Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 14:15:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 225676 alkalommal)
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #390 Dátum: 2010. április 19. - 13:09:54 »

kösz a választ, a szervízkönyv szerint most nov.-ben, 16000 km nél volt cserélve, de szerintem azelőtt is ua. volt benne
Ahogy átnéztem reális lehet a benne lévő 23 e km, motor hangja is jó, szépen gyorsul.
Gondolom, ha otthon lecserélem az olajat, azt szervízben nem veszik észre, már a garancia miatt.
nekem sosem vették észre, pedig 7500-anként cserélem újkora óta
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Zoltán
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 334



« Hozzászólás #391 Dátum: 2010. április 19. - 19:35:15 »

Kösz a válaszokat, valószínű hogy le fogom cserélni.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #392 Dátum: 2010. április 19. - 19:45:58 »

Kösz a válaszokat, valószínű hogy le fogom cserélni.
Ha csak azért akarod lecserélni, mert 10w-s. Akkor felesleges, nem lesz tőle semmi baja. (szerintem)
Az enyém az első 90ekm-t Castrol 10w-40-es olajjal tette meg. Márkaszerviz azt rakta bele.
Mióta én szerzem be az olajat, azóta 5w-et kap.
Naplózva


LPG
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #393 Dátum: 2010. április 19. - 20:01:31 »

Kösz a válaszokat, valószínű hogy le fogom cserélni.
Zoltán! Ha megnézed az olajról írt szavazást, láthatod, hogy bőven sokan használják a 10W-40-est is, majdnem annyian, mint az 5W-40-est. Csak eggyel több szavazatot kapott! Sok szakember szerint bőven jó a Lacettibe a Castrol Magnatec 10W-40-es olaj, A Nubirámban, és a Lacettiben is azt használtam, használom, és megfelel. Az olajcserére meg azt írja a kezelési könyv, hogy 15 ezer km-enként, vagy évente cserélni kell, amelyiket előbb eléred. De egy kis "túlfutás" sem okoz gondot.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #394 Dátum: 2010. április 19. - 20:50:29 »

Kösz a válaszokat, valószínű hogy le fogom cserélni.
Zoltán! Ha megnézed az olajról írt szavazást, láthatod, hogy bőven sokan használják a 10W-40-est is, majdnem annyian, mint az 5W-40-est. Csak eggyel több szavazatot kapott! Sok szakember szerint bőven jó a Lacettibe a Castrol Magnatec 10W-40-es olaj, A Nubirámban, és a Lacettiben is azt használtam, használom, és megfelel. Az olajcserére meg azt írja a kezelési könyv, hogy 15 ezer km-enként, vagy évente cserélni kell, amelyiket előbb eléred. De egy kis "túlfutás" sem okoz gondot.
Az, hogy sokan használtok bele 10W-40 -es olajat, az nem jelenti feltétlenül azt, hogy az annyira nagyon jó lenne a motornak. Hogy mondjak egy hülye példát, dohányozni is sokan dohányoznak, pedig az sem egészséges...

A korszerű, új szgk. motorokba egyikbe sem való 10W-40 olaj, mellette gyakorlatilag csak a spórolás szól, semmi más. Persze 50.000-nél meg 100.000-nél még nem hallod a különbséget. Kétszáznál már annál inkább.

Hogy megint a saját példánkat hozzam elő, nálunk a céges autók egy része hiteles, azokat én szervizeltettem. Másik része tartósbérelt, azt a tulajdonos cég szervizelteti. A mi autóink egy-két kivételtől eltekintve 5W-30 és 5W-40 teljesen szintetikus olajat kapnak, amit nem sajnálok lehetőség szerint 8-10 ezrenként lecserélni, pedig nekünk sincs ingyen az olaj és annyira nem vet szét minket a pénz sem. A tartósbérelt kocsik 10W-40/15.000km olajjal mentek a kezdetek óta. Bár már nem béreljük őket, hébe-hóba találkozok velük, amikor vezetni is szoktam őket. Egyszer szívesen egymásmellé állítanám őket, hallgassátok meg milyen hangja van az egyiknek és milyen a másiknak. Menni megy mindegyik, azzal nincs baj. A hangjából azért lehet sejteni, melyik mennyit fog még elszaladgálni...

A történet úgy kerek, hogy az autók nagyságrendileg 150.000 km környékén járnak és kb. azonos körülmények között voltak használva.

Nyilván van aki pontosan tudja, hogy az ő autójában sosem lesz ennyi, ezért az olcsóbb olaj mellett dönt és természetesen a márka is legalább annyira számít, mint a viszkozitás.

