Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 22:50:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 229898 alkalommal)
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #720 Dátum: 2013. Augusztus 17. - 10:53:58 »

Ezzel egyet értek csak mivel Magyarországról van szó  lutri meg szerencse kérdése a tankolás. lehet ugyan az a kúthálozat 2 km re egymástol az egyikben mosogatólét adnak a másikban minőségi benzint. nekem bevált az érdi omv csak ott tankolok már több éve igaz a maxx motionra nemrég álltam át eddig sima 95 volt
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #721 Dátum: 2013. Augusztus 17. - 11:20:03 »

Igen, egyetértek, hogy kúthálózaton belül kutanként is lehet teljesen más az üzemanyag. És abban is egyetértek, hogy a minőségi üzemanyagokból általában több energia szabadul fel. De az, hogy nagyobb a fűtőértéke, még nem mond semmit a benne levő adalékokról. (Feketekőszenet is darálhatnék bele, jól fog égni...)
Úgy gondolom, hogy a hozzáadott adalékok megváltoztathatják az égés tulajdonságait (pl. égéshő, égési sebesség), ami akár károkhoz is vezethet. Ugyanígy ha hiányoznak a megfelelő adalékok, az is gondot okozhat.
Például ha az üzemanyag jellemzői miatt hosszabb ideig tart az égés (mint a túl dús keveréknél), a motor gazdaságossága lecsökken. Vagy ha az üzemanyag lemossa a henger faláról az olajfilmet, az se tesz túl sok jót.
De ez csak az én személyes véleményem, lehet, hogy nincs igazam.

nagyon átmentél elméletbe és sok a ha ekkora erővel el se indítsd a kocsit/de csak felületesen mert jópár dolog közrejátszik az üzemanyagellátásba/
dús keveréked csak nem megfelelő motorműködés során van
többlet üzemanyag csak hidegindítás során juthat be a hengertérbe aminek egy része lecsapódik és az tényleg lemossa az olajat épp ezért aki sokat megy rövidtávon annak sűrűbben kellene olajat cserélnie mert higul
az üzemanyagokat nem találomra adalékolják olyan mértékű égéshő növekedés nem következhet be ,hogy kárt tegyen a motorban
Naplózva

70/4334431
mandro
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


1.4 HB Elite


« Hozzászólás #722 Dátum: 2013. Augusztus 17. - 11:55:34 »

Köszi a választ, egy kicsit árnyaltad a véleményemet Mosolyog
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #723 Dátum: 2013. Augusztus 17. - 16:26:19 »

A mi autóink nem az alacsony fogyasztásáról híresek, ha valaki relatíve sokat használja az tegyen bele gázrendszert ha sporolni akar, megy itt az okoskodás fél egy litereken, ilyen meg olyan üzemanyagokon nekem két és fél éve van bent a gáz elötte és utánna is 90 %-ban auschan kútra
jártam-ok tankolni és soha semmi gondom nem volt az üzemanyagjukkal.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Kulimász
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Hozzászólás #724 Dátum: 2013. Augusztus 22. - 08:07:04 »

Sziasztok!
Csak azért írom le a sztorit, hátha valaki még hezitálna, hogy milyen olajat töltsön a Lacettijébe. 1.6-os gépről van szó, 226 ezer km futáteljesítménnyel. Most már bánom, de egészen idáig kizárólag 10W-40-es olaj került a motorba a szervizek javaslatára.
Olyan 150 ezer km-nél kezdtek el először hallatni magukról a hidrotőkék, először csak hidegen, pár mp-ig, aztán egyre hosszabb ideig, míg mostanra gyakorlatilag már folyamatosan kelepeltek teljesen meleg motornál is. Hidrotőke adalék nem, vagy csak nagyon rövid ideig segített. A 225 ezres olajcserénél azonban 5W-40-es olajat kértem, azóta SEMMI hangot nem adnak a hidrotőkék, teljesen hideg motornál sem (bár még csak 1000 km-t mentem vele azóta, remélem így is marad). Fene sem gondolta volna, hogy ennyit számít hogy 5W vagy 10W. Szóval a 10W pártiaknak üzenem, hogy nem éri meg ezen spórolni...
Üdv,
K.
Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #725 Dátum: 2013. Augusztus 22. - 11:48:35 »

Sajnos nekünk napi szinten többször meg kell ezzel küzdeni a boltunkban.
Naplózva

hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #726 Dátum: 2013. Szeptember 19. - 09:43:00 »

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/09/19/motorolaj_harombol_ket_flakon_hamis/
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #727 Dátum: 2013. Szeptember 19. - 09:48:59 »


hatásvadász cik erős túlzásokkal olyan témáról amiről mindenki tud és semmi konkrétum nincs benne
Naplózva

70/4334431
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #728 Dátum: 2013. Szeptember 19. - 11:43:18 »

Üzemanyagról, hogy néhány dologgal tisztában legyetek.

A magyar kutak 99%-a a MOL-tól szerzi be az üzemanyagot. A nagy hálózatok adalékolják, van olyan, amelyiknek már Százhalombattán a tankerba töltéskor teszik ezt meg. Van olyan, ahol lefejtéskor, a kút személyzetének kell az adalékot a tartályba tölteni. Kérdés, megteszik-e.

