Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 03:35:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 225473 alkalommal)
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #735 Dátum: 2013. Szeptember 21. - 14:09:21 »

azt hiszem lassan kipróbálom ezt a spuri adalékot benzinhez, eddig csak jót olvastam/hallottam róla  Kacsint
meg már régóta szemezgetek repsol motorolajjal, találtam is faja Repsol ELITE COMPETICION 5w-40-t 8 ezer körüli áron  Mosolyog

próbálta már bármelyikőtök ezt a 2 terméket?

Spuriban nincs külön benzin diesel mind2őbe jó.
JG-2 az jófajta Vigyorog
tudom, hogy egyféle alap van  Kacsint
az ára is magasabb a részingesnek Mosolyog
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Kulimász
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Hozzászólás #736 Dátum: 2013. Szeptember 26. - 08:46:18 »

Sziasztok!
Csak azért írom le a sztorit, hátha valaki még hezitálna, hogy milyen olajat töltsön a Lacettijébe. 1.6-os gépről van szó, 226 ezer km futáteljesítménnyel. Most már bánom, de egészen idáig kizárólag 10W-40-es olaj került a motorba a szervizek javaslatára.
Olyan 150 ezer km-nél kezdtek el először hallatni magukról a hidrotőkék, először csak hidegen, pár mp-ig, aztán egyre hosszabb ideig, míg mostanra gyakorlatilag már folyamatosan kelepeltek teljesen meleg motornál is. Hidrotőke adalék nem, vagy csak nagyon rövid ideig segített. A 225 ezres olajcserénél azonban 5W-40-es olajat kértem, azóta SEMMI hangot nem adnak a hidrotőkék, teljesen hideg motornál sem (bár még csak 1000 km-t mentem vele azóta, remélem így is marad). Fene sem gondolta volna, hogy ennyit számít hogy 5W vagy 10W. Szóval a 10W pártiaknak üzenem, hogy nem éri meg ezen spórolni...
Üdv,
K.
Sajnos vissza kell vennem a lelkesedésből, mert 2500 km után ismét előjött a hidrotőke hang, bár nem olyan intenzíven és nem is olyan hosszantartóan, mint 10W-40-nél. Úgy látszik egetverő csodákra azért az 5W-40 sem képes. Ettől függetlenül a zajcsökkentő hatás mindenképpen érezhető, sőt, mintha a fogyasztás is kedvezőbb lenne pár decivel, de ez lehet, hogy mentális. :-)
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #737 Dátum: 2013. Szeptember 26. - 09:03:24 »

Sziasztok!
Csak azért írom le a sztorit, hátha valaki még hezitálna, hogy milyen olajat töltsön a Lacettijébe. 1.6-os gépről van szó, 226 ezer km futáteljesítménnyel. Most már bánom, de egészen idáig kizárólag 10W-40-es olaj került a motorba a szervizek javaslatára.
Olyan 150 ezer km-nél kezdtek el először hallatni magukról a hidrotőkék, először csak hidegen, pár mp-ig, aztán egyre hosszabb ideig, míg mostanra gyakorlatilag már folyamatosan kelepeltek teljesen meleg motornál is. Hidrotőke adalék nem, vagy csak nagyon rövid ideig segített. A 225 ezres olajcserénél azonban 5W-40-es olajat kértem, azóta SEMMI hangot nem adnak a hidrotőkék, teljesen hideg motornál sem (bár még csak 1000 km-t mentem vele azóta, remélem így is marad). Fene sem gondolta volna, hogy ennyit számít hogy 5W vagy 10W. Szóval a 10W pártiaknak üzenem, hogy nem éri meg ezen spórolni...
Üdv,
K.
Sajnos vissza kell vennem a lelkesedésből, mert 2500 km után ismét előjött a hidrotőke hang, bár nem olyan intenzíven és nem is olyan hosszantartóan, mint 10W-40-nél. Úgy látszik egetverő csodákra azért az 5W-40 sem képes. Ettől függetlenül a zajcsökkentő hatás mindenképpen érezhető, sőt, mintha a fogyasztás is kedvezőbb lenne pár decivel, de ez lehet, hogy mentális. :-)
200e+ km-nél az 5W-40 szerintem teljesen rossz megoldás. Én azt használom új kora óta, mert sokat kell indítani hidegben télen, nincs garázs, hegyen lakunk, stb. De kopott motorba kicsit híg az 5W-40. Oda kissé sűrűbb olaj kell. A 10W-40 nem rossz, de a hidrotőkék kopogását hidegen nem ez fogja orvosolni.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Kulimász
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Hozzászólás #738 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 10:57:43 »