Nem azért írom mindezt, mert motorolajat árulunk, nekünk ugyanis nem a vételár, hanem az árrés számít ugyebár és jelen helyzetben nincs nagyobb árrés a drágább olajokon sem, mert nem vennék meg az emberek.
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #395 Dátum: 2010. április 19. - 21:25:32 »

Kösz a válaszokat, valószínű hogy le fogom cserélni.
Ha csak azért akarod lecserélni, mert 10w-s. Akkor felesleges, nem lesz tőle semmi baja. (szerintem)
Az enyém az első 90ekm-t Castrol 10w-40-es olajjal tette meg. Márkaszerviz azt rakta bele.
Mióta én szerzem be az olajat, azóta 5w-et kap.
Cserélni nem azért kellene (legalábbis szerintem) mert 10W-40-es, hanem mert ki tudja milyen minőségű olaj van benne és mióta.

- lehet benne tesz** gazdaságos olaj vagy a hasonló minőségű
- ki tudja, hogy cserélve volt-e vagy csak pecsételtek
- ki tudja, hogy tényleg annyi km van-e az autóban. Lehet 16.000-nél cseréltek, aztán 50.000-ről visszatekerték eladás előtt
- ki tudja, nem pótoltak-e olajat valami tök más típussal (jó ez ennyi km esetén talán nem annyira valószínű)

A Lacetti km óráját oda lehet tekerni, ahova akarod. És pont oda tekerik, ami "reális". Egy viszonylag új autóról nem mondod meg (motorhang alapján főleg) mennyi van benne 5.000 vagy 80.000, pláne ha nem ismerted a típust, márpedig a konkrét esetben ez a helyzet.
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #396 Dátum: 2010. április 19. - 21:41:40 »

Az olajcserére meg azt írja a kezelési könyv, hogy
Na akkor nézzük mit ír:

- 10W-30 vagy hidegebb időjárás esetén 5W-30 (a gépkönyv egyértelműen Koreában készült, nálunk nem nagyon kapni személyautóba 10W-30 olajat). Koreához képest Magyarország beleillik a "hideg időjárás" fogalma alá, ráadásul az intervallum széle -20 foknál nem azt jelenti, hogy ott húdejó a motornak a 10W olaj, hanem hogy ott már "épphogy megfelelő".

- Ki kell cserélni 15.000 kilométer után vagy évente. Mostoha körülmények között 7.500 kilométerenként vagy félévenként cserélje. Belinkeltem a gyártó szerint mit jelent a mostoha körülmény. Legalább egy feltétel miatt szinte mindenki beleesne, ha őszinték akarunk lenni.

(Az egyetlen szavazatos vereséget szenvedett 10W-40 olajról mélyen hallgat a gépkönyv.)
Naplózva

Pittike
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #397 Dátum: 2010. április 20. - 07:10:36 »

Köszi a táblázatot. Hasznos volt.
De: hazánkban a -20 celsius fok szinte sosincs, tehát bőven jó a 10W is, viszont +30 celsius foknál bőven van melegebb, tehát itt indokolt inkább a 40-es. Tehát, ha valóban nem áll fent a különlegesen sokszor a rendkívülien nehéz használati, akkor a 10W-40-es megfelelő! Ha viszont ténylegesen nehéz a használati körülmény, akkor talán inkább az 5W-40-es lenne jobb. Szerintem. Magyarországon ilyenek a hőmérsékleti viszonyok. Ettől függetlenül van aki beletesz 0W-60-ast, de minek?
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #398 Dátum: 2010. április 20. - 07:21:16 »

Annyit szeretnék csak mondani, hogy Koreában nagyon hasonló az időjárás, mint nálunk. Csak télen gyakrabban előfordulnak hosszú, fagyos időszakok, amelyek picit hidegebbek.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #399 Dátum: 2010. április 20. - 08:56:38 »

Köszi a táblázatot. Hasznos volt.
De: hazánkban a -20 celsius fok szinte sosincs, tehát bőven jó a 10W is, viszont +30 celsius foknál bőven van melegebb, tehát itt indokolt inkább a 40-es. Tehát, ha valóban nem áll fent a különlegesen sokszor a rendkívülien nehéz használati, akkor a 10W-40-es megfelelő! Ha viszont ténylegesen nehéz a használati körülmény, akkor talán inkább az 5W-40-es lenne jobb. Szerintem. Magyarországon ilyenek a hőmérsékleti viszonyok. Ettől függetlenül van aki beletesz 0W-60-ast, de minek?
Nem az a lényeg, hogy van-e -20 fok vagy nincs (bár hozzáteszem az idei télen nemegyszer volt a közelében a hőmérséklet, főleg reggel, igaz ez tényleg nem jellemző itthon). A 10W olajok azért teljesítenek rosszabbul, mert hidegindítástól a motor üzemi hőmérsékletének elérésééig folyamatosan magasabb a viszkozitásuk a kelleténél (sűrűbbek) és az 5W olajoknál. Az indítási/felmelegedési szakaszban az 5W és 0W olajok folyamatosan kedvezőbb tulajdonságokkal rendelkeznek, jobb kenőképességet biztosítanak, márpedig a motor ilyenkor kopik leginkább. Minél hidegebb a külső hőmérséklet, annál erőteljesebben előkerül ez a probléma. A motor mellett az önindító és akkumulátor is meghálálja a jobb olajat, mert ezek is kisebb terhelést kapnak hidegindításkor.

