 km-ként egy liter körül). Megjegyzem benzint is: 10 liter alá ritkán megy. Átlagos használó vagyok, főként város, de pl. nyaraláskor autópálya, egyéb, évente 13-15 ezer Km-t teszek meg vele. A kocsi jól megy, szeretjük. ELeinte kűzdöttem, de senki nem tudta a magas olajfogyasztás okát, több szerelő (márkaszervíz is) azt mondta, ennyi belefér. Kezdettől fogva Mobile super 10-40-et hsználok. Mostanában mondta valaki, hogy 5-30-ast kellett volna, nézzem csak meg a gyári ajánlást - és tényleg. Látom, sokan itt az 5-40 mellett szavaznak... Kérdésem: mit tegyek? Álljak át most, ennyi év és km (140 000) után? Ha átállnék, miben éreznék javulást, vagy esetleg kockáztatok-e valamit? Mit szóltok a keveréshez? (pl. 10-40-et rakatok bele, mint eddig, de 5-30-at töltök utána...) Kíváncsian várom a HSZ-eiteket...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #791 Dátum: 2014. Augusztus 11. - 21:02:34 » |
|
Elég sokat visszaolvastm, de a saját ügyemben nem látok tisztábban. A kérdésem a következő: 10 éves lesz az 1,6 SW-m, kezdettől fogva sokjat fogyasztott (kb 2000 km-ként egy liter körül). Megjegyzem benzint is: 10 liter alá ritkán megy. Átlagos használó vagyok, főként város, de pl. nyaraláskor autópálya, egyéb, évente 13-15 ezer Km-t teszek meg vele. A kocsi jól megy, szeretjük. ELeinte kűzdöttem, de senki nem tudta a magas olajfogyasztás okát, több szerelő (márkaszervíz is) azt mondta, ennyi belefér. Kezdettől fogva Mobile super 10-40-et hsználok. Mostanában mondta valaki, hogy 5-30-ast kellett volna, nézzem csak meg a gyári ajánlást - és tényleg. Látom, sokan itt az 5-40 mellett szavaznak... Kérdésem: mit tegyek? Álljak át most, ennyi év és km (140 000) után? Ha átállnék, miben éreznék javulást, vagy esetleg kockáztatok-e valamit? Mit szóltok a keveréshez? (pl. 10-40-et rakatok bele, mint eddig, de 5-30-at töltök utána...) Kíváncsian várom a HSZ-eiteket...
Semmi esetre nem jó keverni a két különböző viszkozitású olajat. A 2000km után 1 liter szerintem sok. Egy régi autó esetében amiben van 400-500e km ott lehet elfogadható, de nem egy ennyit futott autónál. Remélem nem írok sületlent, de egy próbát megérhet,ha más fajta olajat használsz az autóba, más márka akár más viszkozitással mint eddig, de nem keverve. Elképzelhető, hogy például egy gyűrűzés nem ártana az autónak, de ezt majd a szerelők megmondják. Csak úgy 1kanna olaj nem tűnik el ott valami oka van, csak a márkaszerviz valamiért nem szerette volna ezt neked megoldani, vagy ki tudja miért mondták erre hogy ez így elfogadható...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2014. Augusztus 12. - 07:29:29 írta sx2004 »
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #792 Dátum: 2014. Augusztus 12. - 05:06:32 » |
|
Elég sokat visszaolvastm, de a saját ügyemben nem látok tisztábban. A kérdésem a következő: 10 éves lesz az 1,6 SW-m, kezdettől fogva sok olajat fogyasztott (kb 2000 km-ként egy liter körül). Megjegyzem benzint is: 10 liter alá ritkán megy. Átlagos használó vagyok, főként város, de pl. nyaraláskor autópálya, egyéb, évente 13-15 ezer Km-t teszek meg vele. A kocsi jól megy, szeretjük. ELeinte kűzdöttem, de senki nem tudta a magas olajfogyasztás okát, több szerelő (márkaszervíz is) azt mondta, ennyi belefér. Kezdettől fogva Mobile super 10-40-et hsználok. Mostanában mondta valaki, hogy 5-30-ast kellett volna, nézzem csak meg a gyári ajánlást - és tényleg. Látom, sokan itt az 5-40 mellett szavaznak... Kérdésem: mit tegyek? Álljak át most, ennyi év és km (140 000) után? Ha átállnék, miben éreznék javulást, vagy esetleg kockáztatok-e valamit? Mit szóltok a keveréshez? (pl. 10-40-et rakatok bele, mint eddig, de 5-30-at töltök utána...) Kíváncsian várom a HSZ-eiteket...
mind az olaj mind az említett üzemanyag fogyasztás sok ezek az autók jellemzően NEM eszik az olajat ilyen mértékű olajfogyasztás belső hiba ami megbontás után kiderül,ha átállsz egy pl 5W30 as olajra akkor egy dolgot észlelsz megnő az olajfogyasztásod, a 2 olaj keverésének semmi értelme a 10 liter feletti üzemanyagfogyasztás sem normális de annak számtalan oka lehet
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Ormió
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #793 Dátum: 2014. Augusztus 12. - 08:18:01 » |
|
Köszönöm a tippeket! Hát igen, tudom hogy olaj is benzin is sok. Benyából csak külföldi hosszabb utakon volt jó fogyasztásom, autópálya/országút 8 liter, egyébként standard 10 liter (ennél azért nem több). Általában MOL és OMW kutakon tankolok, Shellt kerülöm. Tényleg sok szerelőtől kérdeztem már az olajfogyasztást, de csak vállvonogatás volt a válasz. Arra még senki nem gondolt, hogy más gyártó olaját próbáljam, egyik szervíz sem akart rámtukmálni semmit. Kb tél elején lesz aktuális az olajcsere, ezt mindenképpen megpróbálom majd! Ha jól értem, azt javasoljátok, maradjak meg a 10-40 -nél?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #794 Dátum: 2014. Augusztus 12. - 08:58:04 » |
|
Amennyiben ezt az autót hosszú távon tervezed megtartani, érdemes lehet gondolkodni az olajfogyasztás csökkentése érdekében egy hiba megállapításban és orvoslásban. Azt tudom javasolni, hogy keress meg egy hozzáértőt, add meg a hozzád közel eső nagyvárost és majd adnak javaslatot kit célszerű keresni ezzel kapcsolatban. Az olajfogyasztásban nem sok változás lesz más más márkával sem, lehet csökken a fogyás mértéke, de nem fog lecsökkenni emiatt 2000km alatt 1 dl-re.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|