Sziasztok!
Csak azért írom le a sztorit, hátha valaki még hezitálna, hogy milyen olajat töltsön a Lacettijébe. 1.6-os gépről van szó, 226 ezer km futáteljesítménnyel. Most már bánom, de egészen idáig kizárólag 10W-40-es olaj került a motorba a szervizek javaslatára.
Olyan 150 ezer km-nél kezdtek el először hallatni magukról a hidrotőkék, először csak hidegen, pár mp-ig, aztán egyre hosszabb ideig, míg mostanra gyakorlatilag már folyamatosan kelepeltek teljesen meleg motornál is. Hidrotőke adalék nem, vagy csak nagyon rövid ideig segített. A 225 ezres olajcserénél azonban 5W-40-es olajat kértem, azóta SEMMI hangot nem adnak a hidrotőkék, teljesen hideg motornál sem (bár még csak 1000 km-t mentem vele azóta, remélem így is marad). Fene sem gondolta volna, hogy ennyit számít hogy 5W vagy 10W. Szóval a 10W pártiaknak üzenem, hogy nem éri meg ezen spórolni...
Üdv,
K.
Sajnos vissza kell vennem a lelkesedésből, mert 2500 km után ismét előjött a hidrotőke hang, bár nem olyan intenzíven és nem is olyan hosszantartóan, mint 10W-40-nél. Úgy látszik egetverő csodákra azért az 5W-40 sem képes. Ettől függetlenül a zajcsökkentő hatás mindenképpen érezhető, sőt, mintha a fogyasztás is kedvezőbb lenne pár decivel, de ez lehet, hogy mentális. :-)
200e+ km-nél az 5W-40 szerintem teljesen rossz megoldás. Én azt használom új kora óta, mert sokat kell indítani hidegben télen, nincs garázs, hegyen lakunk, stb. De kopott motorba kicsit híg az 5W-40. Oda kissé sűrűbb olaj kell. A 10W-40 nem rossz, de a hidrotőkék kopogását hidegen nem ez fogja orvosolni.
Eddig egyáltalán nem eszi az olajat és csendesebb a motor, ráadásul mintha kevesebbet is fogyasztana, mint 10W-vel. Milyen negatív hatása lehet az 5W-nek?
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #739 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 11:07:43 »


Eddig egyáltalán nem eszi az olajat és csendesebb a motor, ráadásul mintha kevesebbet is fogyasztana, mint 10W-vel. Milyen negatív hatása lehet az 5W-nek?
Semmilyen. Kacsint Ha nem eszi akkor semmi.
Én is 5w-t használok, mondjuk nekem csak 150ekm van a motorban. De szerintem a sok km még nem indokolja 10w olajat.
« Utoljára szerkesztve: 2013. Szeptember 27. - 11:13:52 írta Jani » Naplózva


LPG
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #740 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 15:51:48 »


Eddig egyáltalán nem eszi az olajat és csendesebb a motor, ráadásul mintha kevesebbet is fogyasztana, mint 10W-vel. Milyen negatív hatása lehet az 5W-nek?
Semmilyen. Kacsint Ha nem eszi akkor semmi.
Én is 5w-t használok, mondjuk nekem csak 150ekm van a motorban. De szerintem a sok km még nem indokolja 10w olajat.
A kopottabb motorba jobb a picit sűrűbb olaj. Amúgy azért nem kopog, mert a hígabb olaj hamarabb eljut mindenhova, viszont a hígabb állaga miatt a kenése rosszabb, nem tölti ki ugyanúgy a réseket.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #741 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 16:37:35 »

A hígabb állag miatti rosszabb kenéssel vitatkoznék. De nem teszem mert nem értek hozzá. Vigyorog
Viszont én másképpen gondolom. Kacsint
Naplózva


LPG
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #742 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 17:29:27 »

A hígabb állag miatti rosszabb kenéssel vitatkoznék. De nem teszem mert nem értek hozzá. Vigyorog
Viszont én másképpen gondolom. Kacsint

Nem rosszabb. Csak nem megfelelő az olajfilm vastagsága.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #743 Dátum: 2013. Október 18. - 16:00:24 »

Sziasztok!
Dexos2 5w-30-at használok'de csak most tűnt fel hogy az acea minősítése C3. Emellett az api SM/CF. A C3 most mennyire tér el az A3-től? Amúgy mindenhol azt mondják hogy jó a benzineshez.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #744 Dátum: 2013. Október 18. - 16:08:53 »