A melegoldali viszkozitási (második) számnak az általános tévhit ellenére semmi köze a külső hőmérséklethez, mivel a motorban a hűtőrendszer a külső hőmérséklettől függetlenül körülbelül azonos, 100 fok körüli hőmérsékletet tart. Ezt sajnos sok szervizben is rosszul tudják. Az pedig csak véletlen, hogy a gépkönyv viszkozitási táblázatában épp 30 fokig rajzolták a sávot...

Még egy dolog: a kedvezőbb viszkozitási karakterisztika mellett az is a teljesen szintetikus motorok mellett szól, hogy azonos viszkozitás mellett is jobb kopásvédelmet nyújtanak és a motort is tisztábban tartják. Ezt nehéz mérni, de ha lenne ilyen statisztika, valószínűleg érdekes arányokat látnánk, hogy adott kenőanyag használata mellett milyen gyakran fordul elő például EGR szelep hiba, szelepberagadás, fojtószelep koszolódás, stb.
Naplózva

Pittike
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #400 Dátum: 2010. április 20. - 09:01:22 »

Tapasztalatok az olaj témához:
Az egyik kolléga autójában ~400.000 Km. van. És ezt a "gyári" 10-40-es GM olajjal tette meg. Úgyhogy nem nagyon kell parázni a 10-40-es olajok miatt.  Kacsint

Mondjuk az is igaz, hogy most, amikor áttért a Castrol-ra az annyi olaj sarat oldott le, hogy eldugult tőle az olaj szűrő. Vigyorog
Tehát van különbség az olajak között, nem kevés. De a lényeg az, hogy még a GM-es 10-40-essel is simán elmegy az autó ennyi Km-t (15.000-es csere periódussal).

Én a kezdetektől 10-40-es Castrollal járok. Az elején a gyári 15.000-ként, most már 10.000-ként cserélem.
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #401 Dátum: 2010. április 20. - 09:08:40 »

Tapasztalatok az olaj témához:
Az egyik kolléga autójában ~400.000 Km. van. És ezt a "gyári" 10-40-es GM olajjal tette meg. Úgyhogy nem nagyon kell parázni a 10-40-es olajok miatt.  Kacsint

Mondjuk az is igaz, hogy most, amikor áttért a Castrol-ra az annyi olaj sarat oldott le, hogy eldugult tőle az olaj szűrő. Vigyorog
Tehát van különbség az olajak között, nem kevés. De a lényeg az, hogy még a GM-es 10-40-essel is simán elmegy az autó ennyi Km-t (15.000-es csere periódussal).

Én a kezdetektől 10-40-es Castrollal járok. Az elején a gyári 15.000-ként, most már 10.000-ként cserélem.
Én sem állítom, hogy parázni kellene miatta, mindössze az 5W-s olajok hosszútávon jobbat tesznek a motornak. A Ti helyzetetek egyébként szerintem elég speciális, mert egy taxi motorja ritkán hül le Mosolyog
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #402 Dátum: 2010. április 20. - 09:11:04 »

Annyit szeretnék csak mondani, hogy Koreában nagyon hasonló az időjárás, mint nálunk. Csak télen gyakrabban előfordulnak hosszú, fagyos időszakok, amelyek picit hidegebbek.
Én úgy tudom, inkább a hegységekben van hideg télen, de ott meg nem laknak. De lehet, hogy tévedek még sosem jártam arrafelé sajnos Mosolyog
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #403 Dátum: 2010. április 20. - 09:13:23 »

És még valami: A "mostoha körülmények" nem az alkalmazandó olaj viszkozitását határozzák meg, hanem a csereperiódust. Így értettem, lehet rosszul fogalmaztam.
Naplózva

Pittike
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #404 Dátum: 2010. április 20. - 09:31:57 »

Annyit szeretnék csak mondani, hogy Koreában nagyon hasonló az időjárás, mint nálunk. Csak télen gyakrabban előfordulnak hosszú, fagyos időszakok, amelyek picit hidegebbek.
Azért Szöul időjárása közel áll a trópusihoz.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!