Tehát az alapminőség minden kúton ugyanaz, mivel ugyanonnan származik a benzin, és az a szabványoknak megfelelő, a 95-ös, az 95-ös. A különbség csak az alkalmazott adalékokban van, amiről snki nem tudja mennyi és valójában micsoda. A tényleges különbség kutanként attól lehet, hogy a tartály, a szűrők mennyire vannak elkoszolódva, mikor tisztították őket, mennyi víz van bennük, stb.

A Shell, az OMV a battai lefejtés után saját bázisán kever be az adalékokat. A MOL értelem szerűen lefejtéskor. A Lukoil nem használ semmilyen adalékot. Az AGIP csak vizet kicsapó adalékot, illetve a 95-ös benzint a MOL-tól nem min 4,5% etanollal, hanem 6,5% etanollal kéri; ezt praktikus okokból, mivel ugyanezt az üzemanyagot viszik tankerokkal Németországba, és így nem kell kétfélét rendelniük.

Tehát kutanként van különbség. Mégpedig abban, hogy miként van karban tartva maga a kút. A régebbi, kisebb kutak tartályainak alja szinte biztosan redvás. Az OMV-nél két éve nincs kötelező kúttisztítás. A Lukoil-nál minden 90 napban egyszer le kell szívni az üledéket tartályokba, nálunk már láttam ilyet kétszer is, ilyenkor zárva a kút. Az AGIP-nál meg a legmodernebb benzingőz visszanyerő és ülepítő rendszerek vannak az új kutak alá beépítve.

Én AGIP-nál tankolok, mert flottakedvezményem van. Amúgy meg mindig a helyi Lukoilnál tankoltam korábban.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
mandro
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


1.4 HB Elite


« Hozzászólás #729 Dátum: 2013. Szeptember 19. - 15:11:19 »

A 99%-ot pontosítva: az OMV kutak jelentős részébe a schwechati finomítóból érkezik az üzemanyag (a MaxxMotion az összes kútjukhoz onnan érkezik), míg a Lukoil-üzemanyagok egy részét a romániai Petrotel finomítójából hozzák, Dunaföldvárra hajózzák fel, és onnan terítik.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #730 Dátum: 2013. Szeptember 19. - 16:18:06 »

A 99%-ot pontosítva: az OMV kutak jelentős részébe a schwechati finomítóból érkezik az üzemanyag (a MaxxMotion az összes kútjukhoz onnan érkezik), míg a Lukoil-üzemanyagok egy részét a romániai Petrotel finomítójából hozzák, Dunaföldvárra hajózzák fel, és onnan terítik.
Nem mindegyik OMV kútra, csak az osztrák határhoz közeliekre. Ha a schwechati le van terhelve, akkor ők is Battáról veszik. Attól függ, megéri-e kamionozni. Mondjuk nem tudom, az ország keleti részén mennyi OMV kút van. De nem is ezen van a hangsúly, hanem azon, hogy alapból a magyar benzin nem rossz, a kutak, a tárolás minősége nem megfelelő. Amúgy az Auchan benzinnel sincs baj, az is szabványos minőség, de ott a nagy forgalom ellenére soha nem tisztítják az üledéket a tartályból, illetve képesek a dízelt a benzinbe tölteni és fordítva.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #731 Dátum: 2013. Szeptember 19. - 16:46:06 »

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/09/19/motorolaj_harombol_ket_flakon_hamis/?utm_source=facebook&utm_medium=share&utm_campaign=action_ids%3D580838665308914&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%257B%2522580838665308914%2522%253A438049622979342%257D&action_type_map=%257B%2522580838665308914%2522%253A%2522og.recommends%2522%257D&action_ref_map=%255B%255D
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #732 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 07:59:12 »


előtted 5 hozzászólással már be lett linkelve de ez egy erősen túlzó hatásvadász cikk konkrétumok nélkül egy köztudott dologról
Naplózva

70/4334431
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #733 Dátum: 2013. Szeptember 21. - 12:51:57 »

azt hiszem lassan kipróbálom ezt a spuri adalékot benzinhez, eddig csak jót olvastam/hallottam róla  Kacsint
meg már régóta szemezgetek repsol motorolajjal, találtam is faja Repsol ELITE COMPETICION 5w-40-t 8 ezer körüli áron  Mosolyog

próbálta már bármelyikőtök ezt a 2 terméket?
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #734 Dátum: 2013. Szeptember 21. - 13:14:32 »

azt hiszem lassan kipróbálom ezt a spuri adalékot benzinhez, eddig csak jót olvastam/hallottam róla  Kacsint
meg már régóta szemezgetek repsol motorolajjal, találtam is faja Repsol ELITE COMPETICION 5w-40-t 8 ezer körüli áron  Mosolyog

próbálta már bármelyikőtök ezt a 2 terméket?

Spuriban nincs külön benzin diesel mind2őbe jó.
JG-2 az jófajta Vigyorog
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!