Sziasztok!
Dexos2 5w-30-at használok'de csak most tűnt fel hogy az acea minősítése C3. Emellett az api SM/CF. A C3 most mennyire tér el az A3-től? Amúgy mindenhol azt mondják hogy jó a benzineshez.

nem csak C3 minősítése van az az alacsony hamutartalom miatt van kimondottan a részecskeszűrős járművek miatt van ez a jelölés!
mind dizel mind benzinem gépjárművekbe való ezért van rajt az SM(benzin)/CF(diesel)
Naplózva

70/4334431
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #745 Dátum: 2013. Október 18. - 16:20:25 »

Köszi! Egy fórumon a szakértő azt válaszolta erre a felvetésre, hogy nincs elég tesztadat a benzinzemű használatból,ill. bizonyos motorokhoz nem használható,de konkrétumot nem írtak.
Naplózva
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #746 Dátum: 2013. Október 18. - 16:22:55 »

Íme az idézet:

Az ACEA C3 nem helyettesíti az A3 előírásait, annál is inkább, mert a C3 egy dízelszabvány, az A3 pedig benzines. De a Selenia K Pure Energy is rendelkezik benzines szabvánnyal (API SM), csak ez nem helyettesíti az ACEA A3-at.

Az autógyártóknak jelenleg az az álláspontjuk, hogy az ACEA C osztályú, ún. alacsony hamutartalmú olajok, amelyeket dízel részecskeszűrős gépkocsikhoz fejlesztettek ki, alkalmatlanok lehetnek bizonyos motortípusokhoz. Ennek az álláspontnak bevallottan az az oka, hogy a gyártók nem rendelkeznek elegendő üzemi adattal ahhoz, hogy kijelenthessék az ellenkezőjét. Mit jelent ez számunkra? Azt, hogy majdnem biztosan nem lenne semmi problémája az autójának ettől az olajtól, különösen egyetlen csereperiódus alatt. Kérdés, hogy a "majdnem biztos" elég megnyugtató-e. Én inkább másik olajat választanék (pl. a sima K-t).

Ha úgy dönt, hogy betölti a Pure Energy-t, akkor nyugodtan keverheti a Selenia K-val.

Üdv:

Olajdoki
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #747 Dátum: 2013. Október 18. - 17:23:06 »

Íme az idézet:

Az ACEA C3 nem helyettesíti az A3 előírásait, annál is inkább, mert a C3 egy dízelszabvány, az A3 pedig benzines. De a Selenia K Pure Energy is rendelkezik benzines szabvánnyal (API SM), csak ez nem helyettesíti az ACEA A3-at.

Az autógyártóknak jelenleg az az álláspontjuk, hogy az ACEA C osztályú, ún. alacsony hamutartalmú olajok, amelyeket dízel részecskeszűrős gépkocsikhoz fejlesztettek ki, alkalmatlanok lehetnek bizonyos motortípusokhoz. Ennek az álláspontnak bevallottan az az oka, hogy a gyártók nem rendelkeznek elegendő üzemi adattal ahhoz, hogy kijelenthessék az ellenkezőjét. Mit jelent ez számunkra? Azt, hogy majdnem biztosan nem lenne semmi problémája az autójának ettől az olajtól, különösen egyetlen csereperiódus alatt. Kérdés, hogy a "majdnem biztos" elég megnyugtató-e. Én inkább másik olajat választanék (pl. a sima K-t).

Ha úgy dönt, hogy betölti a Pure Energy-t, akkor nyugodtan keverheti a Selenia K-val.

Üdv:

Olajdoki

úgy hülyeség ahogy van!
eleve ha kimondottan dizelolaj lenne akkor nem lenne benzines minősítése
ha nem tünt volna fel mostanában nincsenek külön korszerű diesel olajok
Naplózva

70/4334431
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #748 Dátum: 2013. Október 18. - 18:28:49 »

Nekem feltűnt, de mint láthatod, szakemberként megnyilatkozó egyének eléggé befolyásolhatják a laikusokat...
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #749 Dátum: 2013. Október 18. - 19:46:46 »

Nekem feltűnt, de mint láthatod, szakemberként megnyilatkozó egyének eléggé befolyásolhatják a laikusokat...

el szoktam olvasni néha akkora marhaságokat írnak a totalcaron ,hogy az fáj és még nem is kommentelhető